majid_aqaiy

اخبار فناوری اطلاعات - ارتباطات - کامپیوتر - اینترنت (هر روز همینجا خبر خبر)

197 پست در این موضوع

1_71f41720f6d126dfc5c5baab7324ba23_l.jpg

شارژ بی*سیم در تلفن*های هوشمند به یک موضوع رایج تبدیل شده است و بسیاری از تلفن*های پرچمدار فعلی بازار از این قابلیت پشتیبانی می*کنند. حال تولیدکنندگان لپ*تاپ در تلاش هستند تا این قابلیت را به دنیای نوت*بوک*ها نیز وارد کنند. در همین راستا گروهی به نام Alliance for Wireless Power تشکیل شده و در حال توسعه فناوری*های مرتبط با این جریان است.

اخیر Dell، کمپانی بزرگ تولیدکننده PC، به گروه A4WP پیوسته است. این گروه بدنبال اضافه کردن قابلیت شارژ بی*سیم به لپ*تاپ*ها و برخی از لوازم الکترونیکی دیگر است.

تا اینجای کار گروه A4WP توانسته است امکان شارژ بی*سیم با توان ۲۰ تا ۵۰ وات را فراهم کند که برای شارژ بسیاری از لپ*تاپ*های فعلی مناسب است. جالب است بدانید که اینتل نیز عضو این گروه است و در توسعه فناوری*های مرتبط با شارژ بی*سیم همکاری می*کند.

هدف اصلی این گروه آن است که اگر فراموش کردید شارژر لپ*تاپ* خود را همراه بیاورید، بدون آن نیز از طریق یک فناوری استاندارد و به کمک شارژرهای بی*سیم بتوانید لپ*تاپ خود را شارژ کنید. شارژ بی*سیم لپ*تاپ*ها برای تمام لپ*تاپ*های عضو این گروه قابل استفاده خواهد بود و نیازی نیست شارژر اختصاصی بی*سیم لپ*تاپ خود را تهیه کنید.

گروه A4WP در حال حاضر ۸۰ عضو دارد و در بین اعضاء آن تولیدکنندگان مطرح دنیای PC نیز حضور دارند و حالا با اضافه شدن Dell به این گروه انتظار می*رود دیگر تولیدکنندگان لپ*تاپ نیز به زودی به آن ملحق شوند. دستاوردهای این گروه در نهایت منجر به حذف نگرانی برای حمل شارژر باتری در بسیاری از ابزارهای بزرگ قابل حمل مانند، لپ*تاپ*ها و تبلت*ها خواهد شد.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

1_archos-50c-oxygen-630x517.jpg

1_52b77967dbf7bd6c8ea5d3f07f7cfab3_l.jpg

آرکاس که به دلیل تولید گجت*های میان رده با قیمت مناسب معروف است قصد دارد چهار محصول جدید را به نمایشگاه MWC 2014بیاورد. این محصولات شامل سه تلفن هوشمند و یک تبلت ارزان قیمت می*شوند که در ادامه به معرفی کلی آن*ها می*پردازیم.

تمام محصولات جدید آرکاس از شبکه 4G پشتیبانی می*کنند و دارای درگاه microSD برای افزایش حافظه ذخیره سازی می*باشند. تبلت این شرکت که قرار است با قیمت ۲۵۰ دلار روانه بازار جهانی شود از یک صفحه نمایش ۸ اینچ، پردازنده ۴ هسته*ای مبتنی بر معماری Cortex A7، اندروید ۴.۳ و ۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می*برد. این تبلت همچنین دارای ۱ گیگابایت حافظه رم است و از اتصال بلوتوث ۴ نیز پشتیبانی می*کند. از نظر ظاهری این تبلت شکل و شمایل قابل قبولی دارد و احتمالا مورد توجه بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت.

ARCHOS-50c-Oxygen-630x517

تلفن Archos 50c Oxygen مجهز به یک صفحه نمایش ۵ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است. این تلفن از پردازنده ۸ هسته*ای، اندروید ۴.۲، دوربین ۸ مگاپیکسل، دوربین ۲ مگاپیکسل در جلو، حافظه رم ۱ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایت بهره می*برد. تلفن 50c آرکاس دو سیم کارته بوده و قرار است با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه گردد.

Archos-64-Xenon-630x438

محصول بعدی آرکاس یک فبلت ۶.۴ اینچی است که از پنل IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، پردازنده ۱.۳ گیگاهرتز ۸ هسته*ای ساخت مدیاتک و ۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بهره می*برد. این تلفن دارای درگاه میکرو SD برای اتصال کارت حافظه خارجی است و قیمت ۱۹۹ دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

Archos-40b-Titanium-630x496

تلفن آخر آرکاس، 40b Titanium نام گذاری شده است. این تلفن ۴ اینچی دارای رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل است و از سیستم*عامل اندروید ۴.۲، پردازنده ۸ هسته*ای ۱.۳ گیگاهرتز ساخت مدیاتک، دوربین پشت ۵ مگاپیکسل، حافظه رم ۵۱۲ مگابایت، حافظه ذخیره سازی ۴ گیگابایت و دوربین جلوی VGA بهره می*برد. آرکاس قیمت ۱۱۹ دلار را برای این تلفن تعیین کرده است.

هرچند احتمالا هیچ کدام از این تلفن*ها همچون پرچمدارانی که قرار است در MWC رونمایی شوند سر و صدا برپا نخواهند کرد، اما ظاهر جذاب به همراه قیمت مناسب، فاکتورهایی هستند که احتمالا موجب استقبال از این تلفن*ها در بازارهای در حال توسعه خواهند شد.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1_f0524f8c433b6cc0917c67be6b589908_l.jpg

AOC یکی از تولیدکنندگان بزرگ مانیتور دنیا، از نمایشگرهای چندلمسی در سایزهای ۲۱.۵ و ۲۳.۶ اینچ رونمایی کرده است. این مانیتورهای مجوز ویندوز ۸ را کسب نموده*اند و از لمس ۱۰ انگشتی پشتیبانی می*کنند تا ژست*های لمسی ویندوز ۸ مانند بزرگنمایی، اسکرول، غیره امکان پذیر شود.

هر دو مانیتور جدید AOC از پنل IPS بهره می*برند و از این رو دارای زاویه دید وسیع و دقت در نمایش صحیح رنگ*ها هستند. هر دو مانیتور از رزولوشن 1080p یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می*کنند و دارای اسپیکر، میکروفون و وب کم داخلی هستند تا کاربر نیازهای چندرسانه*ای خود را نیز از طریق آن مرتفع نموده و مکالمه تصویری را بدون نیاز به ابزار جانبی تجربه کند.

مانیتور ۲۱. اینچ لمسی این شرکت با نام i2272Pwhut و مدل ۲۳.۵ اینچی با نام i2472Pwhut شناخته می*شوند.

بدون شک امکان استفاده از این مانیتورها بدون نیاز به لمس صفحه و از طریق ماوس و صفحه کلید وجود دارد، اما اگر طرفدار رابط کاربری مدرن ویندوز ۸ هستید به راحتی از طریق این مانیتور قادر به کنترل سیستم و بکار بردن کلیه دستورات ترکیبی لمسی خواهید بود.

مانیتورهای ۲۱.۵ و ۲۳.۶ اینچی جدید AOC همچنین دارای دو درگاه HDMI و یک ورودی D-Sub بوده و علاوه بر این، به یک درگاه USB مجهز شده است تا به کامپیوتر متصل شده و دستورات لمسی دریافت شده را به سیستم*عامل ارجاع دهند. اگر این اتصال USB با کامپیوتر انجام نشود، قابلیت لمسی مانیتور کار نخواهد کرد.

مانیتورهای لمسی جدید AOC از ماه آینده روانه بازار خواهند شد اما هنوز قیمت آن*ها تعیین نشده است.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1_huawei-ascend-p6-2014-02-21-01.jpg

اطلاعات مربوط به برخی از محصولاتی که هواوی قرار است به کنگره جهانی موبایل بارسلونا بیاورد به بیرون درز کرده است. شب گذشته جزییات تبلت ۷ اینچی MediaPad X1 و تلفن Ascend G6 هواوی فاش شد که در ادامه به آن*ها خواهیم پرداخت.

گفته می*شود تبلت میان رده MediaPad X1 مجهز به صفحه نمایش ۷ اینچی است. این تبلت از پردازنده ۴ هسته*ای ۱.۶ گیگاهرتز HiSilicon 910 که ساخت خود هواوی است، بهره می*برد و در کنار آن دارای ۲ گیگابایت حافظه رم، ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. صفحه نمایش ۷ اینچ این تبلت نیز از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل پشتیبانی می*کند. تبلت ۷ اینچی جدید هواوی از مکالمه تلفنی نیز پشتیبانی می*کند و کاربر می*تواند از آن به عنوان تلفن همراه نیز استفاده کنید!

تبلت MediaPad X1 از شبکه*های 4G/LTE نیز پشتیبانی می*کند و قرار است با قیمت زیر ۲۰۰ دلار روانه بازار جهانی شود. هواوی یک کاور هوشمند شبیه به S View سامسونگ را برای تبلت خود در نظر گرفته است که در زمان قرار گرفتن این کاور بر روی صفحه نمایش، بخشی از صفحه نمایش برای فعال شدن برخی از ویجت*ها مانند ساعت و تاریخ فعال می*شود.

huawei-ascend-p6-2014-02-21-01

همچنین اخیرا اکانت توییتر @evleaks اطلاعاتی را درباره تلفن Ascend G6 فاش نموده است. گفته می*شود این تلفن به صفحه نمایش ۴.۵ اینچ، پردازنده ۱.۳ گیگاهرتز ۸ هسته*ای مدیاتک، حافظه رم ۱ گیگابایت، سیستم عامل اندروید ۴.۲ آبنبات پاستیلی، دوربین ۸ مگاپیکسل در پشت و دوربین ۵ مگاپیکسل مجهز شده است. تلفن هوشمند G6 تنها ۷.۵ میلی*متر ضخامت دارد.

انتظار می*رود هواوی از تبلت و تلفن هوشمند جدید خود در کنگره جهانی موبایل بارسلونارونمایی کند.

1_14a19e53dda2c4d51b4d0740b414e98d_l.jpg

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites

1_076fe58999ce27b42437ac01cec0ba7e_l.jpg

زمان زیادی از تغییر نام اسکای درایو به وان*درایو نمی*گذردکه مایکروسافت نام سرویس Office Web Apps را نیز به Office Online تغییر داده است. دلیل تغییر نام سرویس ابری اسکای درایو شکایت شرکت Sky Broadcastin به دلیل استفاده از نام این شرکت بود، اما ظاهرا مایکروسافت برای ساده سازی نام سرویس اپلی***ن*های آفیس آنلاین خود نسبت به تغییر نام این سرویس اقدام کرده است.

چندی پیش شایعه شد که مایکروسافت قصد دارد نام سرویس Office Web Apps خود را تغییر دهد و حالا این اتفاق رخ داده و این سرویس از این پس با نام Office Online شناخته خواهد شد.

دلیل تغییر نام Office Web Apps مشابه اسکای درایو نیست و مشکل حقوقی در این باره وجود نداشته است. ظاهرا مایکروسافت برای ساده سازی نام سرویس خود، دست به تغییر نام آن زده است. برخی نیز معتقدند استفاده از عبارت Apps در نام قبلی این سرویس موجب سردرگمی کاربران می*شد.

مایکروسافت همزمان با تغییر نام سرویس Office Online قابلیت دسترسی آسان را به آن اضافه نموده و همچنین یکپارچگی بیشتری بین آن با سرویس ایمیل outlook.com ایجاد کرده است. تغییراتی در نرم*افزارهای People و Calendar نیز ایجاد کرده است.

مایکروسافت به مشتریان آفیس آنلاین ۷ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجانی در وان*درایو را نیز ارایه می*کند. سرویس Office Online مایکروسافت در واقع رقیب سرویس Google Drive است.

Share this post


Link to post
Share on other sites

بخش اول

1_90bf545a4662c997467cd9c0647bd59a_l.jpg

بررسی کارت گرافیک‎های Maxwell انویدیا: معماری Maxwell با رونمایی از دو کارت گرافیک GT

1_nvidia-maxwell-1.png

معماری کپلر یک معماری موفق بود که با کارت گرافیک GTX 680 مبتنی بر سیلیکون*های GK110 شروع شد. کارت گرافیک*های قدرتمندی مثل GTX Titan هم از این معماری استفاده می*کنند، حتی در سوپرکامپیوتر تایتان واقع در آزمایشگاه ملی Oak Ridge در تِنسی هم از کارت گرافیک تایتان بهره گرفته شده است. معماری بعدی که جانشین کپلر می*شود هم باید یک معماری کارآمد و در عین حال کم*مصرف باشد و مَکسوِل هم دقیقاً همین*طور است.

انویدیا پس از Maxwell ابتدا از مدل*های بهینه*تر و کم*مصرف*تر شروع می*کند

معماری مکسول بر خلاف کپلر که با یک کارت گرافیک قدرتمند شروع کرد، با معرفی دو کارت گرافیک رده متوسط پا به عرصه*ی ظهور گذاشته است. GTX 750 و GTX 750 Ti دو برادر مکسولی هستند که در میان کارت گرافیک*های خانواده*ی GTX 700 که معماری کپلر را دارند، استثناء به حساب می*آیند. بنابراین وقتی GTX 750 با 1 گیگابایت حافظه*ی بافر برای فریم*ها به قیمت 119 دلار وارد بازار می*شود و برادر بزرگ*ترش GTX 750 Ti با 2 گیگابایت حافظه و قیمت 149 دلار به فروش می*رسد، تصور نکنید که دو کارت گرافیک دیگر با همان معماری قبلی عرضه شده است.

nvidia-maxwell-1

در نمودار فوق روند طراحی معماری*ها به تصویر کشیده شده و نکته*ی کلیدی در روند طراحی جدید انویدیا مشخص است. انویدیا پس از تگرا کی*وان در طراحی تراشه*های کم*مصرف مخصوص وسایل همراه و کارت گرافیک*های قدرتمند و پرمصرف پی*سی به این صورت عمل می*کند که در ابتدا از مدل*های کم*مصرف وسایل همراه شروع کرده و سپس آن را ارتقا و تعمیم می*دهد تا یک کارت گرافیک رده اول با قدرت پردازشی بالا و مصرف بهینه متولد شود. مکسول نقطه*ی شروع این تغییر استراتژی به حساب می*آید.

GTX 750 و GTX 750 Ti، پیشگامان معماری Maxwell

در جدول زیر مشخصات اصلی این دو کارت گرافیک و مدل*های مشابه از دو نسل قبلی را بررسی کنید:

در معماری مکسول هم مثل کپلر، تعداد زیادی از هسته*های پردازشی CUDA به موازات هم فعالیت می*کنند. تعداد هسته*های CUDA در دو کارت گرافیک جدید به ترتیب 512 و 640 عدد است. به عبارت دیگر به ترتیب 4 و 5 واحد 128 هسته*ای SMM استفاده شده که در ادامه بیشتر به آن می*پردازیم. 16 واحد خروجی رندر و 40 واحد بافت در 750 Ti دیده می*شود.

به نمودار بلوکی GTX 750 Ti و 5 واحد SMM آن توجه کنید:

1_nvidia-maxwell-3.png

nvidia-maxwell-3

توجه کنید که GTX 660 با وجود اینکه 960 هسته*ی CUDA دارد، عملکرد بهینه*ای در قیاس با مکسول ندارد، به عبارت دیگر مکسول از حد و اندازه*ی خود فراتر عمل می*کند. در GK106 یا GTX 660، تراشه 118 میلی*متر مربع مساحت و 1.3 میلیارد ترانزیستور داشت که در مکسول به ترتیب 148 میلی*متر مربع و 1.87 میلیارد است. 43 درصد افزایش سطح و 25 درصد افزایش تعداد ترانزیستور حاصل بهینه*سازی*های انجام شده است. بنابراین بی*دلیل نیست که GTX 750 Ti با GTX 660 قابل قیاس باشد.

به توان مصرفی توجه کنید، در مکسول یک تغییر جدی وجود دارد که موجب کاهش توان مصرفی تا حد قابل توجه شده است.

سرعت حافظه GDDR5 کمی پایین به نظر می*رسد، 5.4 گیگاهرتز، به نظر می*رسد که برد مدار چاپی GTX 750 Ti مشابه GTX 660 Ti است، این احتمال وجود دارد که محدودیت*های برد مشکل*ساز شده است.

سرعت 640 هسته*ی CUDA در GTX 750 Ti در حالت پایه 1020 مگاهرتز و در حالت بوست 1085 مگاهرتز است. توجه کنید که این سرعت*ها به مدل مرجعی که انویدیا تولید کرده مربوط می*شوند. سایر سازندگان با به کار گرفتن برد مدار چاپی و قطعات بهتر و همچنین خنک*کاری پیشرفته*تر، سرعت*های بالاتری ارایه خواهند داد.

کارت گرافیک GTX 750 مشابه مدل GTX 750 Ti است با این تفاوت که تعداد هسته*های CUDA در آن، 128 عدد کمتر است. توان مصرفی هم 5 وات کمتر است. انویدیا می*گوید قدرت GTX 750 سه برابر بیشتر از کارت گرافیک رده*پایین GTX 450 است.

با توجه به تغییر جدی در معماری مکسول، توان مصرفی GTX 750 Ti یا به عبارتی توان طراحی حرارتی آن تنها 60 وات است. یک شکاف PCIe قادر به تأمین توان نهایتاً 75 وات است لذا دو کارت گرافیک مکسولی به هیچ تغذیه*ی جداگانه*ای نیاز ندارند و خبری از کابل 6 پین و 8 پین اضافه نیست. این موضوع به ظاهر ساده در بازار پی*سی در ارتقای سخت*افزار بسیار مهم است. به یک مثال ساده از انویدیا توجه کنید:

یک دستاپ با پردازنده*ی Core i5 هسول را در نظر بگیرید، پردازنده*ی گرافیکی مجتمع آن HD 4600 است که در اجرای بازی Batman: Arkham Origins با رزولوشن فول *اچ*دی، آنتی*الیاسینگ 4X و کیفیت متوسط در تنظیمات گرافیکی، سرعتی برابر با 8 فریم بر ثانیه دارد.

یک کارت گرافیک GTX 750 Ti را به این دستاپ اضافه می*کنیم، سرعت از 8 به 53 فریم بر ثانیه افزایش می*یابد.

Maxwell چطور بهینه شده تا توان مصرفی کمتری داشته باشد

همان*طور که در تصویر زیر مشاهده می*کنید، انویدیا در نقشه راه خود دو برابر کردن کارایی مکسول نسبت به کپلر در ازای توان مصرفی برابر را در دستور کار خود قرار داده بود:

1_nvidia-maxwell-6.png

nvidia-maxwell-6

شاید مکسول از نظر کارایی و قابلیت*های جدید چندان جالب به نظر نرسد اما توجه کنید که هدف اصلی انویدیا افزایش کارایی در برابر توان مصرفی بوده و تغییرات خوبی در این زمینه اعمال کرده است.

انویدیا در مکسول از همان لیتوگرافی 28 نانومتری سابق بهره برده بنابراین کاهش توان به لیتوگرافی مربوط نمی*شود. در واقع تولیدکننده*ی بزرگ سیلیکون در تایوان یعنی کمپانی TSMC هنوز لیتوگرافی بهتری برای تولید کارت گرافیک*های جدید آماده نکرده و این موضوع دقیقاً همان مسأله*ای است که AMD هم با آن روبرو شد و نهایتاً سری جدید کارت گرافیک*های این کمپانی یعنی R200 یا هاواییبا همان لیتوگرافی 28 نانومتری سابق تولید شدند.

نکته*ی مهم این است که مهندسین انویدیا از تجربیات خود در طراحی و آزمایش کپلر استفاده کرده و به این نتیجه رسیده*اند که بسیاری از هسته*های CUDA در زمان پردازش هم بی*کار باقی می*مانند و مشکل اینجاست که در این حالت هم انرژی مصرف می*کنند. موضوع به منطق کنترلی پردازنده*ی گرافیکی مربوط می*شود که قادر نیست این هسته*ها را به صورت تک*تک خاموش کرده و مانع از هدر رفتن توان الکتریکی شود.

لذا مهندسین طراحی مکسول چند سرنخ از تیم طراحی تراشه*ی معروف تگرا گرفته و معماری مکسول را بهینه کردند. شایان ذکر تگرا یک سیستم-روی-یک-چیپ برای وسایل همراه است لذا بسیار کم*مصرف طراحی شده است. قبلاً در بررسی عمیق تراشه*ی تگرا کی*وانبه بررسی دقیق معماری آن پرداختیم.

در مکسول منطق یکپارچه*ی هسته*ها به اجزایی کوچک*تر و مستقل تقسیم شده که هر یک مأمور کنترل کردن تعدادی از هسته*های CUDA است. نتیجه این است که وقتی یکی از پردازنده*ها بی*کار است، منطق کنترل*کننده*ی آن قادر به خاموش کردن موقتی آن است.

واحد حافظه هم بهینه شده که در ادامه به آن می*پردازیم. از مسائل اصلی که بگذریم، انویدیا و ای*ام*دی همواره در حال بهینه کردن عملکرد قطعی متناوب کلاک در تراشه*های خود بوده و هستند. در مکسول هم نسبت به کپلر تغییرات گیتینگ کلاک وجود دارد ولیکن اهمیت آن نسبت به تقسیم به دسته*های کوچک*تر، کمتر است.

احتمالاً عملکرد در سطح ترانزیستورها هم بهینه شده باشد ولیکن انویدیا هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

انویدیا می*گوید این روش کنترلی دقیق*تر باعث افزایش 135 درصدی کارایی هر هسته می*شود و کارایی کلی پردازنده*ی گرافیکی را به ازای هر وات توان مصرفی، 2 برابر می*کند. باور کردن این ادعا بسیار مشکل است اما با توجه به منطقی که انویدیا بیان کرده، قطعاً بازدهی خوبی خواهد داشت.

بنابراین در طول 4 سال، کارایی مدل*های رده متوسط در ازای هر وات توان مصرفی مطابق نمودار زیر بهینه شده است:

1_nvidia-maxwell-7.png

nvidia-maxwell-7

نگاهی دقیق*تر به چگونه کار کردن و بهینه شدن توان مصرفی در Maxwell

نگاهی به طراحی شماتیک مالتی*پراسِزور کپلر یعنی SMX و مکسول یعنی SMM داشته باشید:

nvidia-maxwell-8

1_nvidia-maxwell-8.png

تفاوت SMX و SMM نوظهور کاملاً مشخص است. در SMX از طراحی با 4 واحد زمان*بندی و 15 بلوک پردازشی استفاده شده ولیکن SMM به اجزای کوچک*تری تقسیم شده است. حالا هر واحد زمان*بندی به واحدهای کوچک*تری دسترسی دارد اما هنوز هم واحد*های مختلف به هم متصل هستند. در کپلر هر SMX شامل 4 واحد زمان*بندی بود که بیشتر منابع پردازشی خود را با هم شریک می*شدند و در هر سیکل، هر یک روی یکی از منابع پردازشی کار می*کرد اما در SMM هر واحد زمان*بندی به تعداد کمتری از بلوک*های پردازشی دسترسی دارد. هسته*های ممیز شناوری 32 بیتی یا FP32 CUDA، واحد*هایی با کارایی خاص و واحد*های بارگذاری و ذخیره*سازی دیگر به صورت مشترک مورد استفاده*ی زمان*بندها قرار نمی*گیرند. تنها واحد بافت و FP64 CUDA هستند که هنوز هم به شکل اشتراکی مورد استفاده قرار می*گیرند.

به تصویر زیر توجه کنید:

منابع اشتراکی در کاهش توان مصرفی و البته استفاده بهتر از سطح تراشه موثرند به شرطی که بار پردازشی زیاد باشد و بتوان از طریق بلوکی که در تصویر فوق Crossbar نامیده شده، دستورات پردازشی را به تمام بخش*های اجرایی آن ارسال کرد.

اما در بار پردازشی کم اوضاع به نفع منابع اشتراکی نیست چرا که بسیاری از واحدهای اجرایی بی*کار هستند و بلوک Crossbar بیهوده انرژی مصرف می*کند. علاوه بر این برای اطلاع از وضعیت هر واحد زمان*بندی هم پردازش اضافی نیاز است. بنابراین مدل اجرایی به شکل تصویر زیر مناسب*تر خواهد بود:

1_nvidia-maxwell-11.png

nvidia-maxwell-11

انویدیا در مورد بازدهی SMM اطلاعات دقیقی ارایه نکرده ولیکن از نظر سطح تراشه به این نتیجه رسیده که یک SMM دارای 128 هسته*ی CUDA حدود 90 درصد کارایی یک SMX با 192 هسته*ی CUDA را ارایه می*کند و در عین حال مساحت بسیار کمتری دارد.

علاوه بر بهینه کردن چیدمان، تصحیحات کوچک دیگری برای افزایش IPC یا تعداد دستوراتی که در یک سیکل کلاک اجرا می*شوند هم اعمال شده است. واحد زمان*بندی برای اجتناب از توقف از نو نوشته شده و لذا با استفاده*ی بهتر از سخت*افزار موجود، به واحدهای بیشتر برای دستیابی به کارایی بالاتر نیاز نیست. بنابراین سطح تراشه و توان مصرفی کاهش می*یابد.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites

بخش دوم

استفاده از باس 128 بیتی در GTX 750 و GTX 750 Ti برای کاهش توان مصرفی

حافظه*های GDDR5 در کارت گرافیک*های رده*اول امروزی به کار می*روند و کارایی بسیار بالایی دارند، اما توان مورد نیاز هم زیاد است. انویدیا برای دو کارت گرافیک خود که از سیلیکون GM107 بهره می*برند، به فکر استفاده از حافظه*ی معمولی*تر GDDR5 افتاده که پهنای باس آن تنها 128 بیت است. قرار است این دو مدل جانشین GK106 شوند که از باس 192 بیتی استفاده می*کند. بنابراین انویدیا کش L2 را به شدت افزایش داده تا ترافیکی که قرار است از باس حافظه عبور کند، کاهش بیابد و مشکل پهنای باند حل شود. در نتیجه کش سطح دوم از 256 کیلوبایت در GK106 به 2 مگابایت در GM107 افزایش یافته است.

البته استفاده از سطح مفید تراشه برای افزایش کش یک جنبه*ی منفی هم دارد، گاهی بهتر است تعداد واحدهای اجرایی افزایش یابد. اصولاً کش زمانی مفید است که در عملکرد حافظه*ی اصلی وقفه*هایی وجود داشته باشد و یا بهینه*سازی*های دیگری به کش بیشتر نیاز داشته باشند. انویدیا پس از سال*ها توازن جدیدی بین اندازه*ی کش و تعداد واحدهای پردازشی پیدا کرده و به این نتیجه رسیده که بهتر است کش بیشتری در تراشه وجود داشته باشد.

Maxwell و قابلیت*های جدید

معماری کپلر از تکامل اجمالی Fermi به دست آمده بود، حالا مکسول هم تکامل کوچک*تر کپلر است. خلاصه بگوییم، از منظر کارایی در بازی*ها و نرم*افزارهای گرافیکی تغییر خاصی دیده نمی*شود، اما امکانات انگشت*شماری در مکسول وجود دارد که مفید واقع می*شوند.

مکسول با Direct3D 11 سازگار است به این صورت که قابلیت*های نسخه*ی 11.0 را پشتیبانی کرده و بیشتر قابلیت*های نسخه*ی فرعی 11.1 و 11.2 را هم پشتیبانی می*کند. شاید این عادت انویدیاست که از نسخه*های فرعی سریعاً استقبال نمی*کند چرا که در گذشته هم به نسخه*ی 10.1 توجه زیادی نشان نداده بود. با توجه به بازار خوب محصولات انویدیا، احتمالاً در سال جاری عناوین جدید بازی*ها بر مبنای نسخه*ی 11.1 یا 11.2 عرضه نمی*شوند و در واقع سازندگان بازی*ها، همان نسخه*ی اصلی 11.0 را مورد توجه قرار خواهند داد.

دو مدل کارت گرافیک مکسولی رونمایی شده درست مثل سایر اعضای سری 700 هستند، به این معنی که همان قابلیت*ها را دارند. حتی امکانات نرم*افزاری اکوسیستم انویدیا مثل GameWorks، NVENC و G-Sync هم مثل کپلری*هاست.

واسط حافظه در دو مدل جدید 128 بیتی است. 4 کنترلر نمایش*گر در نظر گرفته شده، درست مثل کپلر. حداقل 2 پورت دو لینکی DVI و 1 پورت mini HDMI در دو مدل رونمایی شده وجود دارد. DisplayPort 1.2 انتخابی است. دقت کنید که برای استفاده از تکنولوژی G-Sync که به نمایشگر و تطبیق بهتر فرکانس کاری آن و کارت گرافیک مربوط می*شود، داشتن DisplayPort الزامی است. HDMI 1.4 هم پورت اصلی است.

Maxwell و اینکُد یا فشرده*سازی سخت*افزاری ویدیو

در سال*های اخیر کدک*های صوتی و تصویری پیشرفت کرده و حجم فایل*های مالتی*مدیا کاهش یافته است. اما در عوض برای باز کردن یک فایل ویدیویی با رزولوشن بالا، درصد زیادی از پردازنده*ی اصلی مشغول می*شود مگر اینکه decode یا رمزگشایی و به عبارت دیگر از حالت فشرده خارج کردن آن به صورت سخت*افزاری انجام شود. در همین راستا تراشه*ها به پردازنده*های اختصاصی برای encode و decode انواع کدک*ها تجهیز می*شوند.

nvidia-maxwell-13

1_nvidia-maxwell-13.jpg

انویدیا در تراشه*های گرافیکی خود بخشی به نام NVENC دارد که در واقع موتور اینکد ویدیو است. این بخش در مکسول به شدت ارتقا یافته در حدی که انویدیا می*گوید مکسول بین 1.5 تا 2 برابر سریع*تر از کپلر اینکد یا به عبارتی فشرده*سازی می*کند. اگر سرعت اینکد را با سرعت ویدیو مقایسه کنیم، مکسول بین 6 تا 8 برابر سریع*تر از سرعت ویدیو، عمل رمزگذاری یا اینکد را انجام می*دهد.

با ShadowPlay بدون افت سرعت از بازی*ها فیلم تهیه کنید

انویدیا با بهره*گیری از توان بالای کارت گرافیک*های رده بالای خود در زمینه*ی اینکد یا فشرده*سازی ویدیو، نرم*افزار رایگانی به نام ShadowPlay را به مجموعه*ی نرم*افزارهای بازی خود اضافه کرده که قادر به فیلم*برداری از بازی با سرعتی بسیار بالاست به طوری که در آزمایشات، کاهش سرعت حین فیلم*برداری و ذخیره کردن آن، نامحسوس بوده است. در مورد سایر نرم*افزارهای فیلم*برداری از بازی*ها، منابع سیستم به شدت درگیر شده و افت سرعت اجرای بازی کاملاً محسوس است.

بخش دیگر GameStream است که ویدیوی بازی را به صورت آنلاین منتقل می*کند. در این نرم*افزار هم استفاده از اینکدر سخت*افزاری NVENC منابع سیستم را آزاد و انتقال و پخش ویدیو را تسریع می*کند چرا که حجم ویدیو تا حد زیادی کاهش می*یابد.

این موضوع روی محصولات GRID انویدیا که شبکه*ای از کامپیوترها را درگیر می*کند و حجم ویدیوهای انتقالی مهم است هم بسیار موثر واقع می*شود.

Maxwell و دیکُد کردن ویدیو برای کاهش استفاده از پردازنده*ی اصلی

مکسول از این نظر هم کمی بهتر از کپلر است. در مکسول خبری از پشتیبانی کامل دیکد کردن سخت*افزاری ویدیوهایی با کدک H.265 یا HEVC نیست. توجه کنید که این استاندارد، کدک*های جدیدی را در بر می*گیرد که جایگزین H.264 می*شوند و در فشرده*سازی ویدیو، موثرتر هستند. هنگام دیکد هم بار پردازشی سنگین*تر است. انویدیا می*گوید مکسول دیکد کردن ویدیوهای H.265 را تا حدی سخت*افزاری و تا حدی نرم*افزاری انجام می*دهد.

این موضوع کمی ناامیدکننده است چرا که با عمومی شدن کدک جدید، انتظار داشتیم که کارت گرافیک*های نسل بعدی این کمپانی قادر به رمزگشایی سخت*افزاری آن باشند و بار پردازشی را از دوش پردازنده*ی اصلی بردارند. تا رونمایی از نسل بعدی باید ببینیم کارت گرافیک*های مکسولی تا چه حد بار پردازشی پردازنده*ی اصلی را در هنگام نمایش یک فیلم اولترا اچ*دی با کدک H.265 کاهش می*دهند.

از H.265 که بگذریم عمل دیکد در مجموع سریع*تر شده و توان کمتری هم نیاز دارد. انویدیا می*گوید با استفاده از حافظه*ی کش ناحیه*ای برای دیکدر و همچنین بهینه کردن کارایی حافظه هنگام دیکد ویدیو، کارایی بین 8 تا 10 برابر بهینه*تر از معماری کپلر شده است.

برای آزمودن صحت ادعای انویدیا از ویندوز 8.1 استفاده شده که رندرکننده*ی پیش*فرض ویدیو در آن EVR است. توان مصرفی و بار پردازشی کارت گرافیک یا GPU را در سه محصول مختلف مقایسه کنید:

مشخص است که توان مصرفی GTX 750 Ti تا حدی پایین*تر از نسل قبل و همچنین یکی از رقبای محصول ای*ام*دی به نام HD 7750 است.

برای آزمودن سرعت و کیفیت تبدیل ویدیو و اندازه*گیری توان مصرفی فعلاً نتیجه به ضرر GTX 750 Ti است ولیکن با توجه به مشکلی که انویدیا در بخش درایور شناسایی کرده، فعلاً نمی*توان نظر قطعی داد و باید تا عرضه*ی نسخه*ی جدید درایور صبر کرد.

یک حالت کم*مصرف جدید به نام GC5 هم اضافه شده که در زمان استفاده*ی سبک مثل پخش ویدیو کاربرد دارد و توان مصرفی را در حد پایین نگه می*دارد. انویدیا در مورد روش کار GC5 فعلاً اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است اما در آزمون دیکد ویدیو اثر آن کم اما مشهود است.

NVIDIA vs AMD: مقایسه*ی قیمتی و محصولات رقیب

در ابتدا به تصویر زیر توجه کنید:

nvidia-maxwell-16

1_nvidia-maxwell-16.png

R7 265 جدید و R7 260 که چند ماه قبل عرضه شدند، در این بازه*ی قیمتی در برابر محصولات مکسولی انویدیا قد علم می*کنند. بنابراین تمرکز در بررسی بنچ*مارک*ها و بازی*های مختلف، روی 4 کارت گرافیک است. GTX 750، GTX 750 Ti در برابر R7 265 و R7 260 ای*ام*دی.

در تصویر زیر مشخصات سیستم تست ذکر شده است:

بررسی کارایی Maxwell در بازی*ها

نتیجه*ی آزمون در چند بازی سنگین امروزی با رزولوشن نسبتاً بالا را در نمودارهای زیر ببنید:

nvidia-maxwell-18

1_nvidia-maxwell-18.png

nvidia-maxwell-20

1_nvidia-maxwell-20.png

nvidia-maxwell-22

1_nvidia-maxwell-22.png

تا اینجای کار نتیجه به نفع ای*ام*دی بوده، حتی جالب است که در سری R200 ای*ام*دی، مشکلی که در سال*های قبل در رابطه با بالا و پایین رفتن بیش از حد سرعت اجرا وجود داشت، به نظر حل شده و مینیمم سرعت اجرای بازی Company of Heros 2 هم به نفع ای*ام*دی تمام شده است.

حتی در Crysis 3 هم ای*ام*دی پیشتاز است:

1_nvidia-maxwell-24.png

nvidia-maxwell-24

Maxwell در بنچ*مارک*های محاسباتی

ای*ام*دی در سال*های اخیر همکاری بسیار خوبی با سازندگان بزرگ نرم*افزارهای محاسباتی، مهندسی و مالتی*مدیا مثل Adobe، Autodesk و دیگران داشته و حالا در مباحث محاسبه به کمک کارت گرافیک به نقطه*ای رسیده که در بیشتر نرم*افزارها، نمی*توان برتری آن را انکار کرد.

1_nvidia-maxwell-26.png

nvidia-maxwell-26

1_nvidia-maxwell-28.png

nvidia-maxwell-28

1_nvidia-maxwell-30.png

nvidia-maxwell-30

1_nvidia-maxwell-36.png

nvidia-maxwell-36

توان مصرفی Maxwell در برابر رقبا

مکسولی*ها در بنچ*مارک*های ذکر شده، ضعیف*تر از رقبای خود از ای*ام*دی عمل کرده*اند اما از نظر توان مصرفی بهینه*تر هستند. اختلاف در حالت بی*کار و در حالتی که بار پردازشی سنگین بازی کرایسیس 3 روی کارت گرافیک است، مشهود و نسبتاً زیاد است:

nvidia-maxwell-32

1_nvidia-maxwell-32.png

دما و صدای کارت گرافیک مرجعی که انویدیا طراحی کرده در مجموع مناسب*تر از رقباست ولیکن در ادامه با عرضه*ی دو مکسولی از طرف کمپانی*های بزرگ تولیدکننده*ی کارت گرافیک مثل ASUS، MSI و EVGA باید شاهد دمای پایین*تر و صدای کمتر هم باشیم:

صدا بر حسب دسی*بل:

1_nvidia-maxwell-34.png

nvidia-maxwell-34

جمع*بندی و سخن آخر

معماری مکسول با معماری*های قبلی انویدیا سه تفاوت مهم دارد:

1- طراحی این معماری از طراحی تراشه*های کم*مصرف ویژه وسایل همراه شروع شده است.

2- در مکسول تمرکز انویدیا بر کاهش توان مصرفی و به عبارتی افزایش کارایی به ازای هر وات توان مصرفی است.

3- انویدیا برای رونمایی از مکسول ابتدا از مدل*های رده*متوسط شروع کرده است.

بنابراین نتیجه*ی نهایی بهینه*تر بودن مکسول از منظر توان مصرفی است. اما در کارایی آن به این نتیجه رسیدیم که در بازی*ها و نرم*افزارهای گرافیکی و همچنین سایر نرم*افزارهایی که به عنوان مثال برای تحلیل حرکت سیال، تبدیل ویدیو و غیره از کارت گرافیک استفاده می*کنند، سری R200 ای*ام*دی هنوز هم پیشتاز رقابت باقی مانده است.

قابلیت*های جدید مکسول چندان جالب توجه نیست. افزایش سرعت تبدیل ویدیو و استریم آن در اینترنت و همچنین کاهش توان مصرفی هنگام دیکد کردن یک ویدیو مفید است ولیکن اهمیت آن زیاد نیست.

در مجموع اگر قیمت محصولات برای خریدار ملاک اصلی باشد، ای*ام*دی گزینه*ی اول است ولیکن اگر توان مصرفی کمتر ملاک اصلی باشد، انویدیا کارش را به نحو احسن انجام داده و معماری بهینه*ای طراحی کرده است.

برای ارتقا در مورد سیستم*هایی که پاور ضعیف دارند هم مکسول گزینه*ی بسیار خوبی است چرا که به کابل 6 پین و 8 پین نیازی ندارد و کم*مصرف است.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites

اندرویدی ها مراقب باشند که تبلیغات فیس بوکی کار دستشان ندهد!

شرکت امنیتی پاندا، به کاربران اندروید هشدار داد در صورت انتخاب گزینه های مربوط به تبلیغات در فیس بوک به نسخه جعلی گوگل پلی هدایت خواهند شد که هر کدام از برنامه های موجود برای دانلود در این صفحات نوعی بدافزار است.

n00029717-b.jpg

به گزارش ایتنا از فارس، به نقل از پانداسکوریتی، شرکت امنیتی کلود مجری سیستم امنیتی پاندا، با اشاره به اینکه در زمان ورود کاربران بوسیله تجهیزات با نرم افزار اندروید به فیس بوک آنها با تبلیغات متعددی مرتبط با واتس آپ و غیره روبرو می شوند که در صورت انتخاب هر کدام از آنها، این کاربران وارد صفحه جدیدی می شوند که صفحه جدید نسخه بسیار ماهرانه جعلی گوگل پلی است که هر کدام از برنامه های ارائه شده برای دانلود در این صفحات بدافزارهایی هستند که در صورت دانلود، این کاربران بصورت خودکار یک اشتراک سرویس پیام کوتاه غیر رایگان را دریافت خواهند کرد.

این تبلیغات که بصورت ماهرانه ای برای کاربران به نمایش در می آیند تحت عنوان " suggested post " به معنی پست های پیشنهادی ، جملاتی مرتبط با برنامه واتس آپ نظیر " آیا می خواهید بدانید چگونه چت دوستان خود را در واتس آپ ببنید؟" و یا " آیا دوست دارید اتصال شدن به واتس آپ خود را پنهان کنید؟ برای این کار این برنامه را دانلود کنید"، و برخی دیگر از پیام های مشابه که درصورت دانلود این نرم افزار دستگاه کاربران به تروجان های مذکور آلوده خواهد شد.

بنا به گفته یکی از مقامات پاندا، این تبلیغات در حال حاضر به زبان اسپانیایی و فقط برای کاربرانی که از طریق گوشی تلفن همراه اندرویدی وارد فیس بوک می شوند به نمایش در می آید و درصورت مراجعه به این سایت از طریق رایانه های شخصی و یا هر وسیله دیگری این تبلیغات قابل مشاهده نیستند.

این شرکت اعلام کرده است که درباره این تبلیغات مخرب به مقامات شرکت فیس بوک هشدار داده است.

Share this post


Link to post
Share on other sites

امروزه تهدیدات امنیتی، پیچیده تر و متنوع تر شده است.

n00029778-b.jpg

خطراتی که امروزه گوشی های همراه هوشمند (اسمارت فون ها) را تهدید می کند، پیچیده تر شده است.

ریک فرگوسن ( Rik Ferguson ) یکی از مدیران ارشد شرکت امنیتی ترندمیکرو در ژاپن، با بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه های مخرب ممکن است کاری با گوشی هوشمند کاربر کند که بدون اطلاع وی ، به ارسال پیامک و حتی برقراری تماس تلفنی مبادرت ورزد.

از سوی دیگر شرکت ثینک پوینت ( Thinkpoint ) که به ارائه راهکارهای امنیتی الکترونیکی شهره است، چندی پیش اعلام کرد در ماه گذشته بیش از ۷۵۰ هزار ایمیل خطرناک شناسایی کرده است.

البته فقط هکرها عامل ارسال این ایمیل های آلوده نیستند بلکه این وسط پای روترها ، مراکز چندرسانه ای، تلویزیون ها و حتی یخچال های خانگی نیز باز شده است!

سابق بر این هکرها می توانستند با ویروسی کردن تعداد زیادی رایانه و راه اندازی یک « بات نت » ، اطلاعات شخصی افراد را به یغما ببرند ولی اکنون آنها با رخنه به ابزارهای متصل به اینترنت ، به ایجاد « ثینگ بت » ها ( Thingbot ) روی آورده اند.

به گزارش رایورز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز ، در بهترین حالت ، بسیاری از این دستگاه ها امنیت فوق العاده ضعیفی دارند و کاربران هیچ دستورالعمل یا وسیله ای که به هنگام ویروسی شدن این ابزار به آنها کمک کند، در اختیار ندارند.

آن دسته از برنامه های جاسوسی که به این دستگاه ها حمله ور می شود ، می کوشد با جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران ، به اهداف مرموزانه خود دست یابد.

در برخی موارد نادر، این نرم افزارهای موزی برای فیلمبرداری یا ارسال صدا از دستگاه های آلوده به کار می رود.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

همیشه شایعاتی در مورد افراد مشهور وجود دارد، حالا تصور کنید این مرد معروف، بیل گیتس با ثروت افسانه ای باشد!

n00029790-b.jpg

شرکت مایکروسافت چندی پیش یکی از بزرگترین تصمیمات تاریخ فعالیتهایش را اتخاذ کرد تا سومین مدیرعامل خود را برگزیند و دور تازه ای از فعالیتهایش را آغاز کند.

در این تصمیم « ساتیا نادلا » جایگزین « استیو بالمر » شد و همچنین « بیل گیتس » به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل اسبق مایکروسافت نیز از سمت رئیس هیأت مدیره این شرکت با قدمت ۳۹ ساله کنار گذاشته شد تا « جان تامسون » جایگزین او شود.

اگر چه این اتفاق باعث شد نقش « بیل گیتس » در دنیای فناوری کم رنگ تر شود، اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این مرد ۵۸ ساله هنوز هم محبوبترین فرد در صنعت جهانی فناوری ارتباطات و اطلاعات محسوب میشود.

گیتس که این روزها عنوان « بنیانگذار تحول در دنیای فناوری » را در اختیار دارد، به واسطه ثروت افسانه ای خود همواره مورد توجه قرار گرفته است. شهرت این مرد به واسطه موقعیت خود در دنیای فناوری و ثروت رو بهرشد آن باعث شده است افسانه های مختلفی در مورد وی مطرح شود.

در این میان کارشناسان ۵ افسانه بزرگ و باورنکردنی در مورد « بیل گیتس » را توضیح داده اند.

۱- ارزش هر ثانیه از زندگی « بیل گیتس » بیشتر از ۱۰۰۰ دلار

بر اساس آخرین بررسیها اعلام شد که مجموع سرمایه گیتس تا نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی ۷۶ میلیارد دلار بوده است.

به همین خاطر بزرگترین داستانها و افسانه ها به این بخش از زندگی او مربوط میشود.

در بخشی از این داستانها گفته میشود که اگر « بیل گیتس » در خیابان مشغول راه رفتن باشد به صورت تصادفی ۱۰۰۰ دلار از دست او به زمین بیفتد، این اتفاق برای او اهمیتی ندارد چرا که هر ثانیه از زندگی وی بیشتر از این رقم ارزش دارد.

۲- پرداخت پول از جانب «بیل گیتس» به ازای ارسال ایمیل

بر اساس برخی شایعات گفته میشود که اگر یک پست الکترونیکی ویژه به صورت زنجیره ای ارسال شود، فرستندگان میتوانند از طرف « بیل گیتس » پول دریافت کنند.

در این ایمیل زنجیره ای گفته شده است که مایکروسافت و AOL در حال ادغام شدن با یکدیگر هستند که این همکاری وسیع تأثیرات قابل ملاحظه ای بر کاربران جهانی می گذارد.

بر این اساس یک پست الکترونیکی آزمایشی برای بررسی تأثیرات حاصل از ادغام این دو شرکت ارسال شده است که اگر کاربران آن را به یکدیگر بفرستند، پول دریافت می کنند.این طور که گفته شده است، مایکروسافت به ازای هر ایمیلی که بفرستید صدها دلار پول می پردازد و بسیاری از منابع تأیید کرده اند که این اتفاق صحت دارد. بر این اساس اگر ایمیل یاد شده را به تعداد زیادی از دوستان خود بفرستید، یک شبه میلیاردر میشوید.

اما در حقیقت ماجرای این ایمیل و دریافت پول به ازای ارسال آن از اساس شایعه بوده و صحت نداشته است. اما با این حال هنوز هم تعداد زیادی از کاربران جهانی هستند که امید دارند با ارسال این پست الکترونیکی پولدار شوند.

۳- پیش بینی حافظه رایانه های مورد نیاز

هنوز هم بسیاری از کارشناسان و کاربران وجود دارند که به استناد صحبت «بیل گیتس» در اوایل دهه ۱۹۸۰ اظهار میکنند که برای هر کاربر حافظه ۶۴۰ کیلوبایتی کافی است و کاربر به حافظه بیش از این میزان نیازی ندارد.

اما باید توجه داشت که گیتس هرگز چنین چیزی نگفته است چون وی که بزرگترین و صاحب نامترین فرد در دنیای فناوری محسوب میشود، با چنین صحبتی میتواند کل اعتبار خود را از دست بدهد.

این روزها شایعه یاد شده در بیشتر مراکز خبری دیده میشود و همین مسأله باعث شده است تا در نهایت گیتس به طور صریح در این زمینه صحبت کند. او چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی گفت : « من در اوایل فعالیت خود در دنیای فناوری کارهای نادرست زیادی کردم و نظرات اشتباهی دادم، اما در طول این سالهای طولانی هرگز در مورد حجم مورد نیاز حافظه برای کاربران نظری ندادم ». این روزها به واسطه دسترسی همگان به اینترنت، به راحتی میتوان این ادعا را ثابت کرد. با این تفاسیر، پس از اظهار گیتس کارشناسان در سایتهای اطلاعاتی مشغول جست وجو شدند تا مشخص شود که بنیانگذار شرکت مایکروسافت چنین نظری را داده است یا خیر.

نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که « بیل گیتس » در صحبتها و سخنرانیهای خود هرگز در این زمینه اظهار نظر نکرده است و از همان ابتدا بارها تأکید کرده که سیستمهای رایانه ای با سرعت فراوان در حال پیشرفت هستند و هر روز مدلهای جدید رایانه با توان و قدرت بالاتر وارد بازار میشود.

۴- سرقت فناوری گرافیکی اپل

شرکت اپل در سال ۱۹۸۸ یک پرونده قضایی علیه مایکروسافت ترتیب داد و در آن ادعا کرد که سیستم عامل ویندوز بخشی از رابط کاربری گرافیکی(GUI) که در سیستم عامل Macintosh مورد استفاده قرار میگیرد را به طور غیرقانونی در اختیار گرفته است.

طی دادگاهی که بر همین اساس تشکیل شد، شرکت اپل نام بیش از ۲۰۰ رابط گرافیگی را ارائه کرد که در سیستم عامل ویندوز مایکروسافت مورد استفاده قرار گرفته بود. از جمله این بخشها فناوری تغییر اندازه پنجره ها، فناوری روی هم قرار گرفتن پنجره های مختلف، نوار ابزارهای عنوان بندی شده و... بود که بر اساس قانون کپی رایت گفته میشود تمام این بخشها شکل و شمایل ویندوز را شبیه Mac کرده است.

بزرگی هر دو شرکتی که در دادگاه مقابل همدیگر قرار گرفتند باعث شد تا بررسی این پرونده به صورت بسیار دقیق انجام شود و سرانجام پس از۵ سال دادگاه رأی نهایی خود را اعلام کرد و مشخص شد که مایکروسافت هیچ تخلفی در این زمینه انجام نداده است.

اپل در پرونده قضایی خود ادعا کرده بود که گیتس در سیستم عامل ویندوز ۱.۰ از این قابلیتها بهره برده است. اما گروه توسعه دهنده مایکروسافت در آن زمان رابط کاربری گرافیکی را تنها در زیرمجموعه های سیستم عامل ویندوز به کار میگرفتند و تمامی فناوریهای ارائه شده از سوی آنها، ابداع خودشان بود.

با بالا گرفتن ادعاهای اپل و به جریان افتادن مجدد این پرونده قضایی، بعدها هرگز از رابط کاربری گرافیکی در نسخه های جدید سیستم عامل ویندوز استفاده نشد.

وکلای اپل پس از این جریان ادعا کردند که پرونده قضایی یاد شده باعث شد تا مایکروسافت استفاده از این فناوری را کنار بگذارد و در مقابل، شرکت مایکروسافت همیشه این مسأله را تکذیب کرد.

این دعوای حقوقی بین دو شرکت ادامه یافت و سرانجام گیتس در یک مصاحبه با هفته نامه InfoWorld اعلام کرد: «ما به طور کاملاً صریح اعلام میکنیم تکنیکهای مربوط به رابط کاربری گرافیکی و ایده های مربوط به آن در حیطه قوانین کپی رایت قرار نمیگیرند و نمیتوان آنها را انحصاری کرد».

در سال ۱۹۹۳ قاضی «واوگنواکر» در نهمین دادگاه زنجیره ای تجدید نظر ، طرف مایکروسافت را گرفت و تمام ادعاهای اپل را رد کرد. با این وجود، برخلاف نظریه های قانونی و اسناد معتبر، همچنان شایعاتی وجود دارد که گفته میشود گیتس این فناوری را از شرکت اپل سرقت کرده است.

۵- «بیل گیتس» و قوانینی که لازم نیست کودکان یاد بگیرند

گیتس در طول سالهای گذشته جلسه های فراوانی برگزار کرد و به دفعات در اماکن عمومی ظاهر شد تا درباره نحوه فعالیتهای خود صحبت کند و در بسیاری از موارد برای دانش آموزان و دانشجویان سخنرانی کرد.

اما در یک افسانه همه گیر گفته میشود که « بیل گیتس » چند سال قبل در یک دبیرستان حاضر شد و در یک صحبت دوستانه ، به فهرستی از قوانین و وظایف اشاره کرد که کودکان نباید آنها را در مدرسه یاد بگیرند. این فهرست که در اینترنت منتشر شده است، نشان میدهد که گیتس در صحبتهای خود گفته است: « زندگی عادلانه نیست، باید به آن عادت کرد ».

او همچنین در بخش دیگر اظهار داشته است: « برگرداندن همبرگر در حال سرخ شدن کاری نیست که در شأن شما باشد. اجداد شما برای این کار عبارت دیگری را استفاده میکردند و معتقد بودند که برگرداندن همبرگر یک فرصت تازه محسوب میشود. » بدیهی است که گیتس در طول صحبتها و سخنرانیهای بیشمار خود برخی رهنمودها و راهکارها را هم در اختیار کودکان و نوجوانان گذاشته باشد.

با این وجود، او چندی پیش اظهار داشت که «هرگز چنین لیستی ارائه نکرده و در مقابل دانش آموزان آن را بازگو نکرده است تا مطلع شوند که از چه قوانینی باید سرپیچی کنند».

بررسیها نشان داد که «چارلز سایکس یک معلم امریکایی که کتابهایی از جمله « پائین نگه داشتن حافظه کودکان » و « ۵۰ قانونی که کودکان نباید در مدرسه یاد بگیرند »، این فهرست را برای دانش آموزان ارائه کرده است.

اگر این فهرست را به دقت مطالعه کنیم، به درستی درخواهیم یافت که این صحبتها هرگز از جانب گیتس اعلام نشده است و به همین خاطر باید گفت که این افسانه هم صحت ندارد.

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

رای دادگاه صادر شد: سامسونگ ۹۳۰ میلیون دلار جریمه شد اما می تواند ابزارهایی که پتنت اپل را نقض کرده اند به فروش برساند

1_c951a5a70d2f14c41827dbfb8a5569fa_l.jpg

بالاخره رای دادگاه مناقشه اپل و سامسونگ که بر سر نقض پتنت*های اپل توسط سامسونگ، برگزار گردید، صادر شد و به موجب آن سامسونگ می*بایست مبلغ نه چندان قابل ملاحظه ۹۳۰ میلیون دلار را به عنوان جریمه به اپل پرداخت کند. هرچند قاضی دادگاه سامسونگ را محکوم نموده، اما با این وجود درخواست اپل برای ممنوع نمودن فروش محصولات سامسونگ در امریکا را رد کرده است.

دادگاه رسیدگی به مناقشه وسیع بین اپل و سامسونگ در سال ۲۰۱۲ شروع شد و اپل در دور اول توانست سامسونگ را محکوم کند و دادگاه جریمه ۱.۰۵ میلیارد دلاری را برای آن در نظر گرفت. سامسونگ به رای دادگاه اعتراض کرد و نهایتا رقم جریمه به ۹۲۹.۸ میلیون دلار کاهش یافت و دادگاه پرونده این شکایت را بست.

حال که رای دادگاه قطعی شده و این پرونده بسته شده است، سامسونگ باید مبلغ ۹۳۰ میلیون دلار را به اپل بپردازند، اما دادگاه اجازه فروش محصولاتی که پتنت*های اپل را نقض کرده**اند را به سامسونگ می*دهد. اپل از بابت بخش دوم رای دادگاه به هیچ وجه خرسند نیست.

اما بسته شدن پرونده دادگاه سال ۲۰۱۲ به معنی تمام شدن اختلافات بین اپل و سامسونگ نیست چرا که دور جدید بررسی مناقشات این دو شرکت در دادگاه تازه*ای که محصولات جدیدتر سامسونگ در آن بررسی خواهند شد از همین ماه آغاز می*شود. این بار محصولاتی همچون گلکسی اس ۳ مورد شکایت قرار می*گیرند.

باید منتظر ماند و دید این دادگاه*ها تا چه زمان ادامه خواهند داشت و نهایتا به کجا کشیده خواهند شد. قاضی دادگاه جدید سامسونگ و اپل، از دو شرکت خواست تا مشکلات خود را در خارج از فضای دادگاه و در ملاقات*های حضوری در سطح مدیران عامل حل کنند. دو شرکت نیز جلسات مختلفی را برپا کردند، اما متاسفانه نهایتا بدون نتیجه این جلسات به پایان رسیدند تا دادگاه در مورد شکایت اپل از سامسونگ نتیجه گیری کند.

اگر برایتان جالب است تا کلیه رویدادها مربوط به مناقشات اپل و سامسونگ را یکجا مشاهده کنید به این صفحه سر بزنید.

Share this post


Link to post
Share on other sites

کلیدداران اینترنت جهان، هرسال در لس آنجلس، در اتاقی بدون پنجره و دور از دیدرس دیگران با بکدیگر دیدار می کنند!

شاید کمی سوررئال و تخیلی به نظر برسد٬ اما کلید مهم ترین دیتابیس اینترنت جهان در دستان هفت نفر است.

این هفت نفر با کنار هم قرار دادن کلیدهای هوشمند خود می توانند « شاه کلید » ورود به « هسته اصلی اینترنت » را بسازند.

به گزارش ایتنا از دویچه وله، هسته اصلی اینترنت در جهان توسط هفت کلید کنترل می شود؛ هفت کلید واقعی٬ به شکل کارت های هوشمند که در دستان هفت نفر است.

این هفت نفر هفت جایگزین هم دارند که در مواقع اضطراری وظایف آنها را انجام خواهند داد.

روزنامه گاردین به تازگی گزارشی منتشر کرده از مراسمی موسوم به «مراسم کلید » که تحت تدابیر شدید امنیتی در سازمان «آیکان»(سازمان جهانی تخصیص نام* ها و اعداد) برگزار می شود؛ مراسمی برای تامین امنیت اینترنت در صورت بروز فجایع بزرگ در زمین.

آیکان که در آمریکا مستقر است٬ از مهم ترین نهادها در فرآیند حاکمیت اینترنت است و مسئولیت تخصیص آدرس های اینترنتی به همه وب سایت ها٬ سرورها و سیستم های کامپیوتری موجود در جهان را برعهده دارد. در واقع مدیریت سیستم تعیین دامنه ها (DNS) برعهده آیکان است.

تمام آدرس های اینترنتی در جهان(مثلا گوگل دات کام) به آدرس های آی پی مشخصی متصل اند و نام دامنه(گوگل دات کام) تنها پوششی برای تسهیل کاربری انسان ها است٬ چون به خاطر آوردن نام دامنه ها به مراتب راحت تر از مجموعه ای از چهار عدد است که با نقطه از هم جدا شده اند٬ مثلا ۶۴.۲۳۰.۱۶۰.۷۸ که یکی از آی پی های گوگل است.

به عبارت ساده٬ آیکان مسئولیت ترجمه این اعداد به نام ها را برعهده دارد.

اگر کسی به پایگاه عظیم داده های آیکان دست پیدا کند٬ می تواند کنترل اینترنت را در دست بگیرد٬ به این معنی که مثلا می تواند با دریافت درخواست کاربران از طریق مرورگرها٬ آنها را به هرجایی که می خواهد هدایت کند.

اینترنت و احتمال فاجعه ها

دیتابیس آیکان اگر مهم ترین دیتابیس موجود در جهان نباشد٬ بی تردید یکی از مهم ترین ها است. به همین خاطر٬ در صورتی که فاجعه ای عظیم در زمین رخ دهد ممکن است نیاز به ریست کردن یا بازسازی این دیتابیس وجود داشته باشد.

برای افزایش امنیت٬ آیکان کلید ورود به این دیتابیس ها را در اختیار هفت نفر قرار داده تا بتوانند در مواقع ضروری اقدامات لازم را انجام دهند؛ هفت متخصص امنیت اینترنت از کشورهای گوناگون جهان.

هفت نفر دیگر هم به عنوان «کلیدداران جایگزین» یا «بک آپ» انتخاب شده اند تا در صورتی که اتفاقی برای هفت نفر اول رخ داد٬ آنها بتوانند وظایف تعریف شده را به انجام برسانند. در مجموع ۱۴ نفر کلید ورود به پایگاه عظیم داده های آیکان را در اختیار دارند.

این کلیدهای فلزی می توانند باکس هایی که در نقاط گوناگون در جهان پنهان نگاه داشته شده اند را باز کنند. درون این جعبه ها کلیدهای دیگری به شکل کارت های هوشمند قرار دارد.

اگر این هفت کلید هوشمند موجود در باکس های گوناگون را هم زمان در اختیار داشته باشید آن گاه «شاه کلید» اینترنت جهان را در دست خواهید داشت. شاه کلید در واقع یک کد کامپیوتری است؛ نوعی پسورد که می تواند امکان دسترسی به دیتابیس آیکان را فراهم کند.

چهار دیدار سالانه کلیدداران

از سال ۲۰۱۰ این هفت نفر هر سال چهار بار با یکدیگر دیدار می کنند تا با حضور در «مراسم کلید» یک «شاه کلید» جدید بسازند؛ یعنی در واقع پسورد برای ورود نهایی را تغییر دهند. این مراسم در لس آنجلس برگزار می شود؛ در اتاقی بی پنجره و دور از دیدرس دیگران در جنوب کالیفرنیا.

خبرنگار گاردین می گوید ورود به این مراسم فوق محرمانه مستلزم عبور از چندین گیت امنیتی بسیار پیچیده است؛ پر از درهای بسته ای که با کدهای مخصوص و اثر انگشت و اسکن چشم باز می شوند.

مکانیسم امنیتی برای ورود به این مجموعه در حد مکانیسم امنیتی اتاق فرمان موشک های حامل کلاهک های هسته ای است.

در نهایت با عبور از این گیت ها به اتاقی می رسند که هیچ ارتباط الکترونیکی از آن خارج یا به آن وارد نمی شود و به همین خاطر امکان نفوذ الکترونیک به آن هم وجود ندارد.

ماجرا کمی شبیه به صحنه هایی است که در فیلم های علمی تخیلی دیده ایم٬ اما واقعیت دارد.

کنترل اینترنت و سازمان ملل

آیا آن طور که در برخی شایعات عنوان شده٬ این هفت نفر می توانند اینترنت را در جهان غیرفعال کنند؟ آیا در صورتی که هکرها بتوانند به این سیستم نفوذ و کارکرد آن را مختل کنند٬ آنها می توانند سیستم را دوباره به حالت اول برگردانند؟

پاسخ به این سوال ها مثبت است. این هفت نفر کنترل کامل هسته اینترنت را در اختیار دارند.

به گزارش دویچه وله، با این حال٬ پس از افشاگری های تکان دهنده ادوارد اسنودن درباره جاسوسی های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا٬ حالا بسیاری از کشورهای جهان خواستار تحول اساسی فرآیند حاکمیت اینترنت در جهان اند.

اتحادیه اروپا به تازگی از آمریکا خواسته که «جدول زمانی روشنی برای جهانی سازی آیکان» ارائه کند؛ حالا محول کردن وظایف آیکان و انتقال مسوولیت راهبری اینترنت به نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل٬ کف مطالبات اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

منبع

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1_6cdff6c78de76c95f801714852eecee0_l.jpg

براساس رای جدیدی که توسط قاضی پاتریک*گراگتی در یکی از دادگاه*های فدرال ایالات متحده صادر شده است، از این پس می*توان براحتی از روبات*های پرنده* به*منظور ارسال کالا استفاده کرد. یعنی باید از این پس شاهد استفاده از روبات*های پرنده توسط فروشگاه*های بزرگ، رستوران*های ارائه*ی غذای تلفنی و کمپانی بزرگی همچون آمازون باشیم که برای ارسال کالاهای خود از روبات*های پرنده استفاده می*کنند.

FAA یا سازمان هوانوردی بین*الملل *نهادی است که پرونده*ی دعاوی را بر ضد استفاده از روبات*های پرنده به جریان انداخته است.

در سال 2007 میلادی FAA سیاستی را در پیش گرفت که براساس آن استفاده از روبات*های پرنده* برای کاربردهای تبلیغاتی و تجاری در سرار ایالات متحده غیرقانونی شمرده شد. حتی زمانی که یکی از کارگردانان آگهی*های تلویزیونی در از یک روبات پرنده در اطراف مجسمه*ی آزدی در نیویورک استفاده نمود، FAA* وی را به این جرم و زیر پا گذاشتن قوانین پروازی 10,000 دلار جزیمه کرد. وی با شکایت علیه FAA به دادگاه و استخدام یک وکیل، علاوه بر تبرئه از جریمه*ی اعمال شده، استفاده از روبات*های پرنده*ی تبلیغاتی را آزاد کرد.

این موضوع از جانب FAA* یک قانون مستند نبوده، بلکه یک پیشنهاد و سیاست بازدارنده است، از*این رو هر فردی می*تواند از روبات پرنده*ی خود بدون نگرانی از اعمال جریمه استفاده کند. این نهاد تصمیم گیری می*تواند در مورد این سیاست وارد فاز عملی شده و این سیاست را به یک قانون مستدل به*منظور الزام برای رعایت آن تبدیل کند.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1_f89e7ebf8bb0f62e563f705ec8d1a840_l.jpg

همانطور که می*دانید اچ*تی*سی در پنجم فروردین ماه سال آتی تلفن*هوشمند پرچمدار خود را به بازار عرضه خواهد کرد. اما این کمپانی تایوانی نسل جدید پرچمدار خود را چه زمانی به بازار عرضه خواهد کرد؟ به*نظر می*رسد اچ*تی*سی این تلفن*هوشمند را در ایتدای آوریل یا به*عبارت دیگر اواخر تعطیلات نوروزی در کشور ما به بازار عرضه خواهد کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط یک وب*سایت روسی با نام HTCFamily، این تلفن*هوشمند دو هفته پس از معرفی رسمی آن راه به سوی بازار باز کرده و برای خرید در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. احتمالا شاهد حضور این تلفن*هوشمند در تاریخ 19 فروردین، چند روز پیش از عرضه*ی رسمی گلکسی S5 سامسونگ به بازار عرضه خواهد شد.

HTCFamily وب*سایتی است که پیش از این نیز اولین تصاویر مربوط به اچ*تی*سی وان جدید را منتشر ساخته بود، از این*رو به نظر می*رسد که اطلاعات عرضه شده توسط این وب*سایت قابل استناد بوده و می*توان شاهد عرضه*ی اچ*تی*سی در آینده*ای نزدیک باشیم.

همانطور که می*دانید، اچ*تی*سی وان جدید با بهره*گیری از یک بدنه*ی فلزی، دوربین پشتی با سنسور دوگانه و سیستم بلندگوی دوگانه*ی جلویی با استفاده از سیستم BoomSound عرضه خواهد شد.

HTCFaily

براساس اطلاعاتی که توسط HTCFamily ارائه شده است، این تلفن*هوشمند در 110 کشور به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

1_3d0f1112c2692f706ed17423b08f3167_l.jpg

تصور سامسونگ و اپل در دادگاه به هیچ وجه مشکل نیست اما مسلما در نظر گرفتن هر دوی آن ها در یک سمت در حالی که هر دو به تخلف پتنتی متهم شده اند بسیار جالب توجه است. احتمالا قاضی جودی شوکه خواهد شد که این دو رقیب سرسخت، به نقض پتنت های ZiiLabs که یک شاخه فرعی از شرکت Creative Technology است متهم شده اند. هر دو کمپانی اپل و سامسونگ هرکدام به نقض 10 پتنت متهم شده اند که بر اساس آن سیستم های روی یک چیپ تولید شده توسط سامسونگ و استفاده شده توسط هر دو کمپانی مورد شکایت قرار گرفته است. ZiiLabs مدعی است که پتنت های مذکور توسط هر دو غول تکنولوژی مورد نقض قرار گرفته است: پتنت شماره 5,831,637 برای ترکیب داده های استریم ویدئو برای سیستم های گرافیک سه بعدی؛ پتنت شماره 5,835,096 برای یک سیستم رندرینگ با استفاده از سخت افزار پردازش بافت سه بعدی برای شتاب دهی رندرینگ 2 بعدی؛ پتنت شماره 6,111,584 برای سیستم رندرینگ با استفاده از بازیابی مینی پچ از حافظه ذخیره سازی بافت محلی؛ پتنت شماره 6,650,333 برای مدیریت حافظه Multi-pool texture؛ پتنت شماره 6,683,615 برای حافظه بافتی مجازی بصورت مضاعف؛ پتنت شماره 6,977,649 برای رندرینگ گرافیک سه بعدی با تعلیق خوانش انتخابی؛ پتنت شماره 7,050,061 برای ترجمه خودمختار آدرس در زیرسیستم های گرافیک؛ پتنت شماره 7,187,383 برای بهبود عملکرد چیپ های پیچیده؛ پتنت شماره 7,710,425 برای مدیریت حافظه گرافیکی با صفحه گسل مخفی متکی بر سخت افزار؛ و در نهایت پتنت شماره 8,144,156 برای ترتیب سنجی با آرایه SIMD ناهمگام. اپل از طراحی اختصاصی خود برای چیپ های پردازشی بهره می برد و سامسونگ نیز تا پردازنده A6 استفاده شده در آیفون 5 مجموعه ای از سیستم های روی یک چیپ را تولید می کرده است. چیپ های قبل از A6 توسط سامسونگ و بر اساس اصلاحات اعمال شده توسط اپل بر روی معماری های موجود تولید می شدند. با در نظر گرفتن هر دو این موارد، حتما جالب خواهد بود که بدانیم سر و صدای به پا شده در چه مورد است. ZiiLabs از دادگاه تقاضای جبران خسارت های گذشته و آینده را در کنار صدور احکام قضایی برای هر دو کمپانی مطرح دنیای فناوری داشته است. در این پرونده، ZiiLabs بسیاری از دستگاه های اپل و سامسونگ را تحت پیگرد قرار داده که شامل چیپ های A4, A5, A6, A6X و A7 و دستگاه هایی که با این چیپ ها قدرت گرفته اند و نیز تقریبا اغلب دستگاه های گلکسی سامسونگ می شود.

منبع

ویرایش شده در توسط majid_aqaiy

Share this post


Link to post
Share on other sites

1_159cbf4731f9f10f0ddef09a9bf0f456_l.jpg

احتمالا شما هم با وجود همه حرف و حدیث*ها تا کنون بازی Flappy Bird را امتحان کرده*اید. ممکن است در برخی بازه*های زمانی به بازی*های بسیار اعتیادآور علاقه داشته باشید. پس از آنکه میلیون*ها نفر بازی Flappy Bird را دانلود کردند سازنده این بازی، Dong Nguyen تصمیم گرفت به حرف و حدیث*ها خاتمه داده و آن را از دسترس خارج کند. اما اکنون طی مصاحبه*ای بر اساس گفته*های این توسعه*دهنده، همچنان امید به بازگشت بازی فوق*العاده ساده مذکور وجود دارد.

انگوین در مصاحبه اخیر خود با Rolling Stone اعلام کرده که بازی بسیار ساده Flappy Bird همچنان شانس کوچکی برای بازگشت شکوهمند خواهد داشت. زمانی که از توسعه*دهنده این بازی در طی مصاحبه*ای در خصوص احتمال ارائه مجدد آن سوال شد Nguyen پاسخ داد که این موضوع را مد نظر دارد و در حال بررسی جوانب آن است. در حال حاضر بهتر است با دیده تردید به این جریان نگریسته و منتظر خبرهای بیشتر بمانیم.

تا ان زمان مسلما کاربران اندروید قادر خواهند بود فایل apk برنامه را جایی در حوالی اینترنت پیدا کنند و کاربران iOS هم می*توانند eBay را زیر نظر گرفته تا ببینند آیا کسی قصد دارد گوشی آیفون خود را به همراه این بازی بفروشد یا خیر. Nguyen این بازی را به این دلیل از مراکز نرم*افزاری خارج نمود که به گفته خود وی، موفقیت وسیع آن در حال ضربه زدن به خود او بوده و زندگی شخصی وی را تحت*الشعاع قرار داده بوده است.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1_ios8.jpg

با نزدیک شدن به نیمه ی دوم سال 2014 میلادی و زمان معرفی تلفن های هوشمند اپل، شایعات و گمانه زنی ها در این مورد نیز افزایش یافته است. اما اغلب این مطالب و اطلاعات به بررسی و پیش بینی سخت افزار و مشخصات فنی این تلفن هوشمند پرداخته و تنها در موارد معدودی اطلاعاتی از سیستم عامل iOS 8 منتشر شده است. تنها اطلاعاتی که از iOS 8 در اختیار داریم، ظهور اپلی***ن جدیدی با نام Healthbook در این سیستم عامل است که برای استفاده از قابلیت های ساعت هوشمند iWatch به آن اضافه شده است. هم اکنون نیز اطلاعاتی در مورد تغییرات در اپلی***ن نقشه ی اپل منتشر شده است. اما گویا اپل در نظر دارد تا سرویس نقشه ی خود را نیز با بازنگری و بهبود در کارایی عرضه کند. در زمان انتشار اپلی***ن نقشه ی اپل برای اولین بار، این سرویس منتقدان فراوانی داشت، چراکه به نظر می رسید این اپلی***ن هنوز کامل نشده و با این حال جایگزین سرویس گوگل شده بود. اما با گذشت زمان، سرویس نقشه ی اپل رفته رفته بهتر شد و انتقادات از آن نیز کاهش یافت. اما گویا اپل هنوز کار روی این سرویس و اپلی***ن مربوط به آن را پایان نداده است و در حال توسعه ی این سرویس است تا در iOS 8 نیز نسخه ی کامل تری از آن را ارائه کند. براساس شایعات جدیدی که در این رابطه منتشر شده است، اپل در حال توسعه ی پایگاه داده ی این سرویس و همچنین بالا بردن کیفیت داده های موجود است تا از این طریق اطلاعات ارائه شده توسط این اپلی***ن دقیق تر و مطمئن تر باشد. رابط گرافیکی کاربر نیز بهبود یافته است تا ظاهری خلوت تر و قابل فهم تر در اختیار کاربر قرار گیرد. این بهینه سازی منجر به وضوح بالای خیابان ها خواهد شد. از قابلیت های اضافه شده به این سرویس می توان به تسهیل یافتن مراکز عمومی چون پارک ها، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، بزرگراه ها و آزادراه ها اشاره کرد. همچنین یکی از کاربردی ترین قابلیت هایی که به این سرویس اضافه خواهد شد، امکان مسیریابی و رفتن به اماکن عمومی از طریق سرویس های حمل و نقل عمومی است. iOS8 پیش از این کاربران برای مسیریابی از طریق سرویس های حمل و نقل عمومی باید از اپلی***ن های غیر از اپلی***ن اختصاصی اپل استفاده می کردند، اما این کمپانی وعده داده است تا این مشکل را نیز در iOS 8 حل کند تا کاربران نیازی به استفاده از سایر اپلی***ن ها نداشته باشند. به نظر می رسد اپل در ابتدا شهرهای ایالات متحده و سپس سایر شهرهای کشورهای دیگر را پشتیبانی خواهد کرد تا کاربران براحتی قادر به یافتن مسیر خود باشند. اطلاعات دیگری که در مورد سرویس نقشه ی اپل منتشر شده است، بسیار جالب توجه است. شایعات حکایت از تعبیه امکان استفاده از واقعیت افزوده در این اپلی***ن دارند. اپل در سال 2011 پتنتی را مرتبط با فناوری واقعیت مجازی به ثبت رسانده است.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1_ebe3d175c409b58b03668a7a7625c5e9_l.jpg

کمپانی ZTE با انتشار تصویر جدیدی همچنان به ارائه گوشه چشم هایی از پرچمدار بعدی خود یعنی Nubia X6 ادامه می دهد. تولیدکننده چینی تجهیزات الکترونیک در تیزر جدید خود، نشان داده است که پرچمدار Nubia X6 این شرکت از دوربینی مجهز به تثبیت گر تصویر اپتیکال بهره می برد. همانگونه که احتمالا تا کنون متوجه شده اید، ویژگی OIS در دوربین گوشی های هوشمند رفته رفته به یک استاندارد در دستگاه های high-end بدل می شود (اگرچه برخی گوشی ها نظیر گلکسی اس 5 سامسونگ از آن بی بهره اند). دوربین پشتی Nubia X6 جدا از تثبیت گر اپتیکال، احتمالا از یک سنسور 13 یا 16 مگاپیکسل بهره خواهد برد. مشخصات فنی شایعه شده برای این گوشی هوشمند، شامل پردازنده چهار هسته ای Snapdragon 801 کوالکام، 2 یا 3 گیگابایت حافظه رم، و یک صفحه نمایش Quad HD با رزولوشن فوق العاده 1440 در 2560 می شود که در اندازه حدود 6 اینچ جای خواهد گرفت. انتظار می رود گوشی X6 بصورت پیش فرض اندروید 4.4 کیت کت را با همراهی رابط کاربری توسعه داده شده توسط ZTE اجرا نماید. همچنین لازم به ذکر است که یک تصویر ارائه شده توسط این کمپانی طی ماه های گذشته، دلالت بر جنس بدنه فلزی برای این پرچمدار چینی دارد که در مجموع انتظارات ما را به سمت یک دستگاه قدرتمند، خوش ساخت و زیبا سوق می دهد. ZTE در حال آماده سازی خود برای رونمایی از Nubia X6 در اواخر ماه جاری میلادی است و باید تا آن زمان برای اطلاع از نحوه عرضه آن و سایر مشخصات منتشر بمانیم و ببینیم آیا ZTE دستگاه جدید خود را بصورت جهانی عرضه خواهد نمود یا به بازار وطن خود اکتفا می کند.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران برگزار می كند: ميزگرد تخصصي « آثار و پیامدهای سرقت علمی و راه های جلوگیری از آن: پایان نامه ها و رساله ها »

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ايرانداك)، ميزگرد تخصصي « آثار و پیامدهای سرقت علمی و راه های جلوگیری از آن: پایان نامه ها و رساله ها » را با حضور استادان صاحب نظر برگزار مي كند.

به گزارش "روابط عمومي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران" ميزگرد تخصصي «آثار و پیامدهای سرقت علمی و راه های جلوگیری از آن: پایان نامه ها و رساله ها » روز سه شنبه 20 اسفند ماه از ساعت 14 تا 17 در پژوهشگاه برگزار می شود.

در اين سمينار دكتر سيروس عليدوستي، رئيس پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، دكتر فريبرز درودي، سرپرست مركز اطلاعات و مدارك علمي پژوهشگاه، سيد ابراهيم عمراني، دبير و نايب رئيس شوراي سياست گذاري و تامين منابع علمي، دكتر داريوش مطلبي، معاون فناوري خانه كتاب ايران و استاد دانشگاه، دكتر صفر بيگ زاده، وكيل دادگستري و دكتر قاسم خادم رضوي، دكتراي تخصصي حقوق و عضو هيئت پژوهشگاه حضور دارند.

محورهاي اصلي مطرح در اين ميزگرد عبارت است از:

اهمیت جلوگیری از فروش و سرقت علمی پایان نامه ها

دلایل روی آوری به فروش و سرقت علمی پایان نامه ها/ آسیب شناسی

راهکارهای موجود و میزان تأثیر آنها در بازدارندگی فروش و سرقت علمی

راهکارهای پیشنهادی برای اثربخشی بیشتر در کاهش تخلفات اخلاقی

گفتني است، بر اساس بخشنامه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال 1386، كليه دانشگاه ها و موسسات وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري موظفند، يك نسخه از پايان نامه هاي دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري را پس از انجام دفاع و اصلاح نهايي دانشجو به پژوهشگاه علوم و ناوري اطلاعات ايران تحويل نمايند.

اين سمينار روز، سه شنبه 20 اسفند ماه از ساعت 14 تا 17 در پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران واقع در خيابان انقلاب، نبش فلسطين، شماره 1090 برگزار مي شود.

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

a3e03c5243d61b55a70735ba337a1c40_L.jpg

همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، رقابت بین ربات کوکا و همچنین تیمو بل، قهرمان تنیس روی میز جهان انجام شد و برنده ی این رقابت تعیین شد. شاید پیش از انجام این رقابت نیز بسیاری از افراد پیش بینی برد تیمو بل را داشتند. کوکا با انتشار ویدئویی از این مسابقه، گوشه ای از این رقابت را به تصویر کشیده است که می توانید در ادامه آن را به نظاره بنشینید.

همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید این ربات KR Agilus نام دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کوکا، شماری از این روبات ها تولید شده و هم اکنون در دسترس قرار دارند. براساس ادعای کوکا این روبات با تمرکز روی سرعت بالا و همچنین دقت بی بدیلی توسعه داده شده است که آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای تنیس روی میز کرده است. پایه ای ترین نمونه ی آگیلوس دارای یک بازوی روباتیک است که قابلیت حرکت در پنج محور را داشته و قادر است حداکثر تا شعاع 706.6 میلی متری حرکت کند. می توان این بازوی روباتیک را روی سقف یا کف مکان مورد نظر نصب کرد.

همانطور که در تصاویر ویدئویی نیز مشاهده می کنید، این رقابت بیشتر بصورت یک فیلم جذاب هالیوودی جلوه نموده است تا اینکه یک رقابت برای تشخیص برتری دو طرف باشد. گزارش های منتشر شده در مورد این رقابت حکایت از عدم توانایی این بازوی رباتیک آنطور که در تصاویر نشان داده شده، دارند. شاید برتری تیموبل نیز گواهی بر این مدعی است، هرچند این تصاویر این برد را کمی سخت و با زحمت نشان می دهند. با این حال ساخت چنین بازویی با این دقت و سرعت در مقایسه با سایر محصولات قابل تحسین است.

مرجع منابع: ITM7 .com

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites
  1. کنترل پیامک های انبوه برای جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه
  2. با این برنامه سرعت گوشی خود را افزایش دهید! (به همراه لینک دانلود)
  3. تماشا کنید:ویژگی های حالت Ultra Power Saving در گلکسی S5 سامسونگ
  4. ویوو ایکس شات، اولین گوشی که رکورد امتیاز ۴۰ هزار را در بنچ مارک انتوتو شکست
  5. ارسال ریز مکالمه همراه اولی ها با ایمیل
  6. لوگوی ویژه گوگل به یاد 198 سالگی «شارلوت برونته»
  7. مقاله / کابل نوری Corning ويژه USB 3.0: نگاهبان سرعت!
  8. چرا آمار فروش پلی استیشن 4 از ایکس باکس وان پیشی گرفت؟
  9. سناریوهای آینده «کلان داده»
  10. بررسی سامسونگ گلکسی اس ۵: من را از درون نگاه کن!
  11. کلیدداران دروازه امنیت
  12. 4 برنامه که هر دستگاه اندرویدی را تبدیل به گلکسی S5 می کند
  13. قابلیت های پنهان گالکسی اس 5
  14. در نسخه ی جدید Hangouts پیام های متنی و پیام های اینترنتی در یک پنجره نمایش داده می شوند
  15. بهترین گوشی های ضد آب بازار
  16. نکسوس 8 در تابستان و توسط HTC معرفی خواهد شد
  17. پایین تر بودن درصد خطای کدهای متن باز نسبت به کدهای اختصاصی
  18. رضایتمندی کارکنان و کارفرمایان آمریکایی از دورکاری
  19. مقایسه دوربین تلفن هوشمند OnePlus One با نیکون D3100
  20. در پاییز امسال منوی استارت و ویندوز مجانی ابری ارایه می شوند
  21. ویندوز ۸ : ۱۰ ترفند عالی با استفاده از رجیستری
  22. نخستین تبلت نوکیا: Nokia Lumia ۲۵۲۰
  23. تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت تا ۵ اردیبهشت ماه نهایی می*شود
  24. 10 قانون برای حکومت بر دل های سخت و نرم
  25. کتابخانه منزلتان را اینطوری بسازید
  26. تغییر اندازه و حجم دسته ای تصاویر
  27. راه های تقویت قدرت آنتن در مودم های wifi
  28. ۱۵ پیش بینی در مورد آینده اینترنت
  29. جمع بندی روزانه: معرفی یک باتری خمیده توسط سامسونگ، گزارش عملکرد مالی اینتل و AMD در سه ‎ماهه اول سال ۲۰۱۴، گوگل در یک قدمی عرضه اندروید 4.4.3

.

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

طرح مفهومی FlippyPad تلفن هوشمند مبتنی بر پروژه ی Ara را به کنسول بازی دستی تبدیل می کند

0480174e0e5012137e2932bc2ad36f7c_L.jpg

در هفته ای که گذشت، گوگل اولین کنفرانس مربوط به توسعه دهندگان تلفن های هوشمند مبتنی بر پروژه ی Ara را برگزار کرد. گوگل با نمایش نمونه ای از این محصول قصد دارد تا همگان به ظرفیت بالا و انعطاف پذیری تلفن های هوشمند با استفاده از چنین فناوری پی ببرند. حال یک طراح به نام ساموئل هِرب با انتشار تصویری به ظرفیت بالای تلفن های هوشمند مبتنی بر پروژه ی Ara برای تبدیل به یک کنسول بازی اشاره کرده است که در ادامه به آن می پردازیم.

همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، تلفن های هوشمند با فناوری Ara از یک شاسی بهره می برند که می توان ماژول های مختلف را روی آن قرار داد. کاربر می تواند ماژول های مورد استفاده را براساس نیازهای خود تغییر دهد. حال طراحی با نام ساموئل هِرب طرحی مفهومی ارائه کرده است که براساس آن می توان با استفاده از یک پد که تولیدکنندگان می توانند آن را طراحی نمایند، تلفن هوشمند را به یک کنسول بازی تبدیل کرد.

همچنین همانطور که در تصویر این طرح مفهومی ملاحظه می کنید، این پد دارای کلیدهایی L و R در قسمت فوقانی پد است که آن را بدل به دسته ی بازی کرده. تا به حال لوازم جانبی مختلفی برای تلفن های هوشمند عرضه شده است که آن ها را به دسته بازی تبدیل می کند اما ظاهرا هیچ کدام به خوبی طرح ساموئل نیستند. مطمئناً این امکان قابلیت های تلفن های هوشمند برای پذیرایی از طیف گسترده تری از بازی ها را ممکن خواهد ساخت. هرچند این طرح کاربردی یک نمونه ی مفهومی است، اما می توان امیدوار بود تا این طرح رنگ واقعیت به خود گرفته و نظر گوگل یا سایر تولیدکنندگان فعال در ساخت تلفن های هوشمند براساس فناوری Ara را جلب کند.

...

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری