san

کاربران اخراجی
  • تعداد ارسال ها

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

10 خوب

درباره san

  • درجه
    اخراج شده
  • تاریخ تولد
  1. --------------------------- ..:: تبلیغات ممنوع::..
  2. بسیاری از کاربران برای تشخیص ویندوز 32 یا 64 بیتی مشکل دارند و بعضا دیده شده بعد از دانلود قادر به تشخیص ویندوز خود نبوده ونرم افزار دیگری را دانلود کرده اند. اول بهتر است بدانیم ویندوز 32 و 64 که حرفش را می زنیم چیست؟ و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ فرض کنید شما مقدار بسیار زیادی مایع را از جایی به جای دیگر منتقل کنید. این انتقال را هم می*توانید با نی انجام بدهید و هم با لوله پالایشگاه. بدیهی است با لوله پالایشگاه بهتر است چون در یک زمان می*توانید حجم بسیار بالاتری را جا به جا کنید. البته این یک مثال اغراق*آمیز بود ولی در مورد بیت*ها هم همینطور است. توی معماری 32 بیت شما حجم کمتری را می*توانید نسبت به 64 بیت آدرس*دهی کنید. این باعث می*شود که فقط بتوانید تا حد کمتری پردازش اطلاعات را انجام بدهید. من به شما این اطمینان را می*دهم نیازی نیست که یک دوره معماری کامپیوتر را بگذرانید تا فرق این دو تا را بفهمید چون واقعا فرق این دو، تا همینجا به درد شما می*خورد. تا این حد که بدانید در یک لوله 64 بیتی بیشتر از یک لوله 32 بیتی می*توان مایع عبور داد ( در یک ساختار 64 بیتی می*توان اطلاعات بیشتری را پردازش کرد به نسبت یک ساختار 32 بیتی ) در حدی که بتوان پاسخ کارهای سنگین این روزها را داد. آموزش تشخیص ۳۲ یا ۶۴ بیتی در ویندوز های مختلف در تمام ویندوز ها روش تخیص ویندور 32 یا 64 بیتی به یک شیوه است. فقط کافیست روی My Computer کلیک راست کنید سپس روی properties کلیک کنید به تب General بروید با تصویر زیر مواجه خواهید شد. همانطور که در تصویر مشخص است روبروی عبارت system type، 32 یا 64 بیتی مشخص شده است. نکته : در تمامی ویندوز X86 به معنی ۳۲ بیتی بودن ویندوز یا نرم افزار می باشد و X64 به معنی ۶۴ بیتی بودن نرم افزار می باشد. همچنین در ویندوز xp زمانی که سیستم شما 32 بیتی باشد هیچ عددی را مقابل system type نشان نمی دهد.
  3. اسکن خودکار اسکن خودکار، تمام USBهایی که به سیستم متصل می گردند را بررسی می نماید و از هرگونه آسیبی کامپیوتر را در امان نگه می دارد. با استفاده از اسکن خودکار اگر شما بصورت تصادفی یک فلش مموری آلوده را وارد سیستم نمایید به مجرد نصب شدن USB به دستگاه ، کامپیوتر شما به طور خودکار بدافزار موجود در USB را اجرا نخواهد کرد. مزایای استفاده از اسکن خودکار: تاثیر بسیار کم روی منابع سیستمی با اسکن کل هارد دیسک در زمان بیکاری سیستم، اسکن های on-demand خیلی سریع انجام داده خواهند شد. و همچنین اسکن در زمان اجرا یا همان on-access به طور قابل توجهی زمان کمتری می برد. اسکن سریع آسیب پذیری از آسیب پذیری سیستم به شما گزارش می دهد، که وجود هیچ باگ (Bug) یا آسیب پذیری موجود در نرم افزارهای دیگر امنیت کامپیوتر شما را به خطر نمی اندازد و با یک کلیک موارد زیر را شناسایی و تصحیح می کند: اسکن آسیب پذیری به صورت اتوماتیک هشدار های نرم افزارهای منسوخ شده و آسیب پذیر از دست دادن امنیت ویندوز و تنظیمات نا امن بالقوه سیستم این ویژگی در دو آنتی ویروس کسپرسکی و بیت دیفندر وجود دارد: بیت دیفندر : Quick Vulnerability Scanner کسپرسکی: Automatic Exploit prevention
  4. امروزه وای فای عمومی و رایگان در همه جای شهر در دسترس است. در خیابان، اتوبان، پارک ها، سالن هتل ها و خیلی از مکان های عمومی دیگر می توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید و برای این منظور به رمز عبور نیازی ندارید. فقط به وای فای وصل می شوید و استفاده می کنید، به همین راحتی. اما متاسفانه این وای فای ها بازیچه دست مجرمان سایبری قرار می گیرد. با گسترش این شبکه های رایگان، مجرمان هم به راه اندازی وای فای تقلبی اقدام می کنند. بهایی که در قبال استفاده از این شبکه ها پرداخت می شود به سرقت رفتن اطلاعات کارت های اعتباری شماست. در حالی که شناسایی این شبکه های تقلبی کار آسانی نیست پس بهترین توصیه عدم استفاده از وای فای عمومی و استفاده از اینترنت منزل یا موبایل است. هر چند این بهترین توصیه ماست اما در هر موقعیتی قابل استفاده نیست. بنابراین باید به راه های حفاظت در مقابل این تهدیدات بیاندیشیم. قانون های امنیت وای فای عمومی 1 – هرگز به وای فای عمومی که نیازی به رمز عبور ندارند اعتماد نکنید. مجرمان سایبری اغلب برای سرقت اطلاعات کاربران چنین شبکه هایی را ایجاد می کنند. 2 – شبکه هایی که نیاز به رمز عبور دارند هم زیاد قابل اطمینان نیستند. مجرمان به راحتی می توانند رمز عبور وای فای موجود در رستوران ها یا پاساژ های خرید را به دست آورند و یک شبکه تقلبی با نام مشابه ایجاد کنند. 3 – مواقعی که از وای فای استفاده ای ندارید آن را خاموش کنید. این کار به ذخیره باتری دستگاه شما هم کمک می کند. اگر دستگاه شما به صورت خودکار به شبکه های وای فای جدید وصل می شود، از قسمت تنظیمات آن را خاموش کنید. 4- ضرورت های ساده. زمان استفاده از وای فای عمومی وارد حساب های بانکی خود یا هر سرویس مهم دیگری نشوید. 5 – فقط https. بعضی از وب سایت ها از https حمایت می کنند و هر چیزی را که شما دریافت یا ارسال می کنید، رمزگذاری می کنند. مانند گوگل، ویکی پدیا و فیسبوک. بهتر است که این تنظیمات را برای همه سرویس های مهم خود فعال کنید. 6 – پیشنهادی برای کاربران کروم، فایرفاکس و اپرا. یک مرورگر پلاگین خاص را نصب کنید که دسترسی به اینترنت را برای شما امن می کند. به صورت پیش فرض یاهو، ای بی و آمازون و دیگر سایت ها دسترسی امنی به اینترنت فراهم می کنند. شما می توانید به صورت دستی این منابع را اضافه کنید. 7 – استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی یا vpn را در نظر بگیرید. یک روش مناسب برای حفاظت از اطلاعات شما، سرویس رمزگذاری vpn است 8 – یک راه حل امنیتی قابل اعتماد نصب کنید! آنتی ویروس اینترنت سکوریتی کسپرسکی وقتی که به شبکه های نا امن متصل شوید به شما هشدار می دهد و به مجرمان سایبری اجازه کشف رمز های عبور شما را نمی دهد.