senator

---> انجمن جوملا ایران همیشه پر از ▼ هدیه ▲

11 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

ضمن عرض سلام و احترام خدمت همه کاربران خوب و فهیم انجمن جوملای ایران و مدیران و اساتید ارجمند.

هدف از ایجاد این تاپیک ایجاد یک رویه جدید در انتشار افزونه هاست. البته این رویه هیچ مغایرتی با رویه های جاری انجمن نداره و در حال حاضر در حد یک پیشنهاد است و چنانچه کاربران با لایک ها و نظرات ارزشمند خودشون این پیشنهاد رو قبول کنند با نظر مستقیم جناب مهندس طالبی قابل اجرا خواهد بود.

و اما قضیه چیه؟

اینکه این انجمن تا این لحظه 8266 عضو دارد که 1687 نفر آن ها فعال می باشند. این آمار برای یک انجمن تخصصی الحق آمار بسیار خوبی است. حالا ما چرا از این پتانسیل در جهت توسعه جوملا استفاده نکنیم. مگر هدف اصلی این انجمن توسعه و پشتیبانی از این سی ام اس محبوب و پر افزونه نیست؟

پیشنهاد بنده اینست که بیاییم این طرح هدیه سالگرد عضویت در انجمن جوملا ایران (هدیه تولد در انجمن) را بصورت یک رسم برای هر کاربران دربیاریم.

این یعنی اینکه هر کاربر در سالروز عضویتش در انجمن یک افزونه به انجمن تقدیم کنه (البته فارسی) رایگان و یا غیر رایگان (البته انتشار افزونه های تجاری باید با مجوز از مدیران سطح بالا باشد).

خوب حساب کنید با این تعداد کاربر (فقط فعال) در سال چه مقدار افزونه منتشر خواهد شد (بطور میانگین روزی 5 هدیه).

به هیچکس هم فشار نمیاد. سالی یکبار می خواد یک افزونه به انجمن تقدیم کنه.

انتشار هدایا در مناسبت های مختلف مذهبی یا ملی اختیاری است. و مغایرتی با این رویه ندارد.

به این صورت کاربران از حالت فقط مصرف درآمده و به تولید و توسعه خواهند رسید. حتی اگر مثل من بی سواد وب باشند هم می توانند با فارسی سازی این دین خود را ادا کنند.

فقط چند نکته اینجا ضروری می دانم ذکر کنم:

1- هدایا تنها در محدوده توسعه جوملا باشند این یعنی اینکه اکانت رایگان چیز پی ان و سامانه پیامک و هاست رایگان شامل این قضیه نمی شود.

2- سعی شود هدایا شامل افزونه ها با آخرین نسخه منتشر شده باشند.

3- سعی شود در محدوده جوملا 2.5 و 3 باشد چرا که جوملا 1.5 عملا به لقاء الله پیوست و زحمت در بستر جوملا 1.5 یعنی بیهودگی.

4- دوستان سعی کنند توسط متن و یا لوگو درج شده در افزونه به اطلاع استفاده کنندگان برسانند که این افزونه در کجا منتشر شده (به عنوان مثال "پشتیبانی در انجمن جوملا ایران") البته در خصوص درج نام خود و یا نام سایت خود در کنار آن مختار هستند.

5- برای تهیه افزونه ها جهت فارسی سازی یا بهینه سازی دقت کنند آن را از کجا دریافت می کنند و مرکز دریافت آیا معتبر است یا خیر (ترجیحا از سایت سازنده) تا خدایی نکرده کد تخریبی در آن نباشد. درج کپی رایت در فایل زبانفقط مجاز می باشد.

6- سعی شود افزونه هایی که بیشتر کاربران ایرانی به ان نیاز دارند در الویت قرار گیرند. ( به عنوان مثال http://www.p30joomla.com/boooogh/index.htm )

این ها نکاتی بود که من به نظرم رسید حالا دوستان چنانچه موافق این رویه هستند می توانند بنا به تجربیات و تخصص خود مواردی را کم یا افزایش دهند تا در نهایت پس از بررسی یک قانون اساسی برای انتشار هدایا تدوین کنیم.

پیروز باشید.

ویرایش شده در توسط senator

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

رسم قشنگیه،هرکی در وسع خودش میتونه پیش قدم شه...ممنون از توجهتون به پیشرفت انجمن...

Share this post


Link to post
Share on other sites

به نظر منم هم رسم قشنگیه اگه رعایت وانجام بشه

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام...

و تشکر از مهندس یزدی عزیز برای ارائه این پیشنهاد خوبشون...

سال گذشته دقیقا همین موقع ها بود که انجمن جوملافروم. شروع به کار کرد. در همون هفته های اول ما برای جلوگیری از چندکارگی و اضافه کاریهای بیمورد یک گروهی رو تشکیل دادیم.... که یک نفر رهبر بعنوان سرپرستی گروه رو برعهده میگرفته بود(خوده بنده!) و افزونه های کاربردی و تاپ رو انتخاب و مابین دوستانی که اعلام آمادگی به ترجمه و بهینه سازی افزونه و قالب و... رو کرده بودند پخش میکردیم. یه مدتی خوب پیش میرفتیم...

تا اینکه اون رگ ایرانی بودن بچه ها به جوش!!(همون از هم گسیختگی و کارنکردن ها و بهانه جویی های الکی!!!) شروع شد.... باز هم سعی کردیم که جم و جور کنیم بچچه ها رو اما واقعا...باید دل به کار بست!!! که بالاخره این مورد هم خیلی سخته!

تو این جامعه!(چه واقعی و چه مجازی) حرف زیاد زده میشه به جّد میگم حرف و قول و وعده زیاد داده میشه اما وقتی حرف عمل که میشه اصلا کسی پیداش نیست!!(خودم این مورد رو چندین و چندبار چه داخل همین انجمن خودمون و چه در سایتها و انجمنهای دیگه تست کردم و همیشه و همیشه و همیشه هم مبجور به تک روی شدم!!! چون واقعا کسی پای یا علی گفتنش وای نمیسته!!) حالا به هردلیلی چه موجه و چه غیرموجه! چه به حق و چه به ناحق!

خلاصه کسی که اعلام میکنهاقا من هستم! روی من حساب کنید.اون فرد مدیر گروه هم به حرف همون فرد برای کل گروه برنامه ای میچینه وقتی اون فرد جا میزنه طبعیه که کل گروه هم کم کم کم سرد میشن و بعد بیا و.... (دیگه جمع کردن این گروه با حضرت فیل خواهد بود!!!)

این لازم رو دیدم که اینجا عرض کنم.جناب یزدی.

بهتره که برای این نقیصه ( که شک نکنین حتما و صد در صد در خلال کار باهاش روبرو میشید.ترفندی بذارید که حداقل کسی که میگه ؛ من هستم! باشه تا آخرش.اگر هم نبود؛ جا نذاره! و سر ندووئونه!!! و درست و حسابی بگه که نیستم! یک کلام!!!

خیلیا امروز و فردا میکنن و آخرش هم معلوم نیست سر از کجاها که در نمیارن!!!

موفق و سربلند و پایدار باشید

یاحق

Share this post


Link to post
Share on other sites

من هستم یا علی میگم و تا آخرش هستم

حجت جان نگرانیت واقعه درسته من هم خیلی با اینجور چیزا رو به رو شدم و درکت میکنم که نگران چی هستی

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

خوب معمولا در قبال این پیشنهادها اکثرا به به و چه جه میکنن و استقبال میکنن شاید کمتر کسی بیاد و بگه بده به این دلیل من قصد ندارم بگم بده اما میخوام مشکلاتش رو بگم. این انتقاد و ایراد گرفتن امید است در راستای تقویت این پیشنهاد باشه

اولا شما هنوز این پیشنهاد تصویب نشده قوانینش رو وضع کردید که خود این قوانین همدیگر رو دارن نغض میکنن به عنوان مثال:

اعلام کردید باید افزونه ها از جاهای معتبر گرفته بشه و فارسی بشه تا خدای نکرده ....(مورد 5) خوب شما بگید چند نفر از این 1800 نفر عضو فعال رو میشناسید به اسم و به فعالیتشون؟؟؟ آیا تمام این افراد مورد قبول همگان هستن یا به صرف پیام دادن به عضو فعال تبدیل شدن؟ پس از کجا میخواید مطمئن شید ایشون افزونه رو از جای مطمئن گرفتن(تازه اگه بخوایم مثبت نگاه کنیم و بگیم اگه هم افزونه مشکل داره سهوا بوده و طرف بی اطلاع بوده)

من خودم شخصا وقتی افزونه ای حتی توی این انجمن خودمون گذاشته میشه اولین کاری که میکنم نگاه میکنم ببینم آیا مدیران گذاشتن یا شخصی با پستهای کم؟ اونم امروزه که هم افزونه های مخرب زیاده هم افراد فرصت طلب. یا حداقل کاری که میکنم اینه که ببینم آیا مدیران یا بچه هایی که میشناسم تشکر کردند(که معمولا به منزله تاییداست). اینجا جا داره بگم فرق تشکر توی این انجمن تخصصی با لایک در سایتهای اجتماعی توی همینه که مدیران باید بیشتر دقت کنن توی گذاشتن تشکرها چون افراد مورد تایید هستید پس مسئولیتتون بیشتر میشه و حرکاتتون باید با فکر بیشتری باشه.

از بحث منحرف نشم:

پس بزرگترین مشکل اینه که واسه بقیه این ابهام پیش میاد که آیا افزونه سالم هست یا نه. همون طور که روزهای اول (شاید هنوزم اینطور باشه) وقتی کسی میخواست افزونه ای بذاره قرار بر این بود واسه مدیران ارسال کنه و اونا در صورت تایید قرار بدن و یکی از تخلفات بود که افزونه ای همینطوری بذارن حتی توی فروم جومفا که قبل از این انجمن برقرار بود هم بر همین منوال بود که منطقی هم بود.

مورد بعدی: شما بگو اگه قرار باشه اینهمه افزونه معرفی بشه عاقبت به کجا میرسیم؟ یا اینکه افزونه های تکراری گذاشته میشه که به قول جناب مردانه زاده دوباره کاری و بیهوده کاری میشه یا اینکه رو میاریم به معرفی قالب قالب قالب. همون طوری که الان هم خیلیا از تاپیکهای معرفی قالب دیگه داره حالشون بد میشه

مورد بعد:

اینجا یه انجمن عمومی برای هر کس که سایت داره یا میخواد داشته باشه و حتی کسانی که صرفا واسه علمشون میان اینجاست.الزامی نداره که کارشون وب سازی باشه.دقت کرده باشید معمولا مدیران انجمن افرادی هستند که کارشون اینه و یا بخش اعظمی از کارشون (البته ممکنه استثنا وجود داشته باشه) واسه همین ممکنه روزانه به افزونه های زیادی بر بخورن یا حتی فارسی سازیش کنن و یا خودشون بنویسن. مثلا جناب مردانه ماه ها وقت گذاشتن روی فارسی سازی افزونه ها و نهایتا هم اونو بصورت تجاری(هرچند با هزینه کم) ارائه کردن پس این یعنی کارشون اینه یا جناب طالبی و خیلی دوستان دیگه که یا طراح هستند یا نمایندگی هاست دارند. اگه اینا هدیه میدن واسه اینه که در بطن کار هستند.حالا تصور کنید من که کارم اصلا به کامشیوتر ربطی نداره و کامپیوتر رو به خاطر علاقه دنبال میکنم و سایتم هم اصلا جنبه تجاری نداره چه جوری میتونم وقت بذارم فارسی سازی کنم یا کدنویسی کنم یا بگردم افزونه ای که تکراری هم نباشه پیدا کنم. پس قبول کنیم این طرح واسه همه مقدور نیست(البته اگه بخوای از سر خودمون باز کنیم امکان داره اما گه وجدان کاری داشته باشیم نمیشه. خیلیا میتونن افزونه ای که جای دیگه فارسی شده رو معرفی کنن خوب اینکه قبلا هم میشده و دوباره کاری و بیهوده کاری هست)

مساله مهمتر: چه جوری میخواید این رو قانون کنید؟ به زور؟ یعنی اگه کسی سالروزش افزونه معرفی نکرد کاربریش حذف بشه یا راه دیگه ای دارید؟ یا شایدم میخواید بذاریدش به عهده وجدان خود افراد. که خوب میشه همین کاری که الان اونایی که امکانش رو دارن میکنن. یا به مناسبتی افزونه ای معرفی میکنن که مشالا زیاد هم هست یا اینکه هر دوستی که افزونه ای میخواد بهش معرفی میشه با لینک دانلود. شاید هم لازم باشه توی قوانین فروم این رو اضافه کنید که سر سالروز باید افزونه بدید والا کاربریتون به سطح 3 انزال پیدا میکنه اگه هم هدیه دادید میرید به سطح دو و در آینده میرید به سطح یک. این سطح ها واسه شما آشنا نیست؟؟؟ واسه شما مدیران که باید آشنا باشه و شما جناب سناتور. بله این شیوه فعالیتیه یه سایت دیگه است که البته محترم هم هست اما مدیران این سایت تا جایی که من میدونم نخواستن مثل اونا باشن و دنیای اوپن سورس رو محدود خودشون کنن.بقیش رو میذارم به عهده خودتون که واسه سوالهای من جوابی بدید

مورد آخر:

مگر فکر میکنید یه سایت چندتا افزونه نیاز داره اونم شما که میگید افزونه هایی که بیشتر ایرانیا استفاده میکنن؟ من میگن 50 تا نه 100 تا نه 200تا (با اینکه توی سایتهای هرکدوممون بیشتر از 10 تا افزونه نیست). خوب این 100تا که یا تا حالا همه جا فارسی شده یا اگه هم نشده که 100نفر اول کار رو تموم میکنن 1700 نفر دیگه میمونن چی بدن. اگه هم قصد بر اینه که بانکی از افزونه ها محیا کنیم خوب خود جوملا هست که همه چیز توشه اگه من توانایی فارسی سازی دارم خوب کارم لنگ نمیمونه بهترین بانک هم خود جوملاست. از طرفی گنجینه رابین دقیقا همین چیزیه که شما میگید پس چرا دوباره کاری؟

در کل هیچ اجباری به نتیجه نمیرسه و هیچ وقت نمیتونیم کسی رو مجبور کنیم که تو باید فلان تخصص رو یاد بگیری و به بقیه کمک کنی چون ممکنه فعالیت و کمکش جای دیگه باشه. یادمه خود جناب سناتور جایی گفته بودن چون خیلیا کمکم کردن توی این سایت منم به حد توانم افزونه ترجمه میکنم و به عموم ارائه میدم.الانم توی این سایت منوال همینه بعد از مدتی میبینیم بعضیا که تا دیروز فقط سوال میپرسیدن حالا توی فلان تاپیک دارن جواب میدن و این باعث خوشحالیه پس چرا اجبار؟

در کل من مخالف اصل این قضیه نیستم اما مخالف شیوه ارائه اون هستم

زیاد شد اما قرار بود روی این نظر بحث کنیم دیگه.

ویرایش شده در توسط bestboy7

Share this post


Link to post
Share on other sites

به نظر من هم طرح خیلی خوبیه ولی خب همونطور دوست عزیزمون bestboy7 گفتند به نظر نیاز داره تا بیشتر روش فکر بشه تا مشکلات احتمالی برطرف بشند

Share this post


Link to post
Share on other sites

خوب بسیار سپاسگذارم که مدیران و کاربران فهیم انجمن با نظرات خودشون این بنده رو مورد عنایت قرار دادند و اجازه می خوام چند خطی رو در مورد برخی فرمایشات عرض کنم.

ابتدا خدمت استاد مردانه زاده عرض ادب دارم:

برادر حجت نگرانی شما و برخی از دوستان دیگر در خصوص ادامه این روند کاملا به جاست ولی نکته ای که اینجا در نظر گرفته نشده اینست که در تیمی که شما رهبری اون رو برعهده داشتید مجبور بودند کار سنگینی انجام بدهند مثلا چند افزونه در ماه و یا سال ارائه می دادند ولی در این طرح کاربر فقط موظف به ارائه یک افزونه در سال است. که اگر حال و یا قدرت این یکی رو هم نداشته باشه که به نظرم عضویتش در انجمن فقط تحمیل بار بر روی دیتابیسه.

در خصوص فرمایشات برادر bestboy7 هم باید عرض کنم. که خیلی خیلی از شما ممنونم به خاطر نکته سنجی تون. ولی برادر هنوز قوانینی وضع نشده و همونطور که در پست اول عرض کردم فقط پیشنهاد کردم تا دوستان حوزه این فعالیت دستشون بیاد.

در مورد اینکه افزونه ها سالم باشند یا نه؟ این هم یک توصیه بود و الا همین حالا هم اگر یکی از کاربران یک افزونه بزاره می بینید صدها بار دانلود میشه و معلوم نیست این افزونه سالم باشه. البته راهکاری هم برای این موضوع هست اینکه یک پلیس افزونه معرفی کنیم از همین مدیرانی که همیشه انجمن رو رصد می کنند. تا به محض قرار گیری افزونه اون رو دانلود و مورد بررسی قرار بدهند و در صورت مخرب بودن لینک را حذف و کاربران را مطلع کنند. این رویه در جوملای جهانی هم وجود دارد.

در خصوص تعداد افزونه های انتشاری هم فکر نکنم نگرانی باشه. حال حاضر بیش از 10000 افزونه رسمی برای جوملا وجود داره بدون در نظر گرفتن افزونه های محلی یا قالب ها که اگر از همین امروز شروع کنیم با احتساب 5 افزونه در روز (حداکثر رو حساب کردم) چیزی در حدود 6 سال طول خواهد کشید که تا آن زمان یقینا تعداد افزونه های جوملا دو یا سه برابر شده . و اینکه تکراری نباشه هم فکر می کنم کاربران اینقدر فهیم باشند که روی یک افزونه تکراری زحمت مجدد نکشند.

در خصوص اجبار افراد به انتشار هم باید عرض کنم همانطور که قبلا گفتم اگر کاربری که هر روز به این سایت سر میزنه و به قول مهندس طالبی اشتهای سیری ناپذیر خودشو بر طرف می کنه قادر نباشه در سال فقط یکبار یک افزونه رو تقدیم انجمن کنه به نظر شما وجودش در انجمن چه سودی داره به غیر سنگین کردن حجم دیتابیس انجمن و مشغول کردن سرور. به نظر شما این رویه تا کی می تونه ادامه داشته باشه همینی که آقای مهندس طالبی بیان هزینه سرور، نگهداری ، امنیت سایت و پشتیبانی یک انجمن رو به صورت مالی و یا کاری بپردازند تا بقیه بیان استفاده کنند بدون هیچ نفعی؟ آیا مهندس پولش رو پیدا کرده؟ البته که مهندس نظر مالی روی این انجمن نداشته ولی از قدیم گفتن در دیزی بازه ............

در خصوص شبیه سازی کردن مثل سایت ها دیگه هم باید بگم خیر نه تنزل رتبه داریم و نه ارتقاء درجه. یک اصل واحد (اینکه هر کاربر حداقل یک بار در سال یک افزونه منتشر کنه و اگر اینکار ور نکرد بعد از یک هفته از سیستم حذف بشه)

باز هم ممنون از شما و سایر دوستان منتظر نظرات ارزشمند شما هستم و امیدوارم در نهایت به یک نتیجه خوب و قابل قبول برسیم. و قبول دارم روی این پیشنهاد من باید فکر زیاد بشه اگر قرار یک قانون بشه.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ممنون واقعا نظر بکر و جالبی بود و کاملا هم زیرکانه طراحی شده

خوبیش به اینه که به کسی فشار نمیاد یک افزونه در سال فکر نکنم خیلی دیگه سخت باشه

من از الان قول چندتا چیز رو میدم و به قول استاد عزیزم مهندس آقای مردان زاده یا علی رو میگیم و قول میدیم جا نزنیم مگر اینکه عمرمون کفاف نده این کار هارو انجام میدم تو چندتا مناسبت

روز تولدم یه افزونه کاربردی رو ترجمه و توسعه داده شده در اختیار دوستان قرار میدم 14 شهریور

دوتا کتاب الکترونیکی تهیه شده یکی درباره سئو و دیگر در رابطه با بازار یابی و برندینگ که خیلی وقته دارم روش کار میکنم کار ترجمش کمک کم داره تموم میشه و دوستان کماکان در جریان هستن بحول قوه الهی به زودی تو یکی از مناسبت ها منتشر میشه

یک قالب حرفه ای شرکتی لایسنس دار هم تو یک از مناسبت ها به صورت رایگان فارسی شده در اختیار دوستان قرار میگیره

من الله توفیق

یا علی

التماس دعا

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری