KESHAVARZ

اگه قیمت طراحی وب سایتتون رو بالا درنظر گرفتید حتما این مقاله رو بخونید

18 پست در این موضوع

شما اگه محصول ، خدمات یا مشاوره باکیفیت بالا ارائه میدید (به عنوان مثال مشاوره طراحی سایت ) با قیمت بالا انجام می دید یه سؤال برا مشتریاتون پیش میاد (چرا قیمت شما گران*تر از همکاراتونه ؟). برای این سؤال شما به صورت*های مختلفی به هر مشتری یه جواب بدید یا اگر خیلی تیم فروش شما روی این داستان کارکرده باشه یه جواب واحد بدید ولی به نظر شما این جواب چی باشه بهتره ؟

از اینکه قیمت شما بالاتر از رقیبانتون هست من به شما تبریک میگم ، چون اونقدر شهامت داشتید که قیمت خود تون رو بالاتر بزارید.

و یه خبر خوب هم بهتون بدم اینه که حدود 10 درصد مردم قیمت بالا رو به این صورت درک کردند که طبیعتاً بهتر از محصولات دی گه هست، پس راح تر از شما خرید می*کنند .

بریم سر جواب مناسب به مشتری وقتی می گه چرا قیمت شما بالاست :

بدترین کار ممکن اینه که شما محصولات یا خدمات خود تون را با همکارانتون مقایسه کنید . با این کار این حس رو به مشتری می دیم که محصولات ما گران هستند و محصولات همکاران ارزان تر و بهترین جواب به نظر بنده اینه که ما محصولات یا خدمات خودمون رو باید با موارد دیگری مقایسه کنیم که خیلی ارزشمندتر هستند و قابل توجیح تر هستند و مشتری به این نتیجه میرسه که با خرید این محصول سود بسیار زیادی کرده و این محصول ارزش پرداخت این مبلغ رو داره.

منظور من اینه که مزیت*های محصول خودمون رو برای مشتری پررنگ تر بکنیم که مشتری با خرید این محصول چه چیز باارزشی به دست میارن .

به عنوان مثال شما در حال فروش یک پرینتر هستید اگه کسی از شما به پرسه که چرا این پرینتر این قدر گرونه ، شما باید ارزش پرینتر رو بالا ببرید و این پرینتر رو به یک دستگاه چاپ تشبیه کنید در واقع با یک مورد خیلی گران*قیمت تر مقایسه می*کنیم و به مشتری میگیم که شما فقط با پرداخت 600 هزار تومان صاحب یک چاپخانه میشید. بنابراین این کار توجیه داره که اون شخص این مبلغ رو بپردازه. یا شاید شما کار طراحی سایت رو انجام می*دید باید این سایتی که برای خریدار طراحی می*کنید به یک شرکت مجازی بزرگ تشبیه کنید که بعد از تحویل گرفتن وب سایت ، خریدار مالکیت یک شرکت مجازی بزرگ را خواهد داشت. اگر خوب توجیه کنید خریدار خیلی راحتر زیر بار هزینه*های بالاتر خواهد رفت .

نتیجه*گیری :

بدترین جواب :

کارمون رو با رقیبان مقایسه کنیم

بهترین جواب :

به مشتری نشان بدیم که در یک سال آینده میتونه چقدر از نظر هزینه*ای، زمانی ، مالی ، شخصیتی رشد کنه .

نکته : برای اینکه این کارو بتونید انجام بدید باید خدمات و یا محصولتون را از محصولات یا خدمات همکارانتون متمایز کنید.و برای این کار به اندازه کافی وقت بزارید و برای متمایز کردن محصولات و یا خدمات خودتون وقت بزارید و فکر کنید .

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

به غیر از این مسائل من چون تجربشو داشتم در مورد امنیت و گرافیک سایتت صحبت کنی خیلی خوششون میاد درسته من خودم قبول دارم هرکی بگه امنیت سایتتو تضمین می کنم معلومه هیچی از هک نمی دونه ولی برای بازار گرمی باید بگی بهشون البته خودتم دیگه باید تا اونجایی که می تونی به تعهدت نسبت به امنیت وبسایتی که طراحی می کنی عمل کنی

Share this post


Link to post
Share on other sites

معرفی محصول و توجیه قیمت مراحل زیادی داره...

باید با جملات اثیر گذار معرفی رو شروع کرد و کلیات محصول رو گفت. و خیلی کوتاه در حد یک پاراگراف چندتا ویژگی کلیدی رو کوتاه اشاره کرد.

. بعد چند تا سوال اساسی پرسید... نیازی نیست که به سوالات جواب بدیم! یا مهلت بدیم که مشتری جواب بده (در روش گفتاری!! اگه این آگهی نوشتاری باشه خودش فکر میکنه و ج میده تو ذهنش) فقط میخوایم ذهن مشتری رو درگیر کنیم و ایجاد انگیزه کنیم که وسط حرفمون خمیازش نگیره..

حالا که مشتری انگیزه پیدا کرده و شش دنگ حواسش به ما هست، یه کم جامع تر ولی بازهم کوتاه و شیوا، با جمله بندی جذاب تری ویژگی ها رو معرفی میکنیم و خیلی کوتاه بسطش میدیم. انقدر که حوصله سر بر نباشه.

مرحله ی بعد، باید به مشتری بگیم که اگه از ما خرید کنه و با ما قرارداد ببنده چه چیزای اضافه ای دریافت میکنه؟ بسته ی هدایای خاصی، کارت خرید ، تخفیف برای دوره های بعدی خرید و ... . دقت کنیم که اینجا ما به ویژگی های کارمون (همون محصوله) کاری نداریم. داریم در مورد امکانات اضافه ای که به مشتری خواهیم داد حرف میزنیم.

این بخش که تموم شد، موقع مفصل صحبت کردن میرسه! البته زبان بدن و تماس چشمی رو از دست ندید. اجازه بدید که مشتری بشنوه و تایید رو از حرکات و نگاهش و کلامش بگیرید بعد برید سراغ جمله ی بعدی.

کلا جلسه ی معرفی باید مدیریتش دست شما باشه نه مشتری! اگه مشتری سوار کار بشه آخرش نتیجه یا یه تخفیفیه که ته دلمون راضی نیستیم بدیم یا امتیازیه که دادیم تا فقط کار رو بگیریم.

در خلال این مرحله، اجازه بدید که مشتری سوالاتشو هم بعد از جملات شما مطرح کنه. و پاسخ موجز شما رو بشنوه. بعد تیر آخر رو بندازید... ضمانت! یه چیزی مثل گارانتی برگشت پول . این برای جلب اعتماد هست. مثلا میتونید بگید تا 10 روز ضمانت بازگشت کل وجه رو دارید اگه مشتری از دموی مراحل اولیه راضی نبود.

اما قیمت. قیمت باید آخرین مرحله مطرح بشه. برای گفتن قیمت من و من نکنید. اگه به کاری که میکنید اعتقاد و اطمینان دارید و با صداقت میخواین یه محصول خوب به مشتری بدین، با قدرت و اطمینان بگید که قیمت ما انقدره و برای توجیه قیمت، باید روی نقطه ضعف رقبا هم کار کرد. برای همین من فکر میکنم مقایسه با رقبا باید اینطوری مطرح بشه که ما چه مزایا و امکانات بیشتری نسبت به اونا داریم (نه اینکه اونا هم هستن که ارزون تر میگیرن ولی کیفیت کار ما بالاست! این خوب نیست)

در کل باید خودمون بدونیم مزایای کار ما نسبت به همکاران چیه و ضعف هاش چیه. با این شناخت میتونیم با اطمینان با هر کسی صحبت کنیم

و در پایان یادمون نره که هر مذاکره ای امکان برد و باخت داره... ولی هدف ما یه مذاکره ی برد-برد هست. هم به سود ما هم به سود مشتری.... نون حلال یه جورایی!

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام دستتون درد نکنه خیلی به دردم خورد بازم از این مقاله ها دارید بزارید تجربیات خوبی دارید که خیلی به درد ادم میخوره

ممنون از شما دوستان

Share this post


Link to post
Share on other sites
!این بخش که تموم شد، موقع مفصل صحبت کردن میرسه! البته زبان بدن و تماس چشمی رو از دست ندید. اجازه بدید که مشتری بشنوه و تایید رو از حرکات و نگاهش و کلامش بگیرید بعد برید سراغ جمله ی بعدی.

این قسمتو من قبول ندارم تا یه حد زیادی مفصل نباید توضیح بدیم چون باید وارد جزئیات بشیم خیلیا سرشون نمیشه از ابزار و تکنولوژی وب حالا ما بیایم بگیم ما برای ساخت وب شما از ای جکس و پی اچ پی و سی ام اسی به اسم جوملا استفاده می کنیم! اصن طرف نمی فهمه چی میگی باید خیلی خلاصه و عام پسند صحبت کنی نه بشینی 2 ساعت حرف بزنی طرف خسته میشه و فک می کنه داری به زوروادارش می کنی باهاش قرارداد ببندی (توجیح کردن با زیاد صحبت کردن تفاوت داره)در آخرم کارهایی رو که انجام میدی رو یه کاغذ به صورت موردی می نویسی و بهش میدی اینجوری واسه کارتم ارزش قائل شدی

Share this post


Link to post
Share on other sites

بهترین کار اینکه برای طراحی سایت پول زیاد بپردازید تا برای تبلیغات دیگه نیازی به هزینه نباشه

اونم با جوملا امکان پذیر نیست !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
بهترین کار اینکه برای طراحی سایت پول زیاد بپردازید تا برای تبلیغات دیگه نیازی به هزینه نباشه

اونم با جوملا امکان پذیر نیست !!!

کاملا مخالفم...!!!:25:

اول اینکه چه دلیلی داره هزینه زیاد پرداخت بشه(مطلقا پرداخت هزینه زیاد دال برا کیفیته بنظر شما؟)؟ضمن اینکه چرا باید هزینه های تبلغیاتی وب سایت در قیمت طراحی وب سایت محاسبه بشه؟

بنظر بنده دوتا امر کاملا متفاوت و با تخصص های متفاوت هست دوست عزیز

ضمن اینکه چرا با جوملا امکان پذیر نیست؟ظاهرا دوستان اول قدرت خود جوملا رو نهایتا قدرت گسترش جوملا(افزونه نویسی برای جوملا) رو خیلی کم در نظر می گیرند!

ویرایش شده در توسط sarj

Share this post


Link to post
Share on other sites

اگه سایت طراحی شده نکات زیر رو داشته قیمت بالا هیچ تاثیر منفی ای بر رضایت مشتری نمی ذاره من بارها امتحان کردم:

1- گرافیک و ظاهر بسیار شیک و به اصطلاح تمیز کار شده باشه

2- انتخاب افزونه هایی که مشتری آن را مد نظر دارد و به آن نیازداشته باشد (نگیم این ماژول موجود نیست اون یکی نمیشه این سنگینه و ...)

3- سرعت لود بالا

4- بهینه سازی خوب

5- امنیت بالا (هک بشه به هر دلیل دیگه از چشم مشتری افتادی)

مهم ترین عمل رضایت چشم مشتریه !!! هرچی سایت زیبا تر باشه و به سلسیقه مشتری نزدیک تر بهتر

Share this post


Link to post
Share on other sites
اگه سایت طراحی شده نکات زیر رو داشته قیمت بالا هیچ تاثیر منفی ای بر رضایت مشتری نمی ذاره من بارها امتحان کردم:

1- گرافیک و ظاهر بسیار شیک و به اصطلاح تمیز کار شده باشه

2- انتخاب افزونه هایی که مشتری آن را مد نظر دارد و به آن نیازداشته باشد (نگیم این ماژول موجود نیست اون یکی نمیشه این سنگینه و ...)

3- سرعت لود بالا

4- بهینه سازی خوب

5- امنیت بالا (هک بشه به هر دلیل دیگه از چشم مشتری افتادی)

مهم ترین عمل رضایت چشم مشتریه !!! هرچی سایت زیبا تر باشه و به سلسیقه مشتری نزدیک تر بهتر

بنده هم این ها رو قبول دارم اما فکر میکنم بهتره بصورت مجزا قیمت گذاری بشه؛بالفرض بصورت زیر:

هزینه های طراحی قالب و طراحی گرافیک وب سایت

هزینه های بهینه سازی وب سایت

هزینه های ایمن سازی وب سایت

هزینه پیاده سازی وب سایت با امکانات مشخص(اسمش رو طراحی نزاریم)

البته فکر میکنم بایستی توی تمام مراحل کلیه جزئیات بصورت سناریو پیاده سازی بشه تا هم نیازهای کارفرما و هم وظایف طراح سایت کاملا شفاف باشه و خدا نکرده توقعات بیش از حد ایجاد نکنه که کار به سردی ارتباط بین کارفرما و مجری کشیده بشه

ضمن اینکه اگر نگیم اولین آیتم مد نظر کارفرما هزینه های پرداختی هست لاقل میشه گفت جزء اصلی ترین آیتم هاشون هست پس نمیشه قیمت رو خیلی هم صرفا بخاطر انجام کار یا شهرت افزایش داد

تنها نظر شخصی هست؛دوستان اگر عقیده بهتری دارند ممنون میشم راهنمایی کنند یا انتقاد کنند از این موضوعات

ممنونم

ویرایش شده در توسط sarj

Share this post


Link to post
Share on other sites
بنده هم این ها رو قبول دارم اما فکر میکنم بهتره بصورت مجزا قیمت گذاری بشه؛بالفرض بصورت زیر:

هزینه های طراحی قالب و طراحی گرافیک وب سایت

هزینه های بهینه سازی وب سایت

هزینه های ایمن سازی وب سایت

هزینه پیاده سازی وب سایت با امکانات مشخص(اسمش رو طراحی نزاریم)

البته فکر میکنم بایستی توی تمام مراحل کلیه جزئیات بصورت سناریو پیاده سازی بشه تا هم نیازهای کارفرما و هم وظایف طراح سایت کاملا شفاف باشه و خدا نکرده توقعات بیش از حد ایجاد نکنه که کار به سردی ارتباط بین کارفرما و مجری کشیده بشه

ضمن اینکه اگر نگیم اولین آیتم مد نظر کارفرما هزینه های پرداختی هست لاقل میشه گفت جزء اصلی ترین آیتم هاشون هست پس نمیشه قیمت رو خیلی هم صرفا بخاطر انجام کار یا شهرت افزایش داد

تنها نظر شخصی هست؛دوستان اگر عقیده بهتری دارند ممنون میشم راهنمایی کنند یا انتقاد کنند از این موضوعات

ممنونم

سلام

من مثل شما فکر نمیکنم !

ببین مشتری های ما اکثرا یه سری شرکت یا فروشگاه یا شخص هستند که خودشون دانش مکفی رو توی زمینه وب ندارند و برای همین هم هست که میان سراغ ما !

اگر بخواهیم مراحل رو انقدر ریز بدیم به مشتری فقط باعث میشه مشتری خسته بشه !

مثلا روز اول مشتری میگه من یه طرح خیلی ناز میخوام با اینکه اسمم توی گوگل بیاد ( اینترنت از چشم خیلی ها یعنی گوگل ) و بتونم خودم آپدیتش کنم ( شوق برای داشتن علم جدید )

این یعنی چی ؟ یعنی اینکه باید با سی ام اس باشه سئو رعایت بشه ! سعی کنیم بدیم پی اس دی بزنن و بعد کد کنیم و یا قالب خیلی نازی پیدا کنیم !

اینا رو خودمون میدونیم ولی حالا شما بیا تمام خواسته های خود مشتری رو براش تک تک باز کن ( گیج میشه ) و تک تک قیمت بده خودت فکر میکنی تهش چی میشه !

به نظر من مشتری بیشتر دنبال یه جا میگرده که بتونه همه کاراشو براش انجام بده ! ( بسته کامل ) !

پس اگر حتی نیاز به کامپوننت نویسی یا ماژول نویسی بود باید خیلی سریع قیمتی برای اون کار مشتری توی ذهن خودمون بیاریم و موقع دادن قیمت اونم لحاظ کنیم !

البته این ها فقط نظر بنده بود

موفق باشید

Share this post


Link to post
Share on other sites

بنظر من در هنگام صحبت یا ارتباط رو در رو با مشتری اول خودتون باید ایمان به کارتون داشته باشین تا بتونین این ایمان رو به مشتری اعمال کنین

بعد هم قیمت رو بر اساس نوع کوچک و بزرگ بودن یک سازمان یا شخص میشه تعیین کرد ولی قیمت پایین شک برانگیزه برای مشتری که اولین فکرش اینه که تو این کاره نیستی

سعی کنید در هنگام صحبت با مشتری بتونین بهش بفهمونین که اون چیزی رو که میخواد بهترشو بهش میدین و نگران نباشه و همیشه در دسترسش هستین

به هیچ عنوان در سوالات مشتری که زود میخوام سایتم آماده بشه بهش جواب مثبت ندین چون میخواد شما رو آزمایش کنه که وقت میزاری یا یه چیزی رو سر هم میکنی براش

در ختم کلام ( بگذارید مشتری احساس مشتری بودن و شما هم حس خدمات دهنده او را داشته باشید )

Share this post


Link to post
Share on other sites
سلام

من مثل شما فکر نمیکنم !

ببین مشتری های ما اکثرا یه سری شرکت یا فروشگاه یا شخص هستند که خودشون دانش مکفی رو توی زمینه وب ندارند و برای همین هم هست که میان سراغ ما !

اگر بخواهیم مراحل رو انقدر ریز بدیم به مشتری فقط باعث میشه مشتری خسته بشه !

مثلا روز اول مشتری میگه من یه طرح خیلی ناز میخوام با اینکه اسمم توی گوگل بیاد ( اینترنت از چشم خیلی ها یعنی گوگل ) و بتونم خودم آپدیتش کنم ( شوق برای داشتن علم جدید )

این یعنی چی ؟ یعنی اینکه باید با سی ام اس باشه سئو رعایت بشه ! سعی کنیم بدیم پی اس دی بزنن و بعد کد کنیم و یا قالب خیلی نازی پیدا کنیم !

اینا رو خودمون میدونیم ولی حالا شما بیا تمام خواسته های خود مشتری رو براش تک تک باز کن ( گیج میشه ) و تک تک قیمت بده خودت فکر میکنی تهش چی میشه !

به نظر من مشتری بیشتر دنبال یه جا میگرده که بتونه همه کاراشو براش انجام بده ! ( بسته کامل ) !

پس اگر حتی نیاز به کامپوننت نویسی یا ماژول نویسی بود باید خیلی سریع قیمتی برای اون کار مشتری توی ذهن خودمون بیاریم و موقع دادن قیمت اونم لحاظ کنیم !

البته این ها فقط نظر بنده بود

موفق باشید

دوست عزیزم این کار عملا توی مهندسی نرم افزار رد میشه علتش هم اینکه توی پروژه های مزایده ای و یا پروژه هایی که چند نفر میان روی پروژه قیمت بدن بدون شک به مشکل بر میخوره!بهترین راه پیاده سازی سناریو هست و ذکر کلیه جزئیات در جلسات تحلیل و نیازسنجی!

البته موافقم کمتر کسی این جلسات رو برگزار میکنه معمولا توی جلسه اول همچی حله...:37:

با کمال احترام

ویرایش شده در توسط sarj

Share this post


Link to post
Share on other sites

ممنون از همه دوستان که وقت گذاشتن و نکات خوبی رو معرفی و بیان نمودن

به نظر من تمامی موارد مطرح شده کاملا درسته و هیچکدوم مطلق نیستند،و توی کار طراحی وبسایت مهمترین موضوع وقت و زمانی است که یک طراح میخواد برای مشتری بگذاره و اگر بابت اون زمانی که میخواد برای مشتری قرار بده هزینه ناچیزی گرفته باشه به کار مشتری دل نمیده و کار مشتری رو سر سری انجام میده و مشتری هم ناراضی میشه و یک کار بی کیفیت تحویل شده که طراح نمیتونه وقت اضافی روی کار مشتری بذاره چون هزینه ای دریافت نشده.

نکته مهم در گرفتن مشتری اینه که اگر طرف حتی برای طراحی+دامنه+هاستینگ مثلا 100هزار تومان پرداخت کرده باشه توقعی که از طراح داره با مشتری که 2میلیون برای سایتش داده برابر است و هزار تا بهانه میگیره که اینجاش اینجوره اونجاش اونجوره ،رنگ اینجاش کمرنگ بشه رنگ اونجاش پرنگ بشه،اینو حذف کن و اونو اضافه کن و هزار تا ادا ادفار که مشتری درمیاره،پس به نظر من هزینه ای باید دریافت بشه که ارزش قر و ادفار مشتری رو داشته باشه و بشه باهاش کنار اومد.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ممنون از همه دوستان که وقت گذاشتن و نکات خوبی رو معرفی و بیان نمودن

به نظر من تمامی موارد مطرح شده کاملا درسته و هیچکدوم مطلق نیستند،و توی کار طراحی وبسایت مهمترین موضوع وقت و زمانی است که یک طراح میخواد برای مشتری بگذاره و اگر بابت اون زمانی که میخواد برای مشتری قرار بده هزینه ناچیزی گرفته باشه به کار مشتری دل نمیده و کار مشتری رو سر سری انجام میده و مشتری هم ناراضی میشه و یک کار بی کیفیت تحویل شده که طراح نمیتونه وقت اضافی روی کار مشتری بذاره چون هزینه ای دریافت نشده.

نکته مهم در گرفتن مشتری اینه که اگر طرف حتی برای طراحی+دامنه+هاستینگ مثلا 100هزار تومان پرداخت کرده باشه توقعی که از طراح داره با مشتری که 2میلیون برای سایتش داده برابر است و هزار تا بهانه میگیره که اینجاش اینجوره اونجاش اونجوره ،رنگ اینجاش کمرنگ بشه رنگ اونجاش پرنگ بشه،اینو حذف کن و اونو اضافه کن و هزار تا ادا ادفار که مشتری درمیاره،پس به نظر من هزینه ای باید دریافت بشه که ارزش قر و ادفار مشتری رو داشته باشه و بشه باهاش کنار اومد.

قبول دارم اما بازم سر موضع خودم هستم بایستی بنظر من همه رو سناریو کرد و بعد قیمت داد که مشکلات قر و فر بوجود نیاد:didi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

به نظر منم نباید طراح سطح خودش رو با گرفتن مبالغ نا چیز پایین بیاره ! هرچی باشه داره کاری تخصصی انجام می ده و طراحی اون مستقیم بر روی کار و کاسبی فرد تاثیر داره

پس حتی مبالغ میلیون تومنی هم از نظر من باز هم ارزش دارن چراکه فرد دیگر مجبور نیست تبلیغ کنن

Share this post


Link to post
Share on other sites
قبول دارم اما بازم سر موضع خودم هستم بایستی بنظر من همه رو سناریو کرد و بعد قیمت داد که مشکلات قر و فر بوجود نیاد:didi:

حرفت درسته ولی خودت میدونی حتی با این کار بازهم مشتریهایی هستند که گیر زیاد میدن

Share this post


Link to post
Share on other sites
حرفت درسته ولی خودت میدونی حتی با این کار بازهم مشتریهایی هستند که گیر زیاد میدن

بنده تجربه شخصیم رو عرض میکنم وقتی که همه چیز رو توی جلسه آنالیز روشن براشون بیان کنید هیچ مشکلی پیش نماید فقط کافیه بتونید اون ها رو متوجه حتی جزیی ترین مطالب کنید من که همیشه برای جلسه آنالیز معمولا 5 ساعت زمان میزارم و خدا رو شکر چون خوب توجیه میشن تا حالا مشکلی پیش نیومده!:128fs318181:gift

Share this post


Link to post
Share on other sites

به نظر من هم جلسه آنالیز خیلی خوبه - البته بیشتر شما مشتریتون رو آنالیز کنید و با یکی دو ساعت گپ زدن دستتون بیاد که از مشتریای گیره یا راه میاد . تا اونجایی هم که میشه اعلام قیمت رو به تاخیر بندازید ترجیحا همون جلسه اول اعلام نکنید ( به نظر من )

چون اگه قیمت رو سریع اعلام کنید هم فرصت بیشتری به مشتری برای مقایسه دادید هم بدون بررسی دقیق ( از دید مشتری ) قیمت اعلام کردید . و با نظر اون دوستمونم که گفتن قیمت رو پایین نزنید موافقم . قیمت پایین زدن بیشتر برای افراد مبتدی و برای تکمیل رزومست . اگه میخوایم حرفه ای کار کنیم به اعتقاد من یه کار حرفه ای با یه پول حرفه ای بگیریم بهتر از 10 تا کار مبتدی با پول کمه .

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری