mohamad1999

بهترین تکنیکهای بازاریابی ایمیلی

1 پست در این موضوع

emailmarketing-300x168.jpg[kotak]

ایمیل مارکتینگ - بازاریابی با ایمیل عموما هریک از کمپین های بازاریابی، هدف خاصی را دنبال می کنند تا بتوانند براساس آن میزان فروش محصولات یا خدمات ویژه ای را افزایش دهند؛ خدمات بازاریابی ایمیلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. چنانچه قرار باشد این دست از خدمات را با سایر مدل های بازاریابی مقایسه کنیم، به طور حتم به ارزان تر و ماندگارتر بودن آنها از جهات گوناگون اذعان خواهیم کرد. درصورتیکه گام های لازم را به درستی انتخاب و اجرا کنیم، بازاریابی ایمیلی می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند و ماندگار عمل کند؛ به شخصه اعتقاد دارم به کمک چنین ابزاری می توان سکوی قابل اطمینانی به منظور توسعه ارتباطات و اعتبارات حرفه ای ایجاد کرد.

نگاهی گذرا بر آداب و رسوم بازاریابی ایمیلی

پیش از ورود به مباحث استراتژیک کمپین های بازاریابی ایمیلی، اجازه دهید نکاتی کوچک درخصوص آداب و رسوم بازاریابی ایمیلی عنوان کنیم تا به کمک آنها علاوه بر کاهش میزان ارسال ایمیل های بی مقصد، بتوانید پیام خود را به گوش حداکثر تعداد گیرندگان هدف برسانید. در این مرحله فرض می کنیم خوانندگان با اطلاعات پایه درخصوص بازاریابی ایمیلی آشنائی دارند.

تنها به اشخاصی ایمیل بفرستید که جزء لیست خبرنامه های ایمیلی باشند و یا به هر شکل موافقت خود را با دریافت ایمیل ها اعلام کرده باشند.

تنها محتوای مرتبط به عنوان را درون ایمیل بگنجانید.

فرکانس ارسال ایمیل و همچنین حجم ایمیل های ارسالی بی مقصد را به صورت مکرّر بررسی کنید.

در صورت امکان از برنامه های مخصوص بررسی فرکانس ارسال ایمیل استفاده کنید.

یک نسخه متنی ساده و یک نسخه HTML از محتوای ایمیل تهیه کنید.

به منظور ایجاد لیست آدرس های ایمیل و اصلاح پیوسته آنها وقت کافی بگذارید.

بهترین تکنیک های بازاریابی ایمیلی برای بازاریابان

اجازه دهید برخی از برترین استراتژی های بازاریابی ایمیلی را که توسط مجرّب ترین بازاریابان به کار گرفته می شوند، به ترتیب از نظر بگذرانیم؛ چنین تکنیک هایی تاثیر فوق العاده ای به همراه دارند و می توانند کمک کنند تا علاوه بر افزایش میزان فروش، رابطه مستحکمی با گیرندگان ایمیل ها برقرار کنید.

قالب ایمیل ها / فیلد عنوان

اجازه دهید ابتدا قالب ایمیل ها را که قرار است به لیست گیرندگان ارسال کنیم مورد بررسی قرار دهیم؛ مولفه اصلی هر نامه عموما فیلد عنوان آن است. بسیاری از ما درصورتیکه عنوان ایمیل را بی ربط و یا نامشخص تشخیص دهیم، پتانسیل عجیبی برای قرار دادن آدرس فرستنده آن درون لیست Junk یا spam پیدا می کنیم. درحقیقت بیشتر افراد پس از بررسی اجمالی عنوان ایمیل، تصمیم می گیرند آیا محتوای آن ارزش مطالعه دارد یا خیر. در ادامه قصد داریم سه مثال از عناوین ایمیل های مختلف ارائه و سپس دلیل شکست هریک در جلب توجه گیرندگان را بررسی کنیم.

همین امروز مشتری برنامه های بازاریابی ایمیلی مرواهاست شوید و تا ۲۰ درصد تخفیف بگیرید:

به نظر می رسد عنوان فوق مشکل خاصی نداشته باشد، اما درحقیقت طول بیش از حد آن باعث شده تا از ارزش کلمات کاسته شود. پیشنهاد می کنم طول فیلد عنوان را بین ۲۰ تا ۵۰ کاراکتر نگاه دارید تا جذابیت و قدرت آن حفظ شود.

مرواهاست با راه اندازی پورتال جدید مرکز داده خود درصدد خدمت رسانی هرچه بهتر به مشتریان قرار دارد:

با بررسی این عنوان نیز می توانید به راحتی اشکال عمده آنرا تشخیص دهید. به طور حتم تایپ عنوان با حروف بزرگ و یا برجسته، توجه مخاطبان را به طور کلی از بین می برد. بسیاری از فیلترهای شناسائی اسپم، چنین عناوین ایمیلی را به راحتی بلوکه می کنند.

بازاریابی موثر رسانه های اجتماعی:

ایراد اصلی سومین مثال از عناوین ایمیل مشکل دار، کوتاه بودن و کلی بودن بیش از حد آن است؛ چنین عنوانی هیچگونه اطلاعاتی درخصوص پیغام اصلی به مخاطب منتقل نمی کند.

زمانبندی ایمیل ها

احتمالا حیاتی ترین سوال هر کارشناس خدمات بازاریابی اینترنتی همین مورد خواهد بود؛ به طور حتم زمانبندی ارسال ایمیل ها یکی از مهم ترین فاکتورها در خوانده شدن ایمیل و یا انتقال آن به فولدر spam است. عموما هریک از کاربران زمان مشخصی برای مطالعه پیغام ها و یا ایمیل های خود دارند؛ بنابراین نمی توان در این خصوص نسخه مشخصی پیچید، با این حال اکثر کارشناسان معتقدند مناسب ترین زمان به منظور ارسال ایمیل به لیست گیرندگان خبرنامه، روزهای کاری هفته است؛ بنابراین بهتر است در روزهای تعطیل هفته و یا اوقاتی که مردم مشغول تفریح یا استراحت و خرید از فروشگاه های مختلف هستند، ایمیل ارسال نکنید.

فرکانس ارسال ایمیل

تنظیم فرکانس صحیح درخصوص ارسال ایمیل ها، یکی از فاکتورهای اساسی Email Marketing است؛ درحقیقت بهتر است تا تنور داغ است، نان را به آن بچسبانید و مشتریان علاقمند را وارد لیست گیرندگان کنید. با این وجود لازمست اندکی فرصت در اختیار کاربران قرار دهید تا بتوانند با فراغ بال محتوای ایمیل ها را مطالعه و تصمیم گیری کنند؛ درغیر اینصورت احتمال زیادی وجود دارد که اساسا نتوانند در مورد مجموعه شرایط عنوان شده به تصمیم صحیحی برسند و درنتیجه به ایمیل دریافتی پاسخ ندهند. از سوی دیگر چنانچه ایمیل مشابهی را بارها و بارها ارسال کنید، گیرندگان را در شرایط تردید و شک فرو می برید و به شکل ناخواسته احتمال قرار گرفتن آدرس خود در لیست spam را افزایش می دهید. بدین منظور بهتر است در فرم ثبت نام، جهت عضویت خبرنامه، از کاربران درخواست کنید تا فرکانس دلخواه خود را برای دریافت ایمیل مشخص کنند؛ بدین ترتیب می توانید براساس اطلاعات ورودی گیرندگان، پیغام ها را به صورت روزانه، هفتگی و یا هر دو هفته یکبار ارسال کنید. به کمک یک فرم ثبت نام دقیق می توانید آگاهانه حرکت کنید و میزان اقدام عملی کاربران را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

ارسال ایمیل های اختصاصی تر

دادن جنبه شخصی به ایمیل ها و اندکی اختصاصی تر کردن آنها، عموما به عنوان ابزاری قدرتمند و تکنیکی فوق العاده به منظور افزایش نرخ گشوده شدن ایمیل ها توسط گیرندگان و نیز کاهش میزان ارسال ایمیل های بی مقصد درنظر گرفته می شود. به چند روش می توان ایمیل ها را شخصی تر کرد؛ به عنوان مثال به کمک قابلیت Mail Merge MS-Word می توان کمپین ارسال ایمیل را به صورت دلخواه اختصاصی کرد. با این حال به هیچ وجه لازم نیست سعی در تحریک غیرمنطقی احساسات مخاطبان کاری خود داشته باشید؛ می توانید ضمن رعایت ادب و احترام، آنها را بر اساس سلایق و ویژگی های خاص خود، طبقه بندی و هدفگذاری کنید.

ترجمه و گردآوری:

ن. نوروزی

بهرنگ موسوی

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری