mohammad_teymori

سایت جدید زده*اید؟ باید زمان تبدیل بازدیدکنندگان را به 5 ثانیه یا کمتر برسانید!

1 پست در این موضوع

تصمیم دارید پروژه وب جدیدی راه*اندازی کنید؟ قبل از اینکه خط اول کد را بنویسید یا مشغول طراحی سایت بشوید، باید به*صورت واضح و مشخص برای خودتان تعریف کنید که چطور می*خواهید یک بازدیدکننده معمولی را به یک مشتری دست*به*نقد تبدیل کنید. مسئله تبدیل جزء اصول اساسی تمام پروژه*های وب است و درصورتی*که به شکل صحیح اجرا نشود، در بهترین حالت باعث کاهش ROI کمپین و در بدترین حالت باعث شکست کل پروژه می*شود.

new-web-1

طبق جدیدترین بررسی*ها، هر کاربر در طول ماه به بیش از 80 صفحه جدید سر می*زند. در این وضعیت باید سعی کنید برای کاربر چیزی بیشتر از یک سایت جدید باشید! درصورتی*که نتوانید بین انبوه سایت*های موجود، متفاوت به نظر برسید و در کمتر از 5 ثانیه توجه مخاطب را جلب کنید، تمام شانستان را از دست می*دهید. اما چرا فقط 5 ثانیه؟

برای جلب* توجه کاربر جدیدی که برای اولین بار به سایت سر زده، دقیقا همین*قدر وقت دارید! در طول همین مدت کوتاه، نیمی از کاربران می*توانند دو خط از متن را بخوانند و نگاه کوتاهی به بخش*های مختلف محتوا (عکس*ها، لوگوها و …) بیندازند. همین و بس! درنتیجه باید سعی کنیم پاسخ این دو سؤال را به*صورت مختصر و مفید در اختیار کاربر قرار بدهیم:

اول اینکه با استفاده از نهایتاً 10 کلمه توضیح بدهیم: “دقیقاً چه*کار می*کنیم،” دوم اینکه به*صورت مختصر بگوییم: “چطور این کار را می*کنیم.”

در این صورت کاربر می*تواند در عرض 5 ثانیه تمام اطلاعات موردنیازش را به دست بیاورد و تصمیم بگیرد می*خواهد داخل سایت بماند یا پنجره مرورگرش را ببندد.

بیایید مسئله را با جزئیات کامل و در قالب یک مثال عینی بررسی کنیم:

new-web-2

می*بینید که در یک خط 3 کلمه*ای توضیح داده*اند چه چیزی به مشتری ارائه می*کنند و بعدازآن هم در 2 خط نحوه ارائه خدماتشان را توضیح داده*اند و ویژگی*های منحصربه*فرد آن را معرفی کرده*اند.

در مثال بعدی همین الگو با موضوع کاملاً متفاوتی پیاده*سازی شده:

new-web-3

اپلی***نی که اخبار را به*صورت اتوماتیک داخل شبکه*های اجتماعی منتشر می*کند.

این پروسه دومرحله*ای “چه*کار می*کنیم؟” و “چطور این کار را می*کنیم” را می*توانیم در هر سطحی به*راحتی پیاده*سازی کنیم. دقیقاً با همین استراتژی تعداد زیادی از وب*سایت*ها در حوزه*های مختلف کاری از محصولات دیجیتالی و آموزشی اینترنتی و موبایل گرفته تا مؤسسات وام و بیمه را بهینه*سازی کردیم و با پاسخ دادن به سؤال طرف مدت کمتر از 5 ثانیه، میزان بهینه*سازی تبدیل (CRO) را هم به*صورت میانگین تا 13.68% بهبود دادیم.

اهمیت طراحی حرفه*ای

اگر فکر می*کنید با خسیس*بازی درآوردن هنگام طراحی صفحات ورودی، به نفع شرکت کار می*کنید، سخت در اشتباهید!

در دنیای درهم*وبرهم امروز، احتمالاً سایتتان تنها نقطه تماس کمپانی با مشتریان است، درنتیجه درصورتی*که برای طراحی حرفه*ای یک سایت قابل*قبول که کاربران بتوانند به*راحتی داخلش جابجا شوند، هزینه کافی نکنید، احتمالاً شانس کمی برای تبدیل بازدیدکننده*ها به مشتری واقعی پیدا می*کنید. طراحی حرفه*ای سایت تنها ظاهر آن را زیباتر نمی*کند، بلکه پیغام بسیار مهمی به کاربر منتقل می*کند: پیغام معتبر بودن، حرفه*ای بودن و مصمم بودن مجموعه.

5 ثانیه*ای که صحبتش را کردیم یادتان هست؟ کاربران حتی قبل از اینکه خط اول (عنوان متن) را بخوانند، به*سرعت تشخیص می*دهند با محتوای به*دردبخوری طرف هستند یا نه. کافی است یک نگاه بیندازند، همین و بس! یک نگاه کلی به طراحی سایت و مجموعه زحماتی که برای کل پروژه کشیده*اید. نکته جالب*توجه اینجاست که یک کاربر عادی هم می*تواند وضعیت سایت را ارزیابی کند، لازم نیست هم متخصص کامپیوتر باشد! هرکدام از کاربران هرروز آن*قدر صفحات جدید می*بینند که کاملاً حرفه*ای شده*اند و می*توانند بلافاصله خوب را از بد تشخیص بدهند.

درنتیجه بهتر است یک طراح باتجربه و حرفه*ای استخدام کنید تا به*خوبی بداند چطور باید پیغام “چه*کار می*کنیم” مجموعه را در قالب عکس، ویدئو یا هر نوع دیگری از محتوا منتقل کند. در این وضعیت کاربران می*توانند به*صورت یکنواخت و مطمئن با محتوای بصری سایت در ارتباط باشند. مثال زیر یک نمونه ناموفق را به تصویر می*کشد:

new-web-4

تکلیف سایت با خودش مشخص نیست! معلوم نیست از کجا باید شروع کنیم! همه*چیز آن*قدر به*هم*ریخته و بدون هارمونی است که کاربر فرار را به*قرار ترجیح می*دهد.

این هم مثالی از یک نمونه موفق:

new-web-5

6 سال پیش که کارمان را با بودجه بسیار محدود شروع کردیم و استطاعت مالی برای استخدام طراح حرفه*ای نداشتیم، سایتمان به این شکل بود:

new-web-6

اما بعد از اینکه از یک طراح باسابقه کمک گرفتیم، میزان تبدیل تا 18.31% بالاتر رفت.

new-web-7

راه را برای کاربر هموار کنید

بعد از اجرای پروسه دومرحله*ای “چه*کار” و “چطور” که با طراحی درجه*یک سایت همراه می*شود، باید بازدیدکننده را راهنمایی کنیم که در قدم بعد باید چه*کار کند و انتظار چه چیزی را داشته باشد. اما این مرحله را باید در کدام قسمت*ها پیاده*سازی کنیم؟ درجایی مثل فرم*هایی که کاربر باید پر کند، یا دکمه*هایی که باید فشار بدهد. لینکدین هم در مثال زیر بعد از عنوان که در آن توضیح داده چه*کار می*کند، کاربران را تشویق می*کند تا با پر کردن فرم در عرض 2 دقیقه ثبت*نام کنند:

new-web-8

یک نکته کوچک: برخورد اول با کاربر همیشه از طریق یک فرم یا دکمه اتفاق نمی*افتد. مخصوصاً درصورتی*که پروسه ابتدائی تعامل با کاربر بیش از یک صفحه سایت را شامل بشود، بهتر است یک نوار وضعیت طراحی کنید تا کاربر بداند در چه مرحله*ای قرار دارد و چقدر از کل کار باقی*مانده است.

کافی است کل پروسه را به گام*های مختلف تقسیم کنید و درست مثل این نمونه، هر مرحله را به کاربر توضیح بدهید (سه مرحله ساده از جمع*آوری اطلاعات تا دادن پاسخ به سؤال کاربر)

new-web-9

همان*طور که می*بینید کاربر باید بداند دقیقا کجای پروسه است، برای تکمیل کار به چه چیزی نیاز است، در هر مرحله باید چه*کار کند و از همه مهم*تر اینکه بعد از اتلاف وقت و انرژی*اش به چه چیزی می*رسد. چیزی که در طول این سال*ها متوجه شده*ایم این بوده که اصلی*ترین نکته برای کاربران اینترنتی، سرعت عمل بالا است. به*ندرت ممکن است کاربری حاضر شود برای یک ثبت*نام یا مشاوره ساده بیش*ازحد وقت تلف کند. درنتیجه هرچه تعداد فیلدهایی که باید پر کنند و سؤالاتی که می*پرسیم کمتر باشد، میزان تبدیلشان بیشتر می*شود. توصیه می*کنم همیشه قبل از سؤال پرسیدن از کاربران، چیزی در اختیارشان بگذارید تا علاقه*مند بشوند. بهتر است بدانند چیز ارزشمندی برایشان آماده کرده*اید.

دوست دارید مقالات بیشتری در ارتباط با بازاریابی اینترنتی بخوانید؟ پس حتما به وب لاگ مرواهاست (مرجع تخصصی بازاریابی اینترنتی و seo) سری بزنید!

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری