tabtak

www یا بدون www ترفند سئو

2 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

تب تک : قول ما برای انسان ها بنویسید، و مطالبتان را برای روبات ها و مطابق با آنها بهینه سازی کنید. در این مقاله www یا بدون www ترفند سئو رو بررسی خواهیم کرد پس با ما باشید .

در دنیای سئو و بهینه سازی خیلی چیز ها هست که از نظر ما فرقی نداره اما از نظر روبات ها فرق می کنه از جمله همین www یا بدون www هست به معنی کلی ، سایت tabtak.ir با تب تک|قالب وردپرس|افزونه وردپرس برای ما فرقی نداره اما برای روبات ها فرق داره یعنی هر کدوم رو یک سایت مستقل میدونن. برای همین کپی کردن تو دنیای روبات ها ممنوع و جریمه داره اگه ما هوشیار نباشیم به این جریمه گرفت دار خواهیم شد. با مطالعه دقیق این مقاله دانش بیشتر در باره این موضوع خواهید داشت و یک قدم به سوی سئو و بهینه سازی سایت تون نزدیک خواهید شد .

در این اموزش که در بخش سئو قرار داره می خوام آدرس سایت با www یا بدون www رو بگم و اینکه چه تاثیری می تونه در سئو سایت داشته باشه , ممکنه تا بحال در این رابطه چیزی شنیده باشید یا اصلا تا به حال این موضوع رو نمی دونستید این آموزش به درخواست یکی از کاربران آماده شده. خوب بریم سراغ این www ببینیم اصلا www چیست ؟ و جایگاهش در آدرس صفحه وب چیه

یکی از بهترین تعاریفی که برای www منتشر شده است مربوط به ویکی پدیا می باشد که می توانید آن را در ادامه مطلب بخوانید.

از لحاظ فنی هیچ دلیلی وجود ندارد که نام سایت حتماً با www آغاز شود و اولین سرور وب در “info.cern.ch” قرار داشت. استفاده از پیشوند www یک توافق است که بین سازمان*های ارائه دهنده خدمات وب انجام شده است تا تمامی نام*های میزبان از یک پروتکل تبعیت کنند؛ برای مثال، بسیاری از سازمان*ها نام سرور اصلی پروتکل گوفر خرد را به صورت gopher.wherever.edu تعریف می*کنند و از پیشوندهای دیگری استفاده می*کنند تا بتوان از چندین سرور وب استفاده کنند. برخی از مرورگرها به صورت خودکار www را به ابتدا و “.com” را به انتهای URL تایپ شده اضافه می*کنند. در مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس موزیلا با فشردن همزمان کلیدهای ctrl و Enter پیشوند “http://www.” و پسوند “com.” به انتهای URL اضافه می*شوند.

از گفت های ویکی پدیا میتونیم این طور نتیجه بگیریم

www رو از زبان ویکی پدیا بشنوید , دانش نامه ازاد ویکی پدیا گفته دلیل خاصی برای وجود www در آدرس سایت وجود نداره , www یک توافق نامه می باشد توافقی بین سازمان های ارائه ئهنده خدمات وب که یک قانون و نظم خاصی بر قرار باشه و نام همه میزبان ها از این پروتکل تبعییت کنن عنی ادرس سایت می تونه tabtak.ir هم می تونه تب تک|قالب وردپرس|افزونه وردپرس باشه. اگر با قابلیت crtl + enter در مرورگرهایی مثل فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر اشنا باشید , هنگامی که در ادرس بار مرورگر یک آدرس نام بنویسید ( نام سایت ) مثلا tabtak.ir بعد کلیدهای ctrl+enter رو بزنید به صورت خودکار http;//www. به ابتدای نام وارد شده و .com به انتهای ان اضافه میشه. وب جهان گستر در دانش نامه آزاد ویکی پدیا

شاید این سوال ها در این رابطه برای شما پیش بیاد

۱- www چیست ؟

۲- وجود پیشوند www می تونه در سئو تاثیر گذار باشه ؟

۳- عدم وجود www می تونه تاثیری در سئو داشته باشه ؟

۴- www مخفف چه کلمه ایست ؟

۵- چگونه می توان www رو از آدرس سایت حذف کرد ؟

۶- چگونه می توان www رو به آدرس سایت اضافه کرد ؟

وب جهان گستر (www – World Wide Web) یا به سخن ساده تر همان وب، عمده ترین محیط خدماتی اینترنت است که خدمات چندرسانه ای برای دستیابی به اطلاعات را برای کاربران فراهم می آورد.

اما چرا همه جا صحبت از وجود وجود این پیشوند یا عدم وجودش هست , اگر مطالب سئو رو دنبال کرده باشید شاید بتونید حدس بزنید در کل باید یکی رو انتخاب کنیم یا www و یا بدون www

آدرس سایت با www برای سئو بهتر است یا بدون www

در مفهوم کلی و سریعی میتوان این گونه بیان کرد.

هیچ فرقی نمی کنه آدرس سایت شما با www شروع بشه یا بدون www فقط باید یکی رو انتخاب کنید میشه گفت یک کار سلیقه ای هست , خوب پس فرقی ندارن و در سئو هم تاثیر نداره

هیچ تفاوتی نمی کند که یک سایت با پیشوند www باز شود یا بدون آن زیرا در هر دو حالت محتوایی یکسان در اخیار کاربر قرار خواهد گرفت. پس بین سایتی که با www یا بدون www باز شود تفاوتی وجود ندارد و بیشتر به سلیقه صاحب سایت بستگی دارد که چگونه سایتش در دسترس کاربران و موتور های جستجو قرار گید. اما مسئله اصلی سئو می باشد. موتور های جستجوگر مانند گوگل تب تک|قالب وردپرس|افزونه وردپرس و tabtak.ir را به عنوان دو سایت مختلف می شناسند و هر دوی آنها را ایندکس می کنند. مشکل اصلی از همینجا شروع می شود, به دلیل اینکه محتویات هر دو آدرس یکی هست موتور های جستجو محتوای این دو آدرس را مشابه هم می بینند و به احتمال خیلی زیاد محتوای سایت را به عنوان محتوای تکراری در نظر می گیرند که می تواند اثرات جبران ناپذیری بر روی سئو سایت داشته باشد. پس بهتر است قبل از بروز چنین مشکلی مشخص کنید که سایتتان با www باز شود یا بدون آن.

من به شخص دوست دارم با www لود بشه شاید شما دوست دارید بدون www برای این کار چندین راه هست که برای شما دوستان بیان خواهم کرد .

حذف یا اضافه کردن www به آدرس سایت از داشبورد وردپرس

در بخش تنظیمات وردپرسشما می توانید مشخص کنید که سایتتان با www یا بدون آن باز شود. برای این کار کافی است تا به صفحه تنظیمات همگانی وردپرس(داشبورد >> تنظیمات >> همگانی) وارد شوید. سپس در فیلد نشانی وردپرس(URL) آدرس سایت خود را با www یا بدون آن وارد کنید.

تصویرحذف یا اضافه کردن www به آدرس سایت از تنظیمات وردپرس

تغییر در پیشوند آدرس سایت توسط فایل .htaccess

روش دیگری که می توانید از آن برای حذف پیشوند www یا نگه داشتن آن در آدرس سایت استفاده کنید ریدایرکت ۳۰۱ می باشد. بهترین راه برای اجرای دستور ریدایرکت ۳۰۱ استفاده از فایل .htaccess می باشد.

ریدایرکت آدرس بدون www به آدرس با www

اگر می خواهید تا سایتتان فقط با www باز شود می توانید کد زیر را در فایل .htaccess قرار دهید.

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.

RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

ریدایرکت آدرس با www به آدرس بدونwww

اما اگر می خواهید سایتتان بدون www باز شود می توانید از کد زیر استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که به جای tabtak.ir آدرس سایت خود را قرار دهید.

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^rokesh\.ir$ [NC] RewriteRule ^(.*)$ http://tabtak.ir/$1 [R=301,L]

خوب به همین راحتی با رعایت کردن این موضوع می توانید یکی از مشکلات اساسی در سئو سایت خود را بر طرف کنید رتبه سایت خود را در موتور های جستجو بالاتر ببرید.

بعد انجام تغییرات بالا به مهم ترین بخش یعنی وبمسترتولز گوگل میریم

من در این بخش رو wwwتنظیم میکنه شما میتونید رو بدون wwwتنظیم کنید

بعد رورد به وبمسترتولز گوگل > بخش سایت مد نظر

کلیک کنید بعد روی آیکون چرخ دنده به سمت گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و تنظیمات سایت را انتخاب کنید.

تصویرSite-Settings-گوگل-وبمستر-

در صفحه تنظیمات سایت، به سادگی دامنه ترجیح را انتخاب نمایید.

تصویرPreferred-domain-گوگل-وبمستر

روش دیگر، اگر شما با استفاده از وردپرسطراحی شده توسط Yoast پلاگین، آن را به طور خودکار URL متعارف در هدر سایت خود را که به شما اجازه می دانم که گوگل از اولویت های شخصی خود را تنظیم کنید.

روش دیگری هم وجود دارد اگر شما از افزونه WordPress SEO by Yoast استفاده میکنید این افزونه به طور خودکار آدرس متعارف در هدر سایت شما را بدون www ثبت میکند که این یکی از اولویت های گوگل به شمار میرود و این تمام کاری است که شما میتوانید انجام دهید.

تفاوت فنی بین دامنه های www و دامنه های غیر www

هنگامی که شما سایت خود را اضافه کردید میتوانید آن را با نام دامین خود مطابقت دهید. استفاده از آدرس های بدون www شما را در استفاده از دامنه های فرعی متعدد کمک خواهد کرد و شما را در محدود کردن کوکی ها یاری خواهد کرد.

برای توضیح کامل و فنی جزئیات از زبان گوگل به این صفحه مراجعه کنید !

برای مطالعه بیشتر می توانید از گوگل هم کمک بگیرید

Set your preferred domain (www or non-www

منبع

ویرایش شده در توسط amir_seddighi

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری