j38613861

راه اندازی هاست روی کامپیوتر شخصی

50 پست در این موضوع

سلام خسته نباشید

می خواستم بدونم چطور میشه یه هاست و وب سرور را رو کامپیوتر شخصی راه انداخت؟ اگر مراجع خوبی برا این کار وجود داره ممنون میشم اگه معرفی کنید

با تشکر

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

مي تونيد از نرم افزارهاي لوكال هاست استفاده كنيد من خودم از WampServer استفاده مي كنم و اخرين ورژن هاي ديتابيس و اپاچي و پي اچ پي اين نرم افزارا از سايتش دانلود و نصب كردم كار كردن با اين نرم افزار هاست بهتر از بقيه است چون سبك و كار كردن با اون اسان است

Share this post


Link to post
Share on other sites

ممنون

من خودم از این نرم افزار استفاده کردم ولی میخواستم کامپیوتر خودم، هاست سایت خودم باشه (نه لوکال هاست) و نیاز به خرید هاست نداشته باشم

با این نرم افزار که امکانش نیس درسته؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام و عرض تبریک به جهت پیوستن به گروه جوملا ایران.

من خودم از این نرم افزار استفاده کردم ولی میخواستم کامپیوتر خودم، هاست سایت خودم باشه (نه لوکال هاست)

چطور...!؟

مگه نمیخواین که سایتتون در نت منتشر بشه!؟ (یعنی روی نت قرار داشته باشه؟)

Share this post


Link to post
Share on other sites

بله

همین میخوام از رو یه کامپیوتر شخصی که همیشه به اینترنت وصله روی نت منتشر بشه

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای خودتان یک وب سرور شخصی راه اندازی نمائید

یک وب سرور در اصل نرم افزاری هست که مستمرا بر روی یک کامپیوتر در حال اجرا می باشد و به سایر کامپیوتر ها این اجازه را می دهد تا اسناد و سایر موارد موجود و مجاز را از روی آن دانلود نمایند. نمی دانم شانس این را داشته اید تا مجموعه ای از وب سرورها را ببینید یا نه! ولی اکثر وب سرور ها کمی عظیم و مرموز به نظر می رسند و وقتی مجموعه ای از آنها را در کنار هم برای اولین بار ببینید حتی ممکن است از عظمتشان کمی بترسید، ضمن اینکه اکثرا اتاق هایی که تعدادی انبوه از وب سرورها در آن قرار دارند از طریق تدابیر ویژه دمایشان معمولا پائین تر از شرایط عادی است، اما همه ی اینها دلیل نمی شود که شما فقط یک مصرف کننده یا یک کاربر عادی در رابطه با وب سرورها باشید، اگر پیش نیازهای لازم در اختیارتان باشد می توانید یک وب سرور در اتاق خوابتان داشته باشید!!

راه اندازی وب سرور خانگی یا اصطلاحا Home Server در کشور هایی که مردمش مثل مردم ما در دسترسی به اینترنت با هزار و یک مشکل مواجه نیستند و برای خریداری سرویسهای اینترنتی نه چندان مطلوب نبایستی قیمت های عجیب و غریبی پرداخت کنند بسیار امر ساده و متداولی است، و حتی خاطرم هست در جایی خواندم اولین سرور میزبان گوگل در اتاق خواب یکی از دو موسس آن یعنی لری پیج و سرگی برین بوده است. اما چرا چنین کاری در کشورهای پیشرفته متداول است؟ بعضی ها در خانه یک وب سرور شخصی راه اندازی میکنند چون نیاز دارند به فایلهای موجود بر روی کامپیوتر خانگی شان همیشه و از همه جا دسترسی داشته باشند، یا عده ای دیگر یک وب سرور شخصی دارند تا فایلهایی خاص را با سایر دوستان، آشنایان یا افراد پروژه ای که بر روی آن مشغول به کار هستند به اشتراک بگذارند و از همه مهم تر کسانی که اطلاعات فنی بالایی دارند و در برخی موارد ترجیح می دهند مثلا سایت یا وبلاگ ویا... خودشان را روی سرور شخصی خودشان در خانه اشان میزبانی کنند و یا مثلا بسیاری از کسانی که صاحب بیزنس های کوچک الکترونیکی هستند در خیلی از موارد از وب سرورهای شخصی و خانگی استفاده می کنند تا بتوانند سطوح امنیتی بالاتری برای مشتریانشان پدید آورند. در این پست قصد دارم به شما نشان دهیم که چطور می توانید یک وب سرور خانگی را خودتان بدون نیاز به هیچکسی راه اندازی نمائید و مثلا فایلهای MP3 خود را از طریق آن با سایر افراد و دوستان و آشنایانی (که پسورد لازم و صحیح را در اختیار دارند) به اشتراک بگذارید.

البته لازم به ذکر است پیاده سازی یک سرور خانگی کار ساده ای نیست و خطرات خاص خودش را داراست و لازم است برای امنیت خودتان و فایلهایتان حتما کامپیوتری را که می خواهید تبدیل به سرور کنید را با آخرین پیکیج ها و وصله های امنیتی به روز رسانی نمائید، و از آن مهم تر اینکه قبل از هر چیزی اطمینان حاصل کنید تا سیستم تان آلوده به ویروس یا هر نوع فایل مخرب دیگری نیست. حرف آخر هم اینکه این راهنما برای کسانی است که یک سری موارد پایه را راجع به شبکه و... میدانند و البته اگر قصد عملی کردنش را دارند بایستی این امکان را داشته باشند تا پورت 80 را بر روی کامپیوترشان به منظور سرویس دهی به سایر کامپیوترهای موجود بر روی شبکه باز بگذارند.

موارد لازم:

1- یک PC تحت ویندوز

2- یک خط دائم اینترنت (نوع ارتباط فرقی نمی کند DSL یا Cable و یا... اما سرعت و پهنای باندش شدیدا اهمیت دارد)

گام اول: نصب Apache HTTP Server

در ابتدا و قبل از هر چیزی، هر نوع فایروال و یا نرم افزار سرور دیگری که روی سیستم شما اجرا شده است را غیر فعال کنید، چیزهایی مثل فایروال ویندوز، Skype، Trillian یا هرانرم افزار IM دیگری. انجام اینکار بسیار مهم است زیرا اینگونه ابزارها در ادامه می تواند سبب ایجاد اشکال در مراحل نصب و راه اندازی سرور شوند و البته ناگفته نماند موارد مذکور می توانند مانند گذشته بعد از پایان عملیات نصب و راه اندازی سرور مورد استفاده قرار گیرند.

بعد از انجام موارد مذکور بایستی فایل نصاب Apache HTTP Server را دانلود نمائید، فایل مورد نظر برای نصب این نرم افزار را بایستی از اینجا (برای ویندوز) دانلود کنید، فایلی که من دانلود کردم نامش apache_2.2.6-win32-x86-no_ssl.msi بود که فکر کنم فعلا آخرین نسخه برای نصب روی ویندوز است. بعد از دانلود مراحل نصب را از طریق اجرای فایل نصب آغاز نمائید. توافق نامه ی نرم افزار را تائید نمائید و فراموش نکنید در حین انجام مراحل نصب محل نصب را همان پیش فرض خود نرم افزار یعنی:

C:\Program Files\Apache Software Foundation\Apache2.2

انتخاب کنید. وقتی به تصویر زیر در حین نصب کردن رسیدید (بعد از تائید توافقنامه) ابتدا آدرس ایمیل خودتان را در بخش مربوطه و بعد هم عبارت homeip.net را در بخش مرتبط به اطلاعات نام دامنه یا همان domain وارد کنید (فرقی ندارد چه نام دامنه یی اینجا می دهید من فقط برای سادگی قضیه این نام را داده ام)، مثل تصویر زیر:

[ATTACH=CONFIG]1513[/ATTACH]

بعد از وارد کردن این اطلاعات و زدن کلید next عملیات نصب را تا انتها با استفاده از گزینه ی Typical installation ادامه دهید. وقتی نصب تمام شد برای اطمینان حاصل پیدا کردن از موفقیت نصب، مروگر خود را باز کنید و در داخل نوار آدرس آن http://localhost را وارد کنید، اگر عبارت !it Works در مقابل شما ظاهر شد بدانید نصب وب سرور Apache بر روی سیستم شما به درستی صورت پذیرفته است اما ممکن است بعضی از افراد در این مرحله با پیغام خطایی با این عنوان:

"Only one usage of each socket address (protocol/network address/port) is normally permitted. : make_sock: could not bind to address 0.0.0.0:80 no listening sockets available, shutting down. Unable to open logs."

مواجه شوند. این پیغام خطا یعنی یک برنامه ی سرور مشابه مثل Skype و یا... با Apache دچار تداخل شده است برای اینکه بدانید چه برنامه ای مزاحم کارتان شده Command Prompt را باز می کنید (توضیح واضحات: برای باز کردن Command Prompt گزینه ی Run درون start menu را انتخاب کنید و بعد دستور cmd را درش وارد کنید) و خط دستور netstat -a -o را وارد کنید، PID یا همان Process ID برنامه ای که بر روی سیستم شما در حال استفاده از پورت 80 یا HTTP است را بیابید.

اکنون بروید سراغ Task Manager از منوی View گزینه ی Columns را انتخاب کنید و کنار عبارت PID تیک بزنید در آخر کار PID برنامه یی را که در بالا یافتید را در قسمت Process بیابید و آن را End کنید و بعد مجداد نصب Apache را امتحان کنید اینبار نباید مشکل خاصی باشد.

گام دوم: تنظیم کردن Apache برای به اشتراک گذاری اسناد و فایل ها از فولدر مورد نظر

حالا برای مثال می خواهیم فایلهای موسیقی مورد نظرمان را از طریق وب سروری که خودمان قصد راه اندازی اش را داریم برای دیگران قابل دریافت یا قابل دانلود نمائیم. فرض ما بر این است همه ی فایلهایی که قصد داریم به اشتراک بگذاریم در فولدر C:\My Music قرار گرفته اند. با استفاده از یک ویرایشگر متن مثل نت پد فایل httpd.conf را که در آدرس:

C:\Program Files\Apache Software Foundation\Apache2.2\conf

قرار گرفته است را باز کنید. این فایل در اصل فایل تنظیمات Apache است که در نگاه اول به نظر مقداری طولانی و ترسناک میرسد، اما اکثر موارد پیش فرض در آن به درستی کار می کنند و فقط کافی است ما چند مورد خاص را تغییر دهیم.

در فایل httpd.conf خطی که با DocumentRoot آغاز می شود را بیابید در ابتدای آن یک علامت # اضافه کنید و بعد هم خط دیگری در زیرش باید وارد کنید و نتیجه کارتان باید چیزی شبیه به آنچه که در زیر آورده شده است باشد:

#DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Group/Apache2/htdocs"

DocumentRoot "C:/My Music"

سپس در همان فایل بگردید به دنبال عبارت <Directory "C:/Program (از همین جا کپی پیستش کنید چون به علت راست به چپ بودن متن بر عکس نمایش داده شده است) در ابتدای این خط هم باز بایستی یک علامت # وارد کنید و بعد یک خط جدید در زیرش بنویسید، نتیجه ی کار باز بایستی مشابه این باشد:

#<Directory "C:/Program Files/Apache Group/Apache2/htdocs">

<Directory "C:/My Music">

چیزی حدود 20 خط پائین تر از عبارت بالا بایستی عبارتی دیگر با عنوان زیر بیابید.

AllowOverride None

و بعد آن را به شکل زیر تغییر دهید:

AllowOverride All

مراحل فوق را که گذراندید فایل httpd.conf را ذخیره کنید. روی آیکون Apache در Taskbar کلیک کنید و گزینه ی Restart را انتخاب نمائید اگر آپاچی Restart شد معنی و مفهومش این است که تنظیمات را به درستی انجام داده اید، حالا آمدیم و Restart نشد چه کنیم!؟ صد در صد یک اشتباه تایپی در کارتان است برگردید سراغ فایل httpd.conf و تنظیمات را از اول چک کنید ببینید کجا اشتباه کرده اید. در نهایت وقتی Apache به صورت موفقیت آمیز Restart شد بروید سراغ مرورگر گرامی و مجدد در نوار آدرسش http://localhost را وارد کنید، اینبار بایستی بتوانید لیستی از فایل های موسیقی موجود در داخل دایرکتوری My Music در درایو C را در مرورگرتان مشاهده کنید.

گام سوم: ایجاد کلمه ی عبور برای دسترسی به اسناد موجود بر روی وب سرور

در شرایط بالا هر کسی می تواند به فایلهای موسیقی موجود بر روی سرور شما دسترسی داشته باشد و آنها را دانلود کند و اگر بخواهید این شرایط را حفظ کنید لازم است خط اینترنتی با پهنای باند خیلی خیلی بالا در اختیار داشته باشید، لذا می توانیم برای دسترسی افراد به فایلهای موجود روی سرورمان کلمه ی عبور یا همان پسورد تعریف کنیم.

برای تعریف کردن پسورد مجددا Command Prompt را باز می کنیم و آن را به دایرکتوری bin سرور Apache با تایپ آنچه در زیر آورده شده است هدایت می کنیم:

cd "C:\Program Files\Apache Software Foundation\Apache2.2\bin"

و سپس یک فایل پسورد می سازیم:

htpasswd -c "C:\Documents and Settings\my_password_file.txt" test

می توانید مسیری که برای ساخت فایل پسورد در بالا آورده شده است را تغییر دهید (فراموش نکنید فایل باید حتما در یکی از دایرکتوری های موجود در document root وب سرورتان قرار گیرد) و همینطور می توانید به جای test هر نام کاربری دیگری که می خواهید جایگزین کنید، بعد از تایپ خط مذکور از شما پسورد مورد نظرتان تقاضا می شود و بایستی آن را دو بار وارد کنید. با گذرندان این مراحل فایل حاوی رمز عبور که رمزنگاری و کد شده هم هست ساخته می شود.

اما اکنون وقتش رسیده این امکان را پدید آوریم تا افراد قادر باشند با داشتن نام کاربری و کلمه عبور بالا بتوانند به وب سرور شما لاگین کنند لذا در یک ویرایشگر متن ترجیحا نت پد یک فایل جدید باز کنید و آنچه در زیر آورده شده است را در آن وارد کنید:

AuthType Basic

AuthName "This is a private area, please log in"

AuthUserFile "c:\Documents and Settings\my_password_file.txt"

AuthGroupFile /dev/null

<Limit GET POST PUT>

require valid-user

</Limit>

اطمینان حاصل کنید در متون بالا بخش c:\Documents and Settings\my_password_file.txt را با مسیر فایل پسوردی که ساختید آدرس دهی کرده باشید سپس این فایل را با نام:

.htaccess

در DOCUMENT ROOT وب سرور خود که در اینجا C:\My Music است در ذخیره کنید. (نقطه ی ابتدایی را نامگذاری فراموش نکنید)

نکته: اگر از نت پد برای ساخت این فایل استفاده می کنید در هنگام ذخیره سازی فایل نام آن را به صورت:

".htaccess"

وارد کنید در این شرایط پسوند txt. از انتهای فایل حذف می شود، در صورت وجود پسوند مذکور پسورد و بخش لاگین شما کار نخواهند کرد.

حالا باز سراغ مروگر بروید و نوار آدرس http://localhost را وارد کنید اینار بایستی از شما نام کاربری و پسورد مطالبه شود و با وارد کردن نام کاربری و پسوردی که پیشتر تعریف کرده اید بایستی بتوانید به فایل های مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

گام چهارم: تبریک! وب سرور خانگی شما آماده است.

اگر در پشت فایروال و سایر موارد نباشید می توانید با وارد کردن آدرس IP کامپیوتر سرورتان در نوار آدرس مرورگر از سایر کامپیوتر ها به آن دسترسی داشته باشید. اگر هم IP خودتان را نمی دانید از مرورگر کامپیوتر وب سرورتان یک سری به سایت IP من چیست؟ بزنید تا از آن مطلع شوید بعد مثلا اگر IP شما عدد nn.nn.nnn.nnn بود بایستی آن را در نوار آدرس مرورگرتان به صورت http://nn.nn.nnn.nnn تایپ کنید تا به وب سرورتان دسترسی پیدا نمائید.

اگر هم در پشت فایروالی قرار دارید که مرتبط به خودتان است و پورتها را بلوکه کرده (مثلا یک wireless router) لازم است پورت 80 را بر روی آن باز کنید و سپس آن را بر روی کامپیوترتان فوروارد کنید

منبع : Update Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

نحوه ی اتصال یک نام دامنه به وب سرورهای خانگی و شخصی

چند وقت پیش پستی نوشته بودم با عنوان "برای خودتان یک وب سرور شخصی راه اندازی نمائید" و بر خلاف تصورم که حدس می زدم چندان مورد استقبال واقع نشود اتفاقا مثل اینکه برای خیلی ها مفید واقع شده ناگفته نماند در پست مذکور سعی شده بود به کاربران عادی به زبان ساده آموزش داد که چگونه می توانند روی کامپیوترهای شخصی شان یک وب سرور راه اندازی نمایند. اما الان سوالی که برای اکثر خوانندگان آن پست مطرح می باشد این است که چگونه می توانیم یک نام دامنه مثل مثلا yourname.com را به وب سرور شخصی مان متصل کنیم؟

سوالی که قبل از سوال بالا بایستی از خودمان بپرسیم این است که چرا می خواهیم یک نام دامنه یا همان domain را اصلا به وب سرور خانگی مان متصل کنیم؟ شاید مثلا شما بخواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید و تمایل دارید آن را روی سرور شخصی خودتان میزبانی کنید. شاید بخواهید یک وب سایت شخصی روی وب سرور شخصی خودتان داشته باشید و در آن به معرفی خودتان بپردازید و یا اصلا شاید شماره ی IP کامپیوتر شما متغیر است و این سبب می شود دسترسی به سرور شما از جانب دیگران با مشکل مواجه شود.

این راهنما با راهنمای قبلی که نحوه ی آموزش راه اندازی وب سرورهای خانگی در آن گفته شده بود کاملا مرتبط است. پس اگر آن را نخواندید توصیه می کنیم اول به سراغ آن بروید و بعد اگر برایتان قضیه جالب شد این مطلب را دنبال کنید.

یک سرویس داینامیک DNS به صورت دائم دیتابیسی از آی پی آدرس ها و دامین های مرتبطشان را به روز رسانی می کند. خوشبختانه سایت "DynDns.com" ارائه کننده ی چنین سرویسی به صورت رایگان است، شما می توانید یکی از نامهای ثبت نشده در DynDNS را که البته به صورت زیر دامنه یی از مجموعه دامنه های متعلق به این وب سایت خواهد بود را ثبت کنید (مثل updateblog.getmyip.net) و آن را به روی وب سرور شخصی تان هدایت کنید. اگر می خواهید دامنه ی اختصاصی مثل yourdomain.com را با استفاده از این سرویس روی وب سرورتان هدایت کنید خوب واضح است که بایستی کمی سر کیسه را شل نمائید و مقداری پول خرج کنید و البته نباید مشکلات خرید از سرویسهای خارجی را هم فراموش کرد.

اما چگونه آنچه در بالا گفتیم را انجام دهیم:

* گام اول: یک اشتراک DynDNS ثبت می کنیم

خیلی ساده می روید سراغ سایت DynDNS و طبق روال معمول و ضمن تائید شرایط و موافقتنامه ی استفاده از سرویس های این سایت و ارائه یک عدد آدرس ایمیل معتبر یک اشتراک 100% رایگان برای خودتان ثبت می کنید. بعد هم یک ایمیل برایتان می آید و شما بایستی با استفاده از لینک موجود در آن تقاضای درخواست ثبت اشتراکتان را تائید کنید بعد از تائید به شیوه ی مذکور اشتراک شما فعال می شود.

اما از اینجا به بعد مهم است، حالا وارد اشتراک خود می شوید در ستون My Services گزینه ی Add Host Services را انتخاب می کنید، یک فرم مطابق تصویر زیر در مقابل شما ظاهر می شود. در این فرم در مقابل Hostname یک نام که مورد نظر شما است و یک دامنه به همراه اش انتخاب می کنید، در بخش service type گزینه ی Host with IP address را تیک می زنید، در قسمت IP Address شماره آی پی فعلی وب سرورتان را وارد می کنید و بعد هم کلید Creat Host را می زنید.

[ATTACH=CONFIG]1514[/ATTACH]

* گام دوم: تنظیم وب سرور مورد نظر جهت به روز رسانی شماره آی پی در DynDNS

حالا وب سرور ما در DynDNS به ثبت رسیده است و مهم ترین کاری که بایستی انجام دهیم این می باشد که شرایطی را فراهم آوریم تا هر زمان شماره آی پی اش تغییر می کند DynDNS از این تغییر مطلع شود و آن را در دیتابیس خود به روز رسانی کند. این بخش از قضیه هم می تواند توسط نرم افزار رایگان کلاینت به روز رسان و یا توسط روتر خود شما انجام شود.

آنهایی که روتر دارند خودشان از عهده تنظیمات این بخش بر می آیند ولی افرادی که وب سرورشان مستقیم به اینترنت وصل است بایستی نرم افزار "کلاینت به روز رسان DynDNS" (نسخه مخصوص ویندوز) را دانلود نموده و سپس نصب کنند و اطلاعات اشتراک DynDNS خودشان را در آن وارد نمایند، بعد از انجام این مراحل به صورت لحظه به لحظه دیتابیس DynDNS با اطلاعات مرتبط به وب سرور شما به روز خواهد شد و وب سرورتان از طریق نامه دامنه یی که قبلا در همین سایت ثبت کرده اید در دسترس خواهد بود.

یک راهنمایی برای افرادی که روتر دارند در اکثر روتر ها از سرویس های داینامیک DNS پشتیبانی به عمل می آید و فقط بایستی در بخش تنظیمات به دنبال گزینه یی dynamic DNS services یا چیزی مشابه آن باشند. (مثل تصویر زیر):

* گام سوم: خوب موفق شدید، حالا نام دامنه ی تان را امتحان کنید!

تبریک! حالا وب سرور شما جای شماره آی پی متغییر یک نام دامنه ی ثابت دارد، محض امتحان این نام دامنه را در نوار آدرس مروگر خود وارد کنید بایستی بلافاصله بتوانید مسیر موجود روی وب سرورتان را مشاهده کنید.

یکی دو نکته ی کنکوری هم بگویم! اول اینکه اگر در حین تعریف Host Service گزینه ی Enable wildcard را تیک بزنید می توانید برای دامنه تان زیر دامنه هم تعریف کنید، یعنی چی؟ یعنی مثلا من یک دامنه در DynDNS ثبت می کنم به صورت me.DynDNS.info حالا برای آن می توانم یک زیر دامنه به صورت blog.me.DynDNS.info راه اندازی کنم که هدایت شود بر روی وبلاگم بر روی وب سرور شخصی ام.

دوم اگر می خواهید از دامنه ی شخصی و خاص خودتان استفاده کنید فکر کنم 25 دلار در سال خرج داشته باشد که ممکن است برای خیلی ها بسیار به صرفه و با ارزش باشد.

منبع : Update Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

دوست عزیز تا آنجا که من میدانم باید سرعت و پهنای باند بالایی داشته باشید تا این کار را بتوانید بخوبی انجام دهید ولی برای مراجعه کم این راه خوبی است و سوال خوبی کردید باعث شدید تا من هم کنجکاو شوم ولی اگر میخواهید هاستینگ راه بیاندازید میتوانید از دیتا سنترهای داخلی یا خارجی فضا بگیرید و با مجازی سازی به مشتریان هاست بفروشید .

Share this post


Link to post
Share on other sites

به نظر من اگه از جوملا براي سايت خود استفاده مي كنيد ابدا سايت خود را در لوكال هاست درست كنيد بعد يك پشتيبان ازش گرفته و در سايت اصلي منتشر كنيد

به نظر من همين بهترين راهه

خودم براي طراحي قالب اين كارو مي كنم اما من نيازي به پشتيباني ندارم

Share this post


Link to post
Share on other sites

ممنون از پست بسیار خوبت

واقعا عالی بود

من فعلا میخوام این کار رو برای خودم انجام بدم اگر موفقیت آمیز بود سراغ بقیه کارها برم

خوشحال میشم اگه بتونیم بیشتر باهم ارتباط داشته باشیم

Share this post


Link to post
Share on other sites
به نظر من اگه از جوملا براي سايت خود استفاده مي كنيد ابدا سايت خود را در لوكال هاست درست كنيد بعد يك پشتيبان ازش گرفته و در سايت اصلي منتشر كنيد

به نظر من همين بهترين راهه

خودم براي طراحي قالب اين كارو مي كنم اما من نيازي به پشتيباني ندارم

بله این کار رو انجام دادم میخواستم در مورد ساخت هاستینگ اطلاع کسب کنم

Share this post


Link to post
Share on other sites

خواهش میکنم

بهترین راه برای یادگیری تبادل نظر است من هم خوشحالم به جمع صمیمی و فعال شما اضافه شده ام.

برای نصب cms شما علاوه بر وب سرور نیاز به mysql هم دارین. به جای وب سرور معرفی شده در این مقاله از appserv استفاده کنید که همراهش mysql هم هست

ویرایش شده در توسط parvazno

Share this post


Link to post
Share on other sites

یک سوال:

نصب جوملا و قرار دادن فایل ها روی هاست خانگی مثل کار با نرم افزارهای لوکال هاست (wampserver , ..) هست؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای نصب cms شما علاوه بر وب سرور نیاز به mysql هم دارین. به جای وب سرور معرفی شده در این مقاله از appserv استفاده کنید که همراهش mysql هم هست

Share this post


Link to post
Share on other sites
آنهایی که روتر دارند خودشان از عهده تنظیمات این بخش بر می آیند ولی افرادی که....

منظور از روتر چیه؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

اکثر مودم های adsl این روزها روتر هم هستند که برای روت کردن مسیر های ورودی به سایر کلاینت ها مورد استفاده قرار میگیرند.

Share this post


Link to post
Share on other sites

بله برای لوکال هاست wampserver خیلی عالیه

اینجور که من فهمیدم wampserver یه نرم افزار وب سرور نیس. نرم افزارهای وب سرور میتونن یه سایت روی نت منتشر کنند ولی نرم افزار لوکال هاست میتونه یک سرور مجازی روی کامپیوتر ایجاد کنه که از طریق اون بشه سایت رو به صورت آفلاین مشاهده کرد.

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام . خیلی عالی بود . فقط وقتی آی پی رو وارد می کنم به جای دایرکتوری میره توو تنظیمات مودم . چیکار کنم اینجوری نشه ؟

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ip خودتون رو تغییر بدید به یک آی پی دیگه ای که با مودم شما تداخل نکنه

با سلام به دوست عزیزم :

اول که بخاطر این اموزش واقعا جامعت ممنون

یعنی میتونم بگم فوق العاده بود

بعدش یک سوال داشتم از حضورتون :

من راستش روی یک سیستم وارد سرور میشم برای ( یک جورایی همون هاستمون ) و یوزر و پسورد رو وارد می کنم برای دفعه ی دوم دیگه یوزر و پسوورد نمی خواد و این بک جورایی قضیه رو بهم میریزه

ایا راه حلی دارید برای این قضیه ؟؟

بازم ممنون

منتظر جوابتون هستم

Share this post


Link to post
Share on other sites

اقا با سلام مجدد به دوستان گل و مخصوصا دوست عزیز که این اموزش قشنگ رو گذاشتن

بنده تونستم راه حلش رو پیدا کنم

این یوزر و پسورد توی user و pass ها save نمیشه ولی

توی hisstory ها ذخیره میشه

اگر history همون روز رو توی سیستمی که کار کردید پاک کنید user و pass رو دوباره می خواد

ولی من دارم روی این قضیه کار می کنم که من روی سرور میام برای امنیت بیشتر یک firewall نصب می کنم حالا می خوام کاری کنم که این fire wall قبل از همین یوزر و پسورد که ما خودمون گذاشتیم یوزر و پس بخواد از طرف , حالا ما توی فایروال میایم یک یوزر برای طرف تعریف می کنیم که هر شخص یک یوزر و پسوورد اختصاصی داشته باشه بعد به رمز دوم برسیم که بطور عمومی هست

البته روی این قضیه هم باید کار کرد که ایا میشه به هر کاربر یک رمز اختصاصی داد یا نه

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام

من یه سرور مجازی 2003 دارم و با کمک این آموزش جامع و کامل شما تونستم به عنوان هاست راه اندازیش کنم و فایلهامو به اشتراک گذاشتم. حالا میخوام بدونم که دامنه tk را میتونم به این سرور وصل کنم یا خیر.و اگر میشه لطفا راهنماییم کنید که چطور اینکارو انجام بدم

Share this post


Link to post
Share on other sites

من خودم تحقیقی در این زمینه تو وب هاست تالکینگ انجام دادم بزرگترین مشکلاتش :

1- هزینه برق سرصام آوره (کامپیوتر باید یسره روشن باشه)

2- پهنای باند بالا و ترافیک نامحدود

3- استهلاک سیستم

4- امنیت و ایجاد سرور امن

5- وق ت اضافی!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

دوست عزیز اینطور که می گید ، یعنی شما کامپیوترتون از لحاظ سخت افزاری قویه و پهنای باند خیلی زیادی دارید ، نه ؟

چون من فکر نمی کنم برای خونه به صرفه باشه که پهنای باند خیلی زیاد گرفته بشه ولی با خرج مبلغ کمی می تونید از هاست استفاده کنید، استفاده از هاست خیلی به صرفه تر هست

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری