MohsenGoodarzinew

آموزش مقدماتی اندروید به همراه فیلم آموزشی

1 پست در این موضوع

آموزش برنامه نویسی اندروید

InnerTitle.pngبرنامه شبیه ساز اندروید و دستگاه های مجازی اندروید

جعبه ابزار اندروید (SDK) حاوی برنامه ی شبیه ساز (Android Device Emulator) دستگاه اندروید نیز می باشد . از برنامه ی شبیه ساز مذکور جهت اجرا و راه اندازی دستگاه مجازی اندروید ((AVD استفاده می شود; به عبارت دیگر, کاربر می تواند به کمک برنامه ی Emulator محیط گوشی اندروید را کاملاً شبیه سازی کند. نمونه ی این برنامه را در تصویر زیر مشاهده می کنید :

آموزش اندروید

InnerTitle.pngAVD در حال اجرا

AVD ها این امکان را به شما می دهند که برنامه های اندروید خود را بدون دسترسی به سخت افزار اندروید روی نسخه های مختلف این سیستم عامل آزمایش کنید. حتی در صورتی که خود دستگاه اندروید را در اختیار دارید به شما توصیه می شود نحوه ی کار با این نرم افزار را فرا بگیرید . دستگاه های مجازی به شما اجازه می دهند برنامه های کاربردی خود را در ویرایش های انتخابی این سیستم عامل با پیکر بندی (configuration) معین تست کنید .

طی پروسه ی ایجاد AVD, کاربر پیکربندی دستگاه مجازی (virtual device) را تعیین می کند از جمله : وضوح تصویر (resolution), نسخه ی API اندروید و چگالی صفحه نمایش .

همچنین می توان چندین AVD با پیکربندی های متفاوت تعریف کرد و آن ها را به موازات هم و به طور همزمان راه اندازی کرد . این امکان به شما اجازه می دهد پیکربندی های متفاوت دستگاه (device configuration) را یکجا امتحان کنید .

Attention.png توجه:

توجه : چنانچه AVD ای را حین فرایند راه اندازی متوقف کنید, احتمال خراب شدن آن وجود دارد . اولین باری که برنامه راه اندازی می شود فرایند بالا آمدن ممکن است در دستگاه های قدیمی 10 دقیقه طول بکشد . این درحالی است که, در دستگاه های مدرن بالا آمدن AVD بیشتر از 2-3 دقیقه زمان نمی برد .

پس از اینکه AVD اجرا شد, رابط کاربری گرافیکی (GUI) را می توان با استفاده از موس تنظیم کرد . برنامه ی شبیه ساز همچنین امکان دسترسی به دکمه های گوشی را از طریق منوی سمت راست محیط برنامه برای کاربر امکان پذیر می کند .

به محض اینکه برنامه شبیه ساز راه اندازی شد, به هیچ وجه آن را حین بالا آمدن متوقف نکنید . اگر برنامه ی کاربردی خود را تغییر داده یا اصلاح کرده اید و مایلید نسخه ی جدید آن را تست کنید, تنها کافی است اپلیکیشن را دوباره در AVD خود اجرا کنید .

InnerTitle.pngمیان برهای دستگاه شبیه ساز اندروید

جدول زیر تمامی میان برهای کارامد لازمه ی کار با AVD را فهرست می کند :

میان بر
توصیف کاربرد
Alt+Enter
برنامه ی شبیه ساز را بزرگنمایی می کند.
Ctrl+F11
حالت یا جهت قرارگیری صفحه را از landscape (نمای افقی) به portrait (یا نمای عمودی) تغییر می دهد
F8
شبکه (network) را روشن یا خاموش می کند .

InnerTitle.pngگوگل در برابر AVD

هنگام ایجاد AVD, به شما این امکان داده می شود که بین ایجاد Android Device یا Google Device یکی را انتخاب کنید .

AVD ای که برای اندروید ایجاد می شود دربردارنده ی برنامه های پروژه ی منبع آزاد اندروید (Android open source project) می باشد. حال, AVD ای که برای API گوگل اختصاصی ایجاد می شود, شامل کدهای مختص گوگل می باشد .

AVD هایی که ویژه ی API گوگل طراحی و ایجاد می شود به کاربر این امکان را می دهد که برنامه های کاربردیی که از Google Play Services استفاده می کنند را تست کند (به طور مثال, Google maps API).

InnerTitle.pngبهینه سازی سرعت

هنگام ایجاد شبیه ساز, به شما این امکان داده می شود که بین دو گزینه ی Snapshot یا Use Host GPU یکی را فعال کنید .

Attention.png توجه:

توجه : در پنجره ی محاوره ای که نمایان می گردد, این طور برداشت می شود که می توان هر دو گزینه را فعال کرد . اما باید در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب هر دو گزینه با پیغام خطا مواجه می شوید .

در صورت انتخاب گزینه ی Snapshot, هنگامی که device را برای دومین بار راه اندازی می کنید بسیار سریع بالا می آید (به خاطر اینکه در صورت بستن device, AVD وضعیت (state) آن را بلافاصله ذخیره می کند) . اما چنانچه گزینه ی Use Host GPU را انتخاب کنید, AVD مستقیماً از کارت گرافیک کامپیوتر میزبان (host computer) برای پردازش گرافیکی در برنامه ی شبیه ساز بهره می گیرد که جمعاً سرعت فرایند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد .

آموزش اندروید

InnerTitle.pngگزینه های شروه شبیه ساز

InnerTitle.pngIntel system image (سیستم تصویری اینتل)

این امکان وجود دارد که AVD را با تصویری بر پایه ی معماری ARM CPUیا Intel CPI اجرا کنید .

AVD ای که از سیستم تصویری اینتل بهره می گیرد در پردازش, بر روی سخت افزار Intel / AMD بسیار سریعتر از سیستم تصویری بر پایه ی ARM عمل می کند. این به خاطر عدم نیاز شبیه ساز به ترجمه ی دستورات ARM CPU برای پردازش گرهای Intel / AMD رایانه ی شما است .

سیستم تصویری (Image) نام برده را می توان از طریق Android SDK Manager نصب کرد :

آموزش اندرویدآموزش اندروید

پس از دانلود, می توان درایور مربوطه را در محل نصب اندروید واقع در فولدر extras/intel یافت . لازم است جهت نصب درایورها, فایل .exe را اجرا کنید .

Attention.png توجه:

این مرحله ی از فرایند نصب جهت افزایش کارایی و سرعت شبیه ساز intel ضروری می باشد . تنها صرف دانلود درایور مورد نظر (به وسیله ی اندروید) تغییری ایجاد نکرده و کافی نمی باشد .

پس از اتمام پروسه ی دانلود, می توانید AVD جدیدی بر پایه ی شبیه ساز اینتل اجاد کنید . شبیه ساز سریع تر بالا نمی اید ولی سرعت اجرای برنامه ی کاربردی اندروید شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد .

آموزش اندروید

tip.pngنکته:

نکته 1 : پس از نصب ممکن است لازم باشد محیط برنامه نویسی خود را مجدداً اجرا (restart) کنید تا امکان ایجاد AVD با شبیه ساز اینتل فراهم شود .

tip.pngنکته:

نکته 2 : لازم به ذکر است که فرایند نصب در محیط لینوکس پیچیده تر است .

InnerTitle.pngشبیه ساز جایگزین

البته گزینه های دیگری نیز جهت شبیه سازی محیط اندروید وجود دارد که از جمله می توان به

http://www.genymotion.com/

اشاره کرد (این برنامه هم در راه اندازی و هم در اجرای پروژه های اندروید نسبتاً سریع عمل می کند) .

 

دوستان در صورتی که به مطالب علاقه داشتید روی لینک کلبک کنید

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی