web designer

Html و seo

1 پست در این موضوع

HTML و SEO

از زمان ظهور اولین موتورهای جستجو , طراحان و صاحبان سایت برای طراحی سایت با موضوعاتی همچون چگونگی بالا بردن جایگاه خود بر روی صفحه نتایج یک موتور جستجو پس از طراحی سایت خود دست و پنجه نرم می کرده اند .

در ارتباط با موتور های جستجو عظيم(همچون گوگل , بینگ و غیره ) که تمایلی به افشای الگوریتم های خود ندارند (تا بتوانند آن را از دست افرادی که در تلاشند تا با روش های غیر قانونی و موقتی پس از طراحی سایت ساختار این موتورهای جستجو را به چالش بکشند در امان نگه دارند)، کارشناسان امنیت اين موتورهای جستجو می بایست همواره مشغول گمانه زنی باشند تا به این نتیجه برسند که کدام تاکتیک موثر است .

توسعه مداوم فناوریهای طراحی سایت, از HTML و XML گرفته تا جاوا اسکریپت و فلش , تجارت موتور جستجوی برتر را به نوبه خود تبدیل به صنعت های کلانی نموده است .

ابداع HTML5 جهت طراحی سایت بسیاری از امور را تسهیل نموده , اما لایه های پیچیده دیگری را در این حوزه به همراه آورده است .

HTML 5 و مولتی مدیا

1. در طول سالهای متمادی، طراحانبرای طراحی سایت های خود , افزونه هایی همچون Adobe Flash و Microsoft Silver hight را به کار گرفته اند تا محتوا های صوتی , تصویری و گرافیکی را به پروژه های طراحی سایت خود بیفزایند . این افزونه ها متخصصان را قادر ساخته تا طرح هایی جلوه گر و چشم نواز خلق کنند که توانسته بازدید کنندگان را به خود جلب نموده و جوایز متعددی را کسب نماید.

اما این طراحی سایت ها بواسطه آنکه موتورهای عظیم جستجو قادر به رتبه و فرمت بندی اینگونه محتواها نبوده اند , از رتبه بندی پایین در موتورهای جستجو معمولا همواره رنج برده اند.

درست تا پیش از انزوای Flash گامهای بزرگی در این حوزه برداشته شد اما اکنون سرمایه گذاری ها در حوزه ی رتبه بندی افزونه ها بطور کلی تا میزان زیادی متوقف شده است .

HTML 5 درطراحی سایت با علایم نشانه گذاری جدید , امکان نمایه سازی محتوای مالتی مدیا همچون منوها , صوت و تصویر را فراهم می نماید . محتواها با این علایم قادر خواهند بود رتبه یک سایت را در موتور جستجو ارتقا دهند . در واقع یک طراحی سایت با HTML5 همواره در رتبه های بالاتر نسبت به طراحی سایت های مشابه خود دارد که با این افزونه ساخته نشده است .اما در خصوص مناسب بودن HTML5 در طراحی سایت برای هرگونه عملیاتی جای سوال وجود دارد . گوگل همواره به ما می گوید سایتی برای کاربر بسازید که محتوای آن طبیعی باشد . شاید نیاز باشد برای فراهم شدن چنین امکانی منتظر HTML 6 جهت طراحی سایت باشیم .

HTML 5 و انواع لینک

در سال های گذشته ,صاحبان سايتها در طراحی سایت بر روی لینک های خود از ویژگی "rel" بهره می بردند تا لینک هایی را که یک موتور جستجو نبايد دنبال مي كرد, مشخص نمایند.

<a href="no-follow.htm" rel="nofollow">Don't Follow This Link</a>

درطراحی سایت با HTML 5ها مقادیر جدید معيار“rel” برچسب لینک ها اين امکان را به ما مي دهد تا فضایی را براي يك سند خلق نماييم كه همانطور كه پيش مي رود نتايج جستجوي بسيار عالي براي كاربران در پي داشته باشد.

Auther ما را قادر می سازد تا به پروفایل یک مولف دیگر لینک شویم . این مسئله بر روی گوگل مزیت خوبی است در صورتی که مولف در Google+ ثبت نام نموده باشد .

<link rel="author" href="https://plus.google.com/0123456789">

Bookmark به بلاگ ها اجازه می دهد تا به URL دائمی یک موضوع لینک شوند و در صورتی که موضوعات مد نظر شما معمولا بر روی یک صفحه اصلی قرار داشته باشد مفید خواهد بود .

<a rel="bookmark" href="http://mysite.com/article.html">Permalink</a>

Help طراحی شده تا برنامه های كاربرديthird party از آن استفاده نمايند تا به فایلهایhelp دسترسی پیدا کنند .

<link rel="help" href="helpfiles.html">

License ارتباطی را برقرار می نماید تا بتوان مجوز اطلاعات را كسب نمود.

<a rel="license" href="licensing.html">License information</a>

Next و Prev زمانی استفاده می شود که یک سند بخشی از یک سری بوده و به صفحه ی موجود محتوا می بخشد.

<a rel="next" href="page-2.html">Next</a>

<a rel="prev" href="page-0.html">Previous</a>

Search ارتباط با منبعي را برقرار مي نمايد که بتوان از آن برای جستجو بر روی این سند و صفحات مرتبط به آن استفاده نمود.

<link rel="search" href="http://www.mysite.com/mysearch.xml">

مشخصات کامل این ویژگی اختصاصی را می توان بر روی سایت W3C بیابید .

HTML5 درطراحی سایت و رتبه بندی

در اواخر سال 2010 , جان مولر از شرکت گوگل اظهار داشت که هنوز کارهای زیادی درباره ی HTML 5 درطراحی سایت هست که در حال انجام است و شرکت هنوز در حال فعاليت بر روی روش هایی است تا محتوای HTML5 را فهرست بندی نماید. اما شرکت تلاش وافری دارد تا فهرست بندی محتوای HTML 5 را با جدیدترین نسل موتورهای عظیم جستجو درهم آميزد.

در حالیکه گوگل و استاندارد هایHTML5 در طراحی سایت رابطه کاملا موثری برقرار نکرده اند و گوگل مرکز اغلب تلاش ها در حوزه ی SEO می باشد، ارائه محتوای جدید HTML 5 و شیوه های تشریح آن گویی هیچ مزیت واقعی برای صفحه ی نتیجه موتور جستجو (SERP) ارئه نمی دهد .

اما در خصوص محاسن مجاز نمودن فهرست بندی محتواي بیشتر در مقابل زحمت کمتر ، هيچ اختلافي وجود ندارد و در ارتباط باHTML5 که به سرعت در حال تبدیل شدن به استانداردجدیدی برای طراحی سایت می باشد امری حتمی به نظر می رسد قبل از اینکه طراحی سایت هایی با HTML5 با طراحی سایت هایی با XHTML فائق آیند.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری