shinalife

کاربران
  • تعداد ارسال ها

    1
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

10 خوب

درباره shinalife

  • درجه
    کاربر معمولی
  • تاریخ تولد
  1. آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن: بازاریابی چیست و به چه دلیل استفاده می شود؟ قبل از اینکه بتوانیم به این سؤال پاسخ بدهیم لازم است ابتدا این سؤال را پرسیده و به آن پاسخ بدهیم که هدف یک کسب و کار چیست؟ از نظر بسیاری از افراد، هدف کسب و کار این است که آنها به سودآوری رسیده و در نهایت ثروتمند شوند، ولی این در واقع یک هدف ثانویه و نتیجه رسیدن به هدف اصلی کسب و کار است که آن، به دست آوردن و حفظ یک مشتری است. بله، هدف اصلی کسب و کار این است که شما مشتریان را به دست آورده و آنها را حفظ کنید و در نتیجه بتوانید با برآورده کردن نیازها و خواسته*های آنها با محصولات و خدمات خودتان، به سودآوری برسید. در نتیجه می*توان گفت که بازاریابی تمام فعالیت*ها، اقدامات و فرآیندهای ایجاد، اطلاع*رسانی، تحویل، و تبادل پیشنهاداتی است که برای مشتریان، شرکا، وبه طور کلی جامعه ارزش داشته باشد. در واقع بازاریابی تمام کارهایی است که کارآفرین، برای به دست آوردن مشتریان و حفظ ارتباط با آنها انجام می*دهد. لازم به ذکر است که مهارت های بازاریابی لزوما با آموزش بازاریابی با کتاب و مقاله انتقال داده نمیشوند، زیرا علم بازاریابی با گذشت زمان دائما بروز می شود و نیازمند اعمال تغییرات در قوانین و ساختار خود دارد. بازاریابی شامل بخش*های متفاوتی از جمله شناخت مشتریان بالقوه، مشخص کردن روندهای بازار، مشخص کردن محصول مناسب برای بازار، روابط اجتماعی، قیمت*گذاری، بسته*بندی، توزیع و موارد زیاد دیگری می*شود. یک سری از مهم*ترین سؤالاتی که بازاریابی به آنها پاسخ می*دهد این است که: دقیقاً قرار است چه چیزی تولید شود؟ قرار است به چه کسی فروخته شود؟ قرار است به وسیله چه کسی فروخته شود؟ قرار است چگونه فروخته شود و پول آن پرداخت شود؟ قرار است چگونه تحویل داده شده و خدمات*رسانی شود؟ نکته قابل توجه این است که مردم محصولات را خریداری نمی*کنند، بلکه مزیت و فایده*ای که محصولات و خدمات در زندگی و کار آنها دارند را خریداری می*کنند.یعنی مشتریان چیزهایی که شما می*فروشید را نمی*خرند، بلکه چیزهایی که برای خودشان ارزش دارد را خریداری می*کنند. قبل از اینکه شما بخواهید یک محصول یا خدمت را تولید کنید و زمان و انرژی و دارایی خودتان را صرف آن کنید، لازم است که یک بازاریاب هوشمند باشید. یعنی وقت گذاشته و متوجه شوید که مشتریان بالقوه شما چه افرادی هستند و شما به چه شکل می*توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. بازاریابی استراتژیک، چهار بخش دارد که در طول تمام تاریخ ثابت مانده*اند و آنها شامل تخصصی*شدن، متمایز شدن، بخش*بندی کردن، و متمرکز شدن است. هر کدام از این*ها جزئیات زیادی دارند و توجه یا عدم توجه به آنها می*تواند باعث موفقیت یا شکست کسب و کار شود. به طور مثال در متمایز شدن، شما باید بتوانید مزیت رقابتی خودتان را مشخص کرده و تمرکز فعالیت*های تبلیغاتی خودتان را بر روی آن قرار بدهید. مزیت رقابتی، چیزی است که برای مشتریان مهم است و محصولات و خدمات یا کسب و کار شما را در چشم آن*ها در مقایسه با محصولات و کسب و کارهای دیگر متمایز نشان می*دهد. در صورتی که شما یک مزیت رقابتی نداشته باشید، وارد شدن به یک بازار رقابتی عملاً غیرممکن است و فعالیت*های شما به شکست منجر خواهند شد. طبق گفته جک ولش، مدیر سابق کمپانی جنرال الکتریک، “اگر یک مزیت رقابتی ندارید، رقابت نکنید.” استراتژی بازاریابی، مشخص کردن این مسئله است که مخاطبین شما چه افرادی هستند، چه چیزی برای آنها ارزش دارد، آنها به چه چیزی اهمیت می*دهد، و این چه ارتباطی به پیشنهاد شما دارد؟ شما چه پیامی می*توانید ارائه کنید که هم حقیقت داشته باشد و هم نیازهای مشتریان را برآورده کند؟ استراتژی بازاریابی به شما این امکان را می*دهد که بتوانید به سؤالات حیاتی مشتریان همانند “چرا من باید به این اهمیت بدهم؟” پاسخ بدهید. نکته*ای که قابل توجه است این است که فرایندهای بازاریابی و آموزش بازاریابی، زمان*بر و هزینه*بر هستند، بنابراین لازم است که شما بتوانید با استفاده از یک استراتژی مناسب بازاریابی، هزینه*های خودتان را کاهش داده و سریع*تر محصولات و خدمات خودتان را به سوددهی برسانید.نکته*ای که در تبلیغات بسیار به چشم می*خورد ولی در بازاریابی نیز دیده می*شود، این است که معمولاً در تبلیغات، 50% هزینه تبلیغات به هدر می*رود و هیچ نتیجه*ای تولید نمی*کند؛ در بازاریابی نیز در صورتی که شما از استراتژی مناسبی استفاده نکنید، ممکن است مقدار زیادی از محصولات و خدمات را تولید کنید که فروش و سودآوری برای شما به دنبال نیاورده و در نهایت باعث اتلاف زمان و دارایی شما شود. یک برنامه بازاریابی خوب می*تواند به شما کمک کند که انرژی و منابع خودتان را متمرکز کنید. ولی برنامه*ای که در خلأ ایجاد شده و صرفاً بر پایه افکار شما باشد، نمی*تواند هدف شما را پیش ببرد. به همین دلیل است که تحقیقات بازاریابی از اهمیت ویژه*ای برخوردار است. تحقیقات تلاش می*کند که با مطالعه گذشته، آینده را پیش*بینی کند. تحقیقات نشان می*دهد که افراد چه کاری انجام داده*اند و کاری که ممکن است افراد در آینده انجام بدهند را از آن نتیجه می*گیرد. با وجود اینکه برنامه*ریزی ضروری است، ولی هیچ چیزی جایگزین بینش کارآفرینی نخواهد شد. بنابراین پس از اینکه تمام اطلاعات لازم در مورد مشتریان، روندهای بازار، کانال*های توزیع، و موارد دیگر را مشخص کردید، لازم است که در نهایت به درک کارآفرینی خودتان اعتماد کرده و تصمیم نهایی را با اطمینان بگیرید. بازاریابی یکی از مهم*ترین بخش*های کسب و کار است و داشتن اطلاعات و تجربه کافی در آن، می*تواند به شما به عنوان یک کارآفرین کمک کند که محصولات و خدمات مناسبی را وارد بازار کرده و آن را در مکان مناسب، به شیوه مناسب، به مشتریان مناسب ارائه کرده و در نهایت بتوانید به فروش و سودآوری مورد نظر خودتان دست پیدا کنید. در صورتی که شما یک کارآفرین هستید و می*خواهید به شکلی راحت و مطمئن، با روش*های استاندارد بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خودتان آشنا شوید، یکی از کامل*ترین مجموعه های آموزش* بازاریابی ویدیویی در جهان، دوره آموزش استراتژی*های افزایش سود برایان تریسی است که شما با گذراندن آن می*توانید با روش*های آزمایش شده برای تقویت تمام جنبه*های کسب و کار از جمله بازاریابی آشنا شده و از توصیه*های مؤثر و آزمایش*شده برایان تریسی برای افزایش سودآوری کسب و کار خودتان استفاده کنید.