ebiramrb

الگوریتم جدید گوگل برای نمایش نتایج جستجو : مرغ مگس خوار

7 پست در این موضوع

در هفته اخیر گوگل اعلام کرد الگوریتم جدیدی را برای موتور جستجوی خود به کار گرفته است. این امربه خصوص برای افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند بسیار بحث برانگیز شده , تا حدی که عده ای با انتشار این خبر نگران فعالیت ها و دست اورد های خود تا کنون شدند,این در حالیست که گوگل اذعان داشت از ماه گذشته "مرغ مگس خوار" به فعالیت خود مشغول است و در صورت داشتن مغایرت با استانداردهای به کار برده شده در سایت شما تاثیر ان بر روی ترافیک سایت هم اکنون قابل رویت می باشد.همچنین نا گفته نماند سایر فاکتورهای دخیل در نتایج سئو نیز مدام در حال تغییر است و نمی توان بدون در نظر گرفتن انها در مورد الگوریتم جدید نتیجه گیری کرد.

Google-new-algorithm-Hummingbird.jpg

چرا "مرغ مگس خوار" ؟

گوگل در توجیه نام انتخاب شده به دو کلمه ی "دقت و سرعت " اشاره کرد . و منظور این است که در این الگوریتم نهایت دقت بدون کم شدن سرعت فرایند به کار برده شده است.

درباره مرغ مگس خوار:

مرغ مگس خوار کوچکترین پرنده دنیا است. بال های این پرنده در هر ثانیه 70 بار به هم می خورند و در حالت عادی هرگز نمی توان بال زدن پرنده را مشاهده کرد، بالهای این پرنده در زمان شیرجه زدن در هر ثانیه 200 بار به هم می خورند.این پرنده می تواند با سرعت 30 مایل در ساعت پرواز کند و این توانائی را دارد که در زمان پرواز در یک نقطه ثابت بماند و یا حتی به سمت عقب حرکت کند

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار بر اساس مفهوم عبارت جستجو شده فعالیت می کند. یعنی برای عبارت مورد نظر به دنبال مترادفی است که توضیح بهتری را در راستای هدف فرد جستجوگر بیان کند. به طور مثال اگر فرد عبارت "از کجا می توانم موبایل جدید سونی اریکسون را بخرم؟" را وارد کند این عملگر قادر به تحلیل عبارت بوده وسایت های مرتبط با بازار موبایل را برای شما نمایش خواهد داد.

مرغ مگس خوار چگونه عمل می کند؟

ابتدا برای کلمات مترادف پیدا کرده و با استفاده از ان می تواند به منظور مخاطب دست پیدا کرد.مثلا در عبارت فوق برای کلمه "کجا" "مکان" و برای "می خرم" "بازار "در نظر گرفته می شود وبه این ترتیب مفهوم بازار موبایل یا مانند ان را مورد بررسی قرار می گیرد.

تفاوت روش تحلیلی و کلمات کلیدی چیست؟

تا کنون گوگل برای نمایش نتایج جستجو از کلمات کلیدی جستجو شده بدون در نظر گرفتن مفهوم جمله بهره می گرفت . در واقع در عبارت جستجو شده به دنبال ارتباط بین کلمات نبوده و هر کدام از کلمات را به طور جدا بررسی می نمود. به طور مثال در عبارت بالا در روش کلمات کلیدی ابتدا کلمه "سونی اریکسون" مورد بررسی قرار می گرفت و سایت مرتبط با برند مورد نظر را نمایش داده می شد.

اشکال روش کلمات کلیدی:

در این روش امکان در نظر گرفته شدن حروف اضافه و کلمات نامربوط با هدف فرد, به عنوان کلمه کلیدی زیاد بود, مثلا ممکن بود در راستای جمله ی بالا حروف "از" ,"را" و همچنین کلمه "می توانم " نیز مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل با هدف مورد نظر فاصله می گرفت.

مزیت روش تحلیلی:

با روش تحلیلی گوگل مستقیما به هدف مخاطب دسترسی پیدا کرده و قادر است مرتبط ترین نتیجه را نمایش دهد.

هدف الگوریتم جدید گوگل چیست؟

گوگل این بار برای تسهیل کاربری این الگوریتم را مهیا کرده به طوری که افراد با بالاترین سرعت به هدف مورد نظر خود دست یابند. و بر خلاف سایر الگوریتم ها به اسپم و رنک پیج ربطی نداشته است. اما تبعا این الگوریتم تاثیر اجتناب ناپذیری را بر روی نتایج گوگل خواهد گذاشت, که متاسفانه هنوز اطلاعات کاملی در رابطه با بحث سئو ان منتشر نشده است.

ایا با انتشار این الگوریتم سایر الگوریتم های قبلی منقضی شده؟

خیر, این الگوریتم در راستای تکمیل الگوریتم های پنگوئن و پاندا است. پاندا و پنگوئن برای مبارزه با سئو سیاه مانند پیدا کردن سایت های اسپم ومحتوای نامناسب وهمچنین سایت هایی که با خریدن لینک اقدام به بالا بردن رنکینگ خود می کنند طراحی شده اند. این در حالیست که مرغ مگس خوار الگوریتم ضد اسپم نیست و تنها به موضوع تجزیه و تحلیل عبارات جستجو برای بهبود نتایج نمایش داده شده طراحی شده است.

ایا مرغ مگس خوار ارزش پیج رنک را از بین برده!؟

همانطور که درقبل نیزاشاره شد این الگوریتم در راستای تکمیل الگوریتم های قدیمی تر است و با توجه به همان فاکتور های مورد نظر گوگل در رابطه با کیفیت سایت نتایج را نمایش می دهد. بنابراین اضافه شدن این الگوریتم به الگوریتم های گوگل به معنی کمرنگ تر شدن الگوریتم های قبلی مانند الگوریتم پیج رنک گوگل نیست.

برای نتیجه گیری بهتر در سئو چه تغییراتی در سایت لازم است؟

هم اکنون برای سایت های فارسی زبان اطلاعات کافی در اختیار نیست , با این حال مشهود است که با توجه به اساس کار الگوریتم جدید بهتر است در رابطه با تحلیل مطالبی که کاربران شما به دنبال ان هستند اطلاعات مناسبی را در اختیار انها قرار داده و به این ترتیب در رتبه بندی گوگل به رتبه بهتری دست یابید.

منبع : www.webdesign24.ir

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

خیلی جالب بود پس باید به این نکته ها هم در ایجاد کلمات کلیدی توجه کرد

Share this post


Link to post
Share on other sites

دقیقا همینطوره ، و از مدیر این سایت هم خیلی خوب یاد بگیریم که مطلبی که خیلی ها خوششون میاد و مفیده رو منبعش رو spam کنیم !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

نگرانی در مورد سئو چیزیه که سایت های کم ارزش دنبالشن. به نظر من باید خیلی خوشحال بود که گوگل الگوریتم هاش رو پیشرفت بده و من آرزو میکنم هر روز این الگوریتم ها پیشرفت کنن. در واقع دنیای نت برای کساییه که واقعا میخوان یه خدمتی به بازدید کننده انجام بدن و هر سایتی که این ویژگی رو داشته باشه مسلما تو نوع خودش بهترین میشه. :auizz3ffy9vla57584x

Share this post


Link to post
Share on other sites

دقیقا همینطوره ، و از مدیر این سایت هم خیلی خوب یاد بگیریم که مطلبی که خیلی ها خوششون میاد و مفیده رو منبعش رو spam کنیم !!!!

هر وقت شما یاد بگیری این روش تبلیغاتی که داری دم به دقیقه انجام میدید و از این طرف اون طرف کپی پیست میکنی که 4 تا کلیک بگیری عوض کنی ، اونوقت مدیر این سایت هم سایت شما رو فیلتر نمیکنه!

Share this post


Link to post
Share on other sites

با الگوریتم مرغ مگس خوار خیلی از سایتها رفتن پایین.کل زحماتی ک برای این سایتها کشیده شده بود همش به باد رفت.

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری