template4

طراحی وبسایت واکنشگرا ( ریسپانسیو ) چیست ؟

1 پست در این موضوع

آیا از خودتان پرسیده اید که طراحی وب سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟

responsive.jpg

امروزه با استفاده از طراحی وب سایت واکنشگرا می توان به راحتی در انواع سایز های تبلت ها و موبایل ها در صفحات وب جستجو کنیم.کاربران فارسی زبان واژه ریسپانسیو را با نام های واکنشگرا و پاسخگو و همچنین ریسپانسیو می شناسند. طراحی وب سایت واکنشگرا در سال 2013 به یک رویداد داغ تبدیل شد که بیشتر مردم از دستگاه های هوشمند برای وبگردی استفاده می کردند.

وب سایت هایی که واکنشگرا نیستند مشاهده آنها در گوشی های هوشمند و تبلت ها سخت بوده و بازدید کننده این سایت ها کم می شود چرا که با وجود سایت های واکنشگرا که خود به طور خودکار برای انواع سایزهای گوشی ها تنظیم می شود وبگردی آسان می شود.

طراحی وب سایت واکنشگرا چگونه کار می کند؟

هدف از طراحی وب سایت واکنشگرا این است که بتوان انواع سایت ها را در سایز های مختلف در انواع نمایشگر ها نمایش داد.

برای مثال ممکن است سایت شما دارای 3 ستون باشد که سایز ستون ها بر اساس سایز نمایشگر تبلت ، موبایل ، مانیتور به سایز های 100 درصد 1 ستون ، 50 درصد 2 ستون و یا 30 درصد 3 ستون و ... تبدیل می شود.

ماوس یا تاچ :

طراحی برای دستگاهای موبایل مقایسه بین ماوس و تاچ را بوجود می آورد. معمولا کاربر از ماوس در دسکتاپ کامپیوتر برای حرکت و انتخاب آیکن ها استفاده می کند . در گوشی های هوشمند و تبلت ها کاربران معمولا از انگشت ها و تاچ صفحه استفاده می کنند. ممکنه بنظر برسد که انتخاب با ماوس آسانتر از تاچ باشد زمانی که بخواهیم آیکن ها و لینک هایی که در صفحه کوچک موبایل ها به یکدیگر نزدیک هستند را لمس کنیم. بنابراین یک طراح وب سایت باید این موارد را هم در نظر بگیرد.

گرافیک و سرعت دانلود:

یکی دیگر از مطالب مهم مقایسه گرافیک و سرعت دانلود می باشد.

بهتر است که عکس ها و همچنین گرافیک کمتری در دستگاهای موبایل نمایش داده شوند در نتیجه سرعت بارگزاری در گوشی های هوشمند سریع تر می شود. عکس های بزرگ برای نمایش در گوشی های هوشمند نیاز به تغییر سایز کوچکتر دارند.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری