ابوالفضل طالبی

تفاوت بسته نصبی (QuickStart) و قالب جوملا چیست

4 پست در این موضوع

در خیلی از تاپیک های مشاهده شده که کاربری یک قالب تهیه کرده و قصد نصب آن روی جوملای خود را داشته است و پس از نصب چیزی در مدیریت قالبهای خود مشاهده نمیکند و یا با خطای نصب مواجه میشود.کاربران باید بدانند که قالبهای جوملایی به 2 صورت ارائه میشوند.

  1. بسته نصبی
  2. قالب

1- بسته نصبی چیست؟

فرض کنید شما یک طراح سایت حرفه ای هستید! استارت یک پروژه را میزنید و در ابتدا یک قالب کاملا اختصاصی با سلیقه خودتان طراحی میکنید و بعد شروع به نصب چند ماژول و کامپوننت میکنید و مطالب خود را نیز وارد میکنید و پس از صرف زمان ، یک سایت بسیار کامل را طراحی و به اتمام میرسانید.

اکنون این سایت شامل فایلهای اصلی جوملا ، قالب ، افزونه ها و محتوای شماست و از نظر شما این یک سایت کامل است که میتوانید آن را به افراد زیادی بفروشید.

برای فروش این سایت کامل به سایر افراد باید کل پروژه خود را zip کنید و بفروشید!

کاری که شرکتهای بزرگی نظیر yootheme , joomart , rockettheme و ... میکنند همین است.

پس از طراحی یک سایت کامل آن را تبدیل به یک فایل zip میکنند که این فایل zip اصطلاحا QuickStart نام دارد.یعنی بسته نصب سریع ، و شما با تهیه آن یک سایت کامل را خواهید داشت با همه ویژگی های آن.

معمولا بسته های نصبی دارای حجم بیشتری به نسبت یک جوملای خام هستند و حداقل دارای 9 مگابایت حجم هستند که در بسته های نصبی مختلف تا 200 مگابایت هم متغییر میباشند.

روش نصب بسته های نصبی چگونه است؟

بساری از کاربران پس از تهیه بسته نصبی تصور میکنند ابتدا باید یک نسخه جوملا روی لوکال یا هاست خود نصب کنند و سپس بسته نصبی را از منوی مدیریت افزونه ها نصب کنند!

این کار کاملا غلط است.همانطور که در توضیحات قبلی اشاره شد بسته های نصبی خود دارای یک نسخه کامل جوملا با تمام افزونه های آن هستند.

بنابراین وقتی بسته نصبی تهیه میکنید باید به همانند روش نصب جوملا ، بسته نصبی خود را نصب کنید.برای نصب روی لوکال خود ابتدا یک پوشه جدید ایجاد کنید و بسته نصبی خود را اکستراکت کنید و سپس در آدرس بار خود مسیر مربوط را وارد کنید تا وارد مراحل نصب شوید.پس از اتمام مراحل نصب نتیجه نهایی یک سایت کامل با قالب مورد نظر شما خواهد بود.

نکته مهم: از آنجایی که بسته های نصبی دارای اطلاعات زیادی در دیتابیس خود هستند و بدون نصب این اطلاعات ، بسته نصبی هیچ ویژگی خاصی نخواهد داشت ، شما باید در مراحل نصب و در قسمت نصب اطلاعات نمونه ، گزینه نصب اطلاعات پیشفرض را انتخاب نمایید

2-قالب:

قالب ها توسط طراحان قالب طراحی میشوند ولی به صورت بسته نصبی ارائه نمیشوند و در نهایت حجمی کمتر از 2 مگابایت دارند.قالبهای جوملایی را که دارای حجم کمی هستند را میتوانید پس از نصب جوملا و از منوی نصب افزونه ها نصب کنید . یک نمونه از نرم افزارهایی که امکان طراحی قالب جوملایی به شما میدهد نرم افزار Artisteer است که میتوانید طراحی دلخواه خود را در آن پیاده سازی کنید و یک قالب جوملایی به صورت فایل zip از آن تحویل بگیرید.

1 کاربر پسند دیده است

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

با سلام ...

آقای طالبی من دی وی دی آموزشی افزونه رو خریداری کردم... منتها وقتی به قسمت نصب کامپوننت می رسم و کامپوننت رو روی جوملا 3 نصب می کنم:

JInstaller: :نصب: فایل نصب XML جوملا یافت نشد

لطفا راهنمایی بفرمائید.

Share this post


Link to post
Share on other sites
با سلام ...

آقای طالبی من دی وی دی آموزشی افزونه رو خریداری کردم... منتها وقتی به قسمت نصب کامپوننت می رسم و کامپوننت رو روی جوملا 3 نصب می کنم:

JInstaller: :نصب: فایل نصب XML جوملا یافت نشد

لطفا راهنمایی بفرمائید.

درود

دو حالت داره . اول چک کنید فایل فشرده ای که دارید نصب میکنید خودش شامل چند فایل فشرده دیگه نباشه . در این صورت باید ابتدا از حالت فشرده خارج و سپس نصب کنید

حالت دوم ممکنه افزونه ای رو که دارید نصب می کنید مربوط به نسخه جوملای خودتون نباشه مثلا دارید افزونه سازگار با جوملا 2.5 رو روی 3 نصب می کنید

1 کاربر پسند دیده است

Share this post


Link to post
Share on other sites

من دقیقا متوجه شدم که مشکل این افزونه که کامپوننت هم هست اینه که مخصوص جوملا 2.5

من 6 ماه بیشتر نیست این دی وی دی آموزشی رو تهیه کردم آقای طالبی لطف کنن حداقل تفاوت نوشتن کامپوننت 2.5 با 3 رو آموزش بدن من واقعا کارم گیره

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری