majid.fathi

افزونه یا قالب نال ، کرک و اورجینال چیست؟

7 پست در این موضوع

شاید سوال خیلی از دوستان این باشد که قالب نال یا افزونه نال چیست؟ افزونه اورجینال دقیقا چیست ...؟ در این قسمت قصد دارم یکم این موضوع را برای دوستان شفاف تر کنم

اورجینال : اسکریپت ، افزونه یا قالبی که به صورت مستقیم از سایت سازنده خریداری می شود.

نال یا کرک شده: در بعضی از موارد تولید کننده اسکریپت جهت جلوگیری از کپی و سئو استفاده دیگر افراد اسکریپت خود را توسط ابزارهایی نظیر ioncube کد می کند. هنگامی که یک هکر این افزونه کد شده را کد گشایی نموده و قسمتی هایی که مربوط به لایسنس اسکریپت بوده را تغییر می دهد این اسکریپت نال یا کرک شده نامیده می شود.

:dadad4:

طرح موضوع : حال سوالی که مطرح می شود افزونه و قالب هایی جوملا اغلب تحت لیسانس GPL و کد باز ارائه می شوند حال مطرح کردن واژه افزونه یا قالب نال و کرک شده صحیح می باشد؟

از انجایی که افزونه و قالب های جوملا کد باز ارائه می شوند اساسا طرح واژه نال و کرک شده صحیح نمی باشد.

طرح موضوع: پس چرا افزونه و قالب اورجینال خریداری نماییم؟

جدای از موضوع رعایت حق کپی رایت و حق برنامه نویس، موضوع دیگری که وجود دارد شما با خرید افزونه و قالب اورجینال تنها برنامه را خریداری نکرده اید بلکه موضوع مهمتر " پشتیبانی " می باشد که توسط شرکت سازنده به شما ارائه می شود. این پشتبیانی اغلب شامل پاسخ گویی به سوالات شما، رفع اشکالات ... می باشد.

توصیه ها:

از سایت های روسی و عربی که افزونه و قالب های جوملا را به رایگان ارائه می کنند استفاده نکنید و در صورت استفاده به شدت احتیاط نمایید. نحوه کارکرد این سایت ها اغلب به این صورت می باشد که این سایت ها برنامه را خریدای می نمایند ، تغییراتی در افزونه یا قالب ایجاد نموده این تغییر اغلب به دو نحو می باشد: (متاسفانه سایت های ایرانی که این افزونه و قالب ها را ارائه می دهند از این سایت ها استفاده می نمایند)

1- تغییرات و دستکاری به نحوی می باشد که بستر هک و سئو استفاده از سایت استفاده کننده از قالب و افزونه را فراهم آورند -(مدتی پس از نصب این برنامه ها توسط مخاطب - به یاد دارم یکی از کاربران اعلام کرده بود از سایت ایشون جهت ارسال ایمیل اسپم استفاده می شود پس از بررسی این موضوع متوجه دستکاری قالب شدیم)

2- قرار دادن لینک به سایت های دیگر . تعدادی از این سایت جهت استفاده از سایت مخاطب لینک هایی را به سایت های دلخواه خود قرار می دهند این لینک ها در بعضی موارد قابل مشاهده می باشد ولی اغلب به صورتی می باشند که از دیدکاربر مخفی بوده ولی توسط موتورهای جستجو قابل مشاهده و ایندکس می باشند. این روش در بیشتر سایت هایی ایرانی که قالب های وبلاگ های نظیر بلاگ فا، میهن بلاگ .. را به صورت رایگان ارائه می دهند استفاده می شود.

سعی نمایید افزونه و قالب را به صورت مستقیم از سایت سازنده خریداری نمایید!! در صورتی که از سایت واسط استفاده می کنید و یا از شخصی چهت پرداخت وجه استفاده می نمایید درخواست نام کاربردی و پسورد در سایت سازنده نمایید!!

(متاسفانه بسیاری از شرکت ها به جای ارائه نام کاربری و پسورد در سایت سازنده تنها به ارائه کد لایسنس اکتفا می نماییند )

ادامه دارد ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

روالی که در سایت های شرکت های معتبر که قالب های فارسی را ارائه می دهند بدین شکل می باشد که این شرکت ها یک نسخه از افزونه را از سایت اصلی خریداری نموده اقدام به فارسی سازی نموده سپس به کاربر ایرانی ارائه می نمایند. پیشنهاد بنده به کاربر سطح متوسط و افرادی که آشنایی به کدنویسی و فارسی سازی ندارند استفاده از این شرکت های واسط می باشد چراکه از طرفی هزینه کمتری پرداخت می نمایید و طرح دیگر قالب فارسی در اختیار خواهید داشت.

موارد قابل ذکر دیگر:

1- قالب های فارسی شده توسط شرکت های ایرانی اغلب جهت جلوگیری از کپی و استفاده مجدد ... قسمت هایی از قالب اصلی کد گذاری و لایسنس گذاری می شود.

2- متاسفانه تعدادی از سایت ها ارائه دهنده قالب های فارسی از مراجع روسی و عربی جهت دانلود سورس اصلی فایل استفاده می نمایید و بدون بررسی های کافی اقدام به ارائه به کاربران می نمایید که مشکلات ذکر شده را برای کاربران خواهد داشت.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

شرکت های سازنده معمولا قوانین و روش های خاص خود را دارند به عنوان نمونه دو شرکت سازنده قالب جوملا مطرح خواهد شد:

شرکت JOOMLART

https://www.joomlart.com

این شرکت یکی از قوی ترین و پیشگامان قالب و فریم ورک قالب جوملا می باشد.

do.php?imgf=joomlaforum.ir_14040659301.jpg

JATC Standard Membership نسخه با پرداخت حق عضویت 59$ در مدت 3 ماه شما به تمامی قالب های این شرکت دسترسی خواهید داشت. امکان پشتیابی و دریافت لایسنس تنها برای یک سایت خواهید داشت با این حال امکان نصب تمامی قالب ها را خواهید داشت

JATC Standard Membership امکانات مشابه نسخه JATC Standard Membership با پشتیبانی 1 ساله و امکان دریافت لایسنس برای 3 سایت. هزینه تمدید حق عضویت برای سال بعد 49$ می باشد.

JA Developer Membership هزینه 300 دلاری لایسنس یک سال حق عضویت. این حق عضویت پیشرفته ترین لایسنس این شرکت می باشد که مناسب توسعه دهندگان می باشد امکان دسترسی به تمامی قالب ها و نصب بر روی دامنه نامحدود. پشتیانی ویژه از کاربر و امکان کاستومایز کردن محدود قالب ها به درخواست کاربر. هزینه تمدید سال بعد 30% از 300$ می باشد

شرکت معتبر دیگر ارائه دهنده قالب های جوملا gavick

https://www.gavick.com/

do.php?imgf=joomlaforum.ir_14040666721.jpg

PERSONAL هزینه 39 یورو ، نامحود در نصب و دسترسی به تمامی قالب های این شرکت، 3 ماه دسترسی به قالب و پشتیبانی . پشتیبانی تنها به صورت سوال در انجمن می باشد

BUSINESS نسخه PERSONAL متفاوت می باشد هزینه این حق عضویت 69 یورو می باشد .این نسخه تنها در مدت دسترسی و پشتیبانی که 9 ماهه می باشد با نسخه

نسخه LIFETIME دسترسی نامحدود زمانی به قالب ها/ هزینه این حق عضویت 99 یورو می باشد

DEVELOPER تنها تفاوت این حق عضویت با BUSINESS در پشیبانی VPI از شما می باشد.

ویرایش شده در توسط majid.fathi

Share this post


Link to post
Share on other sites

دوست عزیز جناب آقای فتحی;

مطلب بسیار کاربردی و ارزشمندی بود امیدوارم ادامه داشته باشه.

بنده همیشه این سوال رو تو ذهنم داشتم که : قالب نال شده رو از کجا میشه تشخیص داد ؟

و همچنین

از کجا میتوان فهمید که شرکت واسط ، قالب رو از سایت های عربی و روسی تهیه کرده ؟

ممنون

Share this post


Link to post
Share on other sites
دوست عزیز جناب آقای فتحی;

مطلب بسیار کاربردی و ارزشمندی بود امیدوارم ادامه داشته باشه.

بنده همیشه این سوال رو تو ذهنم داشتم که : قالب نال شده رو از کجا میشه تشخیص داد ؟

و همچنین

از کجا میتوان فهمید که شرکت واسط ، قالب رو از سایت های عربی و روسی تهیه کرده ؟

ممنون

در همان پست اول گفته شد . جوملا و نال اصلا معنی نداره و قالب نال اصلا معنی نداره چون قالب های جوملا سورس باز هست و چیزی کرک و دیکد نشده که ما بهش بگیم نال.

درمورد اینکه از کجا می تونید بفهمید که قالب از سایت های روسی هست یا ...

نمی تونید متوجه بشید چراکه بالفرض اگر لایسنس دولوپر خریداری نموده باشند اجازه در اختیار قرار دادند ان اکانت را برای شما نخواهند داشت ولی تعدادی از ارائه دهندگان و توسعه دهندگان جوملا لایسنس های خارجی ارائه می دهند که در افزونه و قالب قرار داده تا بتوانید اپدیت مستقیم داشته باشید (این توسعه دهندگان محدود بوده و اکثر شرکت های قالب جوملا این لایسنس خارجی را ارائه نمی دهند)

حالت دیگر اینکه از سایت های روسی و ... دانلود کرده باشند . در صورتی که توانایی بررسی قالب و افزونه را داشته باشند مشکلی ندارد .

حالت سوم اینکه روندی مثل سایت شولی http://shooli.com/ داشته . در اینجا ما افزونه و قالب ها را از افرادی تهیه می کنیم که از سایت اصلی خریدای نموده اند و در اختیار ما قرار می دهند و در عوض ما نیز افزونه هایی که خریداری کردیم را در اختیار انها قرار می دهیم. در این روش اگرچه از پشتیبانی سایت اصلی برخوردار نیسیم ولی حداقل از اصل بودن افزونه و قالب اطمینان داریم.

Share this post


Link to post
Share on other sites

من حدود دوسالی هست که طراحی سایت با جوملا را کار میکنم و 90درصد موارد از سایت های روسی من جمله سایتی که در بالا نام برده شد،استفاده کردم.

و یک بار هم برای امتحان، از سایت ایرانی قالب را خریداری کردم!

یکی از قالب هایی که از سایت های روسی مذکور دانلود کردم و کار کردم روش،بعد از چند ماهی،سایت به طور ناگهانی هک شد و پیغام هکر به زبان عربی و انگلیسی بود !

یکی از قالب هایی که از سایت ایرانی خریدم، مشکلی پیدا کرد که به نظرم غیر منطقی بود !که در این تاپیک از دوستان راهنمایی خواستم!

و مشخصا راه حلی که پیشنهاد میشود برای طراحان سایت با cms و خصوصا جوملا؟!

(با وردپرس همچین مشکلی تا به حال نداشتم!)

این تاپیک فوق العاده بود؛

متشکرم

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام منم از قالب های اورجینال استفاده می کنم و کارم فارسی سازی قالب اورجینال . قبلا از قالب های رایگان استفاده می کردم و کلی مشکل داشتم ولی از وقتی قالب اورجینال تهیه می کنم واقعا راحتم. با هیچ مشکل جدی ای مواجه نشدم . البته قالب اورجینال هم چند دسته است باید واسه شرکت های معتبر را خریداری کنی نه از شرکتهای درپیتی که از افزونه های اینو اون استفاده می کنن . وقتی بهشون می یه این افزونه مشکل داره لینک سازندشو میدن به آدم و هیچ کاری نمی کنن.

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری