miladsaeedi

کاربران
  • تعداد ارسال ها

    64
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های miladsaeedi

  1. سلام بر تمام دوستان گلم. بنده میلاد سعیدی هستم مدرس فتوشاپ و جوملا و کوچیک همه شما. با توجه به علاقه مندی بسیاری از دوستان در خصوص طراحی یک قالب به صورت کاملا سفارشی از ابتدا سعی دارم در یک دوره آموزشی کامل مراحل و فوت و فن های مربوط به طراحی حرفه ای یک قالب رو آموزش بدم. اما قبل از هر چیز باید بین چند موضوع برای طراحی، یکی را برای انتخاب در معرض رای گیری بذاریم. حالا من چند موضوع رو برای طراحی میگم و از شما می خوام که موضوع مورد نظرتون رو انتخاب کنید تا انشاء الله آموزش رو شروع کنیم. 1- قالب مذهبی 2-قالب خبری 3-قالب عکس 4-قالب فروشگاهی 5-قالب برای نمایش بر روی موبایل 6-قالب ورزشی 7-پیشنهاد شما ... ! موفق باشید- فعلا یا علی مدد
  2. سلام دوستان کسی میتونی ماژولی شبیه این ماژول به من معرفی کنه که بتونم بخش های مختلف سایتم رو دسته بندی کنم و به صورت زیر نمایش بدم یعنی یک (یا چند) مطلب به صورت خلاصه همراه با عکس و بقیه مطالب(تعداد به دلخواه) به صورت لینک. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید. راستش فرصتش نیست بخوام شبیه به این رو بنویسم.
  3. سلام CRM مخفف Customer Relationship Management و به معنی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است. معمولا از این سیستم شرکت هایی استفاد می کنند ;iدارای خدمات برای مشتریان هستند و مشتریان می توانند از این طریق با کارمندان و مدیران شرکت ارتباط برقرار کرده تا روش تعاملی میان مشتریان و مدیریان و کارمندان شرکت ایجاد شود. مزایای استفاده از این سیستم بسیار بر روند توسعه و فروش یک شرکت تاثیر داشته و باعث ارتقا سطح خدمات شرکت می گردد. برای درک بهتر این سیستم یک مثال ساده و فراگیر را می زنم: مطمئا شما عزیزان از یکی از شرکت های خدمات اینترنتی اشتراکی را دریافت کرده اید. شرکت های فروش اشتراک اینترنت نیز به شما یک آدری url ویک نام کاربری و رمز عبور برای وارد شدن شما به صفحه اختصصاصیتان در اختیار شما قرار می دهند. پنل شما در حقیقت صفحه کاربری همان سیستم CRM شما می باشد. هر چه امکانات از قبیل پشتیبانی آنلاین و امکان شارژ حساب و همچنین میزان استفاده از اینترنت و دیگر امکانات این پنل بیشتر باشد در حقیقت شما با یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری قوی تری روبرو هستید. سیستم مشابه دیگری برای مدیریت ارتباط سازمانی وجود دارد که به آن ERM -- Enterprice Relationship Management -- میگویند که رویکرد مشابه متنها در قالب سازمان و کارمندان آن می باشد. امیدوارم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان گذاشته باشم یا حق
  4. سلام مهندس طالبی تصور میکنم دوست خوبمون بیشتر منظورش تغییر و ویرایش هست تا حذف. با توجه به تنوع بسیار بالای شیوه های کد نویسی برای کپی رایت انتهای سایت ها و قالب ها، به طور کلی راه ذیل پیشنهاد میشه: 1- برای تغییر متن این کپی رایت یک کار بسیار ساده وجود داره و اون استفاده از notepad++ هست به این شکل که ابتدا وارد برنامه شده و از مسیر زیر گزینه جستجو در فایل را کلیک می کنید(قالب مورد نظر را بصورت لوکال نصب کنید.): Search (Menu)--> Find in File و بعد بخشی از متن کپی رایت را انتخاب می کنیم. در انتخاب متن توجه داشتهب اشید متن بدون لینک را با متن با لینک انتخاب ننمایید (به علت وجود کدهای مربوط به لینک در کد فایل) توجه داشته باشید مسیر دایرکتوری را پوشه جوملای لوکال که شامل قالب مورد نظرتان می باشد را انتخاب نمایید و بر روی گزینه Find All کلیک نمایید و صبر کنید تا جستجو نتیجه دهد ومسیر را به شما نشان دهد. 2- در صورتی که میخوای css و استایل کپی را از نظر رنگ و اندازه و نوع و فونت و ... تغییر بدی باید از فایر باگ استفاده کنی و یا در فایلی که مهندس طالبی فرمودند به دنبال نام کلاس این بخش بگردی و تغییرات رو اعمال کنی. انشا الله که منظورت رو درست متوجه شده باشم و تونسته باشم راهنماییتون کنم.
  5. سلااااااااااااااااام و هزاران سلام - درود و فراوااااااااااااااااان درود دوستای گلم، سلام من رو مجددا پذیرا باشید. یه معذرت خواهی بزرگ به همه شما به دلیل وقفه پیش آمده بدهکارم. اما خبر خوشی هم دارم انشاء الله کار نیمه تمام خودم رو می خوام تموم کنم و بدین منظور دارم کلیپ های آموزشی با موضوع "آموزش طراحی گرافیکی سایت از ابتدا تا انتها به کمک فتوشاپ" رو آماده می کنم تا انشاء الله از هفته آینده براتون منتشر کنم. امیدوارم که از این کار لذت ببرید. تمام تلاشم رو می کنم که آموزش ها مفید واقع بشن. موفق و سربلند باشید. یا علی مدد.
  6. سلام اگر دوست داری میتونی اطلاعات سی پنل و بخش مدیریت جوملاتو در پیام خصوصی برام ارسال کنی تا بررسی کنم. موفق باشی
  7. سلام دوست خوبم میتونی از ماژول های خود جوملا استفاده کنی به این شکل که اگر می خوای چند مطلب خاص به صورت دائم انتخاب کنی از Custom Html hsjthni کنی و اگر می خوای آخرین مقالات از مجموعه خاصی رو داشته باشی از ماژول آخرین اخبار و با محدود کردن بخش انجام بدید.
  8. سلام به تمامی دوستان گلم با عرض پوزش فراوان به دلیل تاخیر، راستش من بدجوری گرفتاری برام پیش اومد. انشاء الله این دوره به حول و قوه الهی در سریعترین وقتی که بتونم ادامه پیدا خواهد کرد. دوستان می دونن که این کار چقدر وقتگیره دسته بندی اطلاعات و قابل فهم کردن و پیاده سازی و عکس گرفتن از محیط برنامه و توضیح در مورد قسمت های مختلف و آماده سازی تصاویر برای آپلود و ... . انصاف بدهید که زمانگیر هست حالا احتمالا این آموزش رو به صورت ویدئویی براتون آماده کنم. بران دعا کنید. راستی پیشاپیش عیدتون مبارک باشه. فعلا یا علی ولی بر میگردم، دست پر انشاء الله
  9. سلام دوستان امیدوارم مسئولان هر چه سریعتر به مشکلات این هموطنانمون که واقعا ما رو داغدار و ناراحت کردن بپردازن تا اونها هم غیر از داغ عزیزاشون داغ و مشکل دیگه ای نداشته باشن. واقعا ناراحت کننده است تنها در عرض چند ثانیه یک فاجعه... به یاد کشته شده های آذربایجان شرقی و همچنین کشته شده های زلزله و فاجعه بم که نیما بهمون یادآوری کرد یه فاتحه ای بخوانیم. یا علی مدد.
  10. پس بقیه دوستان کجا هستن؟
  11. سلام و عرض خوش آمد گویی ببین دو تا نکته اینجا مهمه 1.توانایی کار با فتوشاپ 2.اطلاعات اولیه در مورد قالب های سایت به خصوص قالب های فتوشاپ این پیش زمینه ها برای فهم بهتر این کلاس مجازی بهتر هست. بنابراین بهتر هست در ابتدا کمی در این دو مورد اطلاعات کسب نمایید و بعد دست به کار شوید.
  12. حالا برای اینکه کارهامون از همین ابتدا مرتب باشن دولایه white div و black div رو با هم در یک روه قرار می دهیم. برای این کار بعد از انتخاب کردن هر دو لایه با استفاده کردن ctrl + G آنها را در یک گروه قرار دهید و نام آنرا Div بگذارید. حالا با پایین مگه داشتن کلید Alt از این گروه 7 کپی بگیرید و بر روی نشانه گذاری های 58 پیکسلی قرار دهید مانند شکل زیر: [ATTACH=CONFIG]2131[/ATTACH]
  13. حالا برای اینکه کار جلوه بهتری داشته باشه زمینه اون رو از سفید به خاکستری تغییر میدهیم. (کد رنک پس زمینه dfdfdf#) در این مرحله شروع می کنیم به جدا کردن صفحه با استفاده از ابزار نشانه گذاری به فاصله های 85 پیکسلی، توجه داشته باشید برای انجام این کار حسابی ZOOM کنید تا اندازه نشانه ها رو به درستی بزنید. [ATTACH=CONFIG]2126[/ATTACH] ایجاد جدا کننده منو دوستان خوبم شیوه های مختلفی وجود داره که ما با استفاده از اونها میتونیم منو ها رو از هم جدا کنیم در روش های قدیمی و طرح های قدیمی که الآن خیلی مورد پسند نیست سعی می کردند خیلی تابلو این کار رو انجام میدادند که من به شخصه در 90 درصد موراد اون رو نمی پسندم. اگر دقت مرده باشید یک سبک کار هست که همیشه زیبایی خودش رو حفظ میکنه و اون ساده و شیک کار کردن هست اگر دقت کنید حتی در زندگی ما این قانون وجود داره مثلا مبل های ساده و اصطلاحا Flat همیشه زیبا و شیک بوده اند. من هم در اینجا سعی می کنم از یک جدا کننده کاملا Flat استفاده کنم تا کارم شیک و مرتب باشه. برای این کار مزاحل زیر را دنبال کنید: 1- ابتدا یک لایه جدید با نام white div ایجاد کنید. 2- حالا با استفاده از ابزار line یک خط به عرض 1px و طول حدودل 90px ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که رنگ این خط باید سفید باشد. [ATTACH=CONFIG]2127[/ATTACH] 3- یک کپی از لایه white div بگیرید و نام آنرا black div بگذارید. خط جدید را دقیقا در مجاورت خط قبلی قرار داده و رن آنرا به مشکی تغییر دهید. برای تغییر دادن به رنگ مشکی می توانید ازمنوی Layer>Layer Style >color Overlay استفاده نمایید. [ATTACH=CONFIG]2128[/ATTACH] 4-از پالت Layer مقدار opacity لایه black div را به مقدار 40% کاهش دهید. [ATTACH=CONFIG]2129[/ATTACH] 5- جالا با استفاده از ابزار Eraser مقداری از بالا و پایین هر دو خط را محو نمایید. [ATTACH=CONFIG]2130[/ATTACH] جدا کننده منوی شما آماده شد!:thanks:
  14. خوب بچه ها زود باشید برید توی فتوشاپ و یک بوم جدید با استفاده از Ctrl+N ایجاد کنید و ابعاد اون رو مطابق شکل زیر ایجاد کنید. [ATTACH=CONFIG]2124[/ATTACH] اولین کاری که میکنید این هست که کادر صحیحی رو در صفحه داشته باشید. توجه داشته باشید که این منو فضای 100% عرض قالب رو نمیگیره. ابتدا وسط کادر رو هم طولی و هم عرضی مشخص میکنیم و با استفاده از نشانه گذاری ruller علامت میزنیم. با توجه به اینکه صفحه ما 700pxاست بر روی پیکسل 350 علامت میزنیم و در عرض بر روی 50 . این کار باعث میشه که کارمون تمیز انجام بشه و بتونیم منوها رو در سر جای خودشون قرار بدیم. سپس از هر دو طرف 10 پیکسل به طرف داخل علامت می زنیم. مطابق شکل زیر: [ATTACH=CONFIG]2125[/ATTACH] حالا همه چیز برای شروع کار آمادست توجه داشته باشید ما 8 منو داریم که برای هر کدام 85 پیکسل فضا در نظر گرفتیم که در مجموع می شود 680px پس در ایجاد صفحه سعی کنید به اندازه ها و صحیح شدن اونها توجه داشته باشید.
  15. سلام به دوستان گلم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات راستش من خیلی وقتم محدوده و از اینکه دیر به در سر میزنم و تدریس می کنم پوزش می طلبم. البته از طرفی دوستان کمی هم مشارکت می کنن که بهتره مشارکت شما عزیزان هم بیشتر بشه.
  16. منظورت هدر بخش مدیریت هست یا هدر بخش کاربری؟
  17. سلام برای تغییر آیکون جوملا باید به پوشه قالب بری، اونجا یک فایل با نام favicon.ico هست که اگر می خوای برش داری باری پاکش کنی یا تغییر نام بهش بدی و اگر می خواهی چیزی جایگزیینش کنی باید یک فایل با پسوند ico وبا همان نام favicon در مسیر قالبت بگذاری. در مورد عبارت خانه، این در حقیقت نام صفحه هست که میتونی در درنتظیمات منو نام صفحه رو تغییر بدی. موفق باشی
  18. سلام ببخشید مهرداد جان بنده اسم شما رو به اشتباه ماهان نوشتم که پوزش می طلبم. تصحیح شد.
  19. سلام مهرداد عزیزم پزیشن هات خوب بود آفرین، یک نکته در کار شما دیدم که لازم دونستم به عنوان نکته آموزشی به دوستان دیگر هم عرض کنم و اون اینه که همیشه در طراحی هاتون مخصوصا زمانی که حرفه ای تر می شن نظم و ترتیب رو در اولویت قرار بدید چرا که اگر شلخته کار کنید بعد ها به مشکل بر خواهید خورد. اگر دقت کنید می بینید که آقا مهرداد چقدر مرتب position ها خودش رو گروه بندی کرده. بعدا دسترسی هر قسمت برای مثل آب خوردن میشه. باز هم آفرین مهرداد جان موفق باشی.
  20. سلام دوست خوبم خوش آمدی- انشاء الله در زمان آموزش قدم به قدم طراحی منو با ابزارها هم آشنا خواهی شد. موفق باشی
  21. سلام برای این کار ایتدا به قسمت مدیریت مجموعه هات برو و شناسه اون مجموعه هایی رو کی می خوای آخرین اخبار توی اون مجموعه نمایش داده بشه رو یادداشت کن. حالا برای هر کدوم از مجموعه هات که می خوای باید یک ماژول آخرین اخبار بسازی به این نکته توجه داشته باش اگر در جوملا 1.5 هستی باید شناسه محموعه رو در تنظیمات سمت چپ ماژول ئارد کنی و اگر در حوملا 2.5 هستی به راحتی می تونی مجموعه مورد نظر رو انتخاب کنی. موفق باشی
  22. بسم الله الرحمن الرحیم خوب دوستان گلم امروز در ادامه مباحث طراحی قالب می خوام آموزش طراحی منو رو خدمتتون داشته باشم. ابتدا به این منویی که طراحی کردم دقت کنید. [ATTACH=CONFIG]2095[/ATTACH] همونطور که ملاحظه می کنید گزینه های این منو تلفیقی از تصویر و متن هست. می دونید که منو ها یا تنها متن هستند و یا تنها تصویر و یا تلفیقی از هر دو که بر اساس ماهیت و نوع قالب از اونها استفاده می کنیم. دقت کنید، با توجه به اینکه ما با رویکرد یک سایت شرکتی داریم این قالب رو طراحی می کنیم بهتر هست از آبجکت های گرافیکی بیشتری استفاده بشه، مثلا اگر سایت ما خبری بود بیشتر سعی می کردیم که از منوهای متنی استفاده کنیم چرا که متن در قالب های خبری کاربرد بیشتری داره. اگر همه دوستان موافق هستن بنده آموزش مرحله به مرحله این منو رو همراه با تکنیک های استفاده شده آغاز بکنم، در غیر اینصورت اگر منوی دیگری مد نظرتون هست (مثلا اگر در سایتی منوی جذابی دیدید) بگید تا اون رو به کمک فتوشاپ بهتون آموزش بدم. باز هم توجه به این نکته ضروری هست که زیبایی یک طرح گرافیکی تا حد زیادی یک سلیقه فردی و شخصی هست شاید طرحی از نظر بنده عالی و از نظر شما افتضاح باشه! ولی ما باید برای عالی یا افتضاح بودن دلیل داشته باشیم، اینه که مهمه:ds6a5d:
  23. سلام عزیزم، راستش من خیلی گرفتارم ولی دورادور کلاس رو بررسی می کنم و کارهاتون رو می بینم کارهاتون که به تعداد مطلوب رسید خدمت میرسم.
  24. سلام ممنونم بخاطر فعالیتت خوب بود . یک نکته که در مورد طرح شما به ذهنم رسید این هست که انتخاب تصویر و فونت و محل قرارگیری این دو در کنار هم خیلی مهمه که فکر می کنم در مورد طرح شما خیلی بهش توجه نشده. و نکته دیگر اینکه تصاویر انتخاب شده برای یک منو باید دارای یک ویژگی از لحاظ گرافیکی باشند که بعدا در موردش بیشتر توضیج میدم. ممنونم از مشارکتت و اینکه مطمئنا شما هم یکی از همکلاسی های خوب ما هستی. موفق باشی
  25. سلام دوست خوبم. شما با این طرحت نشون دادی یکی از همکلاسی های خوب و فعال ما هستی طرحت چند ویژگی داره که خیلی با اهمیت هست و خودش یک کلاس آموزشی، یک اینکه ساده وجذاب هست. دو اینکه انتخاب رنگ هات هم خوبه و من دوستشون دارم. آفرین کارت خوب بود. و سوم اینکه سعی کردی منوی خودت رو در یک فضای بک گراند دار پیاده کنی تا جلوه بیشتری داشته باشه. البته هنوز خیلی جای کار داره و نباید فکز کنی خوب این مرحله تموم شد. در ادامه آموزش انشاء الله تکنیک هایی رو می آموزی که به زیباتر شدن ایده شما خیلی کمک خواهد کرد. موفق باشی.