MILAD SAFARY

معرفی 20 افزونه فایرفاکس برای توسعه دهندگان و طراحان وب

4 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

به نظر من هیچ مرورگر اینترنتی به موزیلا فایرفاکس نمی رسد و نخواهد رسید.و همین باور و انعطاف پذیری اش باعث شده تا همیشه آخرین نسخه ی آنرا در حافظه فلشم داشته باشم چرا که بدون اون نت گردی معنایی ندارد. اکنون در این تاپیک میخوام به معرفی 20 افزونه ی فایرفاکس که بیشتر مختص توسعه دهندگان و طراحان وب است را معرفی و همچنین لینک دانلود انرا نیز قرار دهم.

Firebug

این افزونه برای بسیاری از برنامه نویسان وب آشناست و نیازی به معرفی ندارد. این افزونه به شما قدرت ویرایش و خطایابی کدهای CSS, HTML و JavaScript را می دهد. اگر می خواهید کدهای CSS سایت خود را ویرایش کنید و پیش نمایش آن را به صورت زنده ببینید، این افزونه همانی است که به دنبالش می گردید. (از اینجا دانلود کنید)

نکته: برای استفاده از بعضی افزونه های زیر ابتدا باید فایرباگ را نصب کرده باشید.

FireFTP

این افزونه دسترسی به سرورهای FTP را برای شما فراهم می کند. می توانید به صورت مستقیم از فایرفاکس به فایل های وب سایتی که در حال طراحی آن هستید دسترسی پیدا کنید، فایل آپلود یا دانلود کنید. با داشتن این افزونه دیگر احتیاجی به نصب کلاینت FTP جداگانه ای نخواهید داشت. (از اینجا دانلود کنید)

ColorZilla

ابزاری است برای بدست آوردن کد رنگ عناصر به کار رفته در صفحات وب. با این افزونه می توانید روی عنصار صفحه زوم کنید و کد رنگ هر نقط از صفحه را بدست آورید. (از اینجا دانلود کنید)

SenSEO

این افزونه صفحه وب شما را آنالیز کرده و آن را بر اساس معیارهای SEO ارزش گذاری می کند. به شما کمک می کند تا جایگاه وب سایت خود را نزد موتورهای جستجو بدانید. برای استفاده از این افزونه ابتدا باید Firebug را نصب کرده باشید. (از اینجا دانلود کنید)

CodeBurner

این افزونه بر روی Firebug نصب می شود و برگه جدیدی به نام Reference به آن اضافه می کند. در این برگه به مرجع کامل HTML و CSS وب سایت SitePoint دسترسی خواهید داشت که اطلاعات جامعی در مورد کاربرد، نحوه استفاده و همچنین پشتیبانی مرورگرهای مختلف از تگ ها را در اختیارتان قرار می دهد. (از اینجا دانلود کنید)

YSlow

این افزونه برگه جدیدی به Firebug اضافه می کند و صفحه وب را بر اساس قوانین Yahoo آنالیز کرده و به شما می گوید چرا صفحه شما کند بارگزاری می شود. برای استفاده از این افزونه باید قبلاً Firebug را روی فایرفاکس نصب کرده باشید. (از اینجا دانلود کنید)

GreaseMonkey

یکی از پرکاربردترین و معروف ترین افزونه های فایرفاکس که کاربر را قادر می سازد صفحات وب را بر اساس سلیقه ی خود بوسیله کدهای جاوا اسکریپت، سفارشی کند. صدها اسکریپت آماده جاوا اسکریپت در طبقه بندی های مختلف در این سایت قابل دسترسی اند که می توانید از آن ها در این افزونه استفاده کنید. (از اینجا دانلود کنید)

JavaScript Debugger

همانطور که از نامش پیداست، ابزاری است برای خطایابی کدهای جاوا اسکریپت در محیط مروگر فایرفاکس. به گفته کاربران این افزونه برای خطایابی کدهای جاوا اسکریپت از فایرباگ بهتر عمل می کند. (از اینجا دانلود کنید)

Web Developer

نام این افزونه برای بسیاری از توسعه دهندگان و طراحان وب آشناست. این افزونه یک منو و یک نوار ابزار با ابزارهای محتلف توسعه وب به فایرفاکس شما اضافه می کند. (از اینجا دانلود کنید)

MeasureIt

روی شکلک خطکش در نوار وضعیت فایرفاکس کلیک کنید تا به شما امکان اندازه گیری تمام اجزای روی صفحه وب را در واحد پیکسل بوسیله اشاره گر ماوس بدهد. برای خارج شدن از این وضعیت دکمه Esc صفحه کلید را فشار دهید. (از اینجا دانلود کنید)

FireShot

امکان ایجاد یک اسکرین شات از کل صفحه وب یا قسمتی از آن را به شما می دهد. برخلاف افزونه های مشابه، این افزونه امکان ویرایش اسکرین شات و اضافه کردن متون و اشکال گرافیکی به آن را به کاربر می دهد. (از اینجا دانلود کنید)

View Source Chart

مشاهده سورس کد صفحه وب در قالب چارت گرافیکی. این افزونه امکان مشاهده شمای کلی سورس صفحه را بوسیله ترسیم چارت تگ های به کار رفته در صفحه را می دهد. (از اینجا دانلود کنید)

Text Formating Toolbar

نوار ابزاری برای قالب بندی متون برای کدهای BBCode, HTML و Wiki را به فایرفاکس شما اضافه می کند. با این افزونه به راحتی می توانید متون قالب بندی شده در قسمت نظرات وبلاگ ها، فاروم های گفتگو و ویکی ها درج کنید. (از اینجا دانلود کنید)

View Dependencies

این افزونه برگه ی جدیدی به پنجره Page Info در فایرفاکس اضافه می کند که در آن لیستی از فایل هایی که در صفحه وب جاری بارگزاری شده اند، لیست شده است. این لیست بر اساس نوع فایل (تصویر، صوت، …) مرتب شده است و شما می توانید با کلیک راست روی هر کدام از فایل ها، آن را در یک تب یا صفحه جدید در فایرفاکس باز کنید. (از اینجا دانلود کنید)

Window Resizer

به شما کمک می کند تا صفحه وب مورد نظرتان را در Resoulotion های استاندارد مشاهده کنید. با این افزونه می توانید صفحات خود را با دقت های استاندارد نمایشگرهای محتلف تست کنید. (از اینجا دانلود کنید)

OperaView

صفحه وب جاری را در مرورگر اپرا باز می کند. با این افزونه می توانید هر چه سریعتر و راحت تر صفحه وب خود را در مرورگر اپرا امتحان کنید. بدیهی است که باید مرورگر اپرا را روی سیستم نصب داشته باشید. (از اینجا دانلود کنید)

IE Tab

افزونه ای بسیار سودمند برای مشاهده صفحه وب طراحی شده در مرورگر Internet Explorer. این افزونه مروگر IE را در یک برگه فایرفاکس شبیه سازی می کند تا برای تست صفحه وب خود در IE از فایرفاکس خارج نشوید و نیازی به باز کردن مرورگر IE به صورت جداگانه نداشته باشید. (از اینجا دانلود کنید)

HTML Validator

صفحه وب خود را با این افزونه از نظر استانداردهای HTML بسنجید. تعداد و نوع خطاهای HTML موجود در صفحه وب را در نوار وضعیت با استفاده از شکلک ها نمایش می دهد. (از اینجا دانلود کنید)

CSS Validator

صفحه وب شما را بر اساس استاندادهای CSS بوسیله W3C CSS Validator می سنجد. (از اینجا دانلود کنید)

RSS Validator

صفحه وب شما را بر اساس استانداردهای RSS بوسیله W3C RSS Validator می سنجد. وقتی یک فید RSS را در فایرفاکس باز می کنید، می توانید با کلیک راست روی صفحه و انتخاب گزینه Validate the RSS feed این کار را انجام دهید. (از اینجا دانلود کنید)

ویرایش شده در توسط MILAD SAFARY

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی
در ۱ ساعت قبل، irmacfa گفته است :

سلام لطفا کروم هم بزارید با تشکر

با سلام 

تاپیک مربوط به 4سال پیش است دوست عزیز!

برای دسترسی به افزونه های کاربردی برای توسعه دهندگان  طراحان وب میتونید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

 

https://chrome.google.com/webstore/category/ext/11-web-development

آیتم های تاپ و برمخاطب و سایر فیلتربندیهای توسط گوگل انجام شده و در دسترس هست.

 

موفق باشید و سربلند

1 کاربر پسند دیده است

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری