محسن آرمین

قرارداد طراحی سایت

20 پست در این موضوع

آیا امضاء قرار داد طراحی سایت بین دوشخص حقیقی وجاهت قانونی دارد؟یا باید طراحی کننده سایت ثبت شرکت کند؟

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

دوست عزیز مطمئنا چون بین دو نفر داره بسته می شه از نظر قانون مورد قبول است

Share this post


Link to post
Share on other sites

درود

متنی که می نویسید خیلی مهم هستش و حتما به مفاد قرارداد توجه نمایید چون امضا وجاهت قانونی دارد و امضای هر کسی منحصرا مربوط به خودش هستش . هر چند که حواستون باید باشه که کار به اینجور بحثها نکشه و طوری قرارداد را تنظیم کنید که نکته ای جا نیفته.

توصیه می کنم شماره ملی مشتری را هم بگیرید . هر چی سخت گیرتر باشید بهتره ، چون کار ما طوری هستش که باید تمرکز و اعصاب راحتی داشته باشیم و هر مشکلی میتونه کارای دیگه را به تاخیر بندازه.

موفق و سربلند باشید

Share this post


Link to post
Share on other sites

نداشتن کارت پایان خدمت که منعی برای امضاء قرارداد نداره؟

بر فرض طرف قرارداد زد زیر قرار داد و گفت من این قرار داد رو امضاء نکردم و امضاء اصلی طرف قرارداد پای قرار داد نباشه و امضاء دیگری زده باشه راهی برای پیگیری هست؟

آیا نیازی به ثبت دفتری قرارداد هست؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

اگر خیلی سفت و سخت میخواین قرارداد ببنندین، به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید و قرارداد رو ثبت کنید با حضور 2 شاهد امضا کنید.

این دنگ و فنگ داره

به طور کلی نوشتن حتی یه کاغذ بین دو نفر، بینشون حکم قانونی ایجاد میکنه (یعنی مسئولیت و تعهد ایجاد میکنه)

پیشنهاد میکنم متن قراردادتون رو با مراجعه به یه مشاور حقوقی ، کاملا چک کنید

Share this post


Link to post
Share on other sites

اگر در مواردی نیاز به مراجعه به دفتر اسناد رسمی نباشه ( بر فرض مشتری فرد قابل اطمینانی باشه و اطمینان 100 درصد داشته باشیم ) امضاء دو طرف حقیقی در تمام صفحات قرارداد کفایت میکنه؟ ونیازی به امضاء شهود نیست؟

نداشتن کارت پایان خدمت که منعی برای امضاء قرارداد نداره؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

پیشنهاد می شه هم امضا بگیرین هم اثر انگشت پای امضا واطلاعات کامل طرف

Share this post


Link to post
Share on other sites

اگر تا این حد به طرفتون بی اعتماد هستید، بهتره که قرارداد رسمی ببندید باهاش. 2 نفر هم بگید از دوستانتون بیان بعنوان شاهد ا مضا کنن. اگر وضع از این هم بدتره، حتما برید از یه دفتر ثبت اسناد سوال کنید شرایط عقد قرارداد بین دو نفر رو . یا با یه مشاور حقوقی صحبت کنید. توی گوگل مشاوره رایگان حقوقی رو جستجو کنید. انجمن ها و سایت های زیادی هستن که بطور رایگان به سوالات شما جواب میدن

Share this post


Link to post
Share on other sites

یک خط نوشته با دو نفر شاهد به راحتی قابل پیگیری هست...قرارداد رسمی دردسرهای خاص خودش رو داره مگه اینکه قرارداد بزرگی باشه...

Share this post


Link to post
Share on other sites

این یه قرار داده که خودم یه جورایی اصلاحش کردم

شاید به دردت بخوره.... واسه کارای خودم ازش استفاده کرده ام.... بد نیست درکل

به نام خدا
قرارداد طراحی وب سایت شرکت "............................"
پیمانکار :                                                          تاریخ : 
این قرارداد مابین جناب آقای ".............." مدیر عامل ................. 
كه از این پس به آدرس اینترنتی .........................   شناخته می شود  به  
نشانی.................................................................................و از طرف دیگر آقای  "......................." مجری و مدیر پروژه  طراحی وب منعقد می گردد و طرفین با امضاء این قرارداد خود را ملزم و متعهد به رعایت اجرای كامل و تمام مفاد آن می دانند. 

ماده 1- موضوع قرارداد
اجرای پروژه طراحی وب سایت (پویا) تحت عنوان طراحی وب سایت . "...................................................."

ماده 2- مدت انجام قرارداد
مدت انجام موضوع این قرارداد ................. روز بوده و از تاریخ                       شروع و در تاریخ                   خاتمه می پذیرد.
تبصره 1: مجری مكلف است طرح را در زمان پیش بینی شده اجراء نماید. تمدید مدت اجرای طرح تنها در صورتی مقدور است كه مجری طرح دلایل و مدارك موجهی ارائه نماید و جناب آ قای "..........." رسیدگی لازم را انجام و عذر مجری را در خصوص تاخیر موجه تشخیص دهد. در این صورت در طول مدت اجراء فقط یك بار طول مدت اجراء قابل تمدید بوده و به مدت طرح افزوده خواهد شد.

ماده 3- تعهدات طراح وب سایت 
3-1 انجام فعالیتهای طراحی مرتبط با موضوع این قرارداد توسط طراح و پذیرش مسئولیت كمی و كیفی و انجام بموقع پروژه.
3-2 رعایت امانت و حفظ اموال و مداركی كه در اختیار طراح قرار می دهد و استفاده بهینه از آن برای انجام موضوع قرارداد.
3-3 عدم ارائه اسناد و مدارك و اطلاعاتی كه به مناسبت انجام طراحی كسب می نماید به اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر، اسناد ومدارك و اطلاعاتی كه بمناسبت انجام طراحی كسب می گردد بعنوان امانت نزد طراح بوده وحق ارائه آن را به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر ندارد مگر با كسب اجازه كتبی از جناب آ قای "................" در غیر اینصورت جهت استیفای حقوق خود ادام قانونی علیه طراح معمول خواهد داشت.
3-4 طراحی و پیاده سازی كافی در چهارچوب اصول و موازین علمی (استاندارد) و رعایت اصول طراحی در انجام پیاده سازی موضوع قرارداد.
3-5 مجری نمی تواند به جز موارد دورکاری پروژه  را كلا یا جزاً به شرکت های غیرواگذار نمایید. 
3-6 نمی تواند تا پرداخت مبلغ قرارداد پشتیبانی سایت را به غیر واگذار كند.

ماده 4- نوع وب سایت 
وب سایت ................................................. به صورت "پویا" طراحی خواهد شد.

ماده 5- مبلغ قرارداد 
مبلغ كل این قرارداد                              ریال است.
تعرفه سایت به صورت توافقی انجام گرفته شده است (در سال 1391). 

ماده 6- مراحل پرداخت
1- 60 درصد کل مبلغ به عنوان پیش پرداخت پس از تایید پیش نویس طرح و امضاء قرارداد، قابل پرداخت می باشد.
2 – الباقی هزینه پس از ارائه گزارش پایان کار طراحی و تایید از جانب مدیریت، پرداخت خواهد شد.

ماده 7- تعهدات اصلی
تسلیم مدارك مورد نیاز طراحی وب سایت به طراح و پرداخت مبلغ قرارداد. 

ماده 8- حل اختلاف
در مواردی كه برای طرفین این قرارداد در تعبیر و تفسیر و یا اجرای كامل یا قسمتی از قرارداد اختلاف نظری حادث گردد، موضوع توسط 3 نفر از اساتید مرضی الطرفین بررسی و حكم آنها برای طرفین لازم الرعایه می باشد. و در صورتیكه مساعی طرفین و نمایندگان آنان به نتیجه نرسد، هریك از طرفین حق خواهد داشت جهت احقاق حقوق خود به مراجع ذیصلاح قضایی مراجعه نماید.

ماده 9– حقوق و مالكیت مادی و معنوی : 
كلیه حقوق علمی و معنوی طرح متعلق به ".............................." می باشد و مجری حق درج نام خود را در کپی رایت  داشته باشد.

ماده 10- اصلاحیه، متمم، مكمل یا تغییر
هرگونه اصلاح یا تغییر در موادی از این قرارداد و پیوستهای مربوطه و یا نیاز به الحاق هرگونه متمم یا مكمل به قرارداد و پیوستها، صرفاً با جلب توافق متعاقدین میسر خواهد بود.
ماده 11- فسخ قرارداد
فســخ یك جانبه قرارداد از سوی هریك از طرفین قرارداد به جزء موارد ذكر شده در تبصره 1 این ماده و و ماده 12 قابل پذیرش نبوده و فسخ قرارداد به غیر از موارد قانونی و مورد مذكور در تبصره یك ماده پنج، فقط با توافق طرفین امكان پذیر است.
ماده 12- شرایط خاص
در مواردی كه به علل ناشی از شرایط قهری (شرایط خاص) كه رفع آن خارج از حیطه توانایی و اقتدار طرفین قرارداد باشد و انجام بخشی از قرارداد ویا تمام آن غیرممكن گردد، در صورت فسخ قرارداد هیچیك از طرفین حق مطالبه خسارت وارده را نخواهد داشت و اقدامات پس از فسخ از قبیل تسویه حساب با توافق طرفین صورت می گیرد.
ماده 13- آدرس 
آدرس قانونی طرفین، همان نشانی مندرج در قرارداد بوده و در موارد لزوم و به منظور ابلاغ مكاتبات مورد استناد خواهد بود و در صورتیكه در طول مدت قرارداد نشانی متعاقدین تغییر یابد، طرفین باید رسماً و كتباً مراتب را به یكدیگر ابلاغ نمایند و تا قبل از ابلاغ رسمی، نشانی قبلی معتبر خواهد بود.
ماده14- گارانتی و پشتیبانی سایت.	
در صورتی که هر یک از ماژول های به کار رفته دچار نقاصان گردند مجری ملزم است آن را رفع نماید. اما اگر کار فرما خواستار تغییرات در گرافیک وب سایت خود باشد یا ابزاری جدید خارج از چهارچوب تعهداد مجری به وب سایت خود اضافه نماید طبق شرایط و تعرفه روز محاسبه خواهد شد. 	
تبصره 1 : ضمانت اجرای طراح این است كه وب سایت از كیفیت بالایی برخوردار بوده و عاری از نقص ، مهارت در ایجاد همه بخش های آن و وب سایت با استفاده از همه Web Browser ها  به روز شده قابل مشاهده می باشد.

ماده 15- قانون حاكم بر قرارداد
این قرارداد از هرنظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
* این قرارداد در 15 ماده، یك پیوست، به زبان فارسی و در دو نسخه تنظیم گردیده و كلیه نسخه های آن دارای اعتبار یكسان و برابر می باشد.
كلیه نسخ این قرارداد و تبصره های ذیل آن در تاریخ امضاء متعاقدین رسیده و طرفین با امضای این قرارداد ، خود را متعهد و ملزم به اجرای كلیه مفاد آن و پیوست های مربوطه می دانند.این قرار داد سه برگه بوده و دو برگ امکانات به آن پیوست می باشد.
نام ونام خانوادگی مدیر پروژه ..........................................................                 نام ونام خانوادگی کارفرما .......................................................
                 مهروامضاء                                                                                مهر و امضاء

Share this post


Link to post
Share on other sites

ای کاش به صورت Word یا PDF قرار میداد .... تا این حرکت شما جالبتر و قشنگتر هم بشه

Share this post


Link to post
Share on other sites

دوست عزیز

خیلی مهم هست که قرارداد قانونی و محکمی داشته باشید به نظر من کسی که باید نگران باشه مشتری هست و نه شما. چرا که هر زمان که بخواهید میتونید سایت را قطع کنید. بنا براین علاوه بر مسائل حقوقی به نظر من مهمترین کار اینه که حداقل 30% پیش پرداخت بگیرید و بعد کار وشروع کنید. به محض اینکه یک ریال پول بده بعد دیگه خودش پیگیر میشه. در ضمن در قرارداد قید کنید که اگر کارفرما به هر دلیلی مثل گرفتاری و ... اطلاعات اولیه را در اختیار شما قرار نداد شما ساتی را با طالاعات تستی تحویل میدید و اون باید با شما تسویه کنه. در مورد پیگیری قرارداد و این چیزا هم که اگر کار به دعوا بکشخ شما باید از طریق اتحادیه کامپیوتر شهرتون اقدام کنید که البته اونا رسیدگی میکنند ولی حکمشون الزامی نداره برای کارفرما در حالی که برای شما الزام داره و اگر عضو اتحادیه نباشید اول به خاطر اینکه بدون جواز کار کردید کمی سختگیری میکنند. ولی به شکایتتون هم رسیدگی میکنند.

اما به نظر من بهتره کار به این چیزا نکشه و پول خوب بگیرید وکار خوب هم تحویل بدید.

Share this post


Link to post
Share on other sites

من فکر می کنم حداقل 50% پیش پرداخت مناسب باشه. در ضمن قرارداد رو اگر با شرکتی می بندید حتماً مهر شرکت مشتری رو پای قرارداد بزنید تا قرارداد وجاهت حقوقی هم پیدا کنه.

Share this post


Link to post
Share on other sites

من به این شیوه پول رو از مشتری میگیرم (تو قرار داد قید میکنم)

40% ابتداری کار به عنوان بیعانه و شروع کار و پایه ریزی طرح کلی وب سایت بدون هیچ محتوایی در سایت

پس از اتمام مرحله اول و موافقت مشتری

40% برای ارسال مطالب و قرار دادن محتوا و رفع اشکلات مورد نظر مشتری و آماده کردن سایت

20% هنگام تحویل یوزرنیم و پسورد مدیریت و اجرای آموزش کار با سیستم

Share this post


Link to post
Share on other sites

همه این حرف هایی که بچه ها زدن درسته املا شما الان تو این بازار بیشتر با شرایط مشتری باید راه بیای

Share this post


Link to post
Share on other sites
همه این حرف هایی که بچه ها زدن درسته املا شما الان تو این بازار بیشتر با شرایط مشتری باید راه بیای

آی گفتی مشتری باید خیلی کارش گیر باشه که این شرایط رو قبول کنه و گرنه میگه نمیخوام :128fs318181:

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام

1.دوستان طراح و برنامه نویسی که خدمات خودشون رو چه در قالب شرکت چه آزاد ارائه میدن دارای قراردادهای متفاوت برای خود هستند ، مطمئن باشید هیچکس قرارداد اصولی تهیه شده رو در اختیار شما قرار نخواهد داد دلایلش مشخصه!.

2.همونطور که دوستان اشاره کردن قرارداد دست نوشته ( بدون خط خوردگی ) بین دو شخص دارای رسمیت هست میتونید برای محکم کاری مشخصات و امضاء شاهدینی رو در قرارداد درج کنید ، ثبتی کردن قرارداد دارای هزینه هست که در صورت درخواست مشتری هزینه ثبت با مشتری خواهد بود که معمولا برای از دست ندادن قرارداد هزینه تقسیم می شود. (در پروژه هایی با سقف 1 میلیون و اندی این کار به صرفه نیست).

موفق باشید.

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری