mohsenp

بهینه سازی و سئو جوملا

15 پست در این موضوع

بهينه سازي و سئو جوملا

پاسخ دهيد

در مطالب گذشته آموزش سئو کمتر به مباحث آموزش مربوط به سئو جوملا پرداختيم . مطالب قرار داده شده در باره بهينه سازي سايت معمولا يا در مورد سئو وردپرس و سئو ويبولتين بود و يا راجع به کليات سئو و بهينه سازي وب سايت . در اين مقاله قصد داريم نکاتي راجع به سئو جوملا به جوملا کاران ايراني آموزش دهيم .

سئو جوملا

سئو جوملا با تنظيمات پيش فرض به هيچ وجه با سئو وردپرس قابل مقايسه نيست . بنا بر اين براي بهبود وضعيت سئو جوملا بايد موارد بسيار زيادي را در نظر گرفته و با دقت پياده سازي کنيد . سئو جوملا تا پيش از نسخه هاي ??? به حدي بي کيفيت و نا اميد کننده بود که رسما عده بسيار زيادي به دليل ضعف در بهينه سازي آن را رها کرده و به وردپرس روي آوردند . با گذشت زمان و با توليد نسخه هاي جديد تر جوملا وضعيت سئو جوملا تا حدود زيادي بهينه تر و قدرتمند تر شد . براي بهبود سئو جوملا بايد شناخت عميق تري نسبت به مفاهيم سئو در مقايسه با يک وبمستر وردپرسي داشته باشيد .

seoj1 بهينه سازي و سئو جوملا

سئو جوملا و بهينه سازي سايت هاي مبتني بر جوملا

اگر قصد شروع کار با سيستم مديريت محتواي قدرتمند جوملا را داريد ، به شما نسخه هاي ??? به بالا و مخصوصا نسخه پايدار ??? جملا را توصيه ميکنيم . سئو جوملا در نسخه ??? به شکل قابل ملاحظه اي پيشرفت داشته است . نسخه ? جوملا نيز در حال پيشرفت و کامل شدن است و پيشرفت هاي بسياري از نظر سئو داشته است .

فارسي کردن لينک ها در جوملا

يکي از بزرگ ترين ايرادات سئو جوملا در فرمت و نحوه لينک دهي و پيوند يکتا آن است . در مفهوم کلي سئو ، لينک ها بايد کوتاه و زيبا باشند . لينک ها بايد از يک فرمت منطقي مشخص پيروي کنند تا گوگل به مرور زمان نحوه آدرس دهي لينک هاي وب سايت شما را بشناسد . اين دقيقا بر عکس آن چيزي است که جوملا در نحوه آدرس دهي لينک ها از آن استفاده ميکند . يکي از دلايل ضعيف بودن سئو جوملا دقيقا همين موضوع است . براي حل اين مشکل بايد امکان بازنويسي url ها را فعال کنيم . بنا بر اين قسمت Use URL rewriting را در قسمت تنظيمات سئو جوملا فعال کرده و سپس فايل htaccess.txt را به .htaccess تغيير نام دهيد . حالا ميتوانيد فرمت دلخواه لينک هاي وب سايت خود را مشخص کنيد که توصيه ما به شما لينک هاي فارسي است (مانند همين وب سايت) . آدرس فارسي لينک ها و تکررا کلمات کليدي هر پست در آن وضعيت سئو جوملا شما را افزايش خواهد داد .

قالب سريع و استاندارد و تاثير آن بر سو جوملا

با استفاده از يک قالب ساده و سريع مطابق با استاندارد هاي W3 سرعت بارگذاري و لود شدن سايت خود را بالا برده و يک قدم مثبت در بهبود سئو جوملا برداريد . استفاده زياد از جاوا و حتي فلش در سايت و قالب ، سبب افت سئو جوملا و در نتيجه افت در پيج رنک گوگل و کاهش بازديد سايت خواهد شد . قالب جوملا بايد کم حجم باشد . بنا بر اين از استفاده از عکس هاي پر حجم در قالب جوملا خود پرهيز کنيد و تا حد امکان قالب را بر پايه HTM طراحي کنيد .

بهينه سازي در تصاوير و عکس ها

عکس هاي استفاده شده در سايت مبتني بر جوملاي شما بايد کم حجم باشند تا سرعت لود سايت را کند نکنند . استفاده از متن جايگزين و توضيحات در عکس ها ضرور است . با رعايت کردن اين موضوع و بهينه سازي تصاوير در وب سايت متبني بر جوملا يک قدم ديگر در بهبود سئو جوملا بر خواهيد داشت .

استفاده از هاست حرفه اي جوملا

يک هاست حرفه اي و ميزباني وب با کيفيت باعث بهبود سئو جوملا ميشود . سيستم مديريت محتوا جوملا به دليل طراحي خاص و استفاده وسطع از توابع و برنامه هاي مختلف در لينوکس نياز به يک هاست حرفه اي و قدرتمند دارد . به همين دليل به شما استفاده از يک سرويس حرفه اي هاست جوملا را توصيه ميکنيم .تا حد امکان از يک هاست اشتراکي خوب استفاده کنيد و در صورت عدم داشتن تسلط بر لينوکس و مديريت سرور مجازي از خريد آن خود داري کنيد . وب سرور توصيه شده جوملا آپاچي و لايت اسپيد است . از ميزباني جوملا بر روي سرور هاي ويندوزي خود داري کنيد .

پاک کردن /images/ از فايل robots.txt

اگر از با کمک generator خود جوملا اقدام به ساخت فايل robots.txt ميکنيد حتما پوشه عکس ها را يا Allow کنيد يا از حالت Disallow خارج کرده و خط مربوطه را حذف کنيد . سئو جوملا بدون ايندکس شدن عکس ها غير ممکن خواهند بود . اين يکي از عجيب ترين عملکرد هاي جوملا در ضد سئو است . ايندکس شدن تصاوير در گوگل يکي از روش هاي جذب ترافيک و بهينه سازي وب سايت است و عدم استفاده از آن پيامد هاي منفي براي سئو وب سايت شما به ارمغان خواهد آورد .

نصب JCE Editor در جوملا

با کمک اين ويرايشگر رايگان و متن باز امکانات بسيار زيادي به وب سايت مبتني بر جوملا شما اضافه خواهد شد . يکي از اين امکانات قدرتنمد ، امکان اضافه کردن متن جايگزين و همچنين توضيحات و ALT براي عکس ها است . با کمک اين ويراشگر کمک زيادي به بهينه سازي تصاوير جوملا در گوگل و بهبود وضع سو جوملا خواهيد کرد .

مديريت متا ها

در گذشته و مطالب قبلي آموزشي سئو بار ها و بار ها به اهميت متا تگ ها و چگونگي استفاده از آنها براي بيشترين تاثير بر سئو گوگل اشاره کرديم و . به طور خلاصه و گذرا به آن ها اشاره ميکنيم . متا تگ توضيحات و عنوان در حال حاضر مهم ترين متا هاي تاثير گذار بر سئو هستند . متا تگ کلمات کليدي در حال از دست دادن اهميت خود از نظر گوگل است و احتمالا ديگر هيچ تاثير مثبتي بر سئو جوملا شما نخواهد گذاشت . براي انتخاب يک عنوان و متن توضيحات حرفه اي به مطالب قبلي آموزش سئو در سايت مراجعه کنيد .

باز شدن سايت فقط با www يا فقط بدون www

اگر يک مطلب از وب سايت شما هم با www هم بدون www در گوگل ايندکس شود ، از نظر گوگل محتواي يکسان و تکراري محسوب خواهد شد . اين موضوع ضرورت باز شدن سايت فقط با يکي از اين ? حالت را دو چندان ميکند . براي درک بهتر اين موضوع و آموزش چگونگي کنترل اين مشکل اينجا کليک کنيد .

استفاه صحيح از لينک هاي داخلي

از لينک هاي داخلي به مطالب قبلي سايت خود به صورت حرفه اي استفاده کنيد . بعضي از دوستان فقط به صفحه اصلي سايت خود لينک ميدهند که کافي نيست . لينک دادن به مطالب و پست هاي قديمي سايت و با کلمات کليدي تاثير بسزايي در بهبود سئو جوملا خواهد داشت . لينک هاي داخلي حتما يا فقط با Www يا فقط بدون Www باشند و از اين نظر از سيستم کلي سايت پيروي کنند .

افزايش سرعت سايت

افزايش سرعت و سريع شدن لود صفحات وب سايت شما تاثير مثبتي بر سئو جوملا خواهد داشت . براي اين منظور راه هاي زيادي پيش روي شما است . اولين روش استفاده از کش و حافظه هاي موقت است . استفاده همزمان از Memcache براي کش کردن کوئري هاي ديتابيس و يک opcode کش براي کش کردن فايل هاي php بهترين نتيجه ممکن را به همراه خواهد داشت . يکي ديگر از راه هاي افزايش سرعت سايت فعال کردن Gzip يا Deflate است . اگر اين مورد در هاست شما فعال نيست با مدير سرور موضوع را مطرح کنيد .

نقشه سايت گوگل براي جوملا

بار ها و بار ها از اهميت نقشه XML سايت براي گوگل گفته ايم . بنا بر اين دليلي نيست تا مجددا بر ضرورت استفاده از نقشه سايت براي گوگل در وب سايت جوملاي شما تاکيد کنيم . براي اين منظور ميتوانيد از کامپوننت Xmap استفاده کنيد . اين کامپوننت يکي از بهترين سازندگان نقشه سايت براي جوملا و در نتيجه افزايش سئو جوملا است و همواره روي آخرين نسخه ها و ورژن هاي جوملا نيز نصب ميگردد .

استفاده از پلاگين و ماژول هاي سئو جوملا

جوملا از نسخه ??? و نسخه هاي پس از آن پيشرفت بسيار خيره کننده اي در سئو داشته است و بدون نياز به افزونه و پلاگين هاي اضافه نيز قادر خواهد بود جايگاه مناسبي را در گوگل به خود اختصاص دهد . ولي به هر حال هميشه امکان بهتر کردن شرايط وجود دارد و هيچ گاه نبايد از وضعيت فعلي خود راضي بود . به همين منظور ? کامپوننت معروف و حرفه اي سئو جوملا را به شما معرفي ميکنيم تا در صورت تمايل نصب و کانفيگ کنيد .

کامپوننت Sh404sef يک کامپونت فوق العاده بهينه کننده سئو جوملا است که کار با آن بسيار ساده بوده و به کمک آن قادر به مديريت همه چيز در جوملا خواهيد بود .

کامپوننت Artio JoomSEF که در ? نسخه رايگان و پولي ارائه شده است و امتحان خود را در زمينه سئو جوملا و افزايش ترافيک سايت پس داده است .

در صورت تمايل به استفاده از خدمات سئو رايگان گروه کامپايلر ميتوانيد با خريد هاست اشتراکي حرفه اي از ما درخواست خود را براي سئو رايگان ايميل کنيد : info@compiler.ir

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

ضمن تشکر بخاطر همت شما

ولی لطفا بخاطر حفظ سئو انجمن مطالب را که کپی می کنید حتما باید اسم منبع را ذکر کنید وگرنه حذف می شود

Share this post


Link to post
Share on other sites

راجع به الگوریتم جدید گوگل به نام مرغ مگس خوار اطلاعاتی دارید؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام دوستان

من نیاز به کد htaccess ای دارم که یک صفحه از وب سایت رو به یک صفحه دیگه از وب سایتم ریدایرکت کنم که با تغییر لینک برای سئوم مشکلی ایجاد نشه. میشه این کد رو بنویسید؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

درود

من میخوام آدرس صفحات سایتم به این صورت مشاهده بشه : Mydomain.com/1

mydomain.com/2

آیا امکان پذیره؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

درود

با استفاده از ریدایرکت 301 و نیز از طریق ریدایرکت سی پنل این کار را انجام دهید.

Share this post


Link to post
Share on other sites

دوستای عزیز مقاله جالبی درباره بهینه سازی سایت و خدمات سئو معرفی میکنم که امیدوارم از مطالعه آن بهره کافی را ببرید. لطفا روی لینک زیر کلیک کنید:

[url=http://jahansite.com/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa

هینه سازی سایت[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites

به دلیل اینکه نمیشد پست قبلی رو ویرایش کرد، لینک قبلی رو اصلاح میکنم، مقاله جالبی درباره بهینه سازی سایت و خدمات سئو معرفی میکنم که امیدوارم از مطالعه آن بهره کافی را ببرید. لطفا روی لینک زیر کلیک کنید:

'>بهینه سازی سایت

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام

گاهی میبینم بعضی از سایت ها برای یه کلمه کلیدی ساب دامنه با کارکتر ها فارسی ساختن

آیا ساخت سابامین دقیقا با نام کلمه کلیدی و ریدایرکت کردن روی صفحه مورد نظر تاثیری توی سئو داره یا نه؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری