aftabgardun_erfan

چگونه در بازاریابی احساسات مشتریان را هدف قرار دهیم؟

1 پست در این موضوع

با سلام و احترام به همگی دوستان عزیز و دوست داشتنی مخصوصا مدیر انجمن :)

امروز به یکی از نکاتی مهمی که در بازاریابی خیلی مهم است میپردازیم ، که خیلی میتواند موثر و مفید واقع شود در فروش محصولات .

یکی از اجزای بسیار مهم در فرایند بازاریابی که اکثر کارآفرینان آن را نادیده می گیرند، یافتن سود و منفعت عاطفی است.

بطور کلی ما تمایل به تمرکز بیشتر انرژی خود بر ویژگیهای اصلی کسب و کار – از برنامه ساعات کاری و خصوصیات محصول گرفته تا قیمت گذاری محصول و خدمات – داریم. اما اینها موارد اصلی نیستند که شما را از دیگران متمایز میکنند. اجزاء منطقی کسب و کار شما نقش اندکی در متمایز ساختن شما در برابر رقبا دارد. آنها همچنین کمکی به شما در ایجاد یک رابطه با مشتریانتان نمی کنند. در حقیقت این پیشنهادهای احساسی شما هستند که شما را به یک مورد ویژه و در نهایت به یک برند تبدیل می کنند.

به عنوان مثال حوزه پاک کننده ها را در نظر بگیرید: چیزی که همه ما به خوبی با آن آشنا هستیم. تقریبا تمامی محصولات موجود در این بازار مجموعه مزایای یکسانی را ارائه می دهند: تمیز کنندگی، سفید کنندگی، شفافیت و بر طرف کننده لک. بیشتر آنها از مواد تشکیل دهنده یکسانی تولید می شوند. به همین خاطر با ارائه دلایل منطقی مشکل می توان گفت که یکی از آنها از دیگری برتری دارد. چرا که همه آنها با ویژگیهای پایه و هسته ای یکسانی با هم در رقابت هستند.

یک دقیقه در رابطه با چگونگی انتخاب یکی از آنها فکر کنید. مطمئن هستم که در حال نام بردن از ویژگیها هستید، اما در حقیقت این برندها هستند که شما انتخاب می کنید. شما یک برند را نسبت به یک برند دیگر ترجیح داده و انتخاب می کنید، چرا که به آن اعتماد دارید، با آن آشنا هستید، به نعی نسبت به آن وابستگی دارید، یا اینکه بطور ویژه ای توسط یک شخص ثالث مورد اعتماد به شما پیشنهاد شده است.

اینها همگی منافع احساسی هستند. اینها منافع احساسی هستند که آن محصولات را تبدیل به برند کرده اند. شما نه با محصولات، بلکه با برندها ارتباط بر قرار می کنید.

بعنوان یک کارآفرین، شما هم می توانید همین کار در رابطه با کسب و کار خودتان انجام دهید. همانطور که شما یقینا باید محصولات خود را از طریق ویژگیهای اصلی آنها مورد طبقه بندی قرار دهید، اگر مایل به ایجاد برندی هستید که مردم به آن اعتماد داشته و آن را به دیگران پیشنهاد دهند، شما باید به آنها، یک منفعت احساسی را معرفی کنید.

شما می فرمایید که مدیر یک رستوران هستید. مشتریان شما می دانند که می توانند پیشنهادهای مطبوع غذایی ویژه را بصورت روزانه از شما دریافت کنند. اما شما چه چیزی می توانید به آنها بدهید که آنها در جای دیگر نتوانند به آن دست پیدا کنند. آیا آن احساس در خانه بودن، همراه با پذیرایی مطبوع در محیطی دلنشین است؟

بعنوان مثال برای رستوران باغ زیتون، این متمایز کننده احساسی، می تواند پیشنهاد مکانی به مشتریان خود باشد که در آن بتوانند همراه با خانواده خود تجربه یک غذای واقعی را داشته باشند. نگاهی داشته باشید به تجربه برند در نظر آنها، از تبلیغات در وبسایت گرفته تا ترفیعات جانبی، همگی حول یک مزیت احساسی گرد هم آمده اند.

هر کسب و کاری باید با احساسات مشتریان به گونه ای متفاوت روبرو شود، شیوه ای که به بهترین نحو هماهنگ با آن کسب و کار باشد. اگر شما یک مشاور کسب و کار باشید، ممکن است در نظر داشته باشید که تنها چیزی که شما باید به صاحبان کسب و کار ارائه دهید همان موارد وظیفه ای شامل گزارشها و تجزیه و تحلیل ها است. در حالیکه اینها مورادی است که مشتری شما بصورت روزانه و مداوم به آنها نیاز دارد و یک مزیت اساسی و ساختاری دیگر وجود دارد که همان مزیت احساسی است و شما می توانید در اختیار وی قرار دهید: ساختن شهرت و اعتبار برای آنها در بین همکارانشان، کمک کردن به آنها در ترویج کار و یا برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی. شما همچنین به آنها اعتماد و حس قابل اطمینان بودن می بخشید – فاکتورهایی که ایجاد جذابیت و زیبایی می کنند.

اینها مزایای احساسی هستند که یک رابطه ماندگار را با مشتریان سبب می شوند، در نتیجه آنها بیشتر بجای همکاری با رقیب شما، خواهان همکاری با شما خواهند بود.

مزیت احساسی برند شما ممکن است بطور مستقیم برای شما آشکار نباشد. صحبت کردن با مشتریان وفادار می تواند فرصت خوبی برای جستجو در رابطه با این مزیت احساسی که اتفاقاعامل جذابیت هم هست، باشد. همچنین سعی کنید نگاهی داشته باشید به مواردی که رقبای شما به مشتریان خود ارائه می دهند. این مورد می تواند ایده های خوبی را به شما بدهد. خیلی ساده به این فکر کنید که چرا مشتریان شما باید گاه بیگاه و دوباره به شما مراجعه کنند.

مشتریان لزوما آن چیزی را که برایشان انجام داده اید، به اندازه احساسی که در آنها به وجود آورده اید به خاطر نمی آورند. این دقیقا همان نقطه ای است شما می توانید مزیت احساسی خود را نمایان سازید.

از صبر و حوصله تون بی نهایت سپاسگزارم

با سپاس و تشکر از مدیر انجمن :)

شرکت توسعه نسل وب

همیشه راه بهتری برای فروش هست.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری