f.amini

همه نکات لازم برای ثبت دامنه

1 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

همه نکات لازم برای ثبت دامنه

143667600314.jpg

این روزها همه افراد بارها نام دامنه های مختلف اینترنتی را به کار می برند. دامنه، مجموعه ای از حروف و اعداد است که می توان با وارد کردن آن در نوار آدرس مرورگر، به سایت مورد نظر دست یافت. نام دامنه نشانی اینترنتی وبسایت شماست. برای راه اندازی سایت تان به یک دامنه نیاز دارید. البته سایت هایی هستند که دامنه هایی به صورت رایگان ارائه می کنند ولی به دلیل خدمات پشتیبانی ضعیف آنها را پیشنهاد نمی کنیم. اگر در راه اندازی سایت تان جدی هستید، بهتر است یک یا چند دامنه برای سایت خود بخرید. ابتدا باید دامنه مناسبی برگزینید. بهتر است برای انتخاب یک دامنه این موارد را در نظر بگیرید.

- کوتاه بودن دامنه

با این که شما می توانید تا ۶۷ کاراکتر را در نام دامنه خود جای دهید، اما هر چه نام دامنه کوتاه تر باشد، به خاطر سپردن آن ساده تر است و به این ترتیب مخاطبان بیشتری خواهید داشت. برخی مطالعات نشان داده کاربران معمولا نمی توانند نام دامنه ای را که بیش از ۱۲ کاراکتر دارد، براحتی به خاطر بسپارند.

- معنا دار بودن

هر چه نام دامنه معنادارتر باشد، امکان به خاطر سپردن آن نیز بیشتر خواهد شد. بهتر است دامنه انتخابی شما دربردارنده موضوع فعالیت سایت و حوزه ای باشد که در آن فعالیت می کنید. خلاصه این که بهتر است حداقل یکی از کلمات کلیدی را که در مرحله برنامه ریزی برای سایت طرح کردید در دامنه جای دهید. برای نمونه اگر می خواهید برای رستوران خود سایتی تهیه کنید، بد نیست واژه food را در آن بگنجانید. معمولا توصیه می شود از گنجاندن واژه های فینگیلیش در نام دامنه خودداری شود، با این حال شاید در برخی موارد چنین کاری چندان هم بد نباشد؛ مثلا برای یک سایت گل فروشی می توان از واژه gol نیز در نام دامنه استفاده کرد. برخی افراد متخصص که قصد راه اندازی وبسایتی شخصی دارند، بهتر است نام و نام خانوادگی خود را برای عنوان دامنه برگزینند.

- حرف به جای عدد یا کاراکتر

با این که در نام دامنه خود می توانید از عدد یا کاراکترهایی نظیر (-) نیز استفاده کنید، اما بهتر است تا حد امکان از حروف برای آن بهره بگیرید و از اعداد و عبارت های دیگر پرهیز کنید، زیرا به این صورت دامنه تان شکل ظاهری بهتری می یابد.

پس از این که چند نام مختلف برای دامنه مورد نظر خود انتخاب کردید، باید ببینید دامنه انتخابی شما آزاد است یا خیر. برای این کار وبسایت های زیادی وجود دارد.

اگر دامنه ای آزاد باشد می توانید براحتی آن را برای خود ثبت کنید. اگر حتما روی نام خاصی اصرار دارید و قبلا ثبت شده است ، می توانید پسوند های دیگر دامنه را برای آن نام در نظر گرفته و به ثبت برسانید. با اندکی صبر و حوصله و بررسی گزینه های موجود می توان نام دامنه مناسبی برگزید.

دامنه با پسوند دات کام یا دات آی آر؟

با این که پسوند com. آشناترین و رایج ترین پسوند اینترنتی در دنیاست، اما پسوندهای دیگری نیز در این میان وجود دارد. برای نمونه پسوند org. برای نام سازمان های دولتی یا مردم نهاد مناسب است اما هر کشوری پسوندی منحصر به فرد دارد که نشانگر همان کشور است. این دامنه برای ایران به شکل ir. است.

مزایای دامنه با پسوند ir.

نخست آن که هزینه ثبت این نوع دامنه بسیار کمتر از دامنه های بین المللی است.

دوم، امکان تاثیر تحریم های بین المللی بر دامنه شما تقریبا از بین می رود. (چند سال پیش بود که مشکلاتی برای سایت های ایرانی دارای پسوند​com​.ایجاد شد و البته رفع شد.)

سوم آن که امکان کلاهبرداری و دزدیده شدن دامنه تقریبا از میان می رود؛ زیرا عامل اصلی اجرایی این دامنه، یک نهاد رسمی در ایران است.

مزیت چهارم این است که بسیاری از واژه هایی که با پسوند com. ثبت شده اند با پسوند ir. آزاد بوده و می توانید براحتی آن را به نام خود ثبت کنید.

در نهایت این که دامنه ir. نوعی هویت ایرانی به سایت شما می دهد.

بنابراین اگر مخاطبان شما در داخل مرزهای ایران حضور دارند، پسوند ir. می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای سایت شما باشد.

- کجا دامنه ثبت کنم ؟

سایت های زیادی اقدام به ثبت دامنه می کنند. با جستجو میتوانید این سایت ها را بیابید.

هر دامنه بالقوه توانایی تبدیل شدن به یک برند را دارد. اگر برنامه ای جامع و بلندمدت برای سایت خود دارید، بد نیست پسوندهای مختلفی را برای دامنه خود ثبت کنید. برای نمونه علاوه بر com. و ir. همان دامنه را با پسوندهای org. و net. را نیز ثبت کنید. به این ترتیب در صورت شهرت شما در آینده، کسی به فکر سوء استفاده از نام شما نخواهد بود.

ویرایش شده در توسط alirezazare

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری