mahdi711

وب*سایت*های سارق هویت رکورد زدند

1 پست در این موضوع

استفاده از یک فناوری جدید در تشخیص وب*سایت*های سارق هویت نشان می*دهد که مجرمان سایبری بسیار فعال عمل می*کنند.

به نقل ازسیتنا؛ تعداد وب*سایت*های سارق هویت به بالاترین میزان خود در اوایل سال جاری میلادی رسیده و این موضوع نشان دهنده اینست که جعل وب*سایت*های قانونی و واقعی همچنان یک تجارت سودمند برای مجرمان سایبری است.

گروه کاری ضد سرقت هویت (APWG) در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که 56859 وب سایت سارق هویت را در ماه فوریه 2012 شناسایی کرده است. این میزان از رکورد قبلی که متعلق به آگوست 2009 است، یک درصد بالاتر است. APWG یک کنسرسیوم غیر انتفاعی متشکل از بانک*ها، شرکت*های امنیتی و دیگر شرکت*هایی است که روند جرائم سایبری را دنبال می*کنند.

وب*سایت*های سارق هویت، وب*سایت*هایی هستند که به ظاهر کاملاً مشابه وب*سایت*های اصلی و قانونی هستند و غالباً به تقلید از برندهای مشهور می*پردازند. این وب*سایت*ها از اعتمادی که کاربران به شرکت*های قانونی دارند، سوءاستفاده کرده و آنها را برای افشا کردن نام کاربری، کلمه عبور و دیگر اطلاعات حساس فریب می*دهند.

APWG در گزارش خود اعلام کرده است که یکی از علل مشاهده افزایش تعداد وب*سایت*های سارق هویت، استفاده از یک فناوری جدید برای تشخیص وب*سایت*های کلاهبردار است.

بنا بر گزارش APWG بیش از 38 درصد وب سایت*های جعلی مربوط به بخش خدمات مالی بوده اند. خدمات پرداخت آنلاین و خدمات خرده فروشی نیز به ترتیب در مکان*های بعدی قرار دارند. همچنین این وب*سایت*ها 392 برند را جعل کرده*اند که این نیز یک رکورد محسوب می*شود.

پیتر کاسیدی، رهبر APWG در این مورد می*گوید: "امروزه همه نوع تجارتی آنلاین شده است و لذا فرصت*های زیادی را برای کلاهبرداری*های جدید و فریبنده ایجاد کرده است که به سوءاستفاده از ارتباط آنلاین شرکت و مشتریان می*پردازد. البته مردم نیز نسبت به حملات سرقت هویت هوشیارتر شده و به راحتی فریب نمی خورند ولی هنوز هستند افرادی که با استفاده از فریب*های خلاقانه آنها را مورد سوءاستفاده قرار می*دهند."

حدود نیمی از وب*سایت*های سارق هویت در سه ماهه اول 2012 از اسامی برندها در URL خود استفاده کرده*اند که معمولاً مردم را فریب می*دهد.

نکته مثبت اینجاست که وب سایت*های سارق هویت با توجه به فناوری*های امنیتی پیشرفته*تر، سریع*تر از گذشته شناسایی و متوقف می*شوند.

منبع خبر: citna.ir

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری