seo.nonegar1

کاربران اخراجی
  • تعداد ارسال ها

    63
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های seo.nonegar1

  1. اهمیت و تاثیر سایت مپ در بهینه سازی سایت از میان انواع فاکتورها و ترفندهای سئو برای بهینه سازی سایت، گاهی فاکتور sitemap نادیده گرفته می شود. سایت مپ نقشه ای از سایت روی صفحه ای مجزا است که ساختار طراحی سایت و بخش های آن و لینک های بین صفحات آن و ... را نشان می دهد. بروز بودن نقشه سایت به عنوان شیوه ارتباطی با موتورهای جستجو مهم است. در حالی که فایل robots.txt بیانگر فایل هایی است که موتورهای جستجو نباید ایندکس نمایند، نقشه سایت به موتورهای جستجو اعلام می کند کدام بخش های موردنظر از سایت را ایندکس و بهتر شناسایی نماید. نقشه سایت پدیده نوظهوری نیست بلکه همیشه بخشی از المان های ساخت سایت بوده و با رویکرد جدید موتورهای جستجو درباره نقشه سایت، امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. البته از دیدگاه سئو سایت، باید علاوه بر سایت مپ های قدیمی (مثل یاهو و MSN که هنوز از فرمت های استاندارد html بهره می برند) نقشه سایت گوگل با فرمت XML که متفاوتر از HTML است را نیز بکار گرفت که برای تجربه کاربری نیز مناسبتر است. در پاسخ به سوال چرا هر دو نقشه سایت ضروری است؟ باید گفت که یکی برای کاربران و دیگری برای خزنده های موتورجستجو. قابل توجه است که استفاده از دو نقشه سایت، محتوای تکراری حساب نشده و بنابر نظر گوگل موجب جریمه شدن سایت نمی گردد. دلیل استفاده از نقشه سایت از جمله مزایای کاربرد نقشه سایت در سئو وب سایت، علاوه بر اینکه چون کلید راهنمایی برای نمایش بهتر سایت توسط موتورهای جستجو می گردد بلکه فرصتی را برای موتورهای جستجو فراهم می کند تا فورا از تغییرات اعمال شده در هر بخش سایت مطلع گردند. البته نباید انتظار ایندکس فوری این تغیرات در موتورهای جستجو را داشته باشیم ولی حتما در مقایسه با زمانی که طراحی وب سایت فاقد نقشه سایت است سریعتر این تغییرات ایندکس می گردند. با وجود نقشه سایت، تکیه بر لینک های داخلی برای سئو و آوردن ترافیک و موتورهای جستجو به سایت کمتر شده و کمک بزرگی در تعمیر و تشخیص لینکهای داخلی شکسته می باشند. در صورتی که لینک داخلی به صفحه ای شکسته باشد و یا صفحه مورد اشاره اش در دسترس نباشد و قادر به شناسایی آن نباشیم، شکی نیست با تکیه بر نقشه سایت ساده تر به رفع و تشخیص خطاهای لینک های داخلی خواهیم پرداخت.
  2. مزایای صفحه فرود (landing page) در ساخت سایت صفحات فرود فرصت افزایش ویژگی محتوا را افزایش داده و در اجرای جستجوی سازمان یافته سایت (سئو) نیز موفق عمل می کنند. ضمنا روند اجرای تبلیغ کلیکی نیز بهبود می یابد به دلیل اینکه گزاره باارزش تبلیغات به درستی به آن متصل شده و مستقیما همان پیامی که بازدیدکنندگان در صفحه سایت می بینند را منتقل می کند. صفحات فرود متمرکز بر فروش با بهره گیری از جملات تبلیغی و کمی داستان سرایی سبب توسعه مفاهیمی می گردند که برای ترغیب بازدیدکنندگان حیاتی خواهد بود. با بهره گیری از تصاویر و ویدیو در جهت نمایش محصولات و خدمات عرضه شده در سایت این امر محقق می گردد. صفحات فرود اختصاصی نیز امکان امتحان و بررسی را فراهم می کنند، با بررسی پیام های متنی که بهترین عملکرد را روی مخاطبان داشته اند و یا تست دموی محصول یا روش ارائه خدمات سایت در برابر رقبای خود. بهترین مزیت این نوع بررسی، امکان تست در مقیاسی کوچک بوده که مشخص کننده آنچه به درستی عمل نموده یا ناموفق بوده است می باشد و با استفاده از این نتایج می توان اطلاعات لازم را برای باقی موارد در فرایند بازطراحی و ساخت سایت یا روند بازایابی به کار برد. اثربخشی صفحات فرود را می توان در یک جمله زیر خلاصه نمود: با وجود 50 لینک به صفحه اصلی سایت، نرخ توجه 2% خواهد بود ولی با وجود تنها یک صفحه مجزای CTA (صفحات فرود فراخوانی) این نرخ 100% خواهد بود. حال با درک اهمیت صفحات فرود و چگونگی عملکرد آنها و تاثیر آن بر سئو سایت، مروری بر چگونگی ایجاد آن خواهیم داشت. 5 جز ترکیبی از صفحات فرود مناسب از اجزا اساسی زیر، برای موفقیت در ایجاد صفحه فرود مناسب محصولی تجاری یا موسسه مشاوره ای استفاده کنید. 1-طراحی صفحه بدیهی است آنچه در نگاه اول بیننده را جذب این صفحه می نماید، نوع طراحی و به کارگیری عناصر مهم در انتقال مفاهیم لازم است و با بکارگیری لینک به صفحه مشخص در طراحی سایت، منجر به هدایت بازدیدکننده به آن صفحه گردیم. 2-سرتیتر و گزاره های ارزشمند تیتر و عنوان ها، تعاریف و عبارات خلاصه شده ارزشمندی هستند که با ایده ای جدید محصولات و خدمات سایت را معرفی می نمایند. این خلاصه ارزشمند درصد ترغیب و جذب بازدیدکننده را افزایش داده و گامی موثر در افزایش ترافیک و سئو وب سایت خواهد بود. 3-تصاویر و فایل های ویدئویی عامل اصلی در میان روش های موثر در جذب و به خاطرسپاری نام سایت و تعاریف ذکر شده در باب محصولات یا خدمات در صفحات فرود طراحی وب سایت، استفاده از تصاویر مناسب و فایل های ویدئویی است. 4-فرخوانی عملکرد (CTA) فراخوان ها باید بزرگ و واضح و قانع کننده باشد و با استفاده از طراحی مناسب بازدیدکننده را به شیوه ای صحیح وادار به تکمیل فرم و یا کلیک بر روی دکمه موردنظر نماید. 5-نشانگرهای اعتباری به جای استفاده از تعاریف مستقیم در باب محصولات و خدمات خود می توانید از شیوه ای غیرمستقیم اطمینان و اعتماد را در مشتریان خود ایجاد کنید. با نام بردن جوایزی که کسب نموده اید. انتشار مطالب مطبوعاتی که از شما تقدیر نموده اند یا توصیفات مشتریان خود گامی موثر در ایجاد اعتمادسازی و معرفی عمیق تر فعالیت های حوزه کاری خود بپردازید. یکی از فاکتورهای بهینه سازی وب سایت اعتمادسازی در مخاطبان سایت است که رفت و برگشت آنها و معرفی سایت به بازدیدکنندگان دیگر می گردد.
  3. در این مقاله 5 مورد از رایج ترین و ساده ترین تاکتیک های سئو و بهینه سازی سایت را مشاهده می نمایید که هر شخص می تواند از آن ها در طراحی وب سایت خود استفاده کند.این تاکتیک ها بسیار ساده و موثر می باشند. بنابراین وقتی این مقاله را مطالعه می کنید می توانید وب سایت خود را نیز باز کرده و این موارد را چک کنید تا مطمئن شوید این 5 تاکتیک به درستی انجام شده باشند . اگر تاکتیک ها اعمال نشده بود به کمتر یک روز زمان برای اعمال آن ها نیاز دارید. در واقع شما می توانید از این نکات سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای افزایش رتبه خود در موتور های جستجو نیز استفاده کنید. 1. بهینه سازی لوگو : بهینه سازی لوگو یا آرم در عین حال ساده اما بسیار تاثیر گذار در سئو وب سایت است. همیشه لوگو را به صفحه اصلی سایت لینک دهید زیرا این امر استانداردی صنعتی و قابل استفاده می باشد ، هم چنین لوگو را متناسب با کلمات کلیدی ( که هدف اصلی هر سایت در صفحه اصلی آن می باشند ) بهینه سازی کنید . برای نام فایل ها از اسم شرکت خود یا تیتر مطلب مربوطه استفاده کنید زیرا این امر به گوگل در درک بهتر محتوای سایت شما کمک خواهد کرد. هم چنین این نکته را به خاطر داشته باشید که در نام فایل ها برای ایجاد فاصله ، از خط تیره ( - ) استفاده کنید. علاوه بر نام فایل ، در طراحی سایت اضافه کردن تگ alt را فراموش نکنید. برچسب alt نیز باید با استفاده از کلمات کلیدی موجود در صفحه اصلی سایت ، نام گذاری شود. 2. بهینه سازی لینک تصاویر : در طراحی و ساخت سایت وقتی قصد لینک سازی برای خود یا مشتری را دارید ، از تصاویر در برخی از لینک ها استفاده کنید . نکته محبوب و رایج ، لینک دادن عبارات کلیدی مورد نظر به صفحه بهینه سازی شده است ، اما به خاطر داشته باشید تنها بخشی ار استراتژی خود را به این بخش اختصاص دهید و وقتی می خواهید در لینک سازی از تصاویر استفاده کنید بهینه سازی آن ها را فراموش نکنید. بهینه سازی لینک تصاویر شباهت زیادی به بهینه سازی لوگو داشته و دارای سه مرحله زیر می باشد : (1) از عبارات کلیدی در نام فایل ها استفاده کنید. (2) اضافه کردن تگ alt متناسب با کلمات کلیدی. (3) لینک دادن به صفحه وب مورد نظر. 3. مورب نوشتن کلمات کلیدی (Bold) : اعمال این نکته بسیار آسان می باشد اما کاربران اکثر اوقات استفاده از آن را فراموش می کنند. گوگل قصد دارد بداند سایت شما در حال تاکید چه موضوعی برای کاربرانتان می باشد لذا کلمات bold شده می تواند این مسئله را برای گوگل مشخص سازد. هم چنین این امر منجر به رتبه ای بالاتر در گوگل نیز خواهد شد. 4. داشتن بیش از 2000 کلمه : طبق آمار های به دست آمده صفحات وب با 2000 کلمه و یا بیشتر ، به شدت در رتبه های بالاتری در گوگل قرار گرفته اند . البته این بدان معنا نیست که حجم زیادی از محتوا را به یک باره وارد سایت کنید. تمیز ، ساده ، آموزنده و استراتژیک باشید. 5. لینک دادن به سایت های معتبر : لینک های ورودی مهم نمی باشد بلکه لینک دادن به دیگر صفحات وب مربوطه حائز اهمیت است. گوگل سایتی را معتبر می شمارد که به سایت هایی با شهرت و اطلاعات بزرگ لینک داده باشد.
  4. اگر می پندارید جریمه های گوگل تنها زمانی که گوگل الگوریتم خود را تغییر می دهد اتفاق می افتد ، کاملا در اشتباه اید. این جریمه ها عمدتا به دلیل استفاده مکرر از اسپم یا هرزنامه مانند خرید لینک ، پاک کردن محتوا ، ارائه محتوای بی کیفیت و ... ابلاغ می شوند. به عنوان مثال آیا جریمه معروف JC Penny گوگل را به خاطر دارید؟ هنگامی که گوگل متوجه زیاده روی JC Penny در رویه کلاه سیاه سئو مثل خرید لینک گردید ، این سایت جریمه شد و موقعیت خود را در صفحات بالای گوگل از دست داد. البته همیشه جریمه ها به دلیل هرزنامه ها نیست و ممکن است گاهی دلیل آن سهل انگاری نیز باشد. به عبارت دیگر وقتی بک لینک نداشته باشید ، گوگل سایت شما را هرزنامه تلقی کرده و شما را جریمه می کند که این اتفاق تاثیری منفی در سئو سایت و بهینه سازی سایت شما خواهد داشت. قبل از بررسی روش های حفاظت با انواع جریمه ها آشنا می شویم. انواع جریمه در گوگل: 1. جریمه دستی یا اقدامات هرزنامه : بسیاری از جریمه های گوگل به صورت خودکار اتفاق می افتند اما برخی جریمه ها توسط داوران و نیروی انسانی اعمال می شوند. زمانی که سایت شما جریمه دستی شود در داشبورد وب مستر برای شما هشداری ظاهر می شود ، هم چنین این هشدار توسط ایمیل نیز به دست شما خواهد رسید. 2. جریمه الگوریتمی : این جریمه هنگام به روز رسانی الگوریتم گوگل اتفاق می افتد. از آنجایی که این الگوریتم ها همیشه در حال اجرا هستند ، سایت هایی که در طراحی سایت خود این الگوریتم ها را در نظر نگرفته و دستور العمل گوگل را نقض کنند جریمه خواهند شد. بر خلاف جریمه دستی ، در این نوع جریمه ایمیلی دریافت نخواهید کرد. اگر متوجه کاهش ترافیک سایت به طور ناگهانی شدید ، جریمه الگوریتمی می تواند دلیل آن باشد. حال به بررسی روش های محافظت می پردازیم. 1) بر مشخصات لینک خود نظارت کنید: گوگل روش های زیر را به عنوان اسپم می شناسد: خرید و فروش لینک تبادل لینک مقالات ارسالی استفاده بیش از حد از انجمن و ارسال نظر کمپین های بزرگ مهمان ربات های گوگل این کمپین ها را به راحتی شناسایی کرده و سایت های مورد نظر از سوی گوگل جریمه خواند شد. لینک سازی مهم ترین فعالیت در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت است. برای ساخت این لینک ها به طراحی و ساخت سایت قدرتمندی نیاز دارید هم چنین محتوایی با کیفیت موثر ترین نکته برای ایجاد لینک خواهد بود. 2) مبارزه با سئو منفی: اگر سایت های اسپم به سایت شما لینک دهند و گوگل متوجه شود ممکن است این اتفاق را به عنوان کیفیت پایین سایت شما تلقی کند. بنابراین اگر متوجه لینک دادن سایت ای اسپم به سایت خود شدید این لینک ها را رد کرده و لیستی از آن ها ساخته و برای گوگل ارسال کنید. مبارزه با سئو منفی گامی مهم در حفاظت سایت در مقابل جریمه های گوگل است. 3) ارائه محتوای مفید ، غنی و منحصر به فرد: گوگل موارد زیر را به عنوان مطالب ضعیف در نظر می گیرد : محتوای تولید شده به صورت خودکار صفحاتی با کلمات کلیدی کم محتوایی با کیفیت پایین و کپی شده از مطالب وبلاگ ها سعی کنید در طراحی وب سایت خود از موارد ذکر شده استفاده نفرمایید زیرا در صورت مشاهده آن ها از سوی گوگل ، به طور قطع در خطر جریمه خواهید بود.
  5. یکی از مهم ترین جنبه های طراحی وب سایت ، برند سازی است. برخی از وب سایت ها نگاهی حرفه ای دارند به طوری که کلیه اقدامات خود را در راستای ایجاد یک برند از طراحی سایت انجام می دهند و این امر موجب تقویت برند در دید کاربران و بهبود در سئو وب سایت و بهینه سازی سایت خواهد شد. وب سایت خود را به برندی منحصر به فرد تبدیل کنید. دید حرفه ای : از لحاظ برند سازی و طراحی سایت ، معمولا مشتریانی خواهند بود که از وب سایت ها انتظار ارائه سبکی معین و سازمانی دارند و ممکن است بر طرحی با استاندارد بیشتر پا فشاری کنند. اگر از سبک صرف نظر کنیم ، انتخاب طرحی متناسب و پاسخگو به انتظارات خاص مشتریان از آنچه شما فکر می کنید چالش برانگیزتر است. در ساخت سایت و طراحی یک وب سایت که وظیفه تقویت برند را عهده دار است ، علاوه بر یافتن روش صحیح ومناسب پاسخ گویی به انتظارات ، حفظ منحصر به فرد بودن نیز بسیار حائز اهمیت است. به طور کل می توان گفت بهترین راه در رسیدن به این هدف بررسی محتوا و مشاهده چگونگی گرد هم آمدن اجزاء وب سایت است. هویت بصری : بسیاری از مردم فکر می کنند نام تجاری همانند لوگو است و این امر تصوری اشتباه و محبوب است. برند ها در واقع توسط لوگو ها به نمایش عموم گذاشته می شوند بنابراین می توان بیان کرد لوگو ها به منظور تقویت نام تجاری طراحی می شوند. اطلاعات موجود در لوگو و طرح کلی نقش مهمی در پاسخ به کاربران و سئو سایت ایفا می نمایند. بسیاری از مارک های برتر جهان با تکیه بر ایده های جدید و متنوع و بازخورد مشتری تکامل یافته اند. طراحان مسئولیت تبدیل ایده به واقعیت را دارند. ( واقعیت هایی قابل فهم با ظاهری زیبا. ) برداشت اول : وقتی کاربری وارد سایت می شود برداشت اول خوب او باعث مراجعه دوباره به وب سایت شما خواهد شد. به همین ترتیب رفته رفته بازدید کنندگان افزایش می یابند و این افزایش تاثیر مثبتی در سئو و بهینه سازی وب سایت به جا خواهد گذاشت. اهمیت متن : متن بسیار مهم است. ممکن است فکر کنید توجه به جنبه های بصری در وب سایت مهم ترین موضوع است. کاملا در اشتباهید زیرا کاربران به محتوا و متن توجه بیشتری خواهند داشت. امروزه بهترین راه برای ماندن در رقابت های جهانی برند سازی است زیرا موجب منحصر به فرد شدن شما نسبت به رغیبانتان خواهد شد. منبع : http://www.****.net/
  6. بازایابی و طراحی وب سایت به طور کامل روی مشتریان متمرکز شده است ، به همین خاطر باید از نیاز مخاطبین درک صحیحی به دست آورید تا بتوانید بهترین خدمات را در اختیار آن ها قرار دهید. قبل از هر کاری ابتدا درباره مناسب ترین روند در برآورده سازی نیازهای مشتریان خود تحقیق به عمل بیاورید. یکی از روندهای مهم و کاربردی ، طراحی مینیمالیستی می باشد. نیازهای اساسی : اگر قصد در طراحی و ساخت سایت دارید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از متن ها ، برنامه ها و گزینه های اضافی برای تقویت سایت باید حذف شوند و تنها عناصری که وجود آن ها ضروری است و بدون آن ها سایت تکمیل نمی شود ، باقی بمانند. تصمیم گیری درباره ملزومات وظیفه شما می باشد و می بایست از قطعاتی در طراحی سایت استفاده نمایید که حتی بدون هیچ اثر تزیینی در سایت ، باز هم باعث جذب مشتری شوند. ( افزایش مخاطب تاثیری مثبت در بهینه سازی سایت و سئو سایت دارد. ) طراحی مدرن : تصور کنید در حال طراحی وب سایت برای یک نام تجاری بزرگ هستید ، احتمالا می پندارید راه حل مناسب استفاده از تعداد زیادی تصویر و فیلم است. اما این نوع طراحی مورد علاقه مخاطبین نیست. در مورد اهداف خود و مخاطبینتان تفکر کنید و راجع به طرح مناسب تصمیم بگیرید. سپس اهداف و طرح خود را با طراحان متخصص به اشتراک بگذارید تا بهترین ایده را در اختیار شما قرار دهند. توصیه می کنیم از طراحی مینیمالیستی در تجارت الکترونیک استفاده کنید زیرا زمانی که شخص در تلاش برای خرید آنلاین است به دنبال سایتی با بارگذاری سریع می گردد. ( فروشندگان آنلاین به طور میانگین 4 تا 10 مشتری خود را به علت سرعت پایین بارگذاری ازدست می دهند. ) علاوه بر این سایت های مینیمالیستی پیچیده و حرفه ای به نظر می رسند و این مزیتی است که باعث همکاری بیشتر مخاطبین و بهبود در سئو وب سایت شما می شود. مزایای استفاده از طراحی مینیمالیستی : این نوع از طراحی شیک و جذاب به نظر می رسد. کاربران در تشخیص یک وب سایت خوب ، زیبایی شناسی را در بالاترین مکان لیست اولویت های خود قرار می دهند. در طراحی مینیمال وقتی کاربر وارد سایت می شود احساس آشنایی کرده و می داند هر عنصر در کجای سایت واقع شده است. طراحی مینیمال اولین گام در برقراری ارتباط موفق با کاربران است. به طور کل می توان بیان کرد استفاده از طرح های ساده مینیمالیستی نسبت به طرح هایی با جزئیات رنگارنگ ، تاثیر بهتر و بیشتری در جلب مخاطب دارند. معایب استفاده از طراحی مینیمالیستی : ممکن است فکر کنید داشتن طراحی وب سایت مینیمالیسی ساده است اما حقیقت این است که طراحی مینیمالیستی هم به اندازه طراحی یک سایت معمولی نیاز به زمان دارد ، به همین دلیل برای تمامی وب سایت ها مناسب نمی باشد. ( به خصوص برای کسانی که می خواهند در زمان و هزینه صرف جویی نمایند. ) وقتی از طراحی مینیمال استفاده می کنید، حتی اشتباه های کوچک نیز می توانند شهرت شما را تحت تاثیر قرار دهند. با شناخته شدن وب سایتتان به عنوان مینیمال ، خود را در معرض چشم منتقید قرار می دهید و ممکن است با کوچک ترین اشتباه شاهد انتقاد تند آن ها باشید. هم چنین در حالی که در تلاش برای حذف مسائل غیر ضروری هستید در معرض خطر از دست رفتن برخی از مسائل ضروری نیز می باشید. استفاده از مینیمال می تواند باعث ارزان و نا تمام به نظر رسیدن سایت شما شود. همه می دانیم این نکته چه تاثیری بر شهرت ، سئو و بهینه سازی وب سایت شما خواهد داشت.
  7. بسیاری از جستجوها در زمینه بهینه سازی وب سایت حول جنبه غیر تکنیکی آن می باشد. قرار دادن مطالبی با کیفیت بالا و مرتبط در اختیار مخاطبین ، می تواند قدمی برای شروع یک رابطه و دریافت بک لینک از سوی دیگر وب سایت ها باشد. اما سئو و بهینه سازی سایت به تکنیک های صفحات محدود نمی شود. بلکه فراتر از کلمات کلیدی ، لینک ها و مطالب می باشد. اگر پایه فنی قوی در طراحی و ساخت سایت داشته باشید شانس بهترین نتایج در رتبه بندی موتورهای جستجو را خواهید داشت. گوگل روز به روز پیچیده تر می شود. با کمک به ربات های جستجو ( از طریق بهینه سازی url ها ، ناوبری بی عیب و نقص وب سایت و تعمیر کد ها در طراحی سایت ) برای درک بهتر معماری و شاخص مطالب سایت می توان نتیجه بهتری در رتبه بندی داشت. 1) مرتب سازی ساختار url ها: وارد دامنه شده و برای شروع وضعیت کد های http از url های خود را تجزیه و تحلیل کنید. هم چنین به طور متقابل خطاهای جستجوی وب سایت خود را با ورود به حساب گوگل وب مستر بررسی کنید. سپس url ها را بررسی و به صورت عمودی مرتب نمایید. یک url خوب ، توضیح مختصری از محتوا و کوتاه (4تا 5 کلمه) می باشد. از داشتن عنوانی جذاب ، اندازه مناسب تصاویر و توضیحات متناسب و قانع کننده اطمینان حاصل کنید. این امر نیز بخشی از سئو وب سایت می باشد. جنبه ای اساسی در بحث سئو سایت ایجاد نقشه سایت xml و html می باشد. نقشه سایت xml : چگونگی سازمان یافتن مطالب سایت را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. نقشه سایت html : توسط کاربران و موتورهای جستجو قابل خواندن می باشد. 2) اجرای صحیح تغییر مسیر و تعمیر لینک های به اصطلاح شکسته: می توان گفت کدهای 302،301و404 از جمله مهم ترین کد ها به شمار می روند. با درک چگونگی استفاده از نسخه صحیح تغییر مسیردر طراحی وب سایت می توان نتایج بالاتری در رتبه بندی موتور های جستجو داشت. بسیاری از وب مسترها دچار اشتباه میان این دو خطا می شوند: 301- تغییر مسیر دائمی . 302- تغییر مسیر موقت که به موتور های جستجو نشان می دهد صفحه اصلی به زودی دوباره بازسازی خواهد شد. 404- باید توجه ویژه ای به صفحاتی با خطای 404 داشته باشید که از طریق ابزار وب مستر گوگل قابل مشاهده می باشند. دلایل بروز خطای 404 : 1. انتقال صفحه مورد نظر به مکانی جدید 2. لینک اشتباه توسط سایر سایت های مرتبط 3. حذف آدرس صفحه از وب سایت 3) لود سریع وب سایت امروزه سرعت بالا در لود اهمیت بسیاری برای هر وب سایت دارد زیرا هر 1 ثانیه تاخیر منجر به از دست رفتن 7% از کاربران خواهد شد. سرعت بالا ، رتبه ای بالا در گوگل به همراه خواهد داشت. 40% از مخاطبین و بازدیدکنندگان ، وب سایت هایی با سرعت لود بیش از 3 ثانیه را ترک می کنند بنابراین با بالا بردن سرعت بارگذاری ، می توانید رتبه بندی بالاتر و تعامل بیشتری داشته باشید.
  8. جنبه های بصری تاثیرقابل توجهی بر طراحی وب سایت دارند. طبق آمار یک وب سایت خوب متشکل از: 1/3 هنر ، 1/3 کسب و کار و 1/3 علم می باشد. توسعه دهندگان همواره برای کسب سود بیشتر برای نام تجاری و هم چنین سئو و بهینه سازی وب سایت خود در تلاش اند که این مسئله به چالش بزرگی میان طراحان تبدیل شده است. تصورات اشتباه از طراحی وب سایت: تصور عموم از طراحی وب سایت تنها استفاده از رنگ ها ، اشکال ، بافت ، فونت و ... می باشد که این مسئله باوری می باشد. طبق آمار موارد ذکر شده فقط 1/5 از طراحی یک وب سایت را به خود اختصاص می دهند. 5 امر ضروری که کاربران برای مقابله با مشکلات کسب و کار باید بدانند: 1) معماری تخصصی و متناسب با اطلاعات 2) طراحی تعاملی 3) قابلیت استفاده مهندسی 4) طراحی بصری 5) نمونه های اولیه مهندسی فکر کردن به کاربران نهایی: هدف اصلی پروژه کسب رضایت بازدیدکنندگان است. همیشه کاربران را در مرکز توجه قرار داده و سعی داشته گلچینی از بهترین تجربیات خود را به صورت لذت بخش و موثر در اختیار کاربران بگذارید. البته نباید توجه به رضایت کاربران باعث غفلت از نیاز های کسب و کار شود . باید تعادل بین این دو را بیابید. از دیدگاه کاربران فکر کردن کار دشواری است اما برای داشتن نتیجه ای بهتر در سئو سایت و بهینه سازی سایت نیازمند آن می باشید. بازخورد را در تمام طول آماده شدن سایت در نظر داشته باشید زیرا پاسخ تمام سوالات شما در این بازخورد ریشه دارد. توسعه مطالب آموزنده: یکی دیگر از استراتژی های طراحی و ساخت سایت مدرن ، توسعه مطالب آموزنده می باشد. برای رفتن به گامی بالاتر در دنیا تجارت نیازمند ارائه مطالب آموزنده به کاربران تازه کار می باشید. برخی از وب سایت ها این مسئله را روابط عمومی و برخی دیگر بازاریابی محتوایی می نامند. پشتیبانی از دستگاه های مختلف: صحبت از طراحی سایت مدرن نیز یکی دیگر از جنبه های مهم در دنیای تجارت محسوب می شود به عبارت دیگر اندازه وب سایت در دستگاه های نمایش با سایز های مختلف در سراسر جهان مد نظر ما می باشد. امروزه بسیاری از کاربران از دستگاه تلفن همراه خود برای جستجو و اکثر فعالیت های اینترنتی استفاده می کنند. در حالی که چند سال پیش نداشتن پشتیبانی در دستگاه های مختلف نقطه ضعفی بسیار کوچک محسوب می شد و توجه چندانی به آن نمی شد امروزه توجه نداشتن به این موضوع خطر مرگباری برای هر کسب و کار خواهد بود. گام هایی اساسی در تغییرات Responsive یک وب سایت: 1) اهمیت ترافیک تلفن های همراه و تاثیر آن در سئو وب سایت را دست کم نگرفته و وب سایت خود را با اندازه ایده آل لمسی تنظیم کنید. 2) اعمال تغییرات در طرح بندی صفحات 3) فشرده سازی و تغییر اندازه تصاویر فرهنگ آزمایش: هنگام شروع کسب و کاری و یا یک یک پروژه آماده به تحویل عدم استفاده از آزمایش می تواند واقعا مضر باشد. مطالعات نشان داده عدم تست یک وب سایت تاثیر منفی بر عملکرد کسب و کار خواهد داشت. داشتن یک تست به شما کمک خواهد کرد دیدگاهی نسبت به نتیجه ارائه محصولات داشته باشید. البته ممکن است نتیجه آن طور که تست نشان می دهد پیش نرود اما به طور کل می توان گفت موفقیت متغییری قابل اندازه گیری بوده و با انجام آزمایش می توان تا حدودی به نتیجه واقعی نزدیک شد.
  9. طبق آمارهای موجود از سال 2011 با ظهور رسانه های اجتماعی شاهد افزایش چشم گیر ترافیک سایت ها بوده ایم. برنامه های تلفن همراه و پیام رسان نیز به عنوان منبعی مهم و تاثیرگذار در افزایش ترافیک شناخته شده اند. هنوز هم بسیاری از مصرف کنندگان برای خرید محصولات خود از جستجو در گوگل استفاده می کنند. سئو سایت حداقل تا 5 سال آینده زنده و کاربردی خواهد بود. از آنجایی که بازاریابان هم مانند شما سئو و بهینه سازی وب سایت را رها نخواهند کرد ، رقابت ها بیشتر خواهد شد. در نتیجه برای حفظ این مرز همیشه به روز باشید. این 5 سال مانند یک عمر در صنعت اینترنت به سرعت در حال حرکت است. در این مقاله نگاهی به پیش بینی آینده سئو وب سایت و بهینه سازی سایت خواهیم داشت. تلفن های هوشمند و ربات ها: امروزه تلفن های همراه به منبعی پر سرعت در زمینه مرور در اینترنت تبدیل شده اند. در گزارشات اخیر ادعا شده تلفن های همراه به منابع اصلی تجارت تبدیل شده اند. علاوه بر این تعداد صاحبان گوشی های هوشمند روز به روز رو به افزایش است. پیش بینی می شود در سال 2018 استفاده از تلفن های هوشمند در سراسر جهان به 61% خواهد رسید. طبق امار منتشر شده از گوگل تعداد جستجو در تلفن های همراه از تعداد جستجو در کامپیوترهای رو میزی پیشی گرفته است. اما روش ساده تری نیز برای استفاده از اینترنت در گوشی های هوشمند وجود داشته و آن استفاده از نرم افزارها می باشد. گوگل سعی در فهرست سازی محتوای درون برنامه ها داشته و تا 2 سال آینده از طریق گوگل شاهد محتوای درونی نرم افزارهای موبایل حتی بدون نصب آن ها خواهید بود. هم چنین اخیرا استفاده از ربات ها بسیار دیده می شود. با استفاده از ربات کاربر احتیاجی به خروج از نرم افزار نداشته و به راحتی می تواند خرید کند. در حال حاضر WeChat ، Facebook و Kik از فروشگاه های ربات در طراحی و ساخت سایت خود خبر داده اند. تاثیر لینک ها: در حال حاضر بک لینک عامل قدرتمندی در بالا بردن رتبه در گوگل می باشد. اما لزوما بهترین راه نیست. تا چندی پیش موتورهای جستجو توسط لینک های اسپم فریب خورده نتایجی بی ربط و بی محتوا را در رتبه های بالا نشان می داد ، اما در حال حاضر گوگل از الگوریتم های جدیدی استفاده می کند که در طی 5 سال آینده لینک های دست کاری شده و اسپم را به طور کامل از بین خواهند برد. قبل از موتورهای جستجو همکاری در کسب و کار و تبلیغات صحیح ابزاری کاربردی در افزایش مشتری بوده اند. بنابراین حتی با از دست دادن برخی از لینک ها در گوگل ، وب سایت هایی با وبلاگی محبوب در طراحی وب سایت و روابط عمومی خوب ، ترافیک بالا و مشتریان خود را حفظ خواهد کرد. جذب رضایت کاربر: اگر قصد در ایجاد کسب و کاری پایدار و بلند مدت دارید به مشتریان خود تکیه کنید. همان طور که در نقد و بررسی کسب و کار هاوارد ذکر شده افزیش 5% مشتری ، افزایش 25%سود کلی را به همراه خواهد داشت. آیا نمی توانید انتظارات بازدیدکننده را برای بازگشت به سایت خود فراهم کنید؟ دلیل این امر قرار گرفتن مطالب نا مربوط در مرکز سایت ، سرعت پایین بارگذاری و یا ظاهر ضعیف طراحی سایت شما می تواند باشد. با کاهش تعداد کاربر رفته رفته شاهد کاهش رتبه خود در گوگل و فراموش شدن وب سایت خود خواهید بود.با اجتناب از گزاف گویی و مرتبط سازی مطالب سایت با نتایج جستجو می توان رضایت کاربران را جذب کرد.
  10. هدف طراحان وب سایت و برنامه نویسان "وب سایتی کامل" می باشد. اولین و مهم ترین قدم ایجاد نوعی هماهنگی میان عناصر سایت در طراحی سایت است. در این مقاله به نکات و ترفند هایی می پردازیم که به موفقیت بیشتر طراحان وب سایت کمک خواهند کرد. 1) نا معقول بودن: در حالی که همه طراحان وب سایت برای منحصر به فرد بودن در تلاش هستند ، برخی از این طراحان اهمیت مساله نا معقول و شهودی بودن را نادیده می گیرند. در جهان متمرکز بر کاربر که تمام وب سایت ها و برنامه ها منطبق بر قوانین شهودی می باشند ، سایت هایی که از این قوانین پی روی نمی کنند ، فراموش خواهند شد. کاربران برای آشنایی با هر وب سایت یا اپلی***نی باید زمان صرف کنند اما وقت آن ها نباید برای ساعت ها گرفته شود. در غیر این صورت رفته رفته مخاطبین خود را از دست می دهید و این امر تاثیری مستقیم بر سئو و بهینه سازی وب سایت شما خواهد داشت ، به همین دلیل رعایت سادگی در طراحی امری مهم می باشد. نوآوری نیز مهارتی ضروری برای یک طراح خوب است. هم چنین یک طراح خوب باید قادر به پیش بینی زمان مناسب برای معرفی ویژگی های جدید نیز باشد. 2) آشنایی با ناوبری: به طور مثال وقتی برای اولین بار به منزل اقوام خود می روید به سختی می توانید اتاق به خصوصی را پیدا کنید و قطعا این سردرگمی را دوست نخواهید داشت. این دقیقا همان اتفاقی است که در طراحی وب سایت رخ می دهد. کاربران نیاز دارند بدانند چگونه در سایت شما حرکت کنند. اکثر کاربران کم حوصله اند به همین دلیل باید آموزشی صحیح و دقیق برای چگونگی استفاده کاربران از وب سایت خود فراهم نمایید. هم چنین عناصر را در سمت راست صفحه قرار دهید زیرا جایی است که اکثر مخاطبین تصور می کنند. از اشکال ، خطوط و رنگ ها به شکلی مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال ورود به سامانه و ثبت نام باید در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار بگیرد. 3) انعطاف پذیری: انعطاف پذیری چالش برانگیز ترین بخش طراحی و ساخت سایت می باشد. بسیاری از طراحان اهمیت انعطاف پذیری را دست کم گرفته وتنها برای مرورگر یا دستگاه هایی خاص طراحی می نمایند. طراحی برای دستگاه های خاص و مرورگرها رویکرد خوبی به همراه نخواهد داشت. به یاد داشته باشید کاربران دارای سلایق متفاوتی می باشند و همیشه دنبال طرحی می باشند که با تمام علایق آن ها تناسب باشد. بنابراین سعی در خلق سایت هایی که تمام سلایق را دربر گرفته و در عین حال جذاب هم باشند ، داشته باشید. 4) سادگی: استفاده بیش از حد از کلید های جهت یابی کاربران را گمراه می سازد ، گزینه های غیر ضرورری زیادی را پیش روی آن ها قرار داده و حتی ممکن است منجر به غفلت کاربران از مطالب مهم شود. به عنوان مثال سایت گوگل را در نظر بگیرید. یکی از دلایل موفقیت روزافزون گوگل استفاده از حداکثر سادگی در طراحی آن است. با این حال ما قصد نداریم شما را به سطحی از سادگی که خستگی و عدم تفریح را برای کاربران در پی خواهد داشت، سوق دهیم بلکه منظور استفاده از ساده سازی به میزان لازم می باشد.
  11. بسیاری از طراحان وب سایت علاقه مند به بهبود و افزایش تعداد بازدید از صفحات وب سایت خود می باشند اما نمی دانند از کجا باید شروع کنند. در این مقاله به مطالعه روش ها و استراتژی هایی که باعث تحقق این امر خواهند شد ، می پردازیم. ایجاد مطالب و کسب اطمینان از بهینه سازی آن ها: مهم ترین موضوع "کیفیت محتوا" در سایت می باشد. بهتر است حجم مطالب کم باشد تا بازدید کننده را متقاعد به کلیک کند. مطالب طولانی هر چند مهم هم باشند به مخاطب حسی همانند کتاب داده و بازدیدکننده کمتری جذب خواهد کرد. بنابراین باید بیشتر تلاش خود را بر ایجاد محتوایی با کیفیت بالا قرار دهید. می توانید از پلاگین هایی همانند Yoast seo ، برای بهبود بازدید که سئو و بهینه سازی وب سایت را نیز به همراه خواهد داشت استفاده کنید. حال به بررسی اولین نکته برای بهبود و افزایش بازدید از صفحات وب سایت خواهیم پرداخت. ایجاد محتوای همیشه سبز اولین روش که می توان با بهره گیری از آن بازدید از صفحات را بهبود بخشید تمرکز بر ایجاد محتوای به اصطلاح "همیشه سبز" می باشد. بسیاری از وبلاگ ها ترافیک خود را از محتوای همیشه سبز خود به دست می آورند. محتوای همیشه سبز به طور کلی نقشی مهم در رتبه بندی گوگل ، سئو سایت و بهینه سازی سایت دارد ، چرا که به طور طبیعی تعداد زیادی از لینک ها را در طول زمان جذب خود خواهد کرد. در اکثر موارد محتوای همیشه سبز محتوایی یک مرحله ای برای موضوعی خاص می باشد. شما می توانید با استفاده از Google Analytics نگاهی به اکثر کاربران آنلاین خود داشته باشید. متناوبا ممکن است بخواهید نگاهی به مشتریان خود و آنچه آن ها مورد جستجو قرار داده اند و منجر به بازدید از سایت شما شده است ، هم داشته باشید و در نهایت آن ها را به تماس و خرید از خود تشویق کنید. به همین منظور با بهره گیری از این اطلاعات ، محتوای همیشه سبز منطبق با معیار های خود را ساخته و به این اهداف برسید. ایجاد تجربه ای بزرگ برای کاربران اولین قدم افزاش سرعت بارگذاری صفحات وب سایت است. مخاطبین به طور روز افزون به سایت هایی که سریعتر لود می شوند عادت می کنند. طبق آمارهای اخیر تاخیری 1 ثانیه ای در بارگذاری باعث کاهش 11% ای بازدید خواهد شد. این امر تاثیر منفی بر سئو وب سایت خواهد داشت. خوشبختانه بهبود سرعت لود صفحات کار دشواری نیست و می توانید با استفاده از چند ترفند ساده تغییراتی در سرعت بارگذاری صفحات خود ایجاد کنید. هم چنین می توانید از ابزار ارائه شده توسط گوگل به نام PageSpeed برای کشف هر چیزی که باعث کاهش سرعت لود وب سایت شما می شوند ، استفاده کنید. راه دیگر برای بهبود تجربه کاربر از وب سایت حذف مطالبی که به صورت سرزده ظاهر می شوند می باشد. اگر بیش از حد از تبلیغات در طراحی وب سایت استفاده کنید مخاطبین از خواندن مطالب شما لذت نبرده و صفحه شما را ترک خواهند کرد. این امر منجر به کاهش تعداد بازدید صفحات شما و هم چنین کاهش رتبه در گوگل خواهد شد ، بنابراین سعی بر تعیین فضایی جداگانه برای تبلیغات داشته باشید. ساخت نوار کناری برای مطالب مرتبط مطالب را طوری در نوارکناری قرار دهید که یافتن مطالب مشابه برای مخاطبین کاری دشوار نباشد. استفاده از این نوار در طراحی سایت ایده بسیار خوب و جالبی است زیرا از این راه بازدیدکنندگان به خواندن مطالب بیشتری در سایت شما روی می آورند. استفاده از یک ابزار جستجو نیز در طراحی و ساخت سایت بسیار ایده آل می باشد زیرا کاربران می توانند به راحتی مطلب مورد نظر خود را در وبلاگ شما ، جستجو کنند. هم چنین می توانید بخشی در پایین پست های خود برای مطالب جالب در نظر بگیرید.
  12. نخستین نکته مهم در طراحی وب سایت ظاهر سایت است ، زیرا اولین چیزی می باشد که بازدید کنندگان هنگام ورود به یک سایت به آن توجه می کنند. برای شروع نگاهی به طراحی Responsive خواهیم داشت. این نوع از طراحی سایت مخصوص گجت های تلفن همراه (تلفن های همراه هوشمند ، آی پد ها ، تب لت ها و...) است که به مخاطب حسی همانند شبکه های اجتماعی را خواهد داد. در ادامه چند مورد از نکات اساسی و مهم در طراحی و ساخت سایت را بیان خواهیم کرد. 1)هدف از طراحی وب سایت هدف شما از راه اندازی یک وب سایت خاص چیست؟آیا به دنبال افزایش فروش هستید؟ آیا هدف شما اطلاع رسانی است؟ و یا فقط به عنوان نشانه ای برای حضور آنلاین خود قصد در طراحی سایت دارید؟ قبل از طراحی وب سایت هدف خود را مشخص و در راستای آن هدف از قابلیت های طراحی خود استفاده کنید. 2)روانشناسی وب روانشناسی طراحی وب سایت در جهان به شدت دسته کم گرفته شده است . طراحان به این نکته توجه کمتری نشان می دهند غافل از آن که هرچه بیشتر روی این مسئله تمرکز کنند بازدیدکننده بیشتری نیز خواهند داشت. بازدید کننده بیشتر ، بهبود در سئو سایت و بهینه سازی سایت را به همراه خواهد داشت. البته نمی توان پیچیدگی استفاده از اصول روانی را انکار کرد اما بهره گیری از این اصول نتیجه ای مطلوب خواهد داشت . مهم ترین موارد اصول روانی عبارتند از: 1.اعتماد سازی 2.استفاده از الگوهای آشنا 3.روانشناسی اجتماعی 4.روانشناسی رنگ 5.حفظ سادگی 3)طراحی کاربر محور به یاد داشته باشید سایت فقط برای شما طراحی نشده بلکه تمرکز آن روی کاربران شما است. اگر هدف شما جذب مخاطب است ، از این ترفند ها استفاده کنید. برخی از ترفندهای مفید که باید در نظر بگیرید عبارتند از: 1.ایجاد نظر سنجی در وب سایت 2.تعریف پروفایل کاربر(مهم ترین ترفند که تاثیره چشم گیری به همراه خواهد داشت.) 3. امروزه شبکه های اجتماعی هسته اصلی هر سایت موفقی است. با بهره گیری از آن ها سایت خود را جذاب و سرگرم کننده نگه دارید. 4. از گرافیک و طرح های رنگی که اثر مثبت و بهتری بر مخاطبین می گذارد استفاده کنید. 4)ایجاد طرح بندی با حرکت آسان ناوبری آسان برای تمام وب سایت ها بسیار مهم است. از ساده ترین پورتال های خبری گرفته تا پیچیده ترین فروشگاه های آنلاین تجارت الکترونیک. هدف شما از طراحی سایت هر چه که باشد برای حفظ محتوای سایت خود در رده های منطقی ، باید به کاربران دسترسی سریع به اطاعاتی که به دنبال آن هستند بدهید. طرح بندی با حرکت آسان ارزش محتوای وب سایت شما را افزایش می دهد. سایت شما باید به طور کامل از قوانین موتور های جستجو پیروی نماید در غیر ان صورت موتور ممکن است سایت شما را به رسمیت نشناخته و همین موضوع باعث از دست دادن مخاطبانتان شود. رعایت این موارد ، ناوبری آسانی برای هر طراحی به همراه خواهد داشت. 5)تراکم همیشه سعی در به روز رسانی وب سایت خود داشته باشید. به روز رسانی وب سایت نیز یکی از روش های بهینه سازی وب سایت و سئو است و می تواند به معنی اضافه کردن محصولات جدید ، اصلاح اطلاعات ، افزایش تراکم با استفاده از رسانه های اجتماعی و یا اضافه کردن جاذبه های اضافی برای بازدید کننده بیشتر باشد. در واقع هر چه به روز رسانی بهتری داشته باشید بازدید کننده بیشتری هم خواهید داشت.
  13. طبق آمار بدست آمده امروزه استفاده از رسانه های اجتماعی در استراتژی کسب کار بسیار تاثیر گذار بوده اند و نقشی مهم در بهینه سازی وب سایت و سئو ایفا می کنند . در طراحی و ساخت سایت رسانه های اجتماعی حفظ امنیت کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است ، بر همین اساس رسانه های اجتماعی سعی بر مبارزه با حساب های جعلی دارند. به طور مثال به تازگی در فیس بوک حساب های تکراری مورد بررسی قرار می گیرند. اما الگوریتم آن ها هنوز به میزان کافی پیشرفته نیست. برخی از حساب های جعلی شبکه های اجتماعی را به سختی می توان شناسایی و متوقف ساخت. چرا کاربران جعلی برای کسب و کار گزینه بدی می باشند؟ کاربران جعلی به دنبال برقراری ارتباط با پست ها و نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی نیستند ، بنابراین باعث تعامل کمتر و رتبه ای پایین در فید خبری خواهند شد که تاثیر منفی در سئو سایت را نیز به همراه خواهند داشت. کاربران جعلی شبکه های اجتماعی نام تجاری شما را لکه دار خواهند کرد به همین منظور داشتن طرفدارانی حقیقی در شبکه های اجتماعی نیازمند تلاش می باشد. در اینجا 4 مرحله ضروری ذکر شده که می توان با استفاده از این موارد از جذب پروفایل های جعلی به کسب و کار خود جلو گیری کنید ، می توان بیان کرد این امر قدمی به نسبت مهم در سئو وب سایت و بهینه سازی سایت نیز می باشد. مرحله 1: عملکرد کاربران شبکه های اجتماعی خود را مورد ارزیابی قرار دهید. بخش کوچکی از کاربران هر کسب و کاری جعلی می باشند. یکی از نشانه های این امر حضور کمرنگ آن ها در فعالیت های رسانه های اجتماعی است. از این رو شما می توانید با بررسی و شناسایی کاربرانی با نظرات و فعالیت کمتر به حساب های جعلی برسید . در نتیجه حساب های جعلی منجر به ترافیک کمتر و کاهش درآمد حاصل از رسانه های اجتماعی می شوند. مرحله 2: بررسی حساب های مشکوک. اگر از رسانه های اجتماعی نتیجه مطلوبی نمی توانید کسب کنید به احتمال زیاد تعداد بسیاری کاربر جعلی دارید. از ابزار و یا استراتژی های موجود که اغلب رایگان نیز می باشند برای بررسی حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. مرحله3: Report حساب های جعلی. در طراحی سایت شبکه های اجتماعی قسمتی برای report درنظر گرفته شده است که ساده ترین راه برای حذف کاربران جعلی استفاده از همین گزینه می باشد. از آنجایی که درخواست های report به طور روزمره به شبکه های اجتماعی فرستاده می شود ، رسانه های اجتماعی معمولا برای پاسخ به این درخواست ها زمان مشخصی را در نظر گرفته اند. این زمان به شما اجازه انتخاب مراحل بعدی را خواهد داد. مرحله 4: بررسی مجدد مخاطبانی که از طریق تبلیغات جذب شده اند. با استفاده از استراتژی ارائه هدیه می توان به تعداد زیادی کاربر در زمان کم رسید . اما خود چالش بزرگی است. شما در معرض خطری بزرگ خواهید بود ، ایم امر نه تنها بر منافع مالی بلکه بر نام تجاری شما نیز می تواند تاثیر بگذارد. از محصولاتی خاص برای هدایا استفاده کنید ، شاید این جوایز مخاطب کمتری را جذب کنند اما مشتریان وفادار شما خواهند شد. در نتیجه می توان بیان کرد مخاطبان جعلی شاید برای اولین بار تاثیر خوبی داشته باشند ولی در دراز مدت باعث از بین رفتن نام تجاری و کاهش عملکرد شما خواهند شد.
  14. آیا باید نگران تغییر کوچکی در پیج رنک خود باشید و یا احتیاج به تمرکز برای افزایش پیج رنک وجود دارد؟ ممکن است سوالاتی از این قبیل در ذهن شما پدید بیاید. در مقاله زیر ابتدا به تعریفی از پیج رنک و چگونگی بالا و پایین رفتن آن می پردازیم. پیج رنک چیست؟ اساسا پیج رنک به معنای اختصاص دادن رتبه به هر صفحه ای که در صفحه اول قرار دارد ، می باشد. بر اساس تعداد وب سایت هایی که به آن لینک داده اند ، پیج رنک در مقیاس 0 تا 10 به این لینک ها رتبه می دهد. پیج رنک 0 به معنای کمترین رتبه و پیج رنک 10 به معنای بالاترین رتبه روابط عمومی می باشد. اگر وب سایت جدیدی در دست دارید تا قبل از به روز رسانی پیج رنک رتبه شما به طور معمول n/a خواهد بود. احتمالا طریقه محاسبه پیج رنک برای شما جذابیتی نخواهد داشت اما یکی از مسائل مهم و جالبی که بهتر است بدانید این است که لینکی که از یک سایت با رتبه پیج رنک 3 و 5 لینک خروجی دریافت می کنید با ارزش تر از سایتی با رتبه پیج رنک 5و 1000لینک خروجی می باشد. نکته دیگری که در رابطه با پیج رنک باید به آن توجه داشت عملکرد پیج رنک به صورت مقیاس لگاریتمی می باشد. این موضوع بدان معناست که تفاوت بین پیج رنک0 و پیج رنک 1 با تفاوت بین پیج رنک7 و پیج رنک 8 یکسان نیست. چگونه اغلب پیج رنک ها به روز رسانی می شوند؟ گوگل پیج رنک کاربران خود را به صورت روزانه در اختیارشان قرار نمی دهد زیرا قصد بر این دارد که بیشتر تمرکز کاربران را روی طراحی و ساخت سایت بگذارد زیرا باعث ارائه بهتر و بیشتر خدمات می شود. بنابراین رتبه پیج رنک به هیچ عنوان تاثیری در سئو و بهینه سازی سایت شما نخواهد داشت. باید بیشتر روی افزایش کاربر و تبدیل کاربر به مشتری وقت بگزارید که این امر با تمرکز بر بهینه سازی وب سایت و سئو سایت انجام پذیر خواهد بود. آیا پیج رنک مهم است؟ نتایج وب سایت شما در موتورهای جستجو به هیچ عنوان به پیج رنک بستگی ندارد.فقط با داشتن رتبه ای بالا در پیج رنک نمی توان گفت که در گوگل نیز از رتبه بالایی بر خوردار هستید. و در مقابل اگر از رتبه بالایی در گوگل نیز بهره مند باشید نمی توان تضمین کرد که در پیج رنک هم رتبه بالایی خواهید داشت.در گذشته پیج رنک نقشه مهمی در الگوریتم رتبه بندی گوگل ایفا می داشت اما امزوه عوامل دیگری در رتبه بندی تاثیر دارند و پیج رنک عملا منسوخ شده است. برای مثال وقتی پیج رنک برای اولین بار مطرح شد جزء 10 عامل مهم موثر بر الگوریتم رتبه بندی گوگل به شمار می رفت اما امزوه بیش از 200 مورد موجود است که نسبت به پیج رنک از اهمیت قابل توجه تری در رتبه بندی گوگل برخوردارند. نزدیک به 2 سال می باشد که به روز رسانی پیج رنک ها توسط گوگل انجام نگرفته و به طور کامل اهمیت آن از بین رفته است . گوگل با هدف جلو گیری از خرید و فروش بک لینک این روش را پیش گرفته است. در نتیجه در طراحی سایت خود سعی بر این داشته باشید توجه خود را بیشتر روی بالا بردن رتبه در گوگل متمرکز کنید.
  15. گوگل و دیگر موتورهای جستجو از سرعت بارگذاری صفحه وب سایت برای تعیین رتبه سایت استفاده می کنند ، پس داشتن سرعت بالا در بارگذاری امری ضروری است و در بهینه سازی سایت مهم می باشد . مطالعات نشان می دهد 40% کاربران ممکن است هنگامی که پس از 3 ثانیه صفحه مورد نظرشان را مشاهده نکنند صفحه فعلی را ترک کرده و به صفحات بعدی بروند. چگونه می توان سرعت بارگذاری را افزایش داده و مشتری را راضی نگه داشت؟ زمانی بارگذاری سایتی سریع خواهد بود که در طراحی وب سایت آن صفحه از چند عکس و متن هایی ساده استفاده شده باشد. اگر به صفحات پیچیده تری نیاز دارید اسکریپت را به صورت برنامه واحد ادغام کنید و سعی کنید پلاگین را به حداقل برسانید ، اضافه کردن بیش از حد پلاگین ها نه تنها سرعت بارگذاری را کاهش می دهد بلکه شانس سقوط صفحه را افزایش و باعث خطر امنیتی می شود. بنیاد: قبل از اقدام به ایجاد هرگونه تغییری در طراحی سایت ، سرعت سایت را مورد بررسی قرار دهید و هوشیار باشید که بیشتر درخواست های http داخل یک سرور تشکیل می شوند . HTTP مخفف پروتکل انتقال فوق متن است که تعیین می کند محتوا چگونه توزیع شده است. از YAHOO و YSLOW به منظور ایده پردازی برای افزایش سرعت سایت می توانید استفاده نمایید. یکی دیگر از ابزار هایی که برای بررسی سرعت سایت می توانید از آن استفاده کنید GTmetrix می باشد . نکات ذکر شده برای سایت های وردپرس می باشند. فشرده سازی فایل ها و اکسریپت: با فشرده سازی فایل ها سرعت بارگذاری صفحات وب افزایش خواهد یافت . می توانید از برنامه های فشرده سازی رایگان به منظور کاهش بایت صفحات استفاده کنید که این امر نقشه به سزایی در سئو و بهینه سازی وب سایت و هم چنین بالا بردن رتبه شما در گوگل خواهد داشت.برخی از سرویس دهنده ها مانند APACHE در اختیار کاربران می باشد که با ارائه نکاتی مفید برای JAVA,CSS و HTML ساخته شده اند. استفاده از CDN به منظور گسترش محتوا در سرور: CDN گروهی از سرورهای واقع در سراسر جهان است. یک CDN می تواند حجم فایل ها را کاهش داده و سریع تر به منطقه ای در نزدیکی سرور ارسال کند . هرچند CDN تنها نیاز به اضافه کردن یک کد ساده در طراحی و ساخت سایت دارد اما می تواند پر هزینه باشد. CACHE مرورگر: حافظه پنهان مرورگر به طور موقت از صفحات وب کپی می شود مانند عناصر html و تصاویر. بنا بر این برای دوباره لود شدن صفحات از cache آن ها استفاده می شود. برای اطلاعات خود تاریخ انقضا تعیین کنید ، این عمل به مرورگر در نگه داری اطلاعات در cache کمک می کند. HTTP فعال: دستور کار http به زبان ساده به شرح زیر است: دریافت ، ارسال و بستن. استفاده از http در تلفن های همراه آسان ولی اغلب با سرعت پایین می باشد. نوعی ترفند موجود است که بر این اساس می باشد: مرورگر ها و سرورها به توافقی در گرفتن و انتقال فایل ها رسیده اند. این بدان معناست که سرور ارتباط زنده شما را تا زمانی که در یک سایت هستید و صفحات http دیگری را باز می کنید ، حفظ خواهد کرد. در خلاصه: هرگاه قصد ایجاد تغییرات در سایت خود با اضافه کردن تصاویر ، مطالب و یا اسکریپت داشتید ، از خود این سوال را بپرسید که چگونه روی سئو سایت و سرعت سایت شما تاثیر خواهند داشت. مقرون به صرفه نیست که فقط برای داشتن اخرین نوآوری ها در سایت خود ، سرعت سایت را کند کنید زیرا این امر منجر به از دست دادن درآمدتان خواهد شد .
  16. ده نکته کاربردی برای بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت از آنجایی که موتورهای جستجو قادر به دید بصری انسانی برای تصاویر نیستند، بنابراین با رعایت نکات مربوط به مباحث سئو سایت و استفاده از بعضی تگ ها در طراحی سایت، درک تصاویر برای موتورهای جستجو امکان پذیر می گردد. یکی دیگر از دلایل ضرورت سئو تصاویر، سرعت پایین لود سایت ها و نمایش با تاخیر فایل های تصویری و ویدیویی آپلود شده می باشد. پنالتی و جریمه نمودن وب سایت هایی که در موبایل و کامپیوترهای شخصی دارای سرعت لود کمی هستند، ضرورت اهمیت مطالعه مقاله هایی از این دست را مشخص می نماید. این مقاله سعی بر اثبات تاثیر مثبت بهینه سازی صحیح تصاویر بر ارتقا رتبه سایت و افزایش ترافیک، سئو وب سایت و متعاقب آن فروش بیشتر دارد. 1.کاهش اندازه تصاویر به دلیل کم طاقتی کاربران، مدت زمان لازم برای بارگزاری صفحات در سایت، 3 ثانیه بوده، و زمان بیش از این سبب ترک کاربر از سایت و مراجعه به سایت رقیب می گردد. با رعایت این دو مورد در روند ساخت سایت، سرعت لود سایت کاهش می یابد. کاهش ابعاد فایل: اگر فضا برای تصاویرتان 500در500 پیکسل است از عکس های با حجم کمتر از 500 استفاده نمایید، به طور مثال 300 در 300. کاهش حجم فایل: قبل از استفاده از تصاویر در وب سایت خود حتما حجم آن ها را کاهش دهید، زیرا عکس هایی با حجم زیاد زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارند و این زمان بالا امتیازی منفی برای بهینه سازی سایت می باشد. برای این منظور از ده ها برنامه موجود در نت چون فوتوشاپ استفاده کنید. 2. بهینه سازی نام فایل ها با کلمات کلیدی از آنجا که روبات موتور جستجو نمی تواند عکس های شما را ببیند با تغییر نام فایل به چیزی که موتور جستجو یا کاربر توانایی خواندن آن را دارد، می توانید به درک بهتر تصاویر کمک کنید. 3.بهینه سازی کلمات با تگALT استفاده از تگ ALT (جایگزین) در مراحل کدنویسی طراحی وب سایت، تصاویر را به طور خاص برای موتور های جستجو توضیح می دهد. توجه داشته باشید: تگ های ALT برای نابینایان نیز بسیار مهم است، زیرا نرم افزار ویژه ای وجود دارد که صفحات وب را برای نابینایان می خواند و از این تگ برای توصیف تصاویر برای کاربران نابینا استفاده می کند. 4. اضافه کردن تصویر نقشه سایت استفاده از تصویر سایت XML (نقشه سایت) به موتور های جستجو کمک می کند تا سایت و تصاویر شما را به درستی شناسایی کند. 5. استفاده از caption نوشتن شرح تصاویر امری بسیار مهم در جذب مخاطب سایت می باشد، زیرا کاربران به دنبال خطی از اطلاعات درخواستی خود بوده و استفاده از شرح تصاویر ، مخاطب را جلب وب سایت شما می نماید. 6. استفاده از انواع تصاویر فشرده هنگام آپلود فایل مطمئن شوید که فرمت آن GIF,JPG و یا PNG باشد. این نوع فایل های فشرده نسخه ای از عکس اصلی شما ولی با سرعت آپلود فوق العاده بیشتری می باشند. 7. میزبانی جایگزین برای تصاویر اگر تعداد زیادی عکس و یا عکس هایی با حجم زیاد دارید که الزام بر استفاده از آن وجود دارد و سرور نیز سرعت بالا و مطلوبی ندارد و یا به طور اشتراکی قابل استفاده است، یک میزبان جایگزین برای تصاویر در نظر بگیرید. 8. مخفی کردن تصاویر در تلفن های همراه با دقت به این موضوع فکر کنید که آیا کاربران موبایل نیازی به دیدن تصاویر دارند یا نه. صفحاتی که برای موبایل طراحی و بهینه سازی شده اند نتایج بالاتری را در جستجوها داشته اند. اگر کاربران موبایل نیازی به رویت عکس ها ندارند، در صفحاتی که مربوط به نسخه موبایل است، از تصاویر استفاده نکنید. 9. استفاده مجدد از منابع تصاویر این اشتباه بارها دیده شده که افراد یک تصویر را دوبار آپلود می کنند. هر عکس را فقط یکبار آپلود نمایید. 10.استفاده از خط فاصله هیچ دلیل خاصی برای استفاده از خط فاصله وجود ندارد ولی ترجیح گوگل بر استفاده از خط فاصله بین کلمات متقاطع است.
  17. Cro در مقابل سئو در جهت افزایش ترافیک سایت امروزه cro (نرخ تبدیل ورودی سایت به مشتری) در سئو و طراحی وب سایت نقش مهمی ایفا نموده و توصیه اکید بر استفاده از cro در صورت عدم بکارگیری آن در ترکیب شیوه های بهینه سازی وب سایت می گردد. سئو وب سایت به تنهایی قادر به کسب نتایج عالی در جهت منافع بازاریابی شرکت یا سازمان نخواهد بود. بنابراین علاوه بر تلاش برای افزایش تعداد کلیک و روند صعودی ترافیک و در نتیجه حصول جایگاه 1 یا 2 در نتایج گوگل، نیاز به بکارگیری مفهوم cro نیز ضروری است. در صورت آنالیز سایت گاهی این نتیجه دیده شده که با وجود ساخت سایت و طراحی مناسب آن و حضور در رده ده سایت برتر گوگل، با این حال مقوله عدم فروش یا کمینه فروش وجود دارد. بنابراین با بکارگیری اصول مباحث بهینه سازی سایت می توان کاربران را علاقمند به سایت و ترغیب به صرف زمان بیشتری برای بازدید از اکثر صفحات سایت نمود. نرخ تبدیل بهینه سازی سایت از طریق(cro) رویکردی فوق العاده است و در جهت افزایش تعداد کاربران ورودی از طریق موتورهای جستجو عمل می نماید. و در این مقاله به بررسی سئو سایت در مقابل cro و ادغام شیوه های موثر در هر دو حوزه برای کسب بهترین نتایج، پرداخته می شود. در پروسه طراحی سایت ، انتخاب کلمات کلیدی متناسب را در اولویت پروژه خود قرار داده و تا حدامکان از کلمات کلیدی با حجم مناسب و معقول و مرتبط با کسب و کار خود استفاده نمایید. کلمات کلیدی شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر افزایش ترافیک به جذب مشتری نیز کمک کنند. این را به یاد داشته باشید هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، در نهایت این کلمات به عنوان نمادی از شرکت، تبدیل می شوند. کلمات کلیدی با بار اطلاعاتی: این کلمات کلیدی برای کمک به کاربران برای دریافت اطلاعات کافی درمورد یک موضوع و یا یک محصول خاص می باشد. برای جستجوی کلمات کلیدی اطلاعاتی می توانید جستجو خود را با کلماتی مانند (چگونه... ، راه هایی برای ، دانلود رایگان... ، راه کار های رایگان و ...) شروع نمایید. بعلاوه کلمات کلیدی با بار اطلاعاتی، به منظور جذب مشتری و افزایش فروش نیز قابل بهره برداری بوده ولی نباید برای کسب و کار فقط بر این موضوع تکیه نمود. کلمات کلیدی تجاری: کلمات کلیدی تجاری می توانند طولانی تر باشند ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر از کلمات کلیدی اطلاعاتی برای ساخت کلمات کلیدی تجاری استفاده کنید بهتر است. اگر تمرکز خود را بر کلمات کلیدی اطلاعاتی قراردهید شاهد افزایش چشم گیر ترافیک سایت خود خواهید بود. فرصت های بهینه سازی خود را تجزیه و تحلیل کنید. اگر می خواهید کاربران را به خواندن مطالب و خرید از سایت خود وا دارید باید خود را بر ارائه محتوا معتبر و معرفی محصولات سایت خود متمرکز سازید.
  18. چگونگی طراحی موثر صفحه نمونه کار در طراحی سایت زمانی که مشتری تصمیم بر طراحی وب سایت و یا طراحی پروژه ای داشته باشد، اولین قدم بعد از کاندید کردن چند شرکت و کمپانی ساخت سایت، مشاهده نمونه کارهای آنهاست. در این مرحله طراحی صفحه نمونه کار و نحوه چیدمان و ... ارتباط مستقیمی به جذب و ترغیب مشتری برای انتخاب و سفارش خواهد داشت. یک طراح سایت حرفه ای باید نمونه کاری عالی برای نمایش و ارائه مهارت و استعدادهای خود داشته باشد، زیرا نمونه کارها انعکاسی از آنچه انجام شده و حتی آنچه قادر به ارائه هست، می باشد. حال برای به کارگماردن بهترین ترفند و شیوه ها برای موثرترین طراحی صفحه نمونه کار که منجر به جذب مشتری گردد، مقاله زیر را دنبال نمایید. 1-انتخاب بهترین نمونه کارها معمولا وسوسه بسیاری برای قراردادن تمامی نمونه کارها در صفحه portfolio وجود دارد. با غلبه بر این اشتیاق و تنها بکارگیری بهترین و حرفه ای ترین نمونه کارها، مانع از ذهنیت منفی و تاثیر غیرمستقیم در عدم انتخاب مشتری شوید. 2-شامل مطالعات موردی در مقابل انتشار نمونه کارهای خود در مکان های مختلف، می توان از مطالعه موردی و ارائه خلاصه ای از امکانات به کار رفته در زمینه طراحی و سئو سایت بهره برد، مجموعه ای منظم با ارئه اطلاعات لازم که قشر کارفرما را به سهولت در جریان مراحل پروژه های انجام شده قرار می دهد. 3-ارائه زمان ایده آال برای اتمام پروژه در کنار قیمت، اولین سوال رایج مشتریان، زمان اتمام پروژه است. پاسخ داده شده باید مستند همراه با جزییات زمان بندی باشد. این مهم را به خاطر داشته باشید در هر دو پروژه مربوط به سئو وب سایت و طراحی سایت در صورت الزام بر تحویل پروژه در کوتاهترین زمان ممکن قیمت سفارش نیز افزایش خواهد داشت. (در انتخاب مدت زمان پیشنهادی، عدم افت کیفیت کار نیز به علت کمبود زمان کافی باید لحاظ گردد) 4-ارائه دسترسی ساده اطلاعات تماس هدف از ایجاد صفحه نمونه کار، صرف داشتن مجموعه ای برای جذب مشتری است. بنابراین با دسترس پذیر گذاشتن اطلاعات تماس، پاسخ مثبت دعوت خود را دریافت نمایید. 5-اضافه کردن ویدیو با بارگذاری فایل های ویدویی کم حجم در این صفحه، بار اعتماد کارفرما و مشتریان نیز در انتخاب پیمانکار افزایش می یابد. 6-بهره گیری از رسانه های اجتماعی با وجود فراگیری رسانه ها و شبکه های اجتماعی، و حضور گسترده کاربران و انجام بسیاری از جستجوهای خود در این فضا، ضمیمه نمودن صفحه نمونه کار به اکانت خود در توییتر و فیس بوک و لینکداین و ... امری ضروری است که بدیهی است این اقدام در مقوله مباحث بهینه سازی سایت نیز اقدامی مثبت خواهد بود. 7-توصیه شخصی در صورتی توصیه و معرفی شدن توسط مشتریان راضی، این روش کوتاهترین شیوه برای استخدام و به کارگیری شما برای بارهای بعدی خواهد بود. در تایید و نمایش نظرات، صداقت داشته و در کنار نظرات مثبت و راضی نمایش نظرات منفی مشتریان سبب اعتماد بیشتر کارفرما می گردد. 8-بروزرسانی صفحه نمونه کار خود را بسان باغی در نظر بگیرید، که هرازگاهی نیاز به هرس دارد. همانند باغ بخش هایی از این صفحه نیاز به پاکسازی و حذف و بخش هایی نیاز به بروزرسانی و یا اضافه نمودن نمونه کارهای جدید دارد. در پایان می توان گفت که این صفحه از سایت را بسان هسته اصلی جذب مشتری بدانید و با بکارگیری نکات بالا سعی در ارائه بهترین نمونه کارها و خدمات خود با حرفه ای ترین شیوه ها نمایید.
  19. 10 نکته کاربردی برای برچسب تایتل در هر ثانیه بالغ بر 40.000 جستجو توسط کاربران در گوگل صورت می گیرد. رسالت اصلی موتور جستجوی گوگل نیز هدایت و اتصال این کاربران به صفحات وب مربوطه است. اولین چیزی که در نگاه اول کاربر از صفحات نتایج جستجو، دیده می شود تگ و برچسب تایتل صفحات وب خواهد بود. برچسب های تایتل اولین معرف زمینه فعالیت سایت و نوع طراحی سایت وابسته به زمینه کاری می باشد. بنابراین باقطعیت می توان گفت که تگ و برچسب تایتل یکی از مهمترین اجزای یک صفحه سایت و نیز یکی از نکات کلیدی در مباحث سئو سایت می باشد. در این مقاله 10 مورد از نکاتی که برای کسب اطمینان از بهینه سازی صحیح برچسب تایتل برای موتورهای جستجو و کاربران ضروری را لیست نموده ایم. 1-الزام وجود برچسب تایتل برای هر صفحه وب با بررسی مجدد هر صفحه از سایت در زمان طراحی وب سایت، از وجود این برچسب مطمئن شوید. 2-عدم استفاده از برچسب تایتل تکراری بر روی سایت گوگل توصیه بر رعایت یونیک و غیرتکراری بودن همه تگ های تایتل روی سایت را دارد. 3-شروع برچسب تایتل با کلمات کلیدی برای افزایش رتبه و جایگاه خود در موتورهای جستجو، برچسب تایتل را با کلمات کلیدی آغاز کنید و این مهم را در ساخت سایت درنظر داشته باشید. 4- استفاده از کلمات کلیدی دقیق مدنظر کلمات کلیدی به کار رفته در برچسب تایتل را تغییر ندهید. 5-انباشته نکردن برچسب تایتل از کلمات کلیدی انباشته نمودن برچسب تایتل با کلمات کلیدی، ترفندی منسوخ و غیراخلاقی است که نتیجه مثبتی نیز در بهینه سازی سایت نخواهد داشت. 6-اضافه کردن نام برند در پایان اضافه نمودن نام شرکت در انتهای تگ تایتل کمک شایانی به ctr (نرخ کلیک نسبت به رتبه) و شهرت برند خواهد داشت. 7- استفاده کمتر از 60 کاراکتر در این برچسب عبارات طولانی در نتایج جستجو کامل نمایش داده نشده و بریده می گردد. 8-عدم استفاده از حروف بزرگ در برچسب تایتل این شیوه نوعی اسپم شناخته شده، علاوه بر این که سبب کاهش فضای مورد نیاز و در دسترس می گردد. 9-استفاده از حروف و اعداد استفاده ترکیبی از اعداد و حروف سریعتر در میدان دید افراد به چشم می آیند. 10-کنکاش و بهره گیری از برچسب های تایتل رقیبان تشخیص و یافتن کلمات کلیدی مورد استفاده رقیبان برای استفاده بهینه از آن در بهینه سازی وب سایت بسیاری از نکات بالا از بدیهی ترین موارد برای کارشناسان سئو بوده، ولی در صورتی که بخواهید به شیوه ای مستقل، پروژه ای را از ابتدای طراحی شروع به بهینه سازی نمایید، رعایت موارد بالا ضروری و کلیدی می باشد.
  20. ضرورت یا عدم ضرورت تسلط طراح بر کدنویسی در طراحی وب سایت در این مقاله به بررسی لزوم آشنایی و تسلط طراح وب سایت بر کدنویسی و مزایای این شناخت و آگاهی می پردازیم. اصطلاح طراح وب اصطلاح گسترده ای است و تعریف این واژه بسته به برداشت افراد از آن تفاوت دارد. در تعریف عده ای، طراح وب شخصی است که طرح های خلاقانه و حرفه ای در فتوشاپ یا سایر نرم افزارهای طراحی را ایجاد نموده و در تعریف عده ای نیز مسئول نشانه گذاری زبان html است. بدیهی است طراحی که علاوه بر مهارت های طراحی سایت، به دانش کدنویسی واقف است بسان برجسته ترین افراد در جامعه طراحان خواهد بود که با مجموعه ای باورنکردنی از مهارت ها قادر به خلق و انجام پیچیده ترین کارها خواهد بود. در ادامه مواردی از مزایای تسلط بر کدنویسی طراح سایت که در مباحث بهینه سازی سایت نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت، را لیست نموده ایم : 1-ارائه خدماتی جامع به مشتریان با درنظر داشتن این مهم که استخدام توسعه دهنده برای تغییر طراحی وب سایت به سایتی کاربردی، به نوبه خود هزینه ای سنگینی خواهد داشت، بنابراین طراح سایت با علم به کدنویسی و بکارگیری آن در ساخت سایت، راه ارتباطی قوی تری برای ارائه خدمات موردنیاز مشتری فراهم می نماید. 2-سازگاری طراحی سایت با اصول سئو طراح سایتی که در مجموعه مهارت های خود با کدینگ و برنامه نویسی نیز آشنایی دارد، بدون دشواری قادر به رعایت اصول سئو سایت در کد سایت خواهد بود و اینگونه می توان از نیروی طراح سایت در جهت بهینه سازی وب سایت نیز بهره برد. 3-برقراری ارتباط موثر یکی دیگر از مزایای آشنایی با برنامه نویسی و کدینگ ارتباط موثر و قوی تر با توسعه دهندگان وب در تمایز بین عناصر کدگذاری شده خواهد بود و ارتباط دوسویه با این حوزه سبب اولویت بندی فعالیت های طراحی خواهد بود. 4-خلاقیت فوق العاده 5-تولید بهترین نمونه های اولیه 6-ارائه پروژه ها با سریع ترین و کارآمدترین روش ها 7-آگاهی از محدودیت های خود 8-ارائه اطلاعات به روشی روشن و دردسترس 9-کنترل بیشتر بر کار خود در پایان با برشمردن مزایای تسلط طراح سایت بر دانش های html و css می توان کمترین انتظاری که از این کارشناسان داشت، (با درنظر داشتن عدم هزینه مازاد برای استخدام نیروی کمکی و ارتباط دوسویه طراح سایت با توسعه دهنده وب و به کارگیری اصول سئو وب سایت)، درک چگونگی تبدیل لایه های طراحی وب به سایتی کاربردی خواهد بود.
  21. شناسایی سایت های مفید برای موفقیت در جامعه هدف طراحی سایت و سئو آگاهی کامل از بازار هدف تنها یکی از 5 اقدام ضروری برای موفقیت در عرصه رقابت طراحی و سئو سایت می باشد. برای پیشی گرفتن از رقبا، شناسایی مخاطبان خود در داخل و خارج مرزهای جغرافیایی و کشف سایت های بازدید شده توسط آنها و بکارگیری این دانش در جهت منافع شرکت امری کلیدی است. گام اول-شناسایی افرادی که بخشی از مخاطبان هدف ما هستند افرادی که در دنیای وب، جستجوی های متنوع معین دارند و از سایت های مشخص بازدید می کنند، در پی این جستجو، نرم افزار، فایل و یا محصولات مختلفی از سایت هایی با سئو قوی، خریداری یا دانلود می نمایند. برای کشف هرآنچه، این افراد در دنیای دیجیتال و بازار پررقیب طراحی سایت در حال انجام هستند، می توان با نمونه ای چون مثال زیر شروع نمود. بر فرض اگر عرضه محصولی منحصرا برای نویسندگانی خاص باشد، می توان با دنبال نمودن نویسنده ای مستقل(x) که برای نشریه های مختلف فعالیت می کند، جامعه آماری بالایی از مخاطبان وی و پیروان آن را شناسایی نمود. برای شروع، با جستجوی نام شخص x در گوگل و یافتن پروفایل هایی که در سایت های مختلف ایجاد نموده و در صورت وجود حساب کاربری در توییتر، و اشتراک گذاری مقالات و نوشته هایش در سایت های مختلف، کنکاش در شبکه های اجتماعی مورد علاقه اش، به راحتی می توان مخاطبان وی و علاقمندان به فعالیت های او و سایت های دنبال کننده توسط وی که از طراحی وب سایت حرفه ای نیز برخوردارند، را یافت و اینگونه می توان با جستجوی فعالیت های یک شخص به آمار بالایی از سایت ها و مخاطبان مدنظر خود دست یافت. گام دوم- جمع آوری نتایج جستجو در این مرحله با گردآوری نتایج جستجوی مرحله اول، می توان دامنه هایی که چندین بار برای کلمات کلیدی مختلف دارای رتبه و امتیازی بالایی هستند را یافت و لیستی از این دامنه ها را ایجاد نمود. گام سوم-انتشار و بسط لیست ها پس از تهیه لیست دامنه هایی که در رتبه بندی کلمات کلیدی هدف دارای رتبه بالایی بوده و در نتایج اولیه جستجو می باشند و به عبارتی ساخت سایت و سئو وب سایت پیشرفته ای دارند، کافی است با بهره گیری از ابزارهای موجود در وب، دامنه های مشابه، دامنه منظور را یافت و با اضافه کردن واژه ها یا کلمات مرتبط در انتهای دامنه آن، سایت های مشابه را در حوزه فعالیت آنها را نیز یافت. گام چهارم-بررسی مخاطبان هدف با فیلتر نمودن مخاطبان هدف از سایت های لیست و بسط داده شده، با ارسال یا اشتراک فرمی، آنها را برای تکمیل این پرسشنامه دعوت نمایید. در این فرم سوالی با این مضمون (سه مورد از سایت های موردعلاقه خود برای منابع نگارش مستقل را نام ببرید) مطرح گردد. اینگونه تعداد سایت های مدنظر خود برای کشف مخاطبان و بازار هدف را افزایش داده و گام نخستی برای پیشبرد ارتباط دوسویه با مخاطبان ایجاد نمایید. این ارتباط از طریق اتصال به پروفایل آنها در لینکداین و یا دنبال کردن آنها در توییتر و یا سایر شبکه های اجتماعی و یا از طریق ایمیل صورت می گیرد.
  22. آیا مرگ کلمات کلیدی در سئوسایت حقیقی است؟ در پاسخ به این سوال که کدام از دو مورد موضوع یا کلمه کلیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است، توصیه به مطالعه این مقاله می گردد. این سوال اخیرا مبنای بحث ها و اختلاف نظرهای بسیاری در زمینه سئو سایت گردیده. ایده مورد بحث این است که از زمان بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013، گوگل به طرز صحیحی قادر به درک و شناخت زبان طبیعی است و به راحتی قادر به شناسایی اصطلاحات مشابه بوده و اینگونه سبب کاهش نگرانی نویسندگان و کارشناسان سئو وب سایت از تغییرات کوچک در کلمه بندی و جمله سازی محتوا برای بهره گیری از عبارات و کلمات کلیدی مدنظر می گردد. مردم نیز بر این استدلال هستند که این مهم بیشتر در مورد مفاهیمی است که گوگل تفسیر خواهد کرد، صرف نظر از انتخاب کلمه. در ادامه با طرح یک آزمایش درصدد بررسی صحت این ادعا و استدلال بوده تا حقیقت مشخص گردد. آزمایش با طرح و انجام آزمایشی به دنبال پاسخ حقیقی این مهم بوده که آیا جستجو با موضوع یکسان (ولی با عبارات کلیدی متفاوت) همان نتیجه را در پی خواهد داشت؟ بدین منظور 10 گروه از 10 کلمات کلیدی متفاوت ایجاد کرده که کلمات کلیدی هر گروه از نظر مفهوم با دیگر کلمات آن گروه قرابت معنایی داشته باشد. این کلمات کلیدی نیز بر اساس طیف وسیعی از حجم جستجو انتخاب شده اند. برای مثال در زیر یک گروه از کلمات کلیدی که حاوی مترادف های عبارت (طراحی سایت حرفه ای) است، لیست شده است. 1-طراحی سایت حرفه ای 2-حرفه ای ترین طراحی سایت 3-طراحی سایت برای حرفه ای ها 4-نمونه طراحی سایت حرفه ای 5-حرفه ای ترین شرکت طراحی سایت 6-بررسی حرفه ای بودن طراحی سایت 7-ساخت سایت با حرفه ای ترین طراحان سایت 8- چگونه طراحی سایت حرفه ای داشته باشیم؟ 9-کدام طراحی سایت حرفه ای است؟ 10-چه زمانی سایت دارای طراحی حرفه ای خواهد بود؟ برای این 100 کلمه کلیدی (10 گروه ده تایی) با استفاده از ابزار ردیابی رتبه، نتایجی استخراج شد، که بکارگیری صحیح این نتایج تاثیر مثبت و موثری در سئو و بهینه سازی وب سایت خواهد داشت. بالاترین امتیاز مربوط به گروهی بود که بیشترین تطابق ترتیب و معنا را در عبارات کلیدی هدف داشتند و کمتر از تقطیع کلمات کلیدی در عبارت سازی استفاده کرده بودند. اما نمی توان تاثیر مستقیم و کارآمد عبارات کلیدی هرچند با اندکی تغییر و تقطیع در واژه هایش و در یک کلام (موضوع و مفهوم) را به هنگام جستجو موضوعی در گوگل انکار کرد. تجزیه و تحلیل اخیر حکایت از اهمیت یکسان موضوعات و کلمات کلیدی در روند طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت دارد.
  23. 4 درس ارزشمند برای نویسندگی فعال تر اگر رضایت کافی از نویسندگی بلاگ و محتوا وجود ندارد، عدم بکارگیری زمان برای بهبود این امر، بدیهی است برای تجارت و به طبع آن برای سئو سایت صدمه زننده خواهد بود. بدیهی است برای حصول موفقیت تجاری از طریق بازاریابی محتوا، یادگیری چگونگی نویسنده مولد و فعال بودن ضروری است. در این مقاله سعی بر ارائه روش هایی است که منجر به نگارش محتوایی موثرتر و کارآمدتر در ساخت سایت گردد. 1-ایجاد طرح کلی در مرحله ابتدایی قبل از شروع به نگارش، ایجاد طرح کلی، اهمیت بسیاری دارد. اهمیت آن را می توان از چند جهت بررسی نمود، یکی اجازه پذیرش کلی موضوع که قصد نگارش آن بوده، و نیز با تعیین طرح کلی یا خلاصه می توان وارد مرحله تحقیق در باب موضوع تعیین شده، گردید. مشخص شدن کلمات کلیدی هدف، برای تحت پوشش قراردادن در محتوا اثر دیگر ایجاد خلاصه یا طرح کلی قبل از نگارش است. (بهره گیری از کلمات کلیدی یکی از پایه ها و اصول اولیه سئو وب سایت بوده که در روند طراحی سایت نیز استفاده می گردد) علاوه بر موارد زیر می توان به افزایش سرعت فرایند نگارش نیز اشاره کرد. در حقیقت طرح کلی بسان اسکلت بندی متن بوده و در این اسکلت بندی سه بخش است که تعیین کننده چارچوب محتوا خواهد بود. چارچوبی با سه بخش مقدمه، شرح، نتیجه گیری که هر سه بخش و نیز اطلاعات ارائه شده در بخش شرح با تیترهایی از نوع H2 در سند تایپ(word) از سایر متن مجزا می گردند. در بخش عنوان و تیتر مقاله که بیشترین لینک خور و مهمترین مکان قرارگیری کلمات کلیدی در مباحث بهینه سازی سایت است از نوع H1 استفاده گردد. 2-تمرین یکی از راه های توسعه و افزایش فعالیت کارا و مولد در نویسندگی، افزایش سرعت تایپ است، که مستلزم تمرین می باشد. برای این منظور نیز ابزارهای رایگانی چون سایت www.keybr.com هست که با استفاده از آن نحوه صحیح قرارگیری انگشتان بر روی کیبورد برای افزایش موثر سرعت تایپ می باشد. 3-ترفندهای بهره وری و سودمندی یکی از ترفندهای افزایش بهره وری در تولید محتوای مفید استفاده از چندین تکنیک بوده، که یکی از این تکنیک ها با نام تکنیک گوجه فرنگی مبنی بر این است که بعد از 25 دقیقه تمرکز و کار بر روی چیزی به مدت 5 دقیقه استراحتی نمایید و این عمل 4 بار تکرار شود، بعد از دفعه چهارم، مدت استراحت خود را 15 دقیقه قرار دهید. این تکنیک بر روی افراد زیادی جواب مثبت داده و سبب افزایش تمرکز و انرژی مجدد آنها گردیده. افراد می توانند با در نظر گرفتن ساعاتی از روز را که بر اساس تجربه شخصی، شاهد بیشترین بهره وری و موثرترین زمان برای تولید محتوا و نگارش یافته اند، را خالی نگه داشته تا در آینده نیز در این اوقات و ساعات به نویسندگی پرداخته و اینگونه در طراحی وب سایت یا سئو، اقدامات مثبت نیز داشته باشند. 4-استفاده از نرم افزاری تبدیل صوت به متن نرم افزارهای مفیدی چون Dragon Naturally Speaking در بازار برای افزایش سرعت تایپ طراحی و تولید شده که با وجود قیمت بالای آنها، ارزش صرف هزینه در ازای دستیابی به سرعت تولید محتوا را دارند. مبنای کار این نرم افزارها بر اساس تبدیل صحبت های کاربر به نوشتار می باشد.
  24. 10 چک لیست معتبر بهینه سازی فروشگاه نرم افزار در طراحی سایت (2) در ادامه مقاله شماره 1 چک لیست های معتبر بهینه سازی فروشگاه نرم افزار، مابقی انواع ASO را لیست نموده و شرح مختصری در باب هرکدام ارائه می گردد. 5-برجسته سازی نرم افزار با آیکونی یونیک و جدید در زمان جستجوی تعداد بیشماری از نرم افزارها توسط مشتریان بالقوه، نماد بصری نرم افزار اولین تاثیر در جذب مشتری را خواهد داشت. بنابراین طراحی صحیح و جذاب آیکون برای نرم افزار را باید عاملی مهم در سئو تلقی نمود. در طراحی آیکون برای نرم افزار حتما باید استانداردهای ویژه ای چون سایز ایده آل، علم هندسه، رنگ زمینه و ... که برای هردو فروشگاه googleplay و appstore منحصر به خود است را رعایت نمود. به عنوان مثال برای appstore حداقل سایز آیکون باید 1024 در 1024 باشد. 6-قراردادن تصاویر و ویدیو همانند عنصر آیکون نرم افزار، تصاویر و اسکرین شات تاثیر مستقیمی در ارتقا جایگاه نتایج جستجو و سئو سایت و نرم افزار نخواهد داشت ولی از تاثیر غیرمستقیم آن نیز نمی توان ساده گذشت. بار مفهومی انتقالی توسط تصاویر و ویدیو در مقایسه با متن حقیقی تر و عمیق تر بوده و به نوعی سبب تصور مشتریان از استفاده از نرم افزار پس از نصب می گردد. در اپلی***ن اندورید تعداد 8 تصویر و در iOS تا 5 تصویر می توان قرار داد، البته تنها 2 یا 3 تصویر اولیه در گالری معرفی نرم افزار نمایش داده خواهد شد. نکته دیگر بروزرسانی هرگونه تغییر در ساخت نرم افزار یا طراحی آن، در تصاویر است، بدین منظور می توان تغییرات بخش های جدید یا عناصر تغییر یافته در اپلی***ن را با اسکرین شات نیز انتقال داد. 7- بومی سازی فهرست بندی نرم افزار در زمان ورود به بازار جهانی، یکی از شیوه های برجسته سازی و مطرح نمودن اپلی***ن و رسیدن به بالاترین جایگاه نتایج جستجو، استفاده از زبان بین المللی در کنار بومی سازی نرم افزار است. با توجه به آمار ارائه شده، فقط 31% از سود حاصل از فروش نرم افزارها مربوط به مشتریان امریکای شمالی است و نیز بیش از 72% از افراد غیرانگلیسی زبان با وجود تسلط کامل بر انگلیسی ترجیح بر استفاده از زبان مادری خود در هنگام خرید دارند. حال با درنظرگرفتن این آمار و چشم انداز مدنظر و فضای رقابتی می توان در کنار بومی سازی نرم افزار با زبان مادری خود از شیوه های دیگری چون اسکرین شات، کلمات کلیدی، توصیفات مختصر به زبان پرکاربرد بین المللی بهره برد. به عنوان مثال ناشران بازی Clash of Clans از توصیف ترجمه شده در اسکرین شات نرم افزار به زبان چینی برای بازار چین نیز استفاده کرده اند. در طراحی سایت نیز می توان برای جلب طیف وسیعتری از بازدیدکنندگان از ساخت سایت دو زبانه بهره برد، بدین گونه که در طراحی وب سایت امکان انتخاب دو زبان یکی مادری و دیگری یکی از زبان های پرکاربرد بسته به بازار هدف که معمولا انگلیسی است را اعمال نمود. 8- افزایش ترافیک با ارتقا خارجی پس از طی مراحل بالا جهت ورود ترافیک بیشتر به صفحه نرم افزار شما در فروشگاه های مطرح خرید یا فروش نرم افزار راه های متعددی وجود داشته که یکی از آنها همانند مباحث سئو وب سایت، اشتراک گذاری و معرفی نرم افزار در شبکه های اجتماعی و تبلیغات و .. می باشد. روش دیگر افزایش ترافیک برای صفحه نرم افزار خود، مفهوم نسبتا جدید ایندکس اپلی***ن است که محتوای نرم افزار را قابل جستجو و لینک پذیر از جستجوی وب یا موبایل می گرداند. مشتریان نیز با مشاهده نرم افزار ایندکس شده در نتایج جستجو با کلیک بر روی آن (حتی در صورت عدم نصب آن) سبب عمیق تر شدن لینک گردیده و بنابراین ایندکس در هر دو حوزه، یکی کاندید شدن مجدد برای انتخاب و کلیک و کسب ترویج مطالب در کانال های جدید کمک شایانی خواهد نمود. 9-بروزرسانی مداوم یکی از شاخص های اصلی ماندگاری در عرصه رقابت، بروزرسانی و رفع خطاهای احتمالی نرم افزار می باشد. ارائه نسخه های جدید نرم افزار همراه با اطلاع رسانی در بخش توصیفات یا ارائه اسکرین شات های ارائه دهنده این تغییرات سبب جذب مشتریان و فروشگاه های نرم افزار خواهد شد. 10-ارتقا امتیاز و بازخورد با استفاده از دخیل نمودن مشتریان در ارائه نظرات و امتیازدهی به برنامه و کسب میزان رضایت آنها با شیوه ای معمول چون امکان ارسال نظرات و تعیین تعداد ستاره به اپلی***ن از میان 5 ستاره، خود نمادی از بازخورد مشتریان و میزان رضایت آنها از نرم افزار خواهد بود.
  25. 10 چک لیست معتبر بهینه سازی فروشگاه نرم افزار در طراحی سایت (1) بهینه سازی فروشگاه برنامه یا اصطلاحا (aso) یک روش مطمئن تطبیق برنامه با معیارهای استاندارد و نیز کسب بالاترین جایگاه جستجو در میان نتایج جستجو (سئو اپلی***ن) می باشد. برای کمک به پیشرفت در استراتژی بازاریابی نرم افزار در کنار کسب امتیاز و رتبه بالا، در ذیل 10 نوع از aso را لیست نموده که پایه و اساس این موارد در استراتژی بازاریابی سئو سایت نیز شناخته شده و مقبول است. 1- شناخت مشتری و رقابت خود مطالعه اجمالی رقابت خود و دیگران برای شناسایی کلمات کلیدی مدنظر از طریق نرم افزارهای مشابه با نرم افزار خود. بررسی میزان تاثیرگذاری کلمات کلیدی یکسان یا مجموعه ای مجزا از کلمات کلیدی غیرتکراری و یونیک برای گزاره های ارزشی شخصی. پس از مطالعه اجمالی دو مورد قبل یکی از این دو مورد را بر حسب استراتژی بازاریابی و درنظر داشتن مدت زمان لازم برای کسب نتایج مدنظر باید برگزید، کسب یکی از 10 رتبه نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی بسیار رقابتی یا کسب بالاترین رتبه در نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی با میزان جستجوی کمتر 2-انتخاب اسمی صحیح و مناسب برای نرم افزار با توجه به آمار اخیر منتشره در tune، نرم افزارهایی که اسم آنها با کلمات کلیدی مرتبط بوده اند، 10.3% در جایگاه و رتبه بالاتری در نتایج جستجو در مقایسه با نرم افزارهای فاقد عنوان غیرمرتبط با کلمات کلیدی قرار داشته. حداکثر تعداد کاراکتر عنوان نرم افزار 255 بوده که این امکان استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی بیشتری را فراهم می نماید. برای افزایش تاثیرگذاری و شناساندن آشکار نرم افزار از نامی کوتاه و جذاب استفاده کنید. در نام نرم افزار می توان کلمات کلیدی را پس از نام همراه با خط تیره یا خط عمود استفاده کرد. 3-طولانی کردن کلمات کلیدی همان طور که در مباحث سئو وب سایت نیز مطرح است، انتخاب و گزینش صحیح کلمات کلیدی یکی از اصول اولیه بهینه سازی سایت بوده که باید با زمینه فعالیت سایت و نوع طراحی سایت نیز ارتباط مستقیم داشته باشد. در نظر گرفتن کلمات کلیدی به کار رفته در فضای رقابتی و توجه به خواسته مشتری و بازدیدکننده سایت نیز عامل تاثیرگذار دیگر برای گزینش بهترین کلمات کلیدی مرتبط خواهد بود. رعایت تمام این نکات به انضمام سعی در انتخاب کلمات کیلدی مرتبط که توصیفی از نرم افزار موجود بوده (بسط کلمات کلیدی) یا استفاده از عبارات کلیدی مرتبط که به گونه ای شرح مختصری از نوع نرم افزار هم باشد در بهینه سازی استراتژی بازاریابی نرم افزار نیز موثر خواهد بود. 4-ارائه توضیحات قانع کننده پس از مرحله کلمات کلیدی، با ارائه توضیحات مفید و جذاب و مختصر است که می توان مشتری را قانع به دانلود یا خرید نرم افزار از فروشگاه سایت نمود. ارائه توضیحات در مورد نوع نرم افزار و نحوه عملکرد آن و مزایا و نقاط قوت برای مشتریان بالقوه گام مهمی در متقاعد نمودن این دسته از مشتریان خواهد بود. نکته دیگر در ارائه توضیحات، تمرکز بر روی سه خط اولیه توضیحات است که سبب ادامه مطالعه متن شرح نرم افزار توسط کاربر خواهد بود. نکته پایانی، در نظر داشتن توضیحات به عنوان سندی زنده در ساخت سایت و فروشگاه خواهد بود، بدین گونه که هر تغییر و بروزرسانی در طراحی نرم افزار باید در توضیحات اعمال گردد. ادامه