mohamad1999

تمرکز بر روی محصولات خاص، بهترین روش جلب توجه گیرندگان ایمیل است

1 پست در این موضوع

کاربران به طور متوسط، سالیانه ۹۰۰۰ ایمیل دریافت می کنند که مقدار قابل تاملی است؛ خبر فوق یکی از بزرگترین نگرانی های بازاریابان در سال های اخیر را به تصویر می کشد. درحقیقت با وضعیت موجود، راه یافتن به میل باکس کاربران و ترغیب آنها به باز کردن ایمیل های تبلیغاتی، روز به روز دشوارتر می شود. در پژوهش اخیر درخصوص بهترین رویکردهای ارتباط گیری فروشندگان جزء و مشتریان از طریق ایمیل، سه نتیجه شاخص زیر حاصل شد:

۹۱ درصد از افراد ایمیل هایی را باز می کنند که در عنوانشان محصول خاص و چشمگیری قید شده باشد.

۷۲ درصد از افراد تمایل دارند بر روی ایمیل های ویژه ای که برای مشتریان تخصصی طراحی شده اند کلیک کنند.

۶۵ درصد از افراد عموما بر روی ایمیل هایی کلیک می کنند که درخصوص حراج های کوتاه مدت و یا پیشنهادات فروش ویژه اطلاع رسانی کنند.

نتیجه کاملا مشخص است: کاربران عموما به دنبال پیام های منحصربفرد و تخصصی هستند؛ چندان هم دور از انتظار نیست؛ مصرف کنندگان امروزه خواستار سطح بالاتری از سفارشی سازی محصولات و تبلیغات هستند. براساس تحقیقات موسسه MarketSherpa، ۶۹ درصد از افراد عنوان کرده اند که حاضرند اطلاعاتشان را در ازای خدمات بهتر و تخصصی تر مبادله کنند.

Email marketing

email-morvahost-300x150.jpg

ترجمه متن روی نمودار به ترتیب از بالا به پایین:

ترجیح می دهم ایمیلی را باز کنم که محصول خاصی در آن تبلیغ شده باشد که توجه من را جلب کند. (۹۱%)

ترجیح می دهم ایمیهای شرکت خاصی را باز کنم (۸۶%)

ترجیح می دهم ایمیل هایی برای فروش اختصاصی به فرد خاصی ( خودم) باشد را باز کنم(۷۲%)

ترجیح می دهم ایمیل هایی که برای فروش فوق العاده زمان محدود دارند را باز کنم. (۶۵%)

ترجیح می دهم ایمیل هایی را باز کنم که با توجه به سابقه عملکرد یا خریدهای قبلی به من پیشنهاد می دهند(۵۷%)

ترجیح می دهم ایمیل هایی را باز کنم که حاوی خلاصه اطلاعات مفیدی باشند. (۳۸%)

نمودار نمایش داده شده به علاوه قدرت نام برندها را به تصویر می کشد؛ ارتباط موجود با کمپانی ها نیز به نوبه خود نقش بسزائی در جلب توجه گیرندگان ایمیل ها بازی می کند.

ملاحظات و مشاهدات

عامل اصلی در جلب توجه گیرندگان ایمیل های فروشندگان جزء چیست؟ نمودار فوق فرایند جلب نظر کاربر و مشارکت وی در مطالعه محتوای ایمیل را به خوبی به تصویر می کشد. تخصصی و منحصربفرد بودن پیام دو زمینه اصلی پژوهش “نحوه ارتباط گیری فروشندگان” موسسه J&C درخصوص واکنش مثبت نسبت به محتوای ایمیل را تشکیل می دهند. در این راستا بهتر است بازاریابان، اطلاعات عمومی کاربران و همچنین رفتارهای آنها را به خوبی مورد مطالعه قرار دهند تا بتوانند براساس ویژگی های اختصاصی هریک، ایمیل های مرتبطی ارسال کنند و میزان مشارکت و واکنش مثبت افراد را بالاتر ببرند. بدین منظور لازمست درون مجموعه خود از تحلیلگرانی کمک بگیریم تا بتوانیم رفتارهای خرید مشتریان در گذشته را به خوبی آشکار کنیم و براین اساس ایمیل ها را چنان سفارشی و تخصصی کنیم که کاملا با علائق کاربران همخوانی داشته باشند. چنانکه در نمودار مشاهده می شود، فروشندگان جزء می بایست راهی به منظور افزایش ارتباط محتوای ایمیل از طریق رفتارهای خرید بیابند.

برخی از بازاریابان در اجرای برنامه های تحلیل رفتاری مشتریان دچار چالش هایی بوده اند؛ در پژوهش موسسه J&C درخصوص شیوه های رایج بازاریابی نیز مشخص شد تعدادی از بازاریابان در ارتباط گیری تخصصی با مخاطبان، با مشکل کمبود داده و یا فقدان پروسه های داده کاوی و منابع تحلیلی مواجه بوده اند. ممکن است برخی از بازاریابان به خوبی درک نکنند اطلاعات رفتاری کاربران به راحتی هرچه تمام تر در دسترسشان قرار دارد و می تواند از سایر اطلاعات خارجی مانند داده های سرشماری افراد نیز قدرتمندتر باشد. شخصی سازی، علاوه بر این می تواند به عنوان روش مطمئنی به منظور افزایش سطح ارتباط محتوای ایمیل ها در نظر گرفته شود؛ بدین ترتیب می توان پیغامی منحصربفرد و خصوصی به مخاطب منتقل کرد.

راهکارها و توصیه ها

امروزه ارسال ایمیل های انبوه مکانیزم موثری به منظور توفیق در فعالیت های بازاریابی به شمار نمی رود؛ مصرف کنندگان هرروزه صدها ایمیل دریافت می کنند، بنابراین لازمست بازاریابان پیام های خود را بیش از پیش منحصربفرد و تخصصی کنند تا بتوانند به خوبی توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. کاربران عموما ترجیح می دهند به صورت اختصاصی و مستقیم مورد خطاب قرار گیرند و در ارتباط برقرار شده، بازتاب علائق و خواسته های خود را مشاهده کنند. بدین منظور دو راهکار اساسی زیر پیشنهاد می شوند:

۱) استفاده از داده های رفتاری کاربران به منظور معرفی محصولات خاص

به منظور تخصصی کردن هرچه بیشتر ایمیل ها لازمست داده ها را مورد کاوش قرار دهیم؛ چنین داده هایی را می توان به عنوان نقشه راه به کار برد تا محصولات تبلیغ شده کاملا به مخاطب مرتبط باشند. بدین ترتیب می توان داده های رفتاری را بر روی محتوای ایمیل اعمال کرد و به جای ارسال ایمیل های خالی با عنوان “از فروشگاه ما خرید کنید” و یا “تخفیف ۵۰ درصدی”، محصولات را برمبنای سوابق خرید قبلی کاربران به آنها معرفی کرد. نقاط محرک کلیدی در رفتارهای خرید افراد عبارتند از: سابقه خرید، خالی کردن سبد خرید و یا بستن صفحه محصول، فسخ معامله و… بهتر است اطلاعات خود را درخصوص مشتری هدف، یکپارچه و سپس برمبنای رفتارهای خرید با وی ارتباط برقرار کنید.

۲) منحصربفرد باشید

بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند پیشنهادات فروش ویژه و دسترسی بالاتر نسبت به سایرین، دو عنصر اساسی در ترغیب آنها به پیگیری تبلیغات و مطالعه ایمیل ها هستند؛ بنابراین بهتر است به کاربران ممتاز خود مجموعه ای از پیشنهادات فروش ویژه ارائه کنید و بدین ترتیب یک بار دیگر وفاداری خود را به اصول اساسی CRM (مدیریت روابط با مشتری) و بازاریابی صادقانه اثبات کنید. درون مجموعه ایمیل های ارسالی خود، بر انحصاری بودن محتوا، دسترسی بالاتر نسبت به سایرین و پیشنهادات فروش ویژه و تخصصی، تکیه و تاکید کنید؛ زمینه هایی که توجه هر گیرنده ایمیلی را به خود جلب می کنند.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری