seo.nonegar1

ده نکته کاربردی برای بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت

1 پست در این موضوع

ده نکته کاربردی برای بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت

از آنجایی که موتورهای جستجو قادر به دید بصری انسانی برای تصاویر نیستند، بنابراین با رعایت نکات مربوط به مباحث سئو سایت و استفاده از بعضی تگ ها در طراحی سایت، درک تصاویر برای موتورهای جستجو امکان پذیر می گردد. یکی دیگر از دلایل ضرورت سئو تصاویر، سرعت پایین لود سایت ها و نمایش با تاخیر فایل های تصویری و ویدیویی آپلود شده می باشد. پنالتی و جریمه نمودن وب سایت هایی که در موبایل و کامپیوترهای شخصی دارای سرعت لود کمی هستند، ضرورت اهمیت مطالعه مقاله هایی از این دست را مشخص می نماید.

این مقاله سعی بر اثبات تاثیر مثبت بهینه سازی صحیح تصاویر بر ارتقا رتبه سایت و افزایش ترافیک، سئو وب سایت و متعاقب آن فروش بیشتر دارد.

1.کاهش اندازه تصاویر

به دلیل کم طاقتی کاربران، مدت زمان لازم برای بارگزاری صفحات در سایت، 3 ثانیه بوده، و زمان بیش از این سبب ترک کاربر از سایت و مراجعه به سایت رقیب می گردد. با رعایت این دو مورد در روند ساخت سایت، سرعت لود سایت کاهش می یابد.

کاهش ابعاد فایل:

اگر فضا برای تصاویرتان 500در500 پیکسل است از عکس های با حجم کمتر از 500 استفاده نمایید، به طور مثال 300 در 300.

کاهش حجم فایل:

قبل از استفاده از تصاویر در وب سایت خود حتما حجم آن ها را کاهش دهید، زیرا عکس هایی با حجم زیاد زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارند و این زمان بالا امتیازی منفی برای بهینه سازی سایت می باشد. برای این منظور از ده ها برنامه موجود در نت چون فوتوشاپ استفاده کنید.

2. بهینه سازی نام فایل ها با کلمات کلیدی

از آنجا که روبات موتور جستجو نمی تواند عکس های شما را ببیند با تغییر نام فایل به چیزی که موتور جستجو یا کاربر توانایی خواندن آن را دارد، می توانید به درک بهتر تصاویر کمک کنید.

3.بهینه سازی کلمات با تگALT

استفاده از تگ ALT (جایگزین) در مراحل کدنویسی طراحی وب سایت، تصاویر را به طور خاص برای موتور های جستجو توضیح می دهد.

توجه داشته باشید:

تگ های ALT برای نابینایان نیز بسیار مهم است، زیرا نرم افزار ویژه ای وجود دارد که صفحات وب را برای نابینایان می خواند و از این تگ برای توصیف تصاویر برای کاربران نابینا استفاده می کند.

4. اضافه کردن تصویر نقشه سایت

استفاده از تصویر سایت XML (نقشه سایت) به موتور های جستجو کمک می کند تا سایت و تصاویر شما را به درستی شناسایی کند.

5. استفاده از caption

نوشتن شرح تصاویر امری بسیار مهم در جذب مخاطب سایت می باشد، زیرا کاربران به دنبال خطی از اطلاعات درخواستی خود بوده و استفاده از شرح تصاویر ، مخاطب را جلب وب سایت شما می نماید.

6. استفاده از انواع تصاویر فشرده

هنگام آپلود فایل مطمئن شوید که فرمت آن GIF,JPG و یا PNG باشد. این نوع فایل های فشرده نسخه ای از عکس اصلی شما ولی با سرعت آپلود فوق العاده بیشتری می باشند.

7. میزبانی جایگزین برای تصاویر

اگر تعداد زیادی عکس و یا عکس هایی با حجم زیاد دارید که الزام بر استفاده از آن وجود دارد و سرور نیز سرعت بالا و مطلوبی ندارد و یا به طور اشتراکی قابل استفاده است، یک میزبان جایگزین برای تصاویر در نظر بگیرید.

8. مخفی کردن تصاویر در تلفن های همراه

با دقت به این موضوع فکر کنید که آیا کاربران موبایل نیازی به دیدن تصاویر دارند یا نه. صفحاتی که برای موبایل طراحی و بهینه سازی شده اند نتایج بالاتری را در جستجوها داشته اند. اگر کاربران موبایل نیازی به رویت عکس ها ندارند، در صفحاتی که مربوط به نسخه موبایل است، از تصاویر استفاده نکنید.

9. استفاده مجدد از منابع تصاویر

این اشتباه بارها دیده شده که افراد یک تصویر را دوبار آپلود می کنند. هر عکس را فقط یکبار آپلود نمایید.

10.استفاده از خط فاصله

هیچ دلیل خاصی برای استفاده از خط فاصله وجود ندارد ولی ترجیح گوگل بر استفاده از خط فاصله بین کلمات متقاطع است.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری