san

8 قانون امنیتی استفاده از وای فای عمومی

2 پست در این موضوع

امروزه وای فای عمومی و رایگان در همه جای شهر در دسترس است. در خیابان، اتوبان، پارک ها، سالن هتل ها و خیلی از مکان های عمومی دیگر می توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید و برای این منظور به رمز عبور نیازی ندارید. فقط به وای فای وصل می شوید و استفاده می کنید، به همین راحتی. اما متاسفانه این وای فای ها بازیچه دست مجرمان سایبری قرار می گیرد.

با گسترش این شبکه های رایگان، مجرمان هم به راه اندازی وای فای تقلبی اقدام می کنند. بهایی که در قبال استفاده از این شبکه ها پرداخت می شود به سرقت رفتن اطلاعات کارت های اعتباری شماست. در حالی که شناسایی این شبکه های تقلبی کار آسانی نیست پس بهترین توصیه عدم استفاده از وای فای عمومی و استفاده از اینترنت منزل یا موبایل است. هر چند این بهترین توصیه ماست اما در هر موقعیتی قابل استفاده نیست. بنابراین باید به راه های حفاظت در مقابل این تهدیدات بیاندیشیم.

قانون های امنیت وای فای عمومی

1 – هرگز به وای فای عمومی که نیازی به رمز عبور ندارند اعتماد نکنید. مجرمان سایبری اغلب برای سرقت اطلاعات کاربران چنین شبکه هایی را ایجاد می کنند.

2 – شبکه هایی که نیاز به رمز عبور دارند هم زیاد قابل اطمینان نیستند. مجرمان به راحتی می توانند رمز عبور وای فای موجود در رستوران ها یا پاساژ های خرید را به دست آورند و یک شبکه تقلبی با نام مشابه ایجاد کنند.

3 – مواقعی که از وای فای استفاده ای ندارید آن را خاموش کنید. این کار به ذخیره باتری دستگاه شما هم کمک می کند. اگر دستگاه شما به صورت خودکار به شبکه های وای فای جدید وصل می شود، از قسمت تنظیمات آن را خاموش کنید.

4- ضرورت های ساده. زمان استفاده از وای فای عمومی وارد حساب های بانکی خود یا هر سرویس مهم دیگری نشوید.

5 – فقط https. بعضی از وب سایت ها از https حمایت می کنند و هر چیزی را که شما دریافت یا ارسال می کنید، رمزگذاری می کنند. مانند گوگل، ویکی پدیا و فیسبوک. بهتر است که این تنظیمات را برای همه سرویس های مهم خود فعال کنید.

6 – پیشنهادی برای کاربران کروم، فایرفاکس و اپرا. یک مرورگر پلاگین خاص را نصب کنید که دسترسی به اینترنت را برای شما امن می کند. به صورت پیش فرض یاهو، ای بی و آمازون و دیگر سایت ها دسترسی امنی به اینترنت فراهم می کنند. شما می توانید به صورت دستی این منابع را اضافه کنید.

7 – استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی یا vpn را در نظر بگیرید. یک روش مناسب برای حفاظت از اطلاعات شما، سرویس رمزگذاری vpn است

8 – یک راه حل امنیتی قابل اعتماد نصب کنید! آنتی ویروس اینترنت سکوریتی کسپرسکی وقتی که به شبکه های نا امن متصل شوید به شما هشدار می دهد و به مجرمان سایبری اجازه کشف رمز های عبور شما را نمی دهد.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

درود

ممنون از مطالب

اما اینو در نظر بگیرید که این راه کار ها عملا دیگه جواب نمیده و بحث امنیت وای فای فراتر از این حرفاس و جتی توی بعد سخت افزاری خیلی پیشرفت ها حاصل شده

ضمن اینکه استقاده از وی پی ان برای ناشناس ماندن ای پی خودش یک عامل بر هم زننده امنیت محسوب میشه چون منبع ارایه دهنده سرویس مشخص نیست

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری