mohamad1999

چرا خرید لیست انبوه آدرس های ایمیل ایده خوبی نیست؟

2 پست در این موضوع

email2-morvahost.jpg

بسیاری از بازاریابان درحین مکالمه تلفنی با کمپانی های فروش لیست انبوه آدرس های ایمیل، به خوبی متقاعد می شوند که به منظور تبلیغات از طریق ارسال ایمیل، نیازمند آدرس های گیرندگان هستند؛ بدین ترتیب چنانچه بتوانند چنین لیست هایی را با قیمت ارزان و در کوتاهترین زمان ممکن بدست آورند، بیش از پیش خوشحال می شوند. با این حال چنین معامله ای بیش از آنکه منفعت داشته باشد، در طولانی مدت آسیب رسان خواهد بود. ممکنست بدست آوردن هزاران آدرس ایمیل هزینه بسیار اندکی دربر داشته باشد، با این وجود برنامه های بازاریابی ایمیلی، که جزئی حیاتی از هر استراتژی خوش تعریف بازاریابی آنلاین را تشکیل می دهند، به شدت متزلزل می شوند. درصورتی که کنجکاو شده اید بدانید چرا خریداری لیست انبوه آدرس های ایمیل، در عین قانونی بودن منجر به زمین خوردن بازاریابان می شوند، بهتر است با ادامه متن همراه شوید…

روش های بدست آوردن لیست آدرس های ایمیل

پیش ازآنکه به ایراد های خریداری لیست انبوه آدرس های ایمیل بپردازیم، اجازه دهید سه روش متداول بازاریابان به منظور یافتن لیست های ایمیل را از نظر بگذرانیم:

خریداری لیست ها؛ می توان براساس اطلاعات پروفایلی و / یا شناسنامه ای، نام و آدرس ایمیل حجم وسیعی از کاربران را از واسطه های این حوزه خریداری کرد. به عنوان مثال می توان لیست ایمیل های ۵۰۰۰ کاربر دارای فرزند را که در شهر خاصی زندگی می کنند به راحتی خریداری کرد.

اجاره لیست ها؛ مانند حالت قبل می توان از واسطه ها لیست آدرس ها را اجاره کرد؛ در این حالت اجاره کننده به اصل لیست دسترسی ندارد و نمی تواند آدرس های ایمیل را ببیند، بنابراین مسئولیت ارسال ایمیل ها بر عهده شرکت واسطه خواهد بود.

درخواست از افراد برای ارائه آدرس ایمیلشان؛ در این حالت افراد به صورت داوطلبانه و به شکل آنلاین و یا حضوری (به عنوان مثال طی جلسه کاری) آدرسشان را در اختیار مدیر وب قرار می دهند تا با یکدیگر در تماس باشند. در این حالت مخاطب می تواند محتوای مخصوصی را برگزیند؛ مثلا ترجیح دهد به هنگام انتشار پست های جدید درون وبلاگ، از طریق دریافت ایمیل مطلع شود. این دست از آدرس ها نتیجه کسب اعتماد و علاقه کاربران هستند، زیرا مخاطب فرض می کند فرستنده مطلب درخور توجه و ارزشمندی برای ارسال دارد.

بسیاری از واسطه ها و یا بازاریابان ادعا می کنند لیست های فروشی و یا اجاره ای آدرس های ایمیل، با رضایت و توافق کاربران جمع آوری شده اند؛ این بدان معناست که تعدادی از کاربران به صورت داوطلبانه آدرس خود را در اختیار کمپانی خاصی قرار داده اند تا از محتوای ارسالی آن بهره مند شوند؛ اما لزومی ندارد که تصور کنیم به محتوای کسب و کار ما و یا سایر خریداران لیست ها نیز علاقمند باشند! از این رو قصد داریم در ادامه مبحث، این دست از لیست ها و ضرر بالقوه هریک برای برنامه بازاریابی ایمیلی را از نظر بگذرانیم.

چرا نباید به دنبال خریداری لیست انبوه آدرس های ایمیل باشید؟

اکنون که با برخی از روش های بدست آوردن لیست ایمیل ها آشنا شده اید، قصد دارم توضیح دهم چرا بهتر است تنها متد شماره ۳ را دنبال کنید و لیست مخصوص به خود را توسعه دهید!

شرکت های معتبر فعال در حوزه بازاریابی ایمیلی هرگز اجازه نمی دهند از لیست های ایمیل خریداری شده استفاده کنید!

درصورتی که هم اکنون مشغول استفاده از نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی هستید و یا قصد دارید در آینده نزدیک به سراغشان بروید، به زودی متوجه خواهید شد که بسیاری از کمپانی های معتبر اصرار دارند که بهتر است با رضایت کاربران، لیست آدرس های مخصوص به خود را توسعه دهید. در این حالت ممکنست وسوسه شوید تا به سراغ فروشندگان گمنام و نامعتبر بروید؛ چنین تصمیمی به مراتب اشتباه تر است. همکاری با شرکت هایی که مشتریان خود را مجبور به استفاده از لیست های شخصی نمی کنند، به خصوص درحالتی که از آدرس های IP مشترک استفاده کنند، نتایج بسیار ضعیف و ناامیدکننده ای به دنبال خواهد داشت. به عبارت دیگر لیست مشکوک و غیرقانونی یکی از مشتریان می تواند وضعیت سایر مشتریان در همان آدرس IP مشترک را نیز مسموم و خراب کند. درصورتی که تمایل داشته باشید ایمیل های ارسالی تان به سلامت به میل باکس کاربران راه پیدا کنند، بهتر است مسیر بازاریابی ایمیلی را از ابتدا به صورت ایمن طی کنید.

لیست های ایمیل خریداری شده به هیچ وجه مفید نیستند.

لیست های ایمیل خریداری شده عموما فاقد ارزش هستند، مگرآن که قصد داشته باشیم کل کمپانی را به همراه لیست اختصاصی اش خریداری کنیم. لیست هایی که در معرض فروش قرار می گیرند، عموما به تعداد زیادی از کسب و کارها واگذار می شوند و توسط هریک به هزاران کاربر ایمیل ارسال می شود. درنتیجه آدرس هایی که روزی کاملا ارزشمند بودند، تا ابد اسپمی می شوند.

درصورتی که شخصی لیست ارزشمندی از آدرس های ایمیل داشته باشد، به طور حتم آن را در اختیار سایرین قرار نمی دهد، زیرا می داند در این صورت منبع ارزشمند خود را به سادگی و به دست خود از بین می برد. کافی است کمی تامل کنید… آیا خودتان علاقه دارید لیست آدرس کاربرانی را که به شما اعتماد کرده اند و تنها به محتوای ارسالی شما علاقمند بوده اند را به راحتی در اختیار سایر کسب و کارها قرار دهید؟ بعید به نظر می رسد…

کاربرانی که آدرسشان درون لیست های اجاره ای و یا فروشی قرار دارد، شما را نمی شناسند.

برخی از لیست های انبوه اجاره ای و یا فروشی عمدتا از سایت های دیگر سرقت می شوند که به طور حتم کار ناپسندی است؛ با این حال برخی از کمپانی های واسطه ادعا می کنند آدرس های موجود در لیست*ها را با رضایت کامل کاربران گردآوری کرده اند. ممکن است متقاعدکننده به نظر برسد، اما درحقیقت این دست از کاربران تنها به محتوای کمپانی خرید و فروش لیست علاقمند بوده اند، نه محتوای کسب و کار شما! حتی در صورتی که در پروسه دریافت آدرس ایمیل بازدیدکنندگان از چنین ادبیاتی استفاده شده باشد: “عضو سایت شوید تا از سایت ما یا سایر کمپانی های معتبر ایمیل دریافت کنید”، گیرندگان کوچک*ترین اطلاعی درخصوص نام کمپانی شما نخواهند داشت، بنابراین از آن جاکه با مشاهده ایمیلتان به یاد نمی آورند دقیقا چه زمانی آدرسشان را دراختیارتان گذاشته بوده اند، مسلم است که بلافاصله آدرستان را به عنوان اسپمر مشخص کنند. موضوعی که ادامه بحث ما را شکل می دهد.

اعتبار IP و احتمال سالم رسیدن ایمیل ها به مقصد خدشه دار و متزلزل می شود

می دانستید خوشبختانه برخی از سازمان ها به صورت شبانه روزی، خود را وقف مبارزه با اسپمرها کرده اند؟ چنین ارگان هایی در تکنیک HoneyPot آدرس ایمیل مشخصی را درون فروم ها و سایت های گوناگون پخش می کنند تا مورد توجه قرار گیرد؛ درنتیجه هنگامی که به آن ایمیلی ارسال شود، می توانند فرستنده را به عنوان یک اسپمر شناسائی کنند. به همین ترتیب و در تکنیک Spam Trap نیز ISP ها برخی از آدرس های ایمیل قدیمی را که مدت*ها است مورد استفاده صاحبان اصلی قرار نگرفته است، به عنوان طعمه قرار می دهند. در این صورت چنانچه بازاریابان به این دست از اکانت های منقضی شده ایمیل بفرستند، به راحتی به عنوان اسپمر شناسائی می شوند.

درصورتی که لیستی را خریداری کرده باشید، راهی وجود ندارد که بتوانید مطمئن شوید تا به حال چند مرتبه به هریک از آدرس*ها ایمیل فرستاده شده، هرکدام از چه منبعی بدست آمده اند، و یا برخی از آنها جزء برنامه Spam Trap هستند و شما را به عنوان اسپمر مشخص می کنند یا خیر. آیا حاضرید اعتبار آدرس IP، نام برند خود و احتمال سالم رسیدن ایمیل های ارسالی تان به مقصد را به این سادگی به خطر بیندازید؟ حتی چنانچه پس از خرید و یا اجاره لیست ایمیل ها، تصمیم بگیرید تنها به آن دست از کاربران ایمیل بفرستید که با رضایت به عضویت خبرنامه کمپانی تان درآمده اند، ممکن است ماه ها و یا سال ها طول بکشد تا بتوانید به عنوان یک فرستنده ایمیل اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنید و اعتبار از دست رفته IP و برند خود را مجددا بدست آورید.

مردم بازیچه ما نیستند

فرض کنید از شرکتی که تاکنون اسمش را هم نشنیده اید، ایمیلی دریافت کنید، چه احساسی پیدا می کنید؟ به طور حتم احساس خوشایندی نخواهد بود. بنابراین بهتر است سعی نکنید چنین احساسی را به مخاطبان القا کنید. درصورتی که کاربران تاکنون به محتوای شما علاقمند نشده اند، به این معنی نیست که تا ابد علاقمند نخواهند شد. وظیفه شماست که خودتان را از طریق ارائه محتوای ارزشمند و کاربردی به سایرین اثبات کنید تا به صورت داوطلبانه مشترک دریافت ایمیل*ها شوند و از آخرین اخبار کمپانی آگاه بمانند. درصورتی که محتوای ایمیلی خود را به زور به خورد افراد دهید، حتی چنانچه بهترین سطح از خدمات و محصولات را ارائه کرده باشید، بلافاصله اعتمادشان را از دست می دهید و شانس کوچکترین معامله ای را در آینده از بین می برید.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری