majid.fathi

اموزش های سئو دامین !

1 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

c82cc4e14a1d2c8c8ffff9840d24b558_XL.jpg

دامین

دامین ها آدرس های اینترنتی وب سایت ها به صورتی که برای انسان قابل خواندن می باشند هستند. ریشه ی هر دامنه پسوندهایی مانند. .com .net ,org .ir و غیره. به طور مثال (http://www.shooli.comi) .زیر دامنه های در سطح پایین تری از ریشه دامنه قرار دارند به طور مثال sms.banvaz.ir .

توصیه های کلیدی

جداکردن کلمات

از خط تیره (Hyphens) پرهیز کنید. خط تیره (-) شاخصی اسپم تلقی می شود. توجه کنید با این حال ما در دامنه domain-buy.ir . رعایت نکرده ایم 

دامنه سطح بالا

پسوند دامنه نظیر .com پسوندهای مناسب تری می باشند و جهت نتیجه گیری بهتر از دامنه هایی نظیر .info .cc .ws .name پرهیز کنید.

طول دامنه

از دامنه هایی با با طول بیش از 15 کاراکتر پرهیز کنید. دامنه های کوتاه تر به خاطر سپاری راحتر و به اشتراک گذاری بهتری و خطای املایی کمتری را خواهند داشت.

انتخاب دامین؟

ریشه دامین

منظور از ریشه دامین قسمتی از دامنه که توسط مراکز ثبت دامنه (نظیر ما ) خریداری می نمایید. به طور مثال

Shooli.com

Domain-buy.ir

Banvaz.ir

زیر دامنه

زیر دامنه سطح سومی از قسمت اصلی دامنه می باشد. به طور مثال sms.banvaz.ir یا en.webus.us هر دو زیر دامنه های دامنه ی اصلی خود می باشند. زیر دامنه ها، قسمت هایی از دامنه هستند که به صورت رایگان تحت کنترل ریشه ی دامنه از کنسول مدیریت قادر به ایجاد می باشند.

جالب است بدانید که www خود زیر دامنه ی دامنه اصلی می باشد به طوری که

(بدون زیر دامنه) example.com

)به همراه زیر دامنه( www.example.com

توصیه های سئو

در مقاله ی قبلی 10 توصیه سئو برای بهینه سازی ادرس ها ذکر کردیم. در ادامه توصیه های دیگری برای بهینه سازی دامنه ذکر می کنیم که ممکن است تعدادی از این توصیه ها با مقاله قبلی شبیه باشد.

1- به خاطر سپاری دامنه

ملاحظات زیادی پیش از خرید دامین وجود دارد. از این میان مهمترین این ملاحظات، کوتاه بودن، به خاطر سپاری راحتر تر، تایپ راحتر می باشد.

2- غنی بودن دامنه از کلمات کلیدی

همیشه سعی کنید تعادلی بین جذاب بودن دامنه، منحصر بودن آن و برند بودن ان و شامل شدن کلمات کلیدی در نظر بگیرید. با این حال غنی بودن دامنه از کلمات کلیدی دو فایده مهم دارد. اول، نام دامنه به تنهایی فاکتوری برای رنک دهی توسط موتورهای جستجو مورد توجه است. دوم داشتن کلمات کلیدی در دامنه باعث می شود رنک خوبی در بک لینک هایی که کابران برای شما ایجاد می کنند و از نام دامنه استفاده می کنند به دست آورید. چراکه دامنه ی شما به خودی خود لینک مناسبی برای می باشد (anchor text) و از انجایی که درج کلمات کلیدی در anchor text در لینک ها نقش مهمی و مثبتی دارد از این رو به خودی خود یک فاکتور خوب برای سئو ایجاد می نماید.

نکته ی مهم اینکه گوگل در سال های اخیر تغییراتی در اولویت بندی خود ایجاد نموده است و وب سایت هایی که ادرس هایی با دامنه های با کلمات کلیدی ولی بدون محتوا دارا می باشند را از اولیت خارج می نماید. به طور مثال انتظار نداشته باشید که با ثبت دامنه ایی مانند domain-buy.ir و بدون محتوا در کلمه کلیدی domain در اولیت باشید کاملا در اشتباه هستید. با وجود مفید بودن کلمات کلیدی در دامین، بررسی دقیق تری توسط موتورهای جستجو صورت می گیرد و ممکن است راحتر امتیاز منفی بگیرید از این رو دقت بیشتری بگیرید.

3- خط تیره

استفاده از خطر تیره ها (Hyphens) در دامنه شاخص اسپم تلقی می شود. از این رو ترجیحا کلمات را به هم چسبانده استفاده کنید و به هیچ عنوان از یک خط تیره بیشتر استفاده نکنید. (مجدد ذکر کنیم که ما نیز در دامنه ی domain-buy.ir این نکته را رعایت نکردیم ).

4- دامنه ,com

در صورت ازاد بودن پسوند .com برای دامنه ی خود اولیت ثبت را بر روی .com قرار دهید و پسوندهایی نظیر .biz .info .ws .name را کمتر استفاده نمایید.

5- زیر دامنه یا زیر پوشه

از انجایی که موتورهای جستجو معیارهای متفاوتی برای ارزیابی دامنه اصلی و زیر دامنه دارند سعی کنید از زیر پوشه به جای زیر دامنه استفاده کنید به عنوان مثال آموزش های دامنه به جای [udomain-learn.domain-buy.ir استفاده کنید.

7- خرید دامنه و ریدایرکت ان

در گذشته خرید دامین و ریرداکت ان به دامنه ی اصلی سایت ویژگی مثبتی تلقی می شد ولی امروزه این عمل راهکاری سئو محسوب نمی شود. دنی سالیوان اشاره می کند که گوگل به طور محسوسی سایت هایی که باطل شده و مجدد ثبت می شوند و یا تغییر مالکیت داده شده اند را بی ارزش قرار می دهد.

8- طول دامنه

این که طول دامنه یک فاکتور سئو می باشد یک اشتباه است. مت کات " هیچ موتور جستجویی طول دامنه را به عنوان فاکتوری برای ارزیایی تایید نکرده است".

9- انتقال دامنه

انتقال دامنه از یک دامین به دامینی دیگر شامل چندین فاکتور اساسی می باشد. توجه کنید انتقال دامنه نباید به صورت انتقال همه ی صفحات به یک صفحه خاص صورت بگیرد (به طور مثال صفحه ی اصلی سایت) و باید انتقال به صورت صفحه به صفحه، زیر دامنه به زیر دامنه و پوشه به پوشه صورت بگیرد.

ویرایش شده در توسط majid.fathi

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری