CO-2014

تبدیل بازدیدکننده به مشتری با بازاریابی ایمیلی

1 پست در این موضوع

درود

این مقاله توسط علی نورهانی در ماهنامه کارآفرین ناب منتشر شده که میتونید متن اون رو در زیر مطالعه کنید.

تبدیل بازدیدکننده به مشتری با بازاریابی ایمیلی

اگر می خواهید یک سیستم حرفه ای برای تبدیل کاربر به مشتری داشته باشید باید از سیستم بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

مهم نیست که چه نوع کالا یا خدماتی را از طریق اینترنت به فروش می رسانید. با استفاده از ابزارهای بازاریابی ایمیلی و از همه مهم تر یک استراتژی صحیح برای استفاده از آن می توانید بازدیدکنندگان خودتان را به مشتری تبدیل کنید.

در ابتدا اجازه بدهید چند نکته مهم را برای شما بیان کنم:

۱- حدود ۹۴ درصد بازدیدکنندگان سایت شما هیچ وقت به سایت شما بر نمی گردند:

این آمار از طریق ابزار گوگل آنالیز که در سایت های مشتریانمان نصب کردیم به دست آمده و کاملاً بومی می باشد. زمانی که یک بازه یک ساله را برای آمار در نظر می گیریم بسته به نوع سایت و بیشتر سایت های شرکتی ۹۴ درصد کاربران آن ها بازدیدکننده جدید هستند و فقط ۶ درصد آن ها مشتری بازگشتی هستند.

بنابراین شما باید سامانه ای داشته باشید تا اطلاعات این افراد را جمع آوری کند. تا بتوانید آنان را مجدداً به سایت برگردانید.

۲- در بهترین شرایط بسته به نوع تجارت شما کمتر از ۱ درصد بازدیدکنندگان از سایت شما خرید می کنند:

متأسفانه این یک واقعیت تلخ است و مجدداً عرض می کنم در بهترین شرایط کمتر از یک درصد است. و بسیاری از صاحبان کسب وکار آنلاین به همین دلیل در کوتاه مدت نتیجه نمی گیرند و ناامید می شوند. دلیل آن این است که تمرکز آن ها تبدیل بازدیدکنندگان لحظه ای به مشتری هستند که در این شرایط نرخ تبدیل بسیار پایین است.

راه حل:

زمانی که کاربر به سایت ما وارد می شود بسیار مهم است که از چه منبعی وارد سایت ما شده.

۱- از طریق موتور جستجو

۲- تبلیغات بنری مرتبط

۳- پاپ آپ

۴- شبکه های اجتماعی

۵- ایمیل های گروهی

۶- و …

به این نکته توجه داشته باشید که شما باید کاربرانی را به سایت خودتان هدایت کنید که به خدمات و محصولات شما علاقه مند هستند.

اولین کاری که باید سایت شما انجام بدهد اطلاعات بازدیدکنندگان را جمع آوری کند. ازآنجایی که گرفتن اطلاعات کاربران آسان نیست باید یک هدیه را به آن ها پیشنهاد بدهیم. و چه هدیه ای بهتر از آنچه که به آن نیاز دارند و تشنه آن هستند.

فرض کنید فردی در حال جستجو برای خرید لپ تاپ مناسب است. از منبعی وارد سایت شما می شود. و شما هدیه ای را به او پیشنهاد داده اید به نام:

راهنمای خرید لپ تاپ لطفاً قبل از پشیمانی خرید لپ تاپ این راهنما را مطالعه کنید

در این شرایط اگر کاربر قصد خرید لپ تاپ را داشته باشد به احتمال زیاد راغب خواهد بود که ایمیل خود را وارد کند تا این راهنما را دانلود کند. حالا شما باید یک سیستم حرفه ای در سایت خودتان داشته باشید تا با ارسال منظم اطلاعات مفید کاربر را به خرید از سایت خودتان ترغیب کنید.

درصورتی که این کار را انجام دهید روزانه افراد زیاد که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند در لیست خوددارید که در اصل به این کار لیست سازی می گوییم.

اما قبل از اینکه وارد بحث لیست سازی بشویم اجازه بدهید در مورد گام های تبدیل بازدیدکننده به مشتری صحبت کنم.

ما در این کار پنج نوع مخاطب داریم.

۱- بازدیدکنندگان سایت:

کلیه بازدیدکنندگان سایت که در اولین بار وارد سایت می شوند عضو این گروه هستند. در این مرحله ما نمی دانیم که آیا آن ها به خدمات و محصولات ما علاقه مند هستند یا خیر بسیاری از شرکت ها در این مرحله بسیاری از مشتریان خودشان را از دست می دهند. معمولاً خیلی نادر است که کاربر در اولین بازدید از سایت خرید کند.

شما وقتی وارد سایتی می شوید آیا به سرعت خرید می کنید؟

مطمئنم که در بیشتر مواقع پاسخ شما خیر است. ما درزمانی خرید در حال تحقیق هستیم و سریع خرید نمی کنیم مگر اینکه از کالا مطمئن شویم و برای قیمت مناسب جستجو کنیم.

بسیاری از سایت ها که هزینه های بسیار زیاد می کنند در همین مرحله خریداران زیادی را از دست می دهند.

۲- مخاطب علاقه مند به محصول

در این مرحله شما باید افرادی که علاقه مند به محصول شما یا خریدار احتمالی هستند را جدا کنید و در حقیقت اطلاعات آن ها را جمع آوری کنید تا بتوانید با ارسال ایمیل در آینده آنان را به سایت برگردانید.

در این مرحله همان هدیه رایگان را به کاربر خود پیشنهاد می دهیم. برای این کار باید در جای مناسبی که دید کاربر هست پیشنهاد را به وی ارائه کنیم.

توضیح مختصر و مناسبی را به کاربر ارائه کنیم و از کاربر بخواهیم که ایمیل خود را در اختیار ما قرار دهد تا هدیه به ایمیل وی ارسال شود.

خرید یک پیشنهاد بزرگ در مرحله اول است ولی پیشنهاد یک فایل رایگان می تواند برای کاربر جذاب باشد.

در مقالات آینده بیشتر در مورد این نوع هدایا صحبت خواهم کرد.

۳- خریدار

حال کاربر عضو سیستم ایمیل ما شده و ما اطلاعات بسیار خوب و مفید را برای وی ارسال می کنیم. درنهایت باید به کاربر یک پیشنهاد رد نشدی بدهیم تا از سایت خرید کند. این به هنر تبلیغ نویسی شما برمی گردد که بتوانید کاربر را به خرید از سایت ترغیب کنید.

۴- مشتری

برخلاف تصور برخی افراد که کاربرانی که سایتشان برای بار اول خرید می کنند را مشتری نام می برند. مشتری فردیست که بارها از سایت ما خرید می کند.

اما چطور می توانید در این حوزه پررقابت کاری کنید که کاربر مجدداً به سایت برگردد و خرید کند؟ چطور می توانید کاری کنید که در ذهن مخاطب برند شما بماند. تنها راه حل همان لیست ایمیل ارزشمندی است که شما جمع آوری کرده اید. در حقیقت ثروت اصلی شما بازدیدکنندگان فعلی نیستند. ممکن است الآن ورودی خوبی از گوگل داشته باشید ولی در ماه آینده نداشته باشید.

در حال حاضر بسیاری از افراد با من تماس می گیرند و به دلیل پایین آمدن یا از دست دادن رتبه خودشان گله می کنند و از کم شدن فروش خوشان می گویند. درصورتی که در این سال های فعالیت اگر بر روی جمع آوری اطلاعات مخاطبان خودکار می کردند در این شرایط می توانستند محصولات جدید خود را به خریداران قدیمی بفروشند و این به سادگی ارسال یک ایمیل به اعضای قدیمی است.

متأسفانه بسیاری از صاحبان کسب وکار آنلاین تمرکز خودشان را بر روی یافتن مشتریان جدید می کنند در صدرتی که بهترین افراد برای خرید همان مشتریان قدیمی سایت هستند که تجربه خرید خوبی از شما دارند.

بنابراین با سامانه های جمع آوری اطلاعات مخاطبین می توانیم فهرست خریداران را بسازیم و با ارسال ایمیل های مناسب در زمان مناسب آن ها را به مشتری تبدیل کنیم.

۵- مشتری که ما را به دیگران معرفی می کند.

اگر می خواهید یک کسب وکار حرفه ای داشته باشید باید مشتریان وفادار بسازید در این شرایط آن ها همواره از برند شما دفاع می کنند و آن را به دیگران معرفی می کنند.

فرض کنید شما فروشنده لپ تاپ هستید اگر بتوانید تجربه خرید لذت بخشی را برای مخاطب خودتان ایجاد کنید و در حقیقت آن ها را شگفت زده کنید. آن ها شمارا به دوستان خود معرفی خواهند کرد و اگر از دوستانشان فردی قصد خرید لپ تاپ را داشته باشد حتماً سایت شمارا معرفی می کند.

در مورد ایجاد تجربه لذت بخش درفروش آنلاین حتماً در مقالات آینده بیشتر صحبت خواهم کرد چون در دنیای پررقابت امروزی ایجاد تجربه لذت بخش در سایت و از همه مهم تر وفادار ساختن کاربران بسیار مهم است.

بنابراین اگر شما بتوانید با همین سیستم شرایطی را فراهم کنید که کاربران سایت شمارا به دوستان خود معرفی کنند و درازای این معرفی حتی درصدی از فروش نیز نصیب آنان شود به سرعت می توانید کسب وکار خود را گسترش دهید.

ابزارهای لازم:

مطمئناً از من می پرسید که برای شروع چه کار باید بکنیم؟

در آخر این مقاله در سایت کارآفرین ناب یک هدیه رایگان برای شما در نظر گرفته ام که می توانید آن را دانلود کنید و راهنمایی برای راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ است.

صفحه فرود:

شما باید یک صفحه اختصاصی دقیقاً همانند صفحه ای که در پایان مقاله معرفی کرده ام داشته باشید. تا بتوانید اطلاعات کاربران را جمع آوری کنید.

به این صفحه فرود می گوییم. بهتر است در این صفحه ۲ انتخاب بیشتر برای کاربر نگذاریم:

۱- یا اطلاعات خود را بدهد.

۲- یا سایت را ترک کند.

در ابتدای کار برای خود من هم این روش بسیار سخت بود ولی وقتی نتیجه آن را دیدم بسیار شگفت زده شدم. در این روش کاربر وارد صفحه فرود ما می شود و با پیشنهاد هدیه ما مواجه می شود اگر علاقه مند به خدمات ما باشد حتماً اطلاعات را در اختیار ما قرار می دهد در غیر این صورت سایت را ترک می کند.

در این مرحله شما دارید فهرست سازی می کنید. در حقیقت همان ثروت اصلی سایت شما.

هدایا:

مطمئناً سؤال دیگر شما این است که چه چیزی را به کاربر پیشنهاد بدهیم. بسته به نوع تجارت شما متفاوت است ولی سعی کنید به مهم ترین سؤال مخاطبان خودتان پاسخ دهید و یا به حل بزرگ ترین مشکل آنان با کالا یا محصولات خودتان بپردازید.

این هدایا می تواند : یک کتاب الکترونیک، یک فایل صوتی، یک ویدئو، بروشور تبلیغاتی و غیره باشد.

منبع : مدیرسایت

نویسنده علی نورهانی (ماهنامه کارآفرین ناب)

ویرایش شده در توسط CO-2014

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری