seo.nonegar1

اهمیت و تاثیر سایت مپ در بهینه سازی سایت

1 پست در این موضوع

اهمیت و تاثیر سایت مپ در بهینه سازی سایت

از میان انواع فاکتورها و ترفندهای سئو برای بهینه سازی سایت، گاهی فاکتور sitemap نادیده گرفته می شود. سایت مپ نقشه ای از سایت روی صفحه ای مجزا است که ساختار طراحی سایت و بخش های آن و لینک های بین صفحات آن و ... را نشان می دهد. بروز بودن نقشه سایت به عنوان شیوه ارتباطی با موتورهای جستجو مهم است. در حالی که فایل robots.txt بیانگر فایل هایی است که موتورهای جستجو نباید ایندکس نمایند، نقشه سایت به موتورهای جستجو اعلام می کند کدام بخش های موردنظر از سایت را ایندکس و بهتر شناسایی نماید.

نقشه سایت پدیده نوظهوری نیست بلکه همیشه بخشی از المان های ساخت سایت بوده و با رویکرد جدید موتورهای جستجو درباره نقشه سایت، امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. البته از دیدگاه سئو سایت، باید علاوه بر سایت مپ های قدیمی (مثل یاهو و MSN که هنوز از فرمت های استاندارد html بهره می برند) نقشه سایت گوگل با فرمت XML که متفاوتر از HTML است را نیز بکار گرفت که برای تجربه کاربری نیز مناسبتر است.

در پاسخ به سوال چرا هر دو نقشه سایت ضروری است؟ باید گفت که یکی برای کاربران و دیگری برای خزنده های موتورجستجو. قابل توجه است که استفاده از دو نقشه سایت، محتوای تکراری حساب نشده و بنابر نظر گوگل موجب جریمه شدن سایت نمی گردد.

دلیل استفاده از نقشه سایت

از جمله مزایای کاربرد نقشه سایت در سئو وب سایت، علاوه بر اینکه چون کلید راهنمایی برای نمایش بهتر سایت توسط موتورهای جستجو می گردد بلکه فرصتی را برای موتورهای جستجو فراهم می کند تا فورا از تغییرات اعمال شده در هر بخش سایت مطلع گردند. البته نباید انتظار ایندکس فوری این تغیرات در موتورهای جستجو را داشته باشیم ولی حتما در مقایسه با زمانی که طراحی وب سایت فاقد نقشه سایت است سریعتر این تغییرات ایندکس می گردند.

با وجود نقشه سایت، تکیه بر لینک های داخلی برای سئو و آوردن ترافیک و موتورهای جستجو به سایت کمتر شده و کمک بزرگی در تعمیر و تشخیص لینکهای داخلی شکسته می باشند. در صورتی که لینک داخلی به صفحه ای شکسته باشد و یا صفحه مورد اشاره اش در دسترس نباشد و قادر به شناسایی آن نباشیم، شکی نیست با تکیه بر نقشه سایت ساده تر به رفع و تشخیص خطاهای لینک های داخلی خواهیم پرداخت.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری