elham1388

ثبات url برای سئو سایت

1 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

دو URL Example Domain و " Example Domain " را در نظر بگیرید. هر دو به یک فایل اشاره میکند حال می خواهیم در این مقاله بررسی کنیم کدام روش برای آدرس دهی بهتر خواهد بود تا در طراحی وب سایت خود از آن استفاده کنیم ؟

وب سرورها برای این هستند که وب پیج ها را برای مرورگرها با توجه به نام دایرکتوری آنها بفرستند زمانی که شما " www.example.com/about/index.html" را درخواست می کنید وب سرور به دنبال فایل " index.html" در فولدر about می گردد. حال اگر همچنین فایلی در دایرکتوری وجود داشته باشد محتوای آن صفحه را به مرورگر می فرستد. این درحالی است که آدرس بار مرورگر شما ULR که شما درخواست کرده بودید را نشان می دهد که همان "www.example.com/about/index.html" است. سرور این وظیفه را ندارد که درصورت عدم وجود صفحه درخواستی بقیه صفحات را در دایرکتوری بگردد تنها فولدر about را جستجو می کند.

چندین URL و کپی محتوا

مسئله داشتن بیش از یک URL برای یک فایل خطای طراحان نیست (هرچند میتوانند به اصلاح آن بپردازند) بلکه از موتورهای جستجو منشاء گرفته می شود. اگر بیش از یک روش برای اشاره کردن به یک فایل وجود داشته باشد در این صورت شما می بایست تنها یک URL را انتخاب نموده و از طریق آن به ادرس دهی بپردازید. به عبارت دیگر در بین URL های www.example.com/about/index.html" " و" www.example.com/about/" می بایست یکی را انتخاب نموده و به چیدمان تمام صفحات وب متناسب با همان انتخاب بپردازیم و در نقشه سایت شما نیز از همان URL استفاده شود.

آیا تفاوتی بین انتخاب میان URL ها وجود دارد؟

کدام روش آدرس دهی برای URL استفاده شود؟ در زیر به بررسی این مسئله می پردازیم:

1- برخی از متخصصان وب بر این عقید هستند که استفاده از فرمت نام دایرکتوری برتر از نام فایل است.زمانی که شما نام دایرکتوری را استفاده می کنید وب سرور فایل را در آن دایرکتوری پیدا می کند و به سمت کاربر می فرستد. این بدان معناست که اگر شما بخواهید نام فایل دیگری را برای اندکس خود انتخاب کنید مانند "index.php" به آسانی می توانید در تنظیمات سرور خود این تغییرات را لحاظ کنید.

2- از سویی دیگر نیز می توان اینطور بیان داشت که از همان نام فایل "index.html" در URL خود استفاده کنیم و زمانی خود می خواستیم نام فایل را به "index.php" تغییر دهیم این تغییر را در تنظیمات سرور انجام دهیم.

3- URL کوتاه مزایایی را دربر دارد از جمله به آسانی به یاد خواهد ماند و همچنین از خرابی URL که توسط نرم افزارهای فروم و سایت های شخص ثالث برای URLهای طولانی اتفاق میوفتد جلوگیری کرد.

4- شما می بایست به فرمتی از URL که برای وب سایت شما و یا توسط دیگران لینک می خورد توجه داشته باشید و از آن فرمت استفاده نمایید. رعایت این نکته در بحث سئو سایت شما نیز تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.

منبع: -----------------------

ویرایش شده در توسط Masood Ashoori

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری