ehsansabet

کپچافا | CAPTCHAfa

6 پست در این موضوع

کپچافا چیست؟

attachment.php?aid=4727

کپچافا یک سامانه شناسایی مبتنی* بر آزمون چالش و پاسخ می*باشد که با مطرح کردن مساله ای که پاسخ به آن برای انسان آسان ولی* برای ماشین دشوار می*باشد، سایت*ها، وبلاگ*ها و پورتال*های مبتنی* بر شبکه را از خطر حملات ربات*های اینترنتی* مصون می*دارد. این حملات میتوانند شامل اسپم سایت*ها، وبلاگ*ها و یا نفوذ به سیستم رایانه افراد، مراکز و یا سازمان*ها باشند. کپچافا اساسا مبتنی* بر روش ارائه شده در کپچا می*باشد، لیکن متناسب با محیط کاربر فارسی زبان طراحی شده و از همین روی است که آنرا کپچافا یا همان کپچای فارسی نام نهاده ایم. کپچا *ها شامل لغات یا عبارات لاتین و اغلب بی معنی میباشند در حالیکه کپچافا *ها از لغات و عبارات معنی دار فارسی استفاده میکنند.

چرا کپچافا؟

به چهار دلیل عمده، بر این باوریم که استفاده از کپچافا برای شما سودمند است.

اول، تکنولوژی بازشناسی خودکار متون برای زبان لاتین بسیار پیشرفته است به صورتی که هم اکنون ربات*های اینترنتی ای* وجود دارند که بر اساس الگوریتم*های پردازش تصویر و شناسایی الگو میتوانند بسیاری از کپچا*ها را تشخیص دهند. نمونه*هایی از عملکرد این ربات*ها را می*توان روزانه در بخش نظرات سایت*های پر مخاطب و قدرتمندی* همچون یاهو نیز مشاهده کرد. این در حالیست که علاوه بر ساختار زبان و لغات فارسی که امکان ایجاد کپچافا *های پیچیده تری را نسبت به زبان لاتین ایجاد می*کند، تکنولوژی بازشناسی خودکار متون نیز در بستر زبان فارسی بسیار ضعیف و نوپا می باشد.

دوم، این سرویس کاملا رایگان بوده و شما میتوانید بدون اینکه هیچ هزینه ای پرداخت نمایید سایت، وبلاگ و یا پورتال خود را ایمن سازید.

سوم، بر خلاف کپچا که به دلیل حملات ربات*های اینترنتی* مبتنی* بر دیکشنری، مجبور میشود که اغلب از لغات بی* معنی* استفاده نماید، در کپچافا با تکیه* بر سطح بالای امنیت ارائه شده، میتوانیم از لغات معنی* دار فارسی استفاده نمائیم. چرا که خطراتی که کپچا را تهدید می*کنند در حال حاضر برای کپچافا وجود ندارند. نکته ارزنده ای که این ویژگی* خاص کپچافا به ارمغان می آورد، همانا راحتی* و سهولت خواندن کپچافا برای انسان است. چرا که حتی با وجود ایجاد کجی*ها و ناواضحی ها، انسان هوشمند با توجه به دایره لغاتی که در ذهن دارد میتواند به راحتی* کپچافا را تشخیص دهد. بدین صورت، وضعیت آزار دهنده ای که در بسیاری از اوقات کاربران برای خواندن کپچا*ها دارند در مورد کپچافا به وقوع نمیپیوندد.

چهارمین دلیل که بر اساس آن شما را تشویق می کنیم تا از کپچافا استفاده کنید آن است که،" ما پارسی زبان هستیم"، پس بیایید زبان پارسی را گرامی* داشته و هرچه بیشتر آنرا در جهان اینترنت نشر و گسترش دهیم.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

این سایت شماست؟

می دونین هم چین سیستم کپچای خیلی خیلی مورد نیاز هست . چون سیتم ری کچا اصلا به درد نمی خوره و کلمات نامفهوم داره که برای کاربر عادی فاجعه است

این سیستم خیلی خوب هست. ولی این هم زیاد مفهوم و معلوم نیست !

به طور مثال:

شمیمی شکر پاش آشکار مقاتله

؟؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام....

دوست عزیز اگر راه انداز و برنامه نویس این سیستم هستید.

بعنوان یک دوست و کاربر صرف اینترنت.یک پیشنهاد و توصیه میکنم. از کلمات زشت و ناپسند در این سیستم استفاده نکنید!!!! نقطه ی ضعف بسیار بزرگی هست واسه خودتون و کارتون و مطمئناً مورد پسند کسی نخواهد بود.... چون همگان همیشه این ترس تو وجودشون هست که مبدا در فلان سایت ، فلان لغات زشت نمایش داده بشه!!!!

در حدود 10-15 باری که نمایش کد رو ریفریش کردم؛ 3 لغت زشت و ناپسند نمایش داده شد!!!

با این استراتژی، محکوم به شکست خواهید بود!!!

با عرض پوزش که رک ، عرض کردم.مطمئن باشید ایده ی بسیار خوبی بکار بردید و اگر اون موارد بالا رو اصلاح کنید.خیلی خوب با استقبال میشه.

موفق و سربلند و پایدار باشید

یا حق

Share this post


Link to post
Share on other sites

یه پیشنهاد دیگه هم من برای این ایده قشنگ میدم . لطفا از کلمات و لغات کاملا پارسی استفاده کنید . و از درج لغات کاملا عربی خوداری کنید .

موفق پایدار

Share this post


Link to post
Share on other sites

خیلی خوب بود ولی از نظر من بهتر بود این پروژه به صورت اپن سورس ایجاد می شود و کتابخونه ی ان به صورتی راحت برای استفاده ارائه می شد خیلی بهتر بود. دلیلی که کاربرا از recaptchaگوگل استفاده می کنند در دسترس بودن همیشگی گوگل هست و اینکه تا به حال هیچ اسپمری قادر به عبور نبوده از ان. راستی یکی دو تا جای دیگه هم کپچا فارسی دیده بودم و اولین نیست ولی انصفا این از همه بهتر بود

یک نکته کوچیک . قادر به شناسایی اسپیس نبود و اگه 2 تا اسپیس بزنیم غلط می گیره که عملا نباید اینجور باشه

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری