senator

*** جوملا تولدت مبارک ***

2 پست در این موضوع

جوملا! (به انگلیسی: Joomla!‎) نام یک نرم*افزار آزاد و متن باز برای مدیریت محتوای اینترنتی است. جوملا! به زبان پی*اچ*پی نوشته شده*است و از پایگاه دادهٔ مای*اس*کیوال استفاده می*کند.

قابلیت*های جوملا! شامل امکان بارگذاری موقت در حافظه برای بهبود کارایی (caching)، ایجاد فهرست خودکار، ارسال خبر از طریق قالب RSS، ارائهٔ نسخه قابل چاپ، بخش*های کوتاه خبری، تالار گفتگو، نظر سنجی، تقویم، جستجوی اینترنت و پشتیبانی از زبان*های متعدد (از جمله فارسی) است.

علاوه بر امکانات پایه، افزونه هایی (شامل کامپوننت، ماژول، پلاگین، قالب، بسته زبان) هستند که به امکانات جوملا می افزایند. بیش از 10000 افزونهٔ رایگان و تجاری در شاخهٔ رسمی افزونه*های جوملا وجود دارد.

نام جوملا گرفته شده از واژه ای در زبان سواحیلی است که به معنی «جملگي» یا «همگی» است. (زبان سواحلی ترکیبی است از زبان مردم بومی منطقه به ویژه بنتو و بسیاری از واژه*های عربی و فارسی. این زبان در شرق و تا حدودی مرکز آفریقا بکار برده می*شود.)

اولین نسخهٔ جوملا! نسخهٔ ۱.۰.۰ بود که در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۵ عرضه شد. این نسخهٔ جوملا در واقع بسته*بندی جدیدی از نسخهٔ ۴.۵.۲.۳ از نرم*افزار مامبو بود که ایرادهای آن گرفته شده بود. در نقشه راه توسعه این پروژه تصمیم گرفته شده که نسخه ۱٫۵ این برنامه با زبان PHP نسخه ۵ از ابتدا نوشته شود.

جوملا! با اجازه*نامهٔ جی*پی*ال منتشر می*شود.

تاکنون پنج نسخه توسط جوملا ارائه شده است که شامل نسخه های ۱، ۱.۵، ۱.۶، ۱.۷، ۲.۵ می باشد. هم اکنون فقط سه نسخه توسط گروه جوملا پشتیبانی و به روز رسانی می گردد که شامل نسخه ۱.۵ و ۱.۷ و ۲.۵ است. جوملا ۱.۷ و ۱.۵ تا ۲۴ فبریه پشتیبانی می*شوند و از آن به بعد تنها از جوملا ۲.۵ پشتیبانی می*شود.

منبع: ویکی پدیا

و فردا جشن تولد 7 سالگی این CMS محبوب است. امیدوارم برای این جشن همه آماده باشیم. و با دست پر از هدیه توی انجمن جوملای ایران بترکونیم.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری