mrsz

10 عامل مهم در سئو وب سایت

6 پست در این موضوع

۱۴- نقشه سایت

سایت باید یک نقشه ی html داشته باشد که از تمام صفحات نیز به آن لینک داده شده باشد. همچنین یک نقشه ی XML برای ارسال به موتورهای جستجو لازم است.

۱۵- منوهای متنی

لینک های منوهای سایت حتما باید متنی باشند ، نه JavaScript یا فلش.

۱۶- فایل robots.txt

مهم است که این فایل وجود داشته باشد ، حتی اگر خالی باشد. همچنین دقت کنید که بخش های مهم سایت در robots.txt حذف نشده باشند.

۱۷- استراتژی کلمات کلیدی

استراتژی کلمات کلیدی یک فرایند بدون پایان است که با تحقیقات گسترده مدام تکمیل می شود. با کمک Keyword Research Toolگوگل کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و برای آنها مطلب تولید کنید. ابتدا با کلماتی شروع کنید که رقابت رویشان کمتر است.

۱۸- آنالیز

اطمینان پیدا کنید که سیستم آمار و آنالیز سایتتان به خوبی کار می کند. آن را مرتب پایش کنید تا کلماتی که بازدید کننده جذب کرده اند در لیست کلمات کلیدی سایت باشند و سایت برای آنها بهینه شده باشد.

۱۹- Google Webmaster Tools را برای سایتتان راه اندازی کنید.

به طور مرتب آن را برای اطمینان از عدم وجود خطاهای ۴۰۴ ، ۵۰۰ ، محتوای تکراری ، لینک شکسته ، نبود title و سایر ایرادات فنی چک کنید.

۲۰- استراتژی لینک

لینک های داخلی و خارجی سایت باید تحت یک استراتژی طبیعی و متعادل و مطابق با قوانین گوگل بوده و نیز به طور متناوب چک شوند تا سالم باشند. در متن لینک هایی که از صفحاتتان به سایر صفحات خود می دهید از کلمات کلیدی استفاده کنید ؛ اما کلمات کلیدی را در لینک منوها قرار ندهید زیرا به اسپم شباهت دارد ، بهتر است از لینک های داخل متن استفاده کنید.

۲۱- تنظیمات سرور

سرور باید به طور مرتب چک شود تا خطاهای ۴۰۴ ، ۳۰۱ ریدایرکت و امثال این ها وجود نداشته باشد.

۲۲- صفحه “حریم خصوصی مشتریان”

وجود این صفحه در سایت ، برای موتور جستجوی bing مهم است. در مورد گوگل اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

۲۳- آدرس های ایستا

URL های پیچیده و پویا ممکن است مشکل ساز شوند. اگر url هایتان بیش از ۲ پارامتر دارد و یا صفحات داینامیک سایتتتان ایندکس نمی شوند و یا محتوای تکراری زیادی دارید ، به ایستا کردن آدرس صفحات با کمک mod_rewrite یا تگ Canonical فکر کنید.

۲۴- صفحه خانگی ایستا

صفحه خانگی با محتوایی که مدام تغییر می کند موجب کمرنگ شدن موضوع اصلی سایت و کاهش توان کسب رتبه برای کلمات کلیدی اصلی می شود. به عنوان راه حل ، مقدار قابل توجهی متن ثابت در صفحه اصلی سایت قرار دهید

منبع: آموزش بهینه سازی سایت

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی
۱۴- نقشه سایت

سایت باید یک نقشه ی html داشته باشد که از تمام صفحات نیز به آن لینک داده شده باشد. همچنین یک نقشه ی XML برای ارسال به موتورهای جستجو لازم است.

۱۵- منوهای متنی

لینک های منوهای سایت حتما باید متنی باشند ، نه JavaScript یا فلش.

۱۶- فایل robots.txt

مهم است که این فایل وجود داشته باشد ، حتی اگر خالی باشد. همچنین دقت کنید که بخش های مهم سایت در robots.txt حذف نشده باشند.

۱۷- استراتژی کلمات کلیدی

استراتژی کلمات کلیدی یک فرایند بدون پایان است که با تحقیقات گسترده مدام تکمیل می شود. با کمک Keyword Research Toolگوگل کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و برای آنها مطلب تولید کنید. ابتدا با کلماتی شروع کنید که رقابت رویشان کمتر است.

۱۸- آنالیز

اطمینان پیدا کنید که سیستم آمار و آنالیز سایتتان به خوبی کار می کند. آن را مرتب پایش کنید تا کلماتی که بازدید کننده جذب کرده اند در لیست کلمات کلیدی سایت باشند و سایت برای آنها بهینه شده باشد.

۱۹- Google Webmaster Tools را برای سایتتان راه اندازی کنید.

به طور مرتب آن را برای اطمینان از عدم وجود خطاهای ۴۰۴ ، ۵۰۰ ، محتوای تکراری ، لینک شکسته ، نبود title و سایر ایرادات فنی چک کنید.

۲۰- استراتژی لینک

لینک های داخلی و خارجی سایت باید تحت یک استراتژی طبیعی و متعادل و مطابق با قوانین گوگل بوده و نیز به طور متناوب چک شوند تا سالم باشند. در متن لینک هایی که از صفحاتتان به سایر صفحات خود می دهید از کلمات کلیدی استفاده کنید ؛ اما کلمات کلیدی را در لینک منوها قرار ندهید زیرا به اسپم شباهت دارد ، بهتر است از لینک های داخل متن استفاده کنید.

۲۱- تنظیمات سرور

سرور باید به طور مرتب چک شود تا خطاهای ۴۰۴ ، ۳۰۱ ریدایرکت و امثال این ها وجود نداشته باشد.

۲۲- صفحه “حریم خصوصی مشتریان”

وجود این صفحه در سایت ، برای موتور جستجوی bing مهم است. در مورد گوگل اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

۲۳- آدرس های ایستا

URL های پیچیده و پویا ممکن است مشکل ساز شوند. اگر url هایتان بیش از ۲ پارامتر دارد و یا صفحات داینامیک سایتتتان ایندکس نمی شوند و یا محتوای تکراری زیادی دارید ، به ایستا کردن آدرس صفحات با کمک mod_rewrite یا تگ Canonical فکر کنید.

۲۴- صفحه خانگی ایستا

صفحه خانگی با محتوایی که مدام تغییر می کند موجب کمرنگ شدن موضوع اصلی سایت و کاهش توان کسب رتبه برای کلمات کلیدی اصلی می شود. به عنوان راه حل ، مقدار قابل توجهی متن ثابت در صفحه اصلی سایت قرار دهید

منبع: آموزش بهینه سازی سایت

در زمینه نقشه سایت xml طبق تجربه توصیه می کنم زبان xml را فرا بگیرید و نقشه سایت xml خود را به صورت دستی و سازماندهی شده طراحی کنید ، نقشه سایت xml به روبات ها دستور می دهد که هر صفحه را چقدر وقت یکبار

بررسی کنند ، یا میزان اهمین هر صفحه نسبت به سایر صفحات چقدر است و ... که مصلما کامپوننت های نقشه سایت آماده نمی توانند به صورت دقیق این پارامتر ها را تنظیم کنند پس بهتر است مانند وب سایت های حرفه ای خودمان نقشه

را تنظیم کنیم .

مثال : www.digikala.com/sitemap.xml

دسته بندی منظم و منسجم را در لینک بالا مشاهده می کنید که هر کدام باز هم به نقشه های مجزا تقسیم می شوند .

Share this post


Link to post
Share on other sites
در زمینه نقشه سایت xml طبق تجربه توصیه می کنم زبان xml را فرا بگیرید و نقشه سایت xml خود را به صورت دستی و سازماندهی شده طراحی کنید ، نقشه سایت xml به روبات ها دستور می دهد که هر صفحه را چقدر وقت یکبار

بررسی کنند ، یا میزان اهمین هر صفحه نسبت به سایر صفحات چقدر است و ... که مصلما کامپوننت های نقشه سایت آماده نمی توانند به صورت دقیق این پارامتر ها را تنظیم کنند پس بهتر است مانند وب سایت های حرفه ای خودمان نقشه

را تنظیم کنیم .

مثال : www.digikala.com/sitemap.xml

دسته بندی منظم و منسجم را در لینک بالا مشاهده می کنید که هر کدام باز هم به نقشه های مجزا تقسیم می شوند .

احساس نمیکنی وقتی که سر این قضیه باید بزاری ارزششو نداره و میتونی کار های بهینه سازی دیگه ای کنی؟؟؟

Share this post


Link to post
Share on other sites
احساس نمیکنی وقتی که سر این قضیه باید بزاری ارزششو نداره و میتونی کار های بهینه سازی دیگه ای کنی؟؟؟

کار باید از base اصولی باشه...

Share this post


Link to post
Share on other sites
کار باید از base اصولی باشه...

دیجی کالا یا سایت خبری که روزی صد تا محصول و خبر داره میاد هی دستی اپدیت میکنه؟؟؟؟؟

استاتیک یا داینامیک مسیله اینه.

ما داریم طراحی داینامیک میکنم که سختی استاتیک نداشته باشیم هر صفحه دستی بزاریم. و...

حالا برای نقشه سایت؟؟؟

بجا ی این حرکت رو seo اگه بیایم تو شبکه اجتماعی و دیگر کارا فعالیت داشته باشیم بهتهره

البتع نظر شخصیمه علی 0936

Share this post


Link to post
Share on other sites
دیجی کالا یا سایت خبری که روزی صد تا محصول و خبر داره میاد هی دستی اپدیت میکنه؟؟؟؟؟

استاتیک یا داینامیک مسیله اینه.

ما داریم طراحی داینامیک میکنم که سختی استاتیک نداشته باشیم هر صفحه دستی بزاریم. و...

حالا برای نقشه سایت؟؟؟

بجا ی این حرکت رو seo اگه بیایم تو شبکه اجتماعی و دیگر کارا فعالیت داشته باشیم بهتهره

البتع نظر شخصیمه علی 0936

ببینید این کار وظیفه بهینه ساز سایت هستش که باید حتما اصولی انجام بشه .

تولید محتوا و فعالیت در شبکه های اجتماعی وظیفه developer های یک شرکت هستش .

بنده منظورم کار یک نفره نیست ، منظور بنده کار تیمی هستش

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری