majid_aqaiy

دانشنامه سئو سايت مجید آقائی

8 پست در این موضوع

با سلام

در پی درخواست دوستان عزیز که خواستار آموزش های سئو بودن.

و با توجه به روش ها و متد های فردی که هر سئو کار برای خود دارد.

و دانشنامه های مختلفی از اساتید محترم انجمن که در انجم موجود میباشد

بر آن شدیم تا با ارائه اخبار و مطالب آموزشی سئو در این بخش بصورت کاملا شخصی بپردازیم.

امیدوارم با مجموع آموزش های هریک از دانشنامه ها علم شما هر روز در این رابطه بیشتر شود.

این تاپیک تعاملی هستش و همه در کنار هم میخواهیم یاد بگیریم دوستانی هم که میتونن به من یاری برسونن تو همین تاپیک میتونن به سوالات دوستان دیگه جواب بدن

التماس دعا

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

google-update.jpg

این آپدیت جدید تمام اطلاعات دامنه های پارک شده روی هم را حذف می کند. به عنوان مثال اگر شما یک دامنه با پسوند ir و یک دامنه با پسوند com داشته باشید و هر دو را روی یک هاست پارک کرده باشید و گوگل تا به حال نتوانسته بود تشخیص دهد که اطلاعات هر دو دامنه کپی هستند، الگوریتم جدید با بروزرسانی که بر روی آن انجام شده تمام ایندکس های حداقل یکی از دو دامنه را حذف خواهد کرد.

در صورتی که از پروتکل https استفاده می کنید و یا این پروتکل بر روی هاست شما فعال هست ممکن است این الگوریتم آسیب جدی به سایت شما برساند زیرا گوگل تمام صفحات ایندکس شده http شما را حذف خواهد کرد. حتی اگر https سایت شما خطا بدهد و صرفا پروتکل آن بر روی سایت شما فعال باشد.

در صورتی که سایت شما هم با www و هم بدون آن لود می شود و ریدایرکت نمی شود، حتما یکی از دو حالت را انتخاب کنید زیرا گوگل این موضوع را نیز مد نظر دارد و ایندکس های اضافه را پاک می کند. بهترین روش برای ریدایرکت کردن، استفاده از کد خطای 301 است.

ایندکس شدن پوشه های مختلف سایت با پروتکل های مختلف نیز از هم جدا شده اند، یعنی اگر آدرس دهی صفحات مختلف سایت شما به صورتی است که هر بخش در یک پوشه قرار دارد مانند Example Domain در این صورت گوگل برای هر پروتکل ایندکس جداگانه ای برای سایت شما در نظر خواهد گرفت.

Share this post


Link to post
Share on other sites
seonq-1.gif

در بعضی مواقع می بینیم که مطلبی در سایت خود انتشار داده ایم و چند ساعت یا چند روزی از زمان انتشار آن می گذرد ولی هنوز هم که هنوز است شاهد ایندکس آن در موتور های جستجو نیستیم. البته ممکنه صفحه اصلی سایت هم حالش به این روز بیفته.

علت چیست ، چگونه این مشکل را حل کنیم؟

یکی از اهداف مهم هر موتور جستجو این است که سایت با کیفیت و مفید را بالاتر از سایت ها لیست کند که در این مورد گوگل از همه جلوتر است.

اگر سایت شما دچار ایندکس نشدن در گوگل شده ادامه پست را از سئو ان کیو بخوانید!

قدم اول – مطمئن باشید سایت شما در موتور های جستجو ایندکس شده باشد

اگر سایت شما تازه راه افتاده کمی صبر کنید ، ممکن است ایندکس شدن سایت شما در گوگل تا ۳ روز طول بکشد.

خود را در این ۳ روز به صورت کامل آماده ایندکس شدن توسط گوگل کنید

یکی از دلیل های ایندکس نشدن اینه که سایت شما خوب بهینه نشده باشد و روبات های مهربان گوگل مجبور شوند شما را لیست نکنند.

خب برای فهمیدن این که سایتم در گوگل ایندکس شده یا نه ، به روش زیر توجه کنید:

میریم گوگل / کلمه info: را تایپ کرده و بدون فاصله جلوی آن آدرس کوتاه سایت را وارد کرده و اینتر میزنیم.

برای مثال:

info:seonq.com

قدم دوم – مطمئن باشید که سایت شما و نوشته های آن برای گوگل، قابل ایندکس باشد

گاهی پیش می آید که مدت زیادی عمر سایت شما میگذرد ولی بازم هم صفحه اصلی سایت شما در گوگل ایندکس نیست؛

و یا گاهی زمان زیادی از منتشر شدن مطلب جدید شما در سایت میگذرد ولی باز هم اندیکس نمیشود.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که نوشته جدید تان و یا سایت توسط گوگل قابل ایندکس است، موراد زیر را بررسی کنید.

۱- بررسی کنید که آدرسی که ایندکس نمیشود در بخش Crawl Errors گوگل وبمستر تولز پیغام خطا (مانند ۴۰۰/۴۰۳/۴۰۴ و …) نداشته باشد، و سالم باشد.

۲- فایل Robots.txt سایت خود را بررسی کنید، تا از طریق روبات سایت، مسدود نشده باشد.

۳- اطمینان حاصل کنید که در <head> آدرس مطلب شما meta tag مسدود کننده ایندکس مانند <meta name=”robots” content=”noindex”/> وجود نداشته باشد.

قدم سوم – اطمینان حاصل کنید که مرور سایت و نوشته های آن توسط روبات گوگل و کاربر آسان باشد

سایت ها و نوشته هایی که مطالعه آن برای تمامی کاربرها به دلیل نیاز داشتن به نصب افزونه خاصی بر روی مرورگر یا پسوند غیر متنی داشتن میسر نیست، رتبه خوبی در جستجو کسب نمیکنند

(مانند سایت هایی که برای مشاهده آن میبایست افزونه Silverlight یا فلش پلیر نصب کرد، یا سایتهایی که به جای متن از عکس استفاده کردند).

قدم چهارم – اطمینان حاصل کنید آدرس سایت و یا نوشته، درست است و تغییر نکرده است

اگر ساختار سایت را تغییر میدهید و یا آدرس نوشته ها را تغییر میدهید و یا برای سایت یک دامین جدید ثبت میکنید و میخواهید دامین را تغییر بدهید، باید به گوگل و سایر موتورهای جستجو بفهمانید که آدرس تغییر داده شده است که آنها هم آدرس جدید را ایندکس کنند.

اگر آدرس نوشته ای را تغییر دادید برای اینکه آدرس جدیدش در گوگل ایندکس ظاهر شود، باید از هدایت آدرس (ریدارکت ۳۰۱) استفاده کنید.

قدم پنجم - اطمینان حاصل کنید که سایت شما ویروسی نشده باشد

قدم پنجم از سئو : گوگل از سایتهایی که به کاربر آسیب برساند و یا ویروسی باشد، رتبه شان را در جستجو کم میکند و ممکن است به صورت کامل از ایندکس حذف کند.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites
social_networking.jpg

اهمیت شبکه های اجتماعی در ارتقای کیفیت معرفی سایت شما به موتور های جستجو است و نتیجه ی این امر بالا رفتن رتبه و اعتبار سایت شما خواهد بود.

۱)فیسبوک و سیگنال های فیسبوک

هنگامی که از شبکه های اجتماعی صحبت می شود اولین اسمی که در ذهن هر کسی نقش می بندد فیسبوکاست. این شبکه بزرگترین شبکه ی اجتماعی است که در بین سایرین بیشترین کاربر را از سرار جهان به خود اختصاص داده است. با این حال شاید در مورد ایجاد مستقیم ترافیک بر روی سایت شما خیلی کمک کننده نباشد، اما قطعا بهترین گزینه برای ایجاد سیگنال های اجتماعی است.

تعداد لایک ها ، اشتراک گذاری ها و نظرات روی پروفایل شما بیانگر تعداد کاربرانی است که به محتوای تولیدی شما علاقه مند هستند و مطالب شما را دنبال می کنند. نه تنها لایک کردن پست ها بلکه اشتراک گذاری ها بیانگر خوبی برای میزان علاقه مندی مخاطبان می باشد. نظراتی که در زیر هر پست نوشته می شود شما را از اینکه مخاطبان تا چه اندازه سعی در تعامل و ارتباط دارند مطلع می کند. تمامی این فعالیت ها مانند فاکتور های رنکینگ عمل می کند و برای ارتقای میزان فروش و شرایط کسب و کار شما به صورت غیر مستقیم دخیل هستند.

۲)توییتر و سیگنال های توییتر

توییتر نیز یکی از بهترین ابزار بازاریابی آنلاین می باشد. یک نوشته ی خوب در توییتر می تواند به وسیله ی میلیون ها نفر دیده شود و بدین ترتیب بستر مناسبی برای ایجاد کمپین سئو تنها با نوشتن مطلبی جذاب می باشد. توییتر به خاطر فضایی که دارد بسیاری از مطالب در آن مختصر ارائه می شوند و همین امر موجب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد.

در مورد سیگنال های توییتر:

زمانی که ما از سیگنال های اجتماعی توییتر صحبت می کنیم منظور تعداد اشتراک گذاری مطلبی است که شما ایجاد کرده اید. این اشتراک گذاری ها در توییتر تاثیر به سزایی در ارتقای رتبه ی شما در موتورهای جستجو دارد. بنابراین توجه کنید که مطلبی که ارائه می دهید در رابطه با موضوع محبوب مخاطب باشد و مهم تر از آن در جایی مطلب خود را منتشر کنید که افراد بیشتری در آنجا فعال هستند. به این ترتیب افراد بیشتری به محتوای مورد نظر شما دست پیدا خواهند کرد.

۳)گوگل+ و سیگنال های گوگل پلاس

گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه ها به تازگی وارد بازار شبکه های اجتماعی شده است اما از آنجایی که این شبکه به وسیله ی خود گوگل تاسیس شده از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه نکردن به شبکه ی خود گوگل کار بسیار دور از عقلی است.

سیگنال های اجتماعی گوگل به صورت “+۱″ دیده می شوند. +۱ یعنی یک نظر مثبت برای وبسایت و در نتیجه یک اثر مثبت در رنکینگ سایت شما. همچنین تبلیغات و اشتراک گذاری ها نیز تاثیر مثبتی در بالا بردن رنکینگ سایت دارند و در این میان اشتراک گذاری هایی موثرتر هستند که از طرف افراد معتبر انجام پذیرد. و باز هم بدون در نظر گرفتن جزئیات این پروسه می توان با اطمینان گفت که شبکه ی اجتماعی گوگل نیز نقش بسیار پررنگی را در افزایش رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو ایفا می کند.

سایر وبسایت های رسانه ای – اجتماعی

تعداد وبسایت های اجتماعی و رسانه ای بسیار زیاد است اما سه وبسایت معرفی شده محبوب ترین آنها هستند. لایک هایی که از سایت لینکدین(LinkedIn) نیز دریافت می شوند برای کسب و کارهای مختلف و حتی متخصصین در رشته های گوناگون بسیار مفید هستند.این موضوع در مورد سایت یوتیوب (YouTube) و فلیکر (Flickr) ، که سایت های رسانه ای و اشتراک گذاری بسیار جذابی هستند ، نیز صدق می کند.پینترست (Pinterest) نیز یکی دیگر از رسانه های اجتماعی است که تا کنون در بازاریابی اینترنتی و به خصوص در کمپین های سئو تاثیرات به سزایی داشته است.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites
table-goals.jpg

اگر شما بخواهید از خانه خودتان به خانه یکی از دوستان خود که از شما خیلی دور هست بروید، پیش از آغاز حرکت پیش خود فکر می*کنید که از کدام مسیر بروید تا هم در ترافیک نمانید و هم زودتر به خانه او برسید. در ذهن خود نقشه شهر را مرور می*کنید و با توجه به دانش و تجربه*ای که از مسیرها و ترافیک دارید، بهترین مسیر را انتخاب می*کنید و بعد حرکت می*کنید.

همین موضوع در مورد اهداف زندگی شما هم صادق است، هر چند کمتر به آن توجه می*شود. اگر بخواهید به اهداف خود در زندگی دست پیدا کنید باید یک نقشه راه داشته باشید تا به کمک آن نقشه از بهترین مسیر ممکن بروید تا سریع*تر به اهداف خود برسید. در این مقاله یک نقشه راه کلی در مورد اهداف را به شما نشان می*دهم تا بتوانید به کمک آن کمی هدفمندتر به سوی اهداف خود حرکت کنید.

جدول اهداف چیست؟

در یک توضیح مختصر می*توانم بگویم که جدول اهداف همان نقشه راهی است که پیش از این در موردش کمی توضیح دادم. این جدول نقشه گنجی است که شما را به گنج مورد نظرتان که همان اهداف*تان باشد می*رساند. اگر در اینترنت تا به حال در این مورد جست*وجو کرده باشید می*دانید که تا کنون صدها مدل از این جدول طراحی شده که برخی از آنها بیش از جد مختصر و برخی دیگر بیش از حد پیچیده هستند. برای همین من تصمیم گرفتم جدولی را به شما معرفی کنم که نه زیاد پر جزئیات و گمراه کننده باشد و نه بیش از حد مختصر. در تصویر زیر می*توانید جدول اهدافی که در این مقاله در موردش صحبت می*کنم را ببینید.

table-goals2.jpg

جدول اهداف

البته خود جدول به اندازه کافی واضح هست که نیازی به توضیحات اضافه نداشته باشد، اما بد نیست نگاه دقیق*تری داشته باشیم به هر بخش از این جدول.

اهمیت اهداف کوتاه مدت

حتما متوجه شدید که در این جدول، اهداف شما به دو بخش اهداف کوتاه مدت و اهداف بلند مدت تقسیم شده*اند. اما اهداف کوتاه مدت چه اهدافی هستند؟ این اهداف که زیاد هم به آنها توجه نمی شود در واقع پل ارتباطی بین فعالیت های شما و اهداف اصلی شما یا همان اهداف بلند مدت شما هستند.

وقتی صحبت از برنامه*ریزی برای رسیدن به اهداف می*شود، اکثر افراد معمولا به این فکر می*کنند که چه اهدافی برای زندگی خود در نظر دارند و بعد همان اهداف را دنبال می*کنن،. ولی در کمال تعجب هر چقدر سعی و تلاش می*کنند به اهداف خود نمی*رسند. علت این ناکامی کاملا واضح است. علت این است که این افراد فقط به نقطه پایان فکر می*کنند و به فکر راه رسیدن به نقطه پایان نیستند.

به همین دلیل است که تاکید می*کنم در برنامه*ریزی*های خود به اهداف کوتاه مدت هم فکر کنید. گاهی ممکن است این اهداف کوتاه مدت زیاد برای شما جذاب نباشند ولی باید در نظر داشته باشید که برای رسیدن به اهداف بلند مدت باید از اهداف کوتاه مدت کمک بگیرید.

به عنوان مثال فرض کنید شما می*خواهید در کار خود پیشرفت کنید، به همین خاطر پیشرفت در کار را هدف خود قرار می*دهید و سعی می*کنید با فعالیت*هایی مثل زودتر رفتن سر کار یا بیشتر کار کردن به هدف خود برسید. در این صورت ممکن است اصلا به هدف خود نرسید یا خیلی دیر به آن هدف دست یابید. اما اگر برای خودتان اهداف کوتاه مدت در راستای هدف اصلی خود معین کنید و در جهت اهداف کوتاه مدت خود فعالیت کنید خواهید دید که خیلی زودتر به هدف اصلی خود می*رسید. در این مثال اهدف کوتاه مدت شما می*توانند مطالعه بیشتر و افزایش دانش کاری باشد. حالا اگر مثل قبل در همان زمان همیشگی در محل کار حاضر شوید و همان مدت زمان در دفتر کار خود به کار کردن مشغول باشید ولی به شکل موثرتر و بهتر کار کنید می*توانید خیلی زودتر در کار خود پیشرفت کنید.

فعالیت در راستای اهداف کوتاه مدت

اکنون که متوجه اهمیت اهداف کوتاه مدت شدید، باید سعی کنید برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود، اهدافی کوتاه مدت معین کنید و بعد در راستای اهداف کوتاه مدت، به فعالیت بپردازید. بر همین مبنا ممکن است در یک نگاه سطحی فعالیت*های شما هیچ ارتباطی به اهداف بلند مدت شما نداشته باشند ولی اگر درست برنامه*ریزی کرده باشید می*دانید که شما برای اهداف کوتاه مدت خود دست به انجام فعالیت*های مختلف می*زنید و این اهداف کوتاه مدت هستند که شما را به اهداف اصلی*تان می*رسانند.

نحوه استفاده از جدول اهداف

احتمالا متوجه دو پیکان کناری این جدول شده*اید. با اینکه این پیکان*ها در حاشیه جدول قرار دارند ولی همین پیکان*ها هستند که به جدول معنا می*بخشند. همین*طور که در پایین این پیکان*ها نوشته شده است، شما برای طراحی جدول برنامه*ریزی برای خودتان باید از بالا به پایین پیش بروید، به این معنی که ابتدا باید اهداف بلند مدت یا همان اهداف اصلی خود را مشخص کنید که البته این مرحله زیاد هم سخت نیست. مرحله دوم تعیین اهداف کوتاه مدت است که سخت*ترین مرحله این جدول به حساب می*آید چون باید به دقت بررسی کنید که برای رسیدن به یک هدف بلند مدت به چه اهداف کوتاه مدتی نیاز دارید. مرحله آخر هم تنظیم فعالیت*هایی در راستای اهداف کوتاه مدت است که این مرحله هم زیاد مشکل نیست.

اما در هنگام به*کارگیری این جدول، روند کار کاملا برعکس می*شود، یعنی مشخصا شما باید ابتدا از فعالیت*ها شروع کنید تا به اهداف کوتاه مدتی برسید که شما را به اهداف بلند مدت می*رسانند.

نتیجه

حتما از خودتان می*پرسید که این جدول در چه مواردی کاربرد دارد. به جرات می*توان گفت که شما از این جدول می*توانید در هر موردی استفاده کنید. چه در وبلاگ*نویسی و چه در آزادکاری و چه در هر کار دیگری، این جدول کمک زیادی به شما خواهد کرد. با اینکه موضوع بحث وبلاگ یک ادمین بیشتر به وبلاگ*نویسی و آزادکاری مرتبط است و این جدول برای آزادکارها و بلاگرها هم می*تواند بسیار مفید باشد، اما کارایی این جدول هیچ محدودیتی ندارد و در هر کاری می*توان از آن استفاده کرد.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites

بخش جدیدی به گوگل وبمستر تولز اضافه شد

security-issues-section.png

گوگل اعلام کرد است که بخشی جدید را در ابزار وب مستر خود اضافه می کند. این بخش “مشکلات امنیتی” نام دارد. این بخش جدید با هدف رسیدگی بهتر به مشکلات امنیتی مالکین سایت ها در مواردی مثل هک شدن، مل ویر (بد افزار)، و غیره طراحی شده اند. این بخش همچنین روشی دقیق و کامل برای حل این مشکلات ارائه می کند. در ضمن شما می توانید درخواست بازنگری بر سایت را داده تا از امنیت سایت خود مطمئن شوید.

برای ادامه توضیحات به ادامه مطلب مراجعه کنید

در این بخش جدید، شما توانایی انجام کارهای زیر را خواهید داشت:

۱ – اطلاعاتی بیشتر در مورد مشکلات امنیتی سایت خود پیدا کنید.

۲ – مشکلات را با کدهای اسنیپت، سریعتر مشخص کنید.

۳ – درخواست بزارنگری بر مشکلات را از طریق فرآیندی ساده ارسال کنید.

کسب اطلاعات بیشتر

شما توانایی دیدن تمام مشکلات امنیتی که ممکن است در سایت وجود داشته باشند، شامل تزریق کد مل ویر (بد افزار)، خطای تمپلت در زمان تزریق، تزریق SQL، تزریق محتوا برای اسپم و بسیاری دیگر را خواهید داشت.

بخش زیر، بعضی از مشکلات امنیتی را نشان می دهد که در ابزار وب مستر نشان داده می شوند:

مشکلات امنیتی

مل ویر (بد افزار)

گوگل کدهای خطرناک در سایت شما پیدا کرده است. برای حفاظ کردن بازدیدکنندگان از مل ویر (بد افزار)، نتایج جست و جوی گوگل، یک هشدار در زمان کلیک شدن بر روی لینک نشان خواهد داد. بعضی از مرورگرها مثل کروم نیز چنین هشداری را نشان می دهند.

تزریق کد مل ویر (بد افزار)

این صفحات کاربران را به سایتی هدایت می کنند که دارای مل ویر (بد افزار) است

خطای تزریق تمپلت

این صفحات به پیام خطایی بر می گردند که شامل محتوای مخرب می شوند.

تزریق SQL

این صفحات دارای محتوای مخرب در بانک داده هستند.

هک بوسیله اسپم

یک هکر می تواند سایت شما را دستکاری کرده و محتوای اسپم در آن قرار دهد. رای حفاظت از بازدیدکنندگان سایت، نتایج جست و جوی گوگل ممکن است صفحات سایت را به عنوان هک شده نشان دهد. همین طور ممکن است مدل قدیمی تر و سالم سایت نیز نشان داده شود.

تزریق محتوا

این صفحات توسط هکر دستکاری شده و شما به در نتایج به عنوان اسپم نشان داده می شود.

security-issues-section1.jpg

مشخص کردن خطرات امنیتی

سپس گوگل به شما اجازه می دهد بر روی هک شدن یا بدافزارهای واقعی تمرکز کنید. در این مرحله شما سریعا سایت خود را برای پیدا کردن اسنیپت های خطرناک کد یا محتوای مضر اسکن می کنید. در بخش، زیر مثالی از این صفحه را مشاهده خواهید کرد:

content-injection.png

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites

پیدا کردن رتبه کلمه کلیدی سایت در گوگل

دوستان زیادی به دنبال برنامه یا اسکریپتی بودند که بتونند جایگاه سایتشون با یک کلمه در موتور جستجو گوگل را به راحتی پیدا کنند و لازم نباشه که مثل شیوه قدیمی جستجو کردن در صفحات نتایج به دنبال بدست اوردن رتبه کلمه کلیدی بود. که واقعا هم حق دارند چون این کار هم یکی از مواردی اصلی در مانیتورینگ سئو سایت هست و روش قدیمی واقعا سخت و زمانگیر بود بخصوص اگه سایتتون مثلا تو صفحه ۱۰ گوگل باشه! حالا امروز میخوایم چند نرم افزار سئو رایگان و فوق العاده خوب برای پیدا کردن رتبه کلمه کلیدی سایت در گوگل بهتون معرفی کنیم.

1: دریافت رایگان نرم افزار Free Monitor for Google برای یافتن رتبه کلمه کلیدی سایت در گوگل

Free Monitor for Google - search engine position and web ranking seo software

نحوه کار با برنامه:

۱٫ پس از دانلود و نصب برنامه، از شما ابتدا پرسیده میشه که میخواهید در چند نتیجه اول گوگل به دنبال سایت شما بگرده، که خوب پیشنهاد ما قرار دادن روی عدد ۱۰۰ هست (۱۰ صفحه اول). همچنین از شما پرسیده میشه که از کدوم جستجوی منطقه ای استفاده بشه که خوب شما منطقه مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کشور ایران تو لیست نیست (چون خود گوگل هم نداره!) ولی زبان فارسی را بعنوان یکی از گزینه های کشور امارات اورده. در حالت عادی شما روی USA قرار بدید.

۲٫ بعد در مقابل گزینه Site URL بر روی علامت بعلاوه کلیک کنید تا بتونید آدرس سایتتون را وارد کنید.

۳٫ سپس بر روی دکمه کناریش یعنی Edit Keyword کلیک کنید و کلمه کلیدی یا کلمات مورد نظرتون را وارد کنید.

۴٫ حالا دیگه کافیه روی علامت ذره بین کلیک کنید تا جایگاه کلمات شما در گوگل را ظرف چند دقیقه به راحتی در اختیارتون بزاره.

2:ریافت رایگان نرم افزار فارسی Karna Search Engine برای یافتن رتبه کلمه کلیدی سایت در گوگل،بینگ و یاهو

پیدا کردن موقعیت سایت در موتورهای جستجو و موقعیت سایت در نتایج گوگل

نحوه کار با برنامه:

این برنامه هم که فارسی هست و فقط لازمه که نصبش کنید و وارد محیط برنامه که شدید دیگه همه چیز به زبان شیرین فارسی هست. فقط تو این برنامه دقت کنید که تعداد صفحه را میگیره که بهتره روی عدد ۱۰ قرار بدید.

در ضمن مزیت این برنامه اینکه تو موتورهای جستجو بینگ و یاهو هم میتونه رتبه شما را نشون بده.

امیدوارم از این برنامه ها استفاده بهینه بکنید!

Share this post


Link to post
Share on other sites

افزایش رتبه نسخه موبایل سایت در موتورهای جستجو

Screen-Shot-2014-10-28-at-2.58.41-PM.png

مرکز تحقیقات سئو یک تحقیق جدید درباره رتبه بندی کلیک های وردی به سایت از گوگل ارائه داده است. در این تحقیق رتبه بندی در جستجو با موبایل و جستجوی در رایانه مورد بررسی قرار گرفته است.

این بررسی که در یک بازه زمانی ۹۰ روزه و در بین دو میلیون کاربر انجام شده است، نشان میدهد که در جستجو های انجام شده با موبایل اگر در رتبه اول نباشید میزان CTR شما به اندازه چشمگیری کاهش پیدا میکند.

در جستجوهایی که با موبایل انجام میشود، اگر شما در رتبه اول باشید میزان %۲۷٫۷ از کلیک ها از شما خواهد بود و اگر در رتبه دوم باشید به میزان %۹٫۲ ! یعنی اگر رتبه اول باشید، بیشتر از ۳ برابر نسبت به رتبه دوم کلیک خور و ورودی از موتورهای جستجو خواهید داشت.

اما در جستجوها توسط رایانه این میزان اختلاف کمتر است. یعنی رتبه اول %۱۹٫۳ کلیک دریافت میکند و رتبه دوم %۱۱٫۳ کلیک خواهد داشت. پس میزان اختلاف رتبه اول و دوم در جستجوهای رایانه ایی کمتر از جستجوهای موبایلی است.

در ضمن نکته مهم دیگری که از این تحقیق می توان یافت، بالاتر بودن تعداد کلیک رتبه اول در جستجو با موبایل نسبت به جستجو با کامپیوتر است. یعنی ۲۷٫۷% نسبت به ۱۹٫۳% .البته توجه داشته باشیم که کلا تعداد جستجو با کامپیوتر خیلی بیشتر از جستجو با موبایل است ولی این میزان نیز در حال کاهش هست و با معرفی روزانه چندین گوشی هوشمند و فراگیر شدن آن ها، میزان جستجو با موبایل نیز در حال افزایش است.

شاید بشود یکی از دلایل مهم این امر را کوچک بودن صفحه موبایل نسبت به کامپیوتر و در نتیجه نیاز به اسکرول صفحه و در نتیجه کم حوصله کردن کاربر برای رفتن به گزینه ها بعدی دانست. (البته این نظر شخصیه من هست و در نتایج تحقیق قید نشده!)

حالا این مورد را اطلاع رسانی کردیم که اگه برای سئو سایت در جستجو با رایانه تلاش بی وقفه ای دارید، برای بهینه سازی نسخه موبایل و افزایش رتبه سایت در جستجو با موبایل زحمت بیشتری بکشید. چون اونجا فقط باید اول باشید!

در ضمن انشااله به زودی با آموزش هایی در زمینه بهینه کردن سایت برای موبایل و تبلت در خدمتتون خواهیم بود. پس خودتون را آماده کنید…

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری