mrsz

انواع برندینگ

1 پست در این موضوع

انواع برندینگ

همان*گونه که در معماری شاهد سبک*های مختلفی هستیم در برندینگ همگونه*های مختلف عمل وجود دارد.بر همین اساس شرکت*ها بایستی به این پرسش که چه نوع برندینگی باید انجام دهند ،دیر یا زود پاسخ دهند.اما برای این پرسش پاسخی روشن،که موفقیت را تضمین نماید، وجود ندارد.برند ممکن است یک*قلم جنس،خانواده*ای از اقلام یا تمام آیتم*های یک فروشنده و تولیدکننده را در برگیرد.

در کتاب*های مختلف دانشگاهی انواع و اقسام تقسیم*بندی برای برندینگ صورت گرفته است.مثلاً ”کوتابه" در کتاب بازاریابی جهانی خود به*جز برندینگ گروهی و کالایی به برندینگ گسترده و برندینگ نشانه*گذاری اشاره می*نماید.در برندینگ گسترده ایده اصلی،شروع با یک برند و بعد تا جای ممکن توسعه آن به سایر طبقات کالایی است. در برندینگ نشانه*گذاری شرکت یک برند را برای تمام کالاها و خدماتش نشانه می*گیرد و از هیچ برند زیرمجموعه ای استفاده نمی*نماید.اما شیوه*هایی که بیشتر موردتوجه قرارگرفته*اند برندینگ کالایی، برندینگ گروهی و برندینگ تأییدی هست.

البته در صورت برقراری ارتباط مؤثر، همه*ی انواع برندینگ ابزار قوی و متمایزکننده بوده،علیرغم ظاهر متفاوتشان بسیار نزدیک و مرتبط مباشند. این قرابت تا جایی است که برخی شرکت*ها تمایل دارند آن*ها را همزمان به کار گیرند.درهرصورت هر سه نوع برندینگ باید با پیامی مجرد و مستحکم،برای جایگاه*یابی مؤثر در بازار ، اقدام نمایند.نکته قابل*توجه دیگر اینکه در طول سال*های گذشته اهمیت برندینگ گروهی زیاد شده ،طوری که حالا بسیاری از شرکت*ها از این شیوه سود می*برند.

مزیت اصلی استراتژی برندینگ کالایی این است که شرکت خوش*نامی*اش را به پذیرش کالا گره نمی*زند و اگر کالا شکست خورد ، نام و تصویر شرکت صدمه نمی*بیند.این استراتژی اجازه می*دهد شرکت بهترین نام را برای هر کالا جست*وجو کند.نام جدید امکان ایجاد انتظارات جدید و مانع کردن مشتریان از وجوه تمایز را می*دهد.مثلاً شرکت سیکو که تولیدکننده ساعت*های باکیفیت بالاست خطی به نام پولسار راه*اندازی کرده که ساعت*هایی باکیفیت کمتر،عرضه کرده و اشاره*ای به نام سیکو نمی*نماید.برندینگ گروهی نیز مزایایی دارد.در این استراتژی هزینه توسعه کمتر است چون نیازی به تحقیقات نام و یا هزینه*های سنگین تبلیغاتی برای خلق شناسایی نام برند نیست و اگر تولیدکننده خوش*نام باشد،فروش کالاهای جدید احتمالاً بالا خواهد بود.در شیوه می*توان به گروه ویرجین،رد کراس، و دانشگاه آکسفورد اشاره کرد که از نامی واحد برای تمام فعالیت*هایشان استفاده می*کنند.

نامی که نشان می*دهد چگونه آن*ها برای سهام*داران،مشتریان ،کارکنان،شرکا،تأمین*کنندگان و دیگر بخش*ها شناخته*شده هستند. اما جایی که کالاهای شرکت کاملاً متفاوت انداستفاده از نام گروهی مورد انتظار نیست.مثلاً شرکت سوییفت نام*های خانوادگی جداگانه برای ژامبون*هایش و کود شیمیایی*اش برگزیده است. وقتی شرکت مید جانسون،مکمل غذایی افزایش وزن را عرضه نمود،نام جدید خانوادگی،نیوتریمنت را برای اجتناب از گیج شدن مشتری با کالاهای کاهش وزن آن*که مترکال نامیده می*شد خلق کرد.شرکت*ها اغلب نام*های خانوادگی مختلفی را برای کالاهایی که کیفیت متفاوت دارند برمی*گزینند. مثلاً فروشگاه*های ای اند پی کالاهای درجه*یک،درجه*دو و درجه سه را می*فروشند. به*طور خلاصه می*توان گفت که نام شرکت به کالای جدید مشروعیت و نام منفرد فردیت می*دهد.

برندینگ کالایی

برندینگ گروهی

برندینگ تأییدی

برندینگ جهانی

منبع: آموزش بازاریابی

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری