matin.soft

بک آپ گیری از جوملا و انتقال به سرور دیگر

9 پست در این موضوع

دوستان مشکل من فرق می کنه جستجو کردم اما به نتیجه ای نرسیدم.

سایت من رو یکی از هاست های ابری قرار داره الان می خوام انتقالش بدم به یه سرور دیگه.

اما هاست ابری محدودیت داره و امکان بک آپ گیری نداره و حداکثر فضاش فقط 100 مگابایته .

از akeeba هم استفاده کردم اما بصورت ناقص بک آپ گرفت.

چه راه حلی پیش نهاد می دین.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

سلام شما از هاست رایگان استفاده میکنید؟ اگر هاستتون رایگان هستش دردسرهای زیادی داره قبلا هم دوستان زیادی برای بک آپ مشکل خوردن...

از فایلهاتون خرد خرد بک آپ بگیرید ببینید جواب میده...

Share this post


Link to post
Share on other sites
دوستان مشکل من فرق می کنه جستجو کردم اما به نتیجه ای نرسیدم.

سایت من رو یکی از هاست های ابری قرار داره الان می خوام انتقالش بدم به یه سرور دیگه.

اما هاست ابری محدودیت داره و امکان بک آپ گیری نداره و حداکثر فضاش فقط 100 مگابایته .

از akeeba هم استفاده کردم اما بصورت ناقص بک آپ گرفت.

چه راه حلی پیش نهاد می دین.

سلام دوست عزیز شما میتونید با این روش به راحتی اطلاعاتتون رو حتی در هاست رایگان دانلود و در کامپیوترتون ذخیره کنید

http://joomlaforum.ir/showthread.php/6916-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-zip-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84

موفق باشید

Share this post


Link to post
Share on other sites

یک سوال!؟

چند وقتیه کلمه ی ابری ،هاست ابری، زیاد میبینم داخل انجمن!!!

فلسفه ی این هاستهای ابری چیه!؟؟

چرا ما هنوز نمیدونیم چیه !!!؟؟؟:21::bala::13:

Share this post


Link to post
Share on other sites

دست خوش حاجت

شما هم

سرور مجازی قویتر یک کلام با امکانات سرورو اختصاصی ولی مجازی

تو این مایه ها

-*

فناوری رایانش ابری یک فناوری جدید در خدمات دیتاسنتر و شبکه داخلی دیتاسنتر است و به تازگی توسط شرکت های هاستینگ که توان تغییرات و بروز رسانی سرور های خود را دارند در داخل ایران با عنوان سرور پردازش ابری شناخته شده است . ممکن است به عنوان کاربر سوالاتی در ذهن شما ایجاد شود که تلاش میکنیم در این مقاله بطور کامل به سرور پردازش ابری و مزایا و معایب این تکنولوژی بپردازیم و پاسخ سوالات شما در ارتباط با هاست ابری یا سرور مجازی و سرور پردازش ابری در همین مقاله بدهیم .

برخی از سوالات کاربران که برای واحد پشتیبانی سازین ارسال میکنند : سرور پردازش ابری به چه سرور هائی گفته میشود ؟ آیا هاستینگ بر روی سرور پردازش ابری با هاستینگ بر روی سرور اختصاصی عادی تفاوت کمی و کیفی دارد ؟ تلاش میکنیم در این مقاله به مزایا و معایب پردازش ابری و کاربرد های سیستم های رایانش ابری بپردازیم .

شرکت سازین به عنوان یکی از بهترین شرکت های هاستینگ کشور از لحاظ کیفیت و سرعت دسترسی وب سایت و پورتال هائی که بر روی بستر سرور اختصاصی ، سرور مجازی و هاستینگ این شرکت قرار دارد تلاش نموده است تا از هر تکنولوژی که استفاده میکند ، تعریف دقیق و صحیحی از تکنولوژی را به کاربران ارائه نمایند تا خریداران پلان های هاستینگ و سرور پردازش ابری سازین بتوانند حداکثر بهره را از خدمات خریداری شده خود ببرند .

رایانش ابری به نرم افزار های اینترنتی به صورت سرویس و سخت افزارهای و سرور هایی که در مراکز داده (دیتا سنتر) آن نرم افزار ها را اجرا می نمایند، اشاره دارد. سخت افزار دیتا سنتر و نرم افزار را ابر می نامیم. رایانش ابری یک مفهوم نسبتا جدیدی در عرصه ی فناوری اطلاعات است و در حال گسترش می باشد. این مقاله را بطور کامل مطالعه کنید تا با سرورهای پردازش ابری سازین بخوبی آشنا شوید .

پردازش ابری چیست؟

بنا به تعریف موسسه*ی ملی فناوری و استاندارد(NIST)، رایانش ابری یا Cloud Computing به صورت زیر تعریف می*شود: رایانش ابری مدلی ست برای داشتن دسترسی فراگیر، آسان و بنا به سفارش شبکه به مجموعه*ای از منابع رایانشی پیکره*بندی پذیر ( مثل: شبکه*ها، سرورها، فضای ذخیره*سازی، برنامه*های کاربردی و سرویس*ها) که بتوانند با کمترین کار و زحمت یا نیاز به دخالت فراهم کننده*ی سرویس به سرعت فراهم شود.

تعریف فوق که کمی سنگین به نظر می*رسد، مفهومی خیلی ساده دارد. به بیان عامیانه، استفاده از برنامه*های تحت وب که توسط یک سرویس دهنده ارائه می*شود رایانش ابری نامیده می*شود. به عنوان مثال وقتی که شما با استفاده از Google Docs یک سند در قالب Word, Excel, Power Point و … تنظیم می*کنید؛ در حقیقت از رایانش ابری استفاده کرده*اید که سرویس دهنده*ی آن شرکت Google می*باشد.

مزایای فن*آوری رایانش ابری ( Dynamic Cloud Server )

استفاده از فن*آوری رایانش ابری دارای مزایای زیادی ست که در ادامه به بیان کلی آن*ها پرداخته می*شود.

• هاستینگ ، سرور اختصاصی ، سرور مجازی تحت پردازش ابری به لحاظ اقتصادی

اگر از دیدگاه اقتصادی به رایانش ابری بنگریم، این فن*اوری باعث کاهش هزینه*ها خواهد شد. کاهش هزینه*ها شامل موارد زیر است:

۱- کاربران تنها بهای استفاده از خدمات را می*پردازند و نیازی به پرداخت هزینه*های سرمایه*ای ( برای خرید سخت*افزار و نرم*افزار) وجود ندارد.

۲- به دلیل ارتباط مستقیم کاربر و شرکت سرویس دهنده، هزینه*های مربوط به واسطه و نماینده*ی فروش حذف می*شود.

۳- هزینه*های عملیاتی پایین برای سرویس دهنده ( به نسبت موارد مشابه)، باعث کاهش قیمت خدمات برای مشتری می*شود.

• پردازش ابری به لحاظ امنیت و به*روزرسانی

از آن*جایی که محل نصب نرم*افزارها در سرور می*باشد؛ از این رو به*روزرسانی نرم*افزارها توسط شرکت سرویس دهنده و بر روی سرور انجام می*گیرد که از این لحاظ به سود کاربر است. همچنین به دلیل این که به*روزرسانی توسط سرویس* دهنده و بر روی سرور صورت می*گیرد، بدافزارها امکان نصب بر روی سیستم کاربر را نخواهند داشت.

•راحتی در استفاده از فن*آوری رایانش ابری برای کاربران بسیار آسان است. نیازی به نصب نرم*افزار بر روی سیستم وجود ندارد و همه می*توانند به راحتی با آن کار کنند. برای استفاده از این فن*آوری کاربر تنها به یک وسیله که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد و همچنین یک مرورگر اینترنتی نیاز دارد.

•پردازش ابری و عدم محدودیت مکانی، زمانی

در این فن*آوری محدودیت*های زمانی و مکانی از میان رفته*اند. کاربر می*تواند در هر مکان و در هر زمان به سرویس مورد نظر دسترسی داشته باشد. همچنین با هر وسیله*ای، همچون: نت*بوک، نوت*بوک، تبلت و یا حتی تلفن همراه از سرویس خود استفاده کند.

•راحتی در به اشتراک گذاری منابع در رایانش ابری سازین

چون محل ذخیره*ی اطلاعات بر روی سرور می*باشد، کاربر به راحتی می*تواند اطلاعات و یا سرویس خود را برای هر کسی و در تمامی نقاط به اشتراک گذارد.

•رایانش ابری ســا زیـــن و نگهداری ایمن و راحت

همان*طور که بیان شد به علت ذخیره*ی اطلاعات بر روی سرور، نیازی به داشتن منابع ذخیره سازی اطلاعات همچون هارد دیسک وجود ندارد. همچنین به علت این*که سرورها دارای فایل*های پشتیبان می*باشند نگرانی در زمینه*ی از دست دادن اطلاعات وجود ندارد.

آشنائی با برخی معایب فن*آوری رایانش ابری

Share this post


Link to post
Share on other sites

هر فن*آوری در کنار مزایای خود، معایبی نیز خواهد داشت. در ادامه معایب رایانش ابری را به صورت کلی بررسی خواهیم کرد. بدیهی ست بعضی از این معایب در آینده حل خواهد شد.اشکالات هر فناوری را میشود با برخی تنظیمات امنیتی بطور موقت رفع نمود . ارائه دهنده فناوری رایانش ابری به کاربران با بکارگیری کارشناسان مجرب و مدیران سرور ها و آَشنا به اطلاعات فنی و بروز میتوانند از بوجود آمدن اشکالات احتمالی و گاها خطرناک فناوری ها و تکنولوژی های جدید جلوگیری نمایند.

در انتخاب خدمات هاستینگ از شرکت های هاستینگ دقت کنید چرا که فقط ارائه سرویس های جدید به معنای کیفیت بالای سرویس ها نیست بلکه اطلاعات و دانش فنی کارشناسان فنی و فروش شرکت های هاستینگ و پشتیبانی 24 ساعته واقعی شرکت های هاستینگ میتواند از بوجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند و یا در سریعترین زمان ممکن به رفع اشکال بپردازند.

• رایانش ابری و حفظ حریم خصوصی

شاید مهمترین دغدغه*ی کاربران در فن**آوری رایانش ابری، حفظ حریم خصوصی آن*ها باشد. طرفداران حفظ حریم خصوصی بیشترین انتقاد را به این فن*آوری وارد می*کنند. زیرا شرکت*های سرویس دهنده به راحتی می*توانند به صورت قانونی و یا غیرقانونی بر اطلاعات کاربر نظارت داشته باشند. نمونه*های زیادی در نقض حریم خصوصی کاربران توسط شرکت*هایی همچون: Google, AT&T, Verizon انجام شده است.

•امنیت با رایانش ابری

این مورد در حقیقت برگرفته از حریم خصوصی می*باشد. عده*ای بر این باورند که امنیت در رایانش ابری حالتی نسبی دارد.

• آسیب پذیری در شرایط بحران اقتصادی

به دلیل این که این فن*آوری توسط شرکت*های بزرگ ارائه می*شود، بحران*های اقتصادی تاثیر مستقیمی بر روی رایانش ابری می*گذارد. به عبارت دیگر این امکان وجود دارد که به خاطر بحران اقتصادی که هر از گاهی در میان جوامع طرفدار نظام سرمایه رخ می*دهد، برای پایین آمدن هزینه*ها و ادامه فعالیت، شرکت*های سرویس دهنده از خدمات خود چه به صورت کمی و چه کیفی بکاهند.

• نوظهور بودن فناوری سرور های پردازش ابری و به نوعی هاست پردازش ابری

به این دلیل که این فن*آوری یک نگرش جدید در دنیای مجازی به حساب می*آید؛ اولا هنوز به صورت جامع و کامل مورد پذیرش قرار نگرفته است، همچنین توسعه دهندگان به صورت محتاطانه با آن برخورد می*کنند.

•سختی در تغییر شرکت هاستینگ به پایان رسیده !

جابه جایی دومین و هاست از یک شرکت هاستینگ همراه با محتوای سایت بطور کامل به یک شرکت هاستینگ جدید در صورتیکه هاستینگ قبلی و جدید شما از فناوری سرور پردازش ابری استفاده نماید آسانتر است !

چون اطلاعات در سرورهای یک شرکت ذخیره می*شوند، در صورت تغییر سرویس دهنده، انتقال اطلاعات به صورت جامع کار سختی خواهد بود. البته این مورد شاید در آینده مرتفع گردد. در حال حاضر برای جابه جائی وب سایت هائی که در شرکت های هاستینگ داخل یا خارج از کشور هستند و از تکنولوژی سرور های پردازش ابری استفاده میکنند (Dynamic Cloud Server) براحتی به سرور های هاستینگ سازین انجام میشود .

برای اینکار فقط کافیست بلافاصله پس از سفارش و خرید هاستینگ از سازین مشخصات یوزرنیم و پسورد FTP Account را که مربوط به شرکت هاستینگ قدیمی هاست را بصورت تیکت ارسال کنید تا انتقال تنها ظرف مدت یک ساعت توسط مدیران سرور هاستینگ و دیتاسنتر سازین انجام شود . شرکت های هاستینگ که برای انتقال هاستینگ سوال یا پرسشی در این زمینه دارند نیز میتوانند سوالات خود را بصورت تیکتینگ ارسال نمایند تا کارشناسان فنی سازین بصورت رایگان مشاوره مربوط به جابه جائی هاست و روش انتقال اطلاعات را بطور کامل ارسال نمایند .

• هزینه*های پهنای باند در سرور های پردازش ابری در دیتاسنتر

شرکت*های هاستینگ ارائه دهنده*ی سرویس در حالی که با رایانش ابری در هزینه*های تجهیزات و نرم*افزار صرفه*جویی می*کنند، اما باید متحمل شارژ برای تامین پهنای باند شوند. در برخی از موارد میشود با اجرای راه کارهای صحیح این هزینه ها را تا حدی کاهش داد و یا با یک طرح تجاری دقیق ویژه شرکت های هاستینگ و دیتاسنتر ها با محاسبات دقیق هزینه های افزوده شده مربوط به پهنای باند را با افزایش فروش و افزایش کیفیت هاستینگ جبران نمود .

• میزان دسترسی به سرویس دهنده (Dynamic Cloud Server)

میزان دسترسی دائم و جامع به سرویس دهنده در این فن*آوری امری مهم به نظر می*رسد. از این منظر نکات زیر قابل تامل است.

۱- به جهت مناقشات سیاسی ممکن است بعضی از سرویس دهندگان میزان خدمات خود را به کشورهایی، محدود و یا کاملا مسدود کنند. هرچند که سرویس به صورت مجانی نباشد. مثال بارز این موضوع در مورد تحریم*هایی ست که به کاربران ایرانی در استفاده از خدمات یک شرکت اعمال می*شود.

۲- همان*طور که می*دانید با تصویب قانون Internet Kill Switch در سنای آمریکا، به رئیس جمهور آمریکا این اختیار داده شده است که در شرایط بحرانی به صورت کلی اینترنت را در ایالات متحده قطع کند. با توجه به این که بسیاری از شرکت*های بزرگ ارائه دهنده*ی خدمات رایانش ابری در این کشور قرار دارند، دسترسی به این خدمات در هر شرایطی با عدم قطعیت همراه است.

۳- به دلائل فنی گاهی ممکن است ارائه خدمات به صورت مقطعی قطع شود. برای مثال در ۱/۱۲/۲۰۰۸ به مدت ۶ ساعت، مشتریان Salesforce.com قادر به دریافت خدمات نبودند. مورد مشابهی در سرویس*های آمازون اتفاق افتاده است.

طرفداران ابر روی 5 مزیت کلیدی تکیه میکنند

ارزانی : چون ارائه دهنده سیستم به شما، آن را برای سایر شرکت ها هم ارائه میدهد، لذا به اشتراک گذاری زیرساخت های پیچیده قیمتی مقرون به صرفه برایتان ایجاد میکند تا آنکه خود به تنهایی برای ساخت و استفاده آن هزینه پرداخت کنید.

سرعت دسترسی در سرور پردازش ابری

سرویسهای اساسی ابر، راحت مورد مصرف قرار میگیرند و برای نرم افزارهای پیچیده تر و راه حل های پایگاه داده، محاسبات ابری به شما اجازه می دهد تا از تهیه سخت افزار و هزینه های سرمایه گذاری صرف نظر کرده و بدین ترتیب برای شروع بسیار مناسب هستند.

به روزرسانی

اکثر ارائه دهندگان دائما نرم افزارهای خود را بروز میکنند و به محض اضافه شدن یک مشخصه جدید، آنرا به سیستم خود اضافه میکنند.

مقیاس پذیری

اگر کسب و کار شما به سرعت در حال رشد است یا رشد فصلی دارد، می توانید از سیستم ابری استفاده کنید زیرا این سیستم به نحوی درست شده است که قابلیت رشد سریع را دارد.

تحرک

خدمات ابری به شکلی طراحی شده اند تا از راه دور مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین اگر شما نیروی کار متحرک دارید، کارکنان شما امکان دسترسی به بسیاری از سیستم های خود را در حال عبور و مرور خواهند داشت.

به عبارت دیگر

فن آوری اطلاعات به سرویس تبدیل می شود، مانند برق، آب، و یا حتی نیروی کار بیرون از شرکت. نهایتا به یاد داشته باشید، محاسبات ابری چیز تازه ای نیست. بیشتر ما در حال حاضر داریم از این سیستم استفاده میکنیم، مانند خدماتی چون هاتمیل، فلیکر، بلاگر و فیس بوک. این کسب و کاری است که رشد کندی داشته است.

برای برایان، استراتژی ابری به معنای پرداخت کمتر برای سازمان میباشد و تا کنون نزدیک به 10،000 از کارمندان او به سرویس ایمیل گوگل منتقل شده اند و 10،000 دیگر نیز باید تا پایان سال اینکار را انجام دهند.اینک برایان از سایتهای گوگل برای به اشتراک گذاشتن اسناد در شرکتش استفاده میکند و دست به ایجاد شبکه های داخلی برای هر دو نوع شرکت، در سطح جهانی و زیرگروه ها زده است.این امکان محاسبات ابری، که میتوان براحتی با آن دست به دسته بندی در شرکت زد، جذاب است. شرکت بیمه Aviva که در رشته خود غولی به حساب میاید، همه مدیریت محتوای اینترپرایز و بیزنس هوشمند خود را به سرویس آنلاین Sharepoint مایکروسافت منتقل کرده است.

ویژگی های اساسی رایانش ابری (Dynamic Cloud Server)

سلف*سرویس درخواستی (On-demand self-service)

مشتری می*تواند یکسویه امکانات رایانشی همچون کارساز و فضای ذخیره*سازی در شبکه را به هنگام نیاز از هر فراهم کننده به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان به دست آورد.دسترسی گسترده شبکه(Broad Network access): امکانات روی شبکه در دسترس هستند و می*توان با سازوکارهایی استاندارد به آنها دست یافت. سازوکارهایی که بسترهایی ناهمگون کلاینت*های ضعیف و قوی(گوشی*های موبایل، لپ*تاپ*ها و PDAها) را پشتیبانی می*کنند. شرکت سازین سرور های پردازش ابری خود را بصورت پویا به مشتریان ارائه میکند (Dynamic Cloud Server) ، این مدل از ارائه سرویس به دلیل هزینه های بالائی که بر روی هاستینگ و سرور اختصاصی یا سرور مجازی ایجاد میکند ممکن است باعث شود بسیاری از شرکت های هاستینگ که تنها به فکر منفعت و سود سرویس هستند تا استفاده حرفه ای کاربران از هاستینگ و افزایش کیفیت خدمات میزبانی وب ممکن نیست و اینگونه شرکت های هاستینگ از این مدل ارائه خدمات صرف نظر میکنند .

جمع کردن منابع(Resource pooling)

منابع رایانشی فراهم*کننده جمع*آوری شده*اند تا با به کارگیری مدل «چند مشتری» به چندین مشتری خدمت*رسانی کنند. این کار به وسیله منابع فیزیکی یا مجازی مختلف که به شکلی پویا و بنابر درخواست مشتری واگذار و پس گرفته می*شوند صورت می*گیرد. در اینجا حالتی از عدم وابستگی به مکان وجود دارد که در آن مشتری معمولا کنترل یا دانشی درباره محل دقیق منابع فراهم شده ندارد ولی ممکن است در سطوح بالاتر انتزاعی بتواند محل را تعیین کند، مثل: کشور، استان یا مرکز داده. برای نمونه منابع شامل فضای ذخیره*سازی، توان پردازشی، حافظه، پهنای باند شبکه و ماشین*های مجازی می*شود.

انعطاف*پذیری سریع- در جا- (Rapid elasticity)

می*توان امکانات را به سرعت و با انعطاف*، در بعضی موارد به صورت خودکار، به دست آورد تا به سرعت گسترش داده شده(از دید مقیاس) یا در جا آزاد شوند و خیلی سریع به مقیاس کوچکتری دست یابند. از دید مشتری امکاناتی که برای به دست آمدن در دسترس هستند اغلب نامحدود به نظر می*آیند و می*توانند به هر مقدار و در هر زمان خریداری شوند.

خدمات اندازه*گیری شده(Measured Service)

سیستم*های ابری منابع را خودکار کنترل و بهینه می*کنند. این کار با به کارگیری توانایی اندازه*گیری در سطحی از تجرید که مناسب گونه* آن خدمت(مثل: فضای ذخیره*سازی، توان پردازشی، پهنای باند و شمار کاربران فعال) است انجام می*شود. میزان استفاده از منابع می*تواند به شکلی شفاف هم برای مشتری و هم برای فراهم*کننده زیر نظر گرفته، کنترل شده و گزارش داده شود.

اما رایانش بی*درنگ چیست؟ (Dynamic Cloud Server)

رایانش بی*درنگ در علوم رایانه به بررسی مسایل سامانه*های ضرب*الاجل برای پردازش داده می*پردازد. پاسخ سریع و عملکرد بالا از ویژگی*های مهم این سامانه*ها هستند. در سامانه «بی*درنگ» درستی اجرای یک عملیات در آن تنها به درست بودن عملیات از نظر منطقی بستگی ندارد بلکه اجرای آن عملیات در یک بازه زمانی مشخص نیز در درستی اجرای عملیات در نظر گرفته می*شود. این سامانه*ها در ماموریت*های بحرانی کاربرد فراوانی دارند. در صورتی که پردازش بی*درنگ در بازه زمانی مورد نظر نتواند درخواست پردازش را پاسخ دهد پردازش شکست*خورده تلقی می*شود. اختلال در عملکرد این سامانه*ها می*تواند خسارات جبران*ناپذیری همچون به خطر افتادن جان انسان*ها را به دنبال داشته باشد.

ترمز ضدقفل وسایل نقلیه نمونه*ای از این سامانه**ها است که باید در یک بازه زمانی کوتاه به صورت ضرب*الاجل جلوی قفل شدن ترمزها را بگیرد. سامانه*های پخش زنده صدا و تصویر، ارسال پیامک، خدمات میکروبلاگینگ مانند توییتر، گوگل ویو(google wave) نیز نمونه*های دیگری از این فناوری هستند.

پیش بینی سازین از آینده سرور های پردازش ابری یا بهتر بگوییم فناوری رایانش ابری

عوامل اصلی فن*آوری رایانش ابری شامل

فراگیری شبکه*ها به صورت بی*سیم و پهنای باند، کاهش هزینه*ها برای مشتری و سرویس دهنده، بهبود رو به رشد نرم*افزارهای اینترنتی خصوصا مرورگرها و همچنین تمامی موارد ذکر شده در مزیت*های این فن*آوری، نشان دهنده*ی پتانسیل بالای رشد رایانش ابری در آینده*ی نزدیک است. این فن*آوری که هنوز دوران طفولیت خود را می*گذراند در آینده نزدیک به یکی از فن*آوری*های رایج در زندگی بشر تبدیل خواهد شد.

" پردازش اطلاعات در سرور پردازش ابری (Cloud Computing) "

پردازش ابری در یک نگاه !

پردازش ابری یا همان Cloud Computing در حقیقت به معنای تبدیل پردازش و منابع پردازشی از یک محصول به یک سرویس است. در این مدل منابع، نرم افزارها بر روی یک سرور اصلی تحت شبکه (شبکه اختصاصی یا اینترنت) قرار می*گیرد و سیستم*ها و سایر محصولات تنها نیاز دارند تا به شبکه متصل شوند و از ابزار فراهم شده بر روی شبکه استفاده کنند.

در مدل پردازش ابری بسیاری از موارد مانند پردازش، نرم افزارها، دسترسی به داده*ها و فضای ذخیره سازی همگی بر روی سرویس دهنده قرار دارند و کاربران ابری نیازی به دانستن مکان دقیق ذخیره سازی اطلاعات و نحوه کار سیستم ندارند و حتی سیستم مورد استفاده آن*ها در این مدل نیازی به داشتن فضای وسیع جهت ذخیره سازی اطلاعات ابری نخواهد داشت.

کاربران مدل ابری می*توانند از طریق یک مرورگر یا یک نرم افزار ساده و سبک و یا حتی نرم افزار های موبایل به نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز خود در فضای ابری دسترسی داشته باشند که نسخه تجاری این نرم افزارها بر روی یک سرویس دهنده اصلی قرار گرفته است. قطعاً در صورتی که نرم افزارهای کاربردی مناسب*تری بر روی محصول مورد استفاده کاربر نهایی قرار گرفته باشد، سرویس دهندگان ابری نیز می*توانند خدمات بهتر و مناسب*تری را به کاربران ارائه کنند.

شالوده اصلی یک مجموعه پردازش ابری (سرویس دهنده و سرویس گیرنده*ها) مفهومی است شامل مجموعه ای از سرویس*ها و منابع که بر روی سیستم یا مجموعه سرویس دهنده قرار گرفته است و انواع محصولات دیجیتال مانند رایانه، لپ تاپ، تبلت، سرور و یا موبایل که از این منابع و سرویس*ها استفاده می*کنند. هر چه سرویس دهندگان و دیتاسنترهای ارائه کننده خدمات پردازش ابری قدرتمند تر باشند، می*توان نرم افزارها و ابزارها را سریع*تر و مناسب*تر در اختیار کاربران قرار دهند.

در این مدل می*توان تمام یا بخشی از نرم افزارها، ابزار و منابع را در فضای ابری به اشتراک و در اختیار کاربران قرار داد. برای مثال می*توان تنها فضای ذخیره سازی، ابزار و ماشین*های مجازی را میان کاربران به اشتراک گذاشت. در مدل دیگری از پردازش ابری می*توان پردازش و اجرای نرم افزارها، پایگاه داده، سرویس دهندگان وب و ابزار توسعه را بر روی سرویس دهنده ابری قرار داد تا کاربران مجاز به آن*ها دسترسی داشته باشند. در مدل دیگری از پردازش ابری نیز می*توان تنها منابع نرم افزاری مانند ایمیل، میز کار مجازی، ابزار ارتباطی و یا حتی بازی*ها را برای کاربران ابری به اشتراک گذاشت.

توجه داشته باشید که برای استفاده از فناوری*های ابری بر پایه اینترنت، اتصال به اینترنت پر سرعت اصلی*ترین نیاز به شمار می*رود و در صورت دسترسی به اینترنت با سرعت پایین، سرعت دسترسی به اطلاعات و استفاده از نرم افزارها به شدت افزایش خواهد یافت. البته از آنجایی که پردازش مورد نیاز در نرم افزارها در این مدل بر روی سرویس دهنده انجام می*شود، کاربر تنها درخواست را به سرویس دهنده ارسال می*کند و سرویس دهنده پس از انجام پردازش مورد نیاز کاربر، تنها خروجی را برای او ارسال می*کند. این قابلیت نیاز کاربر به منابع و سخت افزار قدرتمند جهت انجام بسیاری از پردازش*ها را از میان بر می*دارد.

منبع : ای تی ایران

Share this post


Link to post
Share on other sites

دو

راه حل موجوده

یک با اسکریپ توسط ftpانتقال بدون دردسر بدید

دوم هم فایل های تو روت جوملا هاست خود را تیکه تیکه کمپرس کنید دانلود کنید و بعد هرجایی خاصتی آپلود کنید ! این دیگه محدودید 100 مگ منتفی می شه

Share this post


Link to post
Share on other sites
یک سوال!؟

چند وقتیه کلمه ی ابری ،هاست ابری، زیاد میبینم داخل انجمن!!!

فلسفه ی این هاستهای ابری چیه!؟؟

چرا ما هنوز نمیدونیم چیه !!!؟؟؟:21::bala::13:

هر چند دوست خوبمون مفصل توضيح دادن ولي من مختصر خدمتتون عرض ميكنم

در یك محیط فیزیكی، یك وب*سایت، محدود به منابعی است كه سرور ارائه می*كند (ram، فضای دیسك و...) ولی با استفاده از میزبانی ابری این نیازهای نگران*كننده برطرف خواهند شد. زمانی كه شما به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارید می*توانید فورا آن را از ابر بگیرید و وقتی كه كارتان به پایان رسید می*توانید براحتی آن را به ابر برگردانید.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

دست خوش حاجت

شما هم

خب چیه مگه، یاسیـــــن!؟؟ :oom:

بچه ست ، چرا میزنی تو ذوقش!؟ خب ذهن پرسشگرش رو چه کنم!؟ هان؟ خب کنجکاوه دیگه! دوست داره بدونه!!! میگی بزنم تو سرش ، بهش بگم یه گوشه بشین فکر هم نکن!؟ سوال هم نکن!؟؟:heey::dadad4::heey:

تقصیر من جیه که از قدیم گفتن، پرسیدن بهتر از ندانستن است....:heey:

همگان ،همه چیز رو میدونن،و ما همچنان مثل تعداد کمی از بعضی ها، نمیدونیم....:oom::oom::oom:

هر چند دوست خوبمون مفصل توضيح دادن ولي من مختصر خدمتتون عرض ميكنم

در یك محیط فیزیكی، یك وب*سایت، محدود به منابعی است كه سرور ارائه می*كند (ram، فضای دیسك و...) ولی با استفاده از میزبانی ابری این نیازهای نگران*كننده برطرف خواهند شد. زمانی كه شما به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارید می*توانید فورا آن را از ابر بگیرید و وقتی كه كارتان به پایان رسید می*توانید براحتی آن را به ابر برگردانید.

سپاس...5.gifa54d65a.gif5.gif ویرایش شده در توسط Hojjat MardaneZadeh

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری