seo.nonegar1

تعادل در طراحی سایت و ضرورت اهمیت آن

1 پست در این موضوع

به منظور رسیدن به تعادل و توازن در طراحی وب سایت، طراح سایت باید تمام دانش و مهارت کسب شده در طول تجارب حرفه ای خود را همراه با چاشنی تلاش و انرژی فراوان به کار گیرد. در میزان اهمیت تعادل در پروسه ساخت سایت، در حد یک جمله می توان گفت که تنها مانع از شکست طراح وب در برابر انتظارات کاربران، رعایت اعتدال و توازن می باشد.

طراح از طریق تعادل است که قادر به حفظ هماهنگی فرآیند طراحی سایت در عین رسیدن به تمام اهداف مدنظر یک تجربه کاربری مناسب است.

تعریف تعادل و توازن در طراحی سایت

تعادل و بالانس را می توان به سادگی در بخش بندی و پارتیشن بندی مناسب از وزن بصری در هر پروژه طراحی سایت و سئو آن تعریف نمود. این یک حقیقت است که تعادل بصری همانند قرینگی توسط محور عمود است که تعیین کننده می باشد. با توجه به شناخته شدن انسان به عنوان موجودی قرینه، و حفظ تعادل به عنوان یکی از مهمترین حواس ذاتی، چشم انسان نیز عادت به همان مقدار از وزن بصری در هر طرف محور عمود را دارد و بدیهی است زمانی که عناصر وب سایت بر اساس محور عمود متعادل نیستند نتیجه لذت بخشی نخواهد داشت و آزاردهنده برای چشم بازدیدکننده خواهد بود.

تعادل متقارن

زمان صحبت از تعادل متقارن، منظور تعادل آینه ای می باشد. بدین معنی که اگر در مرکز صفحه خطی به عنوان آینه کشیده شود، عنصری که در سمت چپ قرار دارد باید آینه وار در سمت راست نیز وجود داشته باشد و یا بالعکس. رعایت تعادل متقارن در پروژه های ساخت و سئو سایت، منجر به اثری خوشایند شده و چشم کاربر نیز آن را به عنوان عنصری راحت و تسکین دهنده می بیند. این مهم زمان طراحی ریسپانسیو که فاکتوری تعیین کننده در سئو وب سایت خواهد بود نیز دیده می شود.

طبقه بندی متقارن

بر اساس نظر متخصصین در این حوزه، سه نسخه مهم برای تقارن در طراحی وجود دارد:

1-بازتاب تقارن

2-تقارن چرخشی

3-تقارن انتقالی

این سه ویژگی در روند طراحی وب سایت و ایجاد علاقه در بازدیدکننده و بهینه سازی سایت و تضمینی بر ثبات بصری مورد هدف صاحب سایت مفید و تاثیرگذار خواهد بود.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری