2 پست در این موضوع

با افزایش و تعدد قالب های گرافیکی در طراحی سایت ها، و سوال زیاد مشتریان و بازدید کنندگان و مدیران سایت که کدام قالب گرافیکی برای سایت ما بهتر می باشد، این سوال برای طراحان سایت به وجود آمد که:

دلیل جذب یک قالب گرافیکی سایت برای مخاطب چیست؟

طراحان سایت و متخصصان به سراغ این امر رفتن و با مشاوره با روانشناسان و کارشناسان علم طراحی، نکاتی را برای جذب مخاطبان به طراحی سایت خود پیدا کردند؛ این نکات امروزه مفهوم به نام HEO پیدا کرده است، که مخفف کلامات Human Experience Optimization می باشد و معنای لغوی آن " بهینه سازی تجربه کاربری " و در معنای لفظ برای طراحان سایت و بازدید کنندگان به معنای " تجربه بهینه سازی چیدمان سایت" می باشد.

امروزه در ایران بسیاری از طراحان سایت به این نکته توجه ندارند که چیدمان صفحه و رنگ و فونت قلم ها نیز می تواند در سئو سایت آنها موثر باشد و باعث جذب بیشتر مخاطبان و ماندگاری آنها در سایت هایشان شود. امری که امروزه بسیاری از طراحان سایت های خارجی آن را رعایت می نمایند، اما تعداد اندکی از شرکت های طراحی سایت داخلی از جمله شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا در کشورمان این اصول و قواعد را رعایت می نمایند و به بهینه سازی طرح و قالب سایت ( یا HEO) در کنار بهینه سازی سایت یا سئو سایت مشتریان خود اهمیت می دهند.

مفهوم HEO روز به روز در کنار مفهوم سئو افزایش یافت و امروزه به عنوان یکی از اصول طراحی سایت در جهان شناخته می شود؛ که باید بیشتر توسط طراح گرافیکی وب سایت مورد توجه قرار گیرد و در مرحله بعد توسط طراح سایت، که سایتی با جذب مخاطب نسبت به نگارش مطالب خود داشته باشیم.:ooof:!book]:a2d3:

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان نحوه دنبال کردن متون در یک صفحه ( چه صفحه وب باشد و یا روزنامه و … ) در زبان فارسی و زبانهایی که از راست به چپ نوشته می شوند به صورت حرف F برعکس می باشد به این معنی که در ابتدای پاراگراف از سمت راست چشم مان شروع به مشاهده و خواندن متن می کند تا به انتهای خط اول برسد سپس از خط دوم شروع می کنیم و به همین شکل تا انتهای پاراگراف را می خوانیم . این موضوع در وب انگلیسی و برای زبانهایی که از چپ به راست نوشته می شوند کاملا برعکس است یعنی آنها دقیقا پیشمایش صفحه را به صورت F انجام می دهند . حال باید صفحه وب مان را طوری طراحی کنیم که متن ها در سمت راست صفحه قرار بگیرند یعنی ستونی که مربوط به محتوی و مطالب سایت مان است در سمت راست و ستون کناری که مربطو به جزئیات بیشتر است ( معمولا مطالب تصادفی ، مطالب محبوب و پربازدید و … در این بخش قرار می گیرند ) در سمت چپ قرار بگیرد از این نکته این طور برداشت می شود که طراحی قالب وردپرس و سایت بهتر است به صورت دو ستونه باشد اما اگر قصد طراحی سه ستونه را داشته باشیم بهتر است ستون سمت راست دارای عرض کمتری از ستون چپ باشد و یا هر دو ستون در سمت چپ قرار بگیرند . اما متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که سایتهای فارسی طراحی شده شاید به دلیل پیروی کورکورانه از وب انگلیسی این نکته را رعایت نمی کنند !

رنگ و نوع فونت مورد استفاده برای متن سایت

من از شما می پرسم ! رنگ بندی و نوع و اندازه فونت ها در سایت تان مناسب است ؟ یکی از نکات بسیار تاثیرگذار در جذب بازدیدکننده نوع فونت مورد استفاده برای عنوان مطلب و خود مطلب می باشد باید نوع فونت و رنگ ان را طوری انتخاب کنیم که باعث خستگی چشم بازدیدکننده نشود و بیننده مطلب برای خواندن آن دوشواری ! نداشته باشد . بهتر است رنگ زمینه مطالب سفید کامل نباشد و کمی به تیره متمایل باشد همچنین رنگ مطالب نیز سیاه کامل نباشد ، تصاویر در مرکز نوشته قرار گیرند این کار باعث جلوگیری از خستگی چشم در هنگم خواندن مطالب طولانی می شود .

ساختار نوشته ها و پیوندهای سایت

یکی از نکات مشترک در seo و heo ساختار آدرس دهی پیوند های سایت است ، نحوه آدرس دهی را طوری انتخاب کنید که با نوع سایت تان متناسب باشد اگر شما دارای سایت خبری هستید بهتر است از آدرس دهی تاریخ مطلب + عنوان مطلب استفاده شود در سایر سایتهایی که تاریخ مطلب اهمیت زیادی برای بازدیدکننده ندارد و محتوی از اهمیت بیشتری برخوردار است مانند آرتاباز بهتر است از آدرس های کوتاه به همراه عنوان استفاده شود .

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری