mohammad_teymori

راه اندازی مجمع اینترنت پارسی زبانان/ جزئیات حضور پدر اینترنت در ایران

1 پست در این موضوع

سهیل مظلوم- دبیر این همایش امروز در نشست خبری هدف از برگزاری این رویداد که با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و تهران و نیز اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عربی (اجمع) برگزار می شود را انسجام بخشی فعالیتهای حوزه ict و تداوم همکاریهای بین المللی با حضور پررنگ ایران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این رویداد روزهای 8 و 9 شهریورماه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد با توجه به فضای جدید تعاملات ایران با سایر کشورها، رفع تحریم ها و توافقات بین المللی، این رویداد بتواند در جهت ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کشورهای فارسی زبان موثر واقع شود.

راه اندازی مجمع اینترنت پارسی زبانان

آزاده داننده رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و رئیس کمیسیون بین الملل این سازمان راه اندازی مجمع اینترنت پارسی زبانان را یکی از اهداف نهایی برگزاری این رویداد دو روزه عنوان کرد.

وی در تشریح جزئیات برگزاری این همایش گفت: در این رویداد 11 نشست تخصصی با موضوعات مرتبط با نقش اینترنت در مسائل اقتصادی، زیرساخت باندپهن، امنیت و حقوق دسترسی در اینترنت، محتوای فارسی، نقش دولت در توسعه، روندهای تکنولوژیک، وضعیت ایران پس از لغو تحریم، همکاری های منطقه ای، جوانان و انتظارات در ict برپا خواهد شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ادامه داد: در کنار این اجلاس، دو رویداد مربوط به انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عضو اکو و نیز دومین نشست شورای مشورتی مربوط به انجمن راهبری اینترنت پارسی زبانان برگزار خواهد شد. در همین حال نمایشگاهی از توانمندی های کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات برپا می شود.

داننده از برپایی اولین جایزه چالش های نوآورانه خبر داد و گفت: طی فراخوانی از ایده های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای این مسابقه دعوت به عمل خواهد آمد.

وینتون سرف موافقت خود را اعلام کرد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به کشورهای مختلفی که برای شرکت در این همایش از آنها دعوت به عمل آمده است گفت: 50 سخنران از کشورهای مختلف منطقه آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا و کشورهای عضو اکو در این اجلاس حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از میهمانان ویژه ای برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آمده است ادامه داد: در حال حاضر سر وینتون سرف پدر اینترنت جهان، فادی شهاده رئیس ایکان برای حضور در این اجلاس موافقت خود را اعلام کرده اند؛ همچنین در حال مذاکره برای حضور دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در این اجلاس هستیم.

داننده آمادگی مشارکت انجمن تامین کنندگان ict کشورهای منطقه و نیز دست اندرکاران این بخش را اعلام کرد و افزود: علاوه بر این از مقامات ارشد دولتی ایران نیز برای حضور در این رویداد دعوت به عمل آمده است.

تقویت زبان فارسی در اینترنت

کاظم آیت اللهی - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز در این نشست، مخاطبان این اجلاس را صاحبان کسب و کار در صنعت ict و آموزش، صاحبان ایده، دانشجویان و جوانان، دولت عنوان کرد و گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی در راستای برگزاری نشست ها و محورهای گفت و شنود از جمله اهداف برگزاری این همایش دو روزه است.

وی افزود: ملاقات هیات های تجاری با یکدیگر و همکاریهای مشترک در حاشیه این اجلاس تدارک دیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: این همایش با هدف تقویت زبان فارسی در اینترنت و با حضور فعال کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان برگزار خواهد شد.

آیت اللهی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات پیشران توسعه کشورها است گفت: ایجاد زیرساخت فکری در حوزه اینترنت از جمله اهداف برپایی این اجلاس است که برآورد می شود حدود 400 هزار دلار هزینه در پی خواهد داشت.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری