حجت مردانه زاده

*مهم*راهنمای جامع اصول فروش و موفقیت در کسب و کار خُرد و کلان کاربران جوملای ایران!!!

8 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

با سلام...

با توجه به اینکه کاربران بسیاری به بنده مراجعه میکنند و از نداشتن مشتری و به نوعی درجا زدنهای خودشون تو کارهاشون گلایه دارند.

و این سوال بزرگ براشون معضلی شده که :

1- چرا من مشتری ندارم !!!؟ (و اگر هم دارم، همش با قیمتهای کم در ازای کارها و وقتهای بسیاری هست که براشون میذارم و این اصلا برام جالب نیست .و به هیچ وجه جوابگوی اون تصور و انتظار من از انتخاب این شغل و حرفه ای برای کسب درآمد خودم نیست!!!)

2- چطور میتونم تو کارم موفق باشم!؟

3- باید چطور با مشتری کنار بیام سر قیمت!؟

4- چطور خودم رو بعنوان یک حرفه ای و یک کننده ی کار ، در جامعه مطرح کنم!؟

5-چطور باید مشتری های هم خودم از 1به 2 . 2به 3 .3به 4 و... روز به روز بیشتر و بیشتر بیشتر بکشونم!؟

6-آیا مشتری باید خودش بیاد یا بیاریمش!؟

و....

بنده سعی میکنم در این تاپیک (که انتها هم نخواهد داشت) به شرح این مسائل بپردازم . چون واقعا در کلاسهایی که داشتم، این بخش مورد علاقه ترین مبحث از کلاسها(شخصی و دوره ای بوده!) بوده و مورد پسند همه ی بچه ها قرار گرفته ...

چون به نظر من واقعا بحث یادگیری یه بخش از کاره و بحث جذب مشتری و گرفتن مشتری بحثی مهمتر از یادگیری خود کار!!!!

بسیاری از دوستان رو میبینیم که واقعا با توجه به اینکه علم چندانی هم در کارشون نداشته باشند اما افراد بسیار بسیار بسیار موفقی در زمینه جذب مشتری و کسب درآمد برای خودشون هستند!!! و در عوض بسیاری از افراد هستند که با توجه به اینکه بسیار هم دانش دارند اما به اون دلایلی که بعداً مطرح میکنیم؛ از غافله عقب موندن و به نوعی به حاشیه رفتن!!!

نکات:

یک : این تاپیک به هیچ وجه یکسویه نیست و تعاملی خواهد بود.

از دوستانی که تمایل دارند در این تاپیک بسیار کاربردی و مفید به بنده و تمامی دوستان دیگه کمک کنند.میتونند مطالب خودشون رو (ترجیحاً دست نوشت) رو بصورت مدون و طبقه بندی شده (یعنی از ابتدا یک سیری رو رد پیش بگیرند وادامه بدند) برای بنده پیغام خصوصی کنند .بنده در راستای گفته های خودم متون اونها رو هم در تاپیک قرار میدم و با نام خودشون منتشر میکنم.

دو: این تاپیک صرفاً آموزشی خواهد بود و سوال و جواب در اون وجود نداره. از دوستان عزیز تقاضا میشه برای طرح سوالات احتمالی خودشون به تاپیک زیر مراجعه کنند. تا پیوستگی و اجمال این تاپیک از دست خارج نشه.

[h=1]مرجع طرح سوالات تاپیک اصول فروش و موفقیت در کسب وکار خُرد و کلان کاربران جوملا ایران![/h]

ارادتمند دشمنان و دوستان خودم: حجت مردانه زادهgift:ds6a5d:gift

موفق و سربلند و پایدار باشید

یا حق

ویرایش شده در توسط Hojjat MardaneZadeh
1 کاربر پسند دیده است

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

ممنون حجت جان، بحث خوبی رو شروع کردی....سعی میکنم از تجارب و روشهایی که خودم استفاده کردم و موفق هم شدم برای استفاده همه دوستان علاقه مند بنویسم:78:

برای اینم که پست اسپمی نداده باشم یه نکته رو میگم...

دوستان همه توجه کنید که مشتری یک فرد عادی مثل دوستان و اقوام و آشنایان می تونند باشند تا یک رئیس یا کارمند و بازاریاب شرکت های مختلف که به صورت رسمی یا غیر رسمی ممکنه باهاشون در مورد طراحی سایت و سئو و بهینه سازی و طراحی های قالب برخورد کنیم ولی نکته ای که وجود داره این هستش که برخورد و یا روش جذب هر کدوم با هم دیگه متفاوت هستش و حتی ارگ قرار باشه اونها خودشون به ما مراجعه کنند هم باید بدونیم که روشهایی که هر کدوم به مراجغه خواهند کرد متفاوت خواهد بود... این بحث رو ادامه خواهیم داد:41:

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام...

خب بهتر دیدم تا تنور این تاپیک داغه، اولین پست (یا بهتر بگم گفتگوی خودمونی ) رو قرار بدم.

خب همونجور که در اول تاپیک هم گفتم میخوایم در اینجا جیزهایی رو بگیم و با هم به بحث بشینیم که رعایت همون چیزهای خیلی خیلی خیلی ریز باعث موفقیتهای بسیار بزرگ تعدادی کمی از افراد ؛ و عدم رعایت اونها، باعث ضررکردن بسیـــــــــــــــاری از افراد و صاحبان فن و کار میشه....

با این مثال شروع میکنیم.

در ابتدا فرضیات رو مشخص کنیم:

شما یک طراح سایت هستید(حرفه ای و مبتدی رو کاری نداریم بهش!) و میخواید یک مشتری رو جذب کنید.

خب راههای جذب مشتری چیه!؟

  1. چجوری باید مشتری رو جذب کرد!؟
  2. اصلا باید مشتری جذب بشه!؟
  3. یا باید جذب بکنیم!؟
  4. و یا اینکه خودش بیاد بدون هیچگونه جذب!!! (کلمه ی جذب مفهوم و منظور خاصی داره در اینجا که شرح داده خواهد شد!)

خب برسیم به اینجا . شما فکر کنین. یک فردی هستید عالی در طراحی سایت و اونهم تمام تجربیاتتون توی جوملاست و بس! ( فرض کلی ما جوملا و جوزه ی مورد تعریفمون صنعت و شغل طراحی وب هست . مطمئنا میشه از مثالها در موارد دیگه استافده کرد و قرینه و سازی و همانند سازیشون کرد!. پس خوندن پست به ضرر کسی نخواهد بود!))

حالا سعی میکنیم به اون سوالات بالا پاسخ بدیم:

اولین سوال:

چجوری باید مشتری رو جذب کرد!؟

منظور از جذب چیه اصلا!؟ ایا اصلا باید کاری کرد که مشتری به سمت بیاد!؟ یا نه نیازی نیست !؟ آیا این کار رو خودمون باید انجام بدیم یا لوازم دیگه!؟

خب جذب موقعی پیش میاد که طرف و یا طرفهای مقابلتون به دلیلی به سمت شما بیان! خب این دلیل چی میتونه باشه!؟

ایا علم و دانش!؟ ایا رفتار و کردار!؟ ایا مشتری مداری!؟ ایا واسطه و رابطه!؟ و ایا....!؟

مواقعی پیش میاد که مشتری به دلیل احتیاج به علمتون ،دانشتون و فن تون مجبوره که بیاد به سمت شما(جذب شما بشه!) این موقعی هست که طرف هیچکسی به غیر از شما نداره و نمیدونه ونمیشناسه و تنها کسی که علمش براش ثابت شده ست شمایی !!!،اینجاست که اون به سمت شما میاد!

یک بار میبینید فردی علاوه بر علم و دانش شما، عاشق کردار و مرام و خلقیات شخصی و بالاخص کاری شما میشه. بطور مثال شما فردی هستید که با مشتریاتون خیلی صمیمی و گرم هستین و اصلا بهش بعنوان پول نگاه نمیکنین و براش بیشتر دوست هستین تا طرف دیگر معامله ی پولی!

و یا ممکنه واسطه و رابطه به دلیل نقش واسطه گری خودش براتون مشتری بیاره و درصدش رو بگیره(و یا به نوعی خودش جذب شما باشه و یا مشتری رو جذب شما بکنه!)

خب در اینجا مواردی مطرح شد که معمولا خودمون تلاش چندانی برای کشیدن مشتری به سمت خودمون نکشیدیم.و همه ش به دلیل اینکه خودمون یک فرد تاپ بودیم . تمامی موارد به دلیل اون تاپ بودنمون خودبه خود جفت جور شدند .

اما بحث ما و روی سخن ما اصلا اساتید و خبره های فنون مختلف نیستن(در ابتدای امر و رویکرد اولیه!) بلکه عزیزانی هستند که در حد تازه کارف متوسط و خوب هستند و هنوز اونقدر بزرگ نشدند(از نظر علم و نام و آوازه) که خودبخودی براشون مشتری ردیفه باشه و به نوعی مشتریا بهشون جذب شده باشند!!!

خب در مباحث بعدی کاملا روی سخنمون با این عزیزان و دوستانم خواهد بود که انشالله بتونیم در طی این مباحث مرحله به مرحله به یک نتیجه ی نسبتا خوبی برسیم..

ادامه دارد....

موفق و سربلند و پایدار باشید

یا حق

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام...

بهتره سریع برم سر اصل مطلب چرا ادامه نمیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من تو این زمینه یه تازه کارم و خیلی ها مثل من مشکلات ذکر شده شما را دارن.:65d6a5d6s::didi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

آقا حجت عزیز

تاپیک خیلی خوبی رو شروع کرده بودی، چرا ادامش نمی دی عزیز؟ ما منتظریم

مرسی

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام .در اسرع وقت بخش سوم آماده و در اینجا قرار میدم...

متاسفانه کمی درگیریها زیاد شده و وقت هم بسیار اندک!!!:dadad4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ممنون آقا حجت عزیز

منتظر مطالب مفید شما هستیم

با سلام .در اسرع وقت بخش سوم آماده و در اینجا قرار میدم...

متاسفانه کمی درگیریها زیاد شده و وقت هم بسیار اندک!!!:dadad4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

با سلام دوستان مقاله زیر راه هم اگر درک کنید میتونید راحت قیمت بالاتر به مشتریاتون بدید

وقتی این مقاله رو وقت می*زارید و می خونید یعنی میخواید سایتی رو طراحی کنید ، من شخصاً ورود شما رو به بازار بزرگ تجارت الکترونیک تبریک می گم . اما در بازار امروز برای طراحی سایت هزینه*های متفاوتی وجود داره که فردی که در مورد طراحی یک سایت اطلاعاتی رو نداشته باشه سردرگم می کنه که باعث می شه درصد بیشتری تصمیم اشتباه بگیرند . سعی کردم چند موردی که باعث بالا و پایین اومدن قیمت برای طراحی سایت باشه رو براتون توضیح بدم . به امید خدا با این مطالب بتونید تصمیم درست رو برای انتخاب شرکت طراحی سایت خودتون بگیرید . البته یه تماس کوچولو هم با من بگیرید قول میدم پولی ازتون نگیرم و بیشتر این موارد و به شما توضیح بدم ..

استاتیک و داینامیک مساله این است :

اولین نکته*ای که در قیمت یک سایت می تونه تأثیر زیادی داشته باشد استاتیک (ایستا ) و داینامیک ( پویا ) بودن اون سایته که سایت*های استاتیک یا ایستا سایت*هایی هستند که به صورت طراحی می شن که اگه شما تسلط به برنامه*نویسی نداشته باشید نمی تونید تغییراتی داخل اون سایت بدید و بیشتر به کار کسایی میاید که سایتی نیاز دارند که تغییراتی در داخل اون سایت قرار نیست بدن و یا اگه تغییراتی هم باشه خیلی جزئی که به برنامه*نویس سایت می گن و براشون تغییر می*ده ولی سایت*های داینامیک سایت*هایی هستند که شرکت طراحی سایت وقتی سایت رو به شما تحویل می*ده به شما قسمتی رو تحویل می*ده که شما می تونید بدون دانش برنامه*نویسی او نا رو مدیریت کنید .

جالب اینه که باید به اون تاکید کنم درسته که استاتیک و داینامیک بودن یک سایت تو قیمت اون تأثیر زیادی داره ولی سایت*های استاتیک هم میتونن تو شرایطی از سایت*های داینامیک از نظر قیمت می تونن قیمت بیشتری هم داشته باشند که تا پایان این مقاله توضیح میدم که چطور این امر ممکنه.

بساز بفروش هم باشه اگه از اول به سازه براش کلی هزینه داره!

شرکت*هایی که از پایه برای شما سایت رو طراحی می*کنند یعنی از خط اول سایت شما رو برای شما برنامه*نویسی می*کنند . اگه بخوایم تشبیه کنیم مثل یک درست کردن یه ساختمانه که همه چی برای شما طراحی می شه و این کار خیلی هزینه زیادی به شما تحمیل می کنه که بعداً سره فرصت تفاوت سایت*هایی که از پایه طراحی می شن رو با سایت*های از قبل طراحی*شده کامل توضیح می*دم .

که در این پروژه*ها سایت*هایی که داینامیک هستند چون زمان بیشتری وقت صرف اونا میشه که شما بدون دانش برنامه*نویسی بتونید اونو مدیریت کنید طبیعتاً هزینه بیشتری برای شما تحمیل می کنه

بدو بدو جوملا ببر، جوملا داغ و خوشمزه

خوب می رسیم به داستان خوشمزه سایت*های متن باز رایگان مثل دروپال ، جوملا و وردپرس ، این سایت*ها به این صورت هستند که قبلاً توسط اشخاصی تو کل دنیا برنامه*نویسی شدن و فقط کافی که شما این وب سایت*ها رو مثل نرم*افزار نصب کنید و اجرا کنید . این سایت*ها همه به صورت داینامیک هستند که شما با یه آموزش که بیشتر مواقع از جستجو تو اینترنت حتی میتونید باکمی دانش اینترنتی خودتون هم این سایت*ها رو راه*اندازی کنید ولی باید خیلی زمان خرج کنید که اون سایت مورد دلخواه بشه که بیشتر موارد هم نیمشه و دقیقاً مشکل اینجاست که خیلی از دوستان باخودشون فکر میکنن که اگه این متن بازها رایگان هستند من چرا باید پولی بابت پرداخت کنم . البته در این مورد هم مفصل تر بعداً صحبت می*کنم ولی چند نکته ریز که صحبتش تو این مقاله جا داره رو براتون بگم

اگه ظاهر سایتی بخواید اون چیزی که دوست دارید بشه باید طراحی بشه ! پس این میشه یک هزینه

در بعضی از موارد سایت شما نکات ریزی وجود داره قبلا برنامه*نویسی نشده و باید برنامه*نویسی بشه اینم یه هزینه دیگه

سه نکته دیگه هم که خیلی مهمه پشتیبانی ، امنیت ، بهینه*سازی وب سایت به صورت مفصل تو همین مقاله براتون توضیح می*دم

این سایتی که زدید که شبیه سایت همکار مه ؟؟؟؟؟

بله می*رسیم قسمت ظاهر که متأسفانه در کشور عزیزمون ایران سایت*ها با ظاهر بکر و طراحی*شده خیلی کمه چرا چون این طراحی*ها هزینه بالایی دارند معمولاً تو این مورد من برای اینکه دوستان رو توجیح کنم یک مثال طراحی لوگو رو میزنم . شما فرض کنید درخواست طراحی یک لوگو کردید شرکتی می گه من با سی هزار تومن طراحی می*کنم و شرکتی می گه من با هفت صد هزار تومان که البته هیچ تضمینی وجود نداره که این شرکت*ها هم کار کپی انجام ندن . اینجا ایرانه

تو این موارد شرکت*هایی که طراحی اختصاصی انجام میدن اول یک طرح به شما نشون میدن و اگه دوست داشتید او نو تبدیل به سایت میکنن براتون که احتیاج به گفتن نداره که اینم یه هزینه اس .

آقا من پول دادم چرا جواب تلفن نمی دی !!!!

پشتیبانی ، چی به گم ؟ از کجا به گم ؟

بدون شرح ......

من دو ساله سایت درست کردم ولی همکارم که دو ماه سایتش درست*شده رتبه تو گوگل از من بالا تره ؟؟؟!!!

بهینه*سازی وب سایت یا هم ون سئو خیلی تخصص بالایی میخواد که بعضی از دوستان به صورت اصولی با این قضیه برخورد میکنن که این دوستان موفق ترن و بعضی از دوستان موتورهای جستجو رو فریب میدن که خوب گفتن نداره که بعد مدتی سایت شما تحریم میشه

بهینه*سازی وب سایت هم خیلی مفصل تو این سایت براش مقاله خواهیم گذاشت فقط کافیه تو خبرنامه عضو بشید تا مقالات جدید و براتون ارسال کنم . ولی در همین حد به گم که معمولا قرارداد سئو با قرارداد طراحی سایت فرق می کنه چون خودش یه پروژست .

سایت آقا رضا شده هک دونی ؟؟

امنیت یک وب سایت به دوتا چیز بستگی داره یکی از اون موارد سایت هست که طبیعتاً به طراح سایت ربط داره ولی یک مورد دی گه هم سرور هست جایی که ازش فضای هاست رو گرفتید

راه حل » هر دو مورد رو یک شرکت معتبر انتخاب کنید که البته هک این شرکت*ها کمی سخت تره ولی متأسفانه این*ها هم هک می شن !

سؤال : پس چی کارکنیم ؟

جواب : یا دعا کنیم یا هزینه بالایی برای حفظ امنیت خود تون خرج کنید

سایتم هم داره قطع و وصل میشه خسته شدم ؟

البته این نکته به طراح سایت بنده خدا هیچ ربطی نداره شما با مشورت این دوستان باید یه هاست و فضای میزبانی خوب نسبت به سنگینی کار خود تون انتخاب کنید .

ولی مهترین نکته*ای که باید تو این مورد در نظر بگیرید پشتیبانی میزبانی کردنه که خیلی مهمه به نظر من قبل از خرید زنگ بزنید با پشتیبان اون هاست صحبت کنید خود تون می*فهمید چند چندید

مواردی که در بالا گفتم خیلی کلی بود و جاش اینجا نیست که همش و باز کنم ولی اگه مقالات دی گه ما رو دنبال کنید سعی می*کنم هر کدوم رو باز کنم تا انتخاب بهتری داشته باشید اگه زمان هم ندارید میتونید با من تماس بگیرید تا به صورت تلفنی نکاتی رو به شما بگم که به امید خدا انتخاب مناسبی رو داشته

دوستان گرامی : من جسارت کردم و این مقاله رو به زبون عامیانه نوشتم لطفا نظر خودتون رو در مورد این مقاله و طریقه نگارش این مقاله برای من بنویسید با تشکر علی کشاورز

ویرایش شده در توسط KESHAVARZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری