news

کاربران اخراجی
  • تعداد ارسال ها

    8
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

10 خوب

درباره news

  • درجه
    اخراج شده
  • تاریخ تولد
  1. Personal (WAP) portals Portals or mobility portals Pervasive این نوع وب پورتال که در تلفن های همراه ، PAD، و محصولاتی از این قبیل وجود دارد، به عنوان سرویس مهم برای کارمندان شرکت های مختلف از قبیل شرکت های تجاری، طراحی سایت اصفهان، صنعتی و .. و مشتریان مطرح می شود. زیرا که این دو گروه با استفاده از این نوع وب پورتال می توانند اطلاعات لازم جهت خدمات دهی، کالا، قیمت ، تخفیف، وضعیت پرداخت ها و وضعیت حمل و نقل کالا را کنترل نمایند. Public or Mage (Internet) portals سازمان هایی که در این گروه قرار می گیرند، بر روی جذب تعداد زیاد مخاطب آنلاین ، کار می کنند. این نوع وب پورتال شامل زیر گروه زیر می گردد : وب پورتال های تجاری ( وب پورتال های شخصی ) وب پورتال هایی که اطلاعات را به صورت عمومی در اختیار افراد قرار می دهند. این وب پورتال ها اغلب دارای سرویس های رایگان بوده و هزینه های خود را از طریق تبلیغات به دست می آورند. مخاطب این وب پورتال عام مردم هستندکه برای ارتباط با دیگران و همچنین بهره مندی از اطلاعات اینترنت از وب پورتال استفاده می کنند. نکته جالب در مورد این نوع وب پورتال این است که اغلب موتورهای جستجوی قدیمی با افزودن سرویس هایی ، در گروه وب پورتال های تجاری قرار می گیرند. اطلاعاتی که اغلب در این نوع وب پورتال ارائه می شود، شامل قیمت سهام، گزارش هواشناسی، اخبار طراحی سایت ها، فهرست برنامه های تلویزیونی می باشد. برنامه هایی که در اختیار کاربران این سیستم ها قرار می گیرد شامل تقویم، بازی های آنلاین، دایرکتوری های آدرس و تلفن افراد و برنامه ریز الکترونیک برای یادداشت کارهای روزانه و تنظیم ملاقات می باشد. عناوینی که دراین گونه وب پورتال ارائه می شوند ، اغلب شامل مطالبی است که عام مردم، به آن علاقمند هستند؛ نظیر ورزش، سرگرمی، داد و ستد، علوم و آموزش . امکانات شخصی سازی در این گونه وب پورتال شامل؛ اطلاعات و ظاهر سایت می باشد. نکته ی مهم که در مورد این نوع وب پورتال وجود دارد، این است که تمامی افراد به اطلاعات ذکر شده دسترسی دارند، حتی اگر به سیستم وارد نشده باشند. وب پورتال هایی نظیر Yahoo, MSN و AOL در این گروه قرار می گیرند.
  2. EPM چیست؟ سیستم یکپارچه کنترل پروژه و مدیریت مستندات الکترونیکی تحت شبکه . امکاناتی که این سیستم در اختیار کاربران قرار می دهد. Change password : امکان تغییر Password برای خود کاربر Reminder : امکان تنظیم Reminder برای موارد مختلف شخصی و همچنین موارد دیگر به این صورت که کاربر با توجه به مواردی که تنظیم می نماید یک، Email در هنگام بروز تغییر برای وی ارسال خواهد شد. به طور مثال اگر زمان انجام فعالیت به پایان برسد یک روز قبل برای User یک Email می آید که این موضوع ( پایان وقت انجام فعالیت ) در آن قید شده است. Go Offline : این گزینه زمانی مفید است که کاربر امکان دسترسی به Server را نداشته باشد. برای این منظور تنظیم های این قسمت را فعال می نماید. که بدین ترتیب یک کپی از تمامی موارد server در اختیار او قرار می گیرد تا زمانی که امکان دسترسی به Server را ندارد، بتواند به راحتی حتی به وسیله Internet Explorer به اطلاعات Server دسترسی پیدا کند. Work With Outlook : این گزینه امکان DownLoad و نصب Outlook را برای سرویس Email کاربر ایجاد می نماید. یکی از امکانات Outlook دسترسی به Time Sheet به صورت Offline می باشد. Update : امکان بروزرسانی و طراحی اینترفیس فعالیت ها و تغییراتی که کاربران اعلام نموده اند تا در پروژه اعمال شود. Tasks : فعالیت های مربوط به این User را در این قسمت مشاهده خواهید نمود. از امکانات ارایه شده به توضیح دو مورد از امکاناتی که اهمیت بیشتری دارد می پردازیم: استفاده از Reminder کاربران می توانند از سیستم Reminder به وسیله Email استفاده نمایند؛ به این معنی که در هنگام بروز هر یک از تغییراتی که می خواهیم به ما هشدار داده شود یک Email برای User فرستاده خواهد شد. تغییراتی که می توان برای آنها Reminder تنظیم نمود : 1. Publish کردن همه اطلاعات پروژه 2. تخصیص منابع 3. Publish کردن تغییرات جدید پروژه 4. تغییر درصد پیشرفت فعالیت 5. ایجاد فعالیت جدید در پروژه 6. هنگامی که گزارش به دست کاربر می رسد 7. هنگام پاسخ گویی به گزارش ها 8. وقتی Issue جدید باز می شود 9. وقتی Risk جدید تعریف می شود 10. Issue تخصیص داده شده 11. Issue تغییر می کند 12. تغییر در ورژن پرونده ها 13. گرفتن لیست وظایف 14. برای اطلاع از تاریخ شروع و پایان فعالیت ها در پروژه 15. ایجاد و یا تغییر در پرونده ها Reminder ها به صورت زمانی نیز عمل می کنند. شما می توانید تنظیم کنید که وقتی یک منبع فعالیت را به پایان رساندید، برای شما یک Email برسد. دو نوع Alert وجود دارد که به صورت سیستم Email به شما گزارش می شود: 1. هشدارهایی که در مورد وظایف و گزارشات مربوط به شما، برایتان ارسال می شود. 2. هشدارهایی که در مورد وظایف وگزارشات منابع پروژه، برای ما ارسال خواهد شد.
  3. می خوام یکی از پست هایی که درون این انجمن گذاشتم حذف کنم. باید لینکش رو به شما بدم؟! خودم نمی تونم حذفش کنم؟!
  4. سلام اگه بخواهیم پستی که گذاشته ایم رو حذف کنیم.کجا باید این کارو انجام بدیم؟ تو قسمت ویرایش رفتم اما نمیشه. ممنونم هرچه زودتر جوابمو بدید
  5. در گذشته سیستم*های مدیریت محتوی یا CMS تمام مزایای SEO ‏را تخریب می*کردند. بیشتر مشکلات CMS به سبب آن بود که این سیستم*ها در طراحی سایت از صفحاتی با آدرس*هایی طولانی و حاوی متغیرهای زیاد استفاده می*کردند، که مانع از پیمایش صفحات توسط خزنده می*شد. اما امروز دیگر آن طور نیست. تولید کنندگان CMS چنین مشکلاتی را برطرف کرده*اند و قابلیت استفاده از این سیستم*ها را در بهبود و نگهداری SEO ‏افزایش داده*اند. ‏استفاده از سیستم*های مدیریت محتوی می*تواند سبب فعال ماندن شما در وب شود. زیرا این سیستم*ها کمک می*کنند محتوایی تولید کنید که سبب جذب مشتری مورد نظر شود. CMS معمولا زمانی استفاده می*شود که محتویات از منابع بسیار متنوعی دریافت شده باشند. به عنوان مثال در وبلاگ سیستم مدیریت محتوی می*تواند در کنترل گروه سرویس دهندگان به مدیر وبلاگ کمک کند. علاوه بر این با ساخت خودکار لینک*ها و ارائه الگوهایی که محتوی در غالب آن*ها ظاهر خواهد شد، سبب تقویت ساختار وب سایت می*شود. ‏قرار دادن یک سیستم CMS در میان تلاش*های SEO ‏خصوصا این روزها، ایده بدی نیست. آخرین مدل*های سیستم*های CMS توانایی ساخت محتویات غنی از کلمات کلیدی، و عناوین متناسب با فعالیت*های SEO ‏، تگ های متا و متون لنگری را نیز دارند. اگر سایتی دارید که در آن محتویات حجم زیادی دارند و توسط افراد متعددی ساخته می*شوند، آنگاه CMS می*تواند به عنوان یک برنامه کاربردی در ساخت بخش محتوایی مربوط به تلاش*های SEO ‏ به شما کمک کند.
  6. دلایلی وجود دارد که شما نمی خواهید خزنده صفحه*ای از وب سایت شما را فهرست بندی کند که آن ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد. - صفحات در دست ساخت. اگر می*توانید، زمانی که صفحات در دست ساخت هستند مانع از فهرست بندی آن توسط خزنده شوید. اما اگر نتوانستید از آن اجتناب کنید ، مطمئن شوید هر صفحه*ای که در حال تغییر و یا کار روی آن هستید از قلمرو خزنده بیرون نگاه داشته شده است. بعدا وقتی صفحه مورد نظر آماده شد، می*توانید اجازه دهید دوباره فهرست بندی شود. - صفحات لینک. برای اطمینان از این که خزنده*ها شما را پیدا کنند، داشتن لینک*هایی که به صفحه شما وارد و یا از آن خارج می*شوند یک راه ضروری است. اما از طرفی وجود صفحات لینک از دیدگاه خزنده*ها شک برانگیز است، و ممکن است سایت شما به عنوان سایتی اسپم کننده رده بندی شود. به جای داشتن صفحاتی که فقط پر از لینکند، لینک*ها را با افزودن متن و توضیحات از هم جدا کنید . اگر امکان این کار وجود نداشت صفحات لینک را مسدود کرده و مانع از ورود خزنده*ها به آن*ها شوید. - صفحات مربوط به محتویات قدیمی. محتویات قدیمی، مثل آرشیو بلاگ، آسیب چندان جدی به رتبه بندی سایت شما در موتور جستجو نمی*رسانند، اما کمکی هم به آن نمی*کنند. یک موضوع آزار دهنده در رابطه با بایگانی*ها، تعداد دفعاتی است که این محتویات آرشیو شده روی طراحی سایت ظاهر می*شوند. مشکلی که در این جا وجود دارد این است که با وجود قانونی بودن، خزنده ممکن است وجود نمونه*های متعدد از یک محتوی را به عنوان اسپم در نظر بگیرد. - اطلاعات محرمانه. بسیار عاقلانه*تر است که اطلاعات محرمانه (یا اطلاعات مالی) را اصلا روی وب سایت قرار ندهید. اما اگر دلیلی وجود دارد که شما باید این اطلاعات را روی سایت قرار دهید، آنگاه به طور قطع باید دسترسی خزنده*ها را به آن مسدود نمایید. اما هنوز هم بهتر است از طریق رمز عبور از آن محافظت کنید تا هیچ کس حتی به طور اتفاقی نتواند شما را به دردسر بیاندا زد. ‏به دلایل مختلف ممکن است مایل نباشید خزنده مجاز به بازدید از برخی صفحات وب سایتتان باشد. دقیقا مثل آن است که کسی از خانه شما بازدید کند. شما هم با بازدید از اتاق*های خواب، اتاق تلویزیون، حال و پذیرایی مشکلی ندارید، اما دوست ندارید بی دلیل وارد حمام شما شود. خزنده*ها هم مهمانان شما در خانه اینترنتی تان هستند. اطمینان حاصل کنید که می*دانند به چه مکان*هایی راهنمایی شده ‏و ورود آن*ها خوشایند است.
  7. آیا تا به حال از آسمان به مزرعه بزرگی روی زمین نگاه کرده*اید. وقتی که چند هزار فوت از زمین فاصله می*گیرید، مزارع چنین به نظر می*رسند که زمین را به قطعات مرتب تقسیم کرده باشیم، هر مربع کوچک دقیقا به درستی تقسیم و در مکان خود جای گرفته است. ‏مزرعه لینک هم دقیقا چنین شکلی دارد. اگر تا به حال روی صفحه*ای فرود آمده باشید که در آن فقط تعدادی لینک وجود داشته که به طور منظمی در آن قرار گرفته*اند و هیچ متن دیگری در آن وجود نداشته و یا فقط توضیحات کوتاه هر لینک در آن وجود داشته است، باید بدانید که شما روی یک مزرعه لینک فرود آمده*اید. مزرعه لینک چیزی بیش از این نیست- "مجموعه*ای از لینک*ها که به وب سایت*های دیگر می*رسند و یا در بعضی موارد به مزارع لینک دیگر". ‏از این به بعد با اصطلاح مزرعه لینک در SEO ‏زیاد مواجه خواهید شد، زیرا مزارع لینک استراتژی خوبی برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو نیستند. موتورهای جستجو به مزارع لینک علاقه ندارند. علت هم این است که هیچ اطلاعات ارزشمندی برای افرادی که در حال جستجو هستند فراهم نمی*کنند. به همین دلیل به محض کشف شدن ، از فهرست حذف می*شوند. ‏شما هم ممکن است خیلی راحت به سمت یکی از این مزارع کشیده شوید و فکر کنید که این لینک برای سایتتان قانونی است. این اتفاق ، به این صورت رخ می*دهد که تقاضا نامه*ای دریافت می*کنید که پیشنهاد می*کند در صورت قرار دادن لینک یکی از سایت*های موجود، در سایت خود آن*ها نیز در عوض لینک شما را روی سایتشان قرار خواهند داد. حتی ممکن است تحت عنوان شرکت هایSEO ‏ چیزی بشنوید که در واقع از مزارع لینک در جهت تولید نتایج ساختگی استفاده می*کنند. این شرکت*ها تنها سعی دارند با این روش از طریق شما به سود بیشتری دست یابند. ‏به همین علت باید به دقت جاهایی که لینک*های شما به آن می*رسند را بررسی کرده باشید. اگر درخواستی تحت عنوان لینک دوطرفه دریافت کردید، مطمئن شوید صفحه*ای که قرار است لینکتان را در خود نمایش دهد صفحه مرتبط با صفحه شما است. ضمن این که موضوع آن نیز با موضوع شما مرتبط باشد. اگر پس از بررسی متوجه شدید که صفحه*ای که به مجموعه لینک*های آن اضافه شده*اید، موضوعاتش با شما غیر مرتبط است ، دیگر اجازه ندهید که لینک*هایتان روی آن صفحه نمایش داده شود. ممکن است اصلا در سایت خود مزرعه لینکی نداشته باشید، اما سایتتان به همان سرعت که صفحه دارای مزرعه لینک حذف می*شود، از فهرست موتور جستجو حذف شود. علت آن است که روی سایت خود لینکی به یک مزرعه لینک قرار داده*اید. آنچه که باید موتورهای جستجو مواظب آن باشند این است که خزنده*شان اسپم نشود. ‏فهمیدن این که چه صفحاتی مزرعه لینک هستند کار ساده*ای است. علاوه بر ویژگی*هایی که تا اینجا برشمردیم شاخص*های دیگری نیز برای غیرقانونی بودن یک سایت وجود دارد. این وظیفه شماست که مطمئن شوید صفحاتی که از سایت خود به آن*ها لینک کرده*اید صفحات واقعی هستند یا خیر، برای بازدید کننده طراحی سایت شده*اند یا صرفا برای خزنده. ‏مزارع لینک در کل هیچ رابطه*ای با سایت شما ندارند، نه به لحاظ موضوعی و نه از نظر محتوایی. مزارع لینک آدرس*های وب طولانی و پیچیده*ای دارند. لینک*های آن*ها معمولا در دایرکتوری*های عمیقی ذخیره می*شود. این موضوع سبب می*شود یافتن آن*ها برای خزنده موتور جستجو سخت*تر شود. ‏مزارع لینک معمولا هر لینکی که به آن*ها فرستاده ‏شود را قبول می*کنند. بنابراین نامربوط بودن لینک در آن*ها مسئله چندان غیرطبیعی نیست. اگر شخصی درخواست نمود که لینک سایت شما را در سایتی قرار دهد که موضوع آن با محتوای شما نزدیک هم نیست، آن را قبول نکنید. ‏گاهی ممکن است مالک یک مزرعه لینک ایمیلی به شما ارسال کند که در آن اظهار داشته ما لینک سایت شما را در سایت خود قرار داده*ایم و درخواست داریم که در عوض آن شما نیز در سایت خود لینکی به صفحه ما قرار دهید. باز هم تکرار می*کنیم، مواظب باشید لینک چه کسی را در سایت خود قرار می*دهید و به چه کسی اجازه استفاده از لینک خود را می*دهید.
  8. اگر شما از Drupal استفاده می*کنید و مایلید که از روش هوشمندانه*ی Apple در هماهنگ کردن مشتریان با برنامه*ی زمان*بندی خودتان، بهره ببرید، باید خودتان را خوش*شانس بدانید. TimeTrade که در زمینه*ی تخصصی سازی برنامه ریزی آنلاین فعالیت می*کند، ماژولی را به Drupal افزوده است که قابلیت فوق را داراست. ماژول جدید TimeTrade ، صاحبان وب سایت*ها را قادر می*سازد تا زمان*بندی قرارهای خود را برای فروش، پشتیبانی و یا دیگر بخش*ها ، به سادگی تنظیم نمایند. امکان زمان*بندی فوری نیز در این ماژول گنجانیده شده است که قابلیت بهتری نسبت به ارسال ایمیل و یا پر کردن فرم*های ارتباطی، برای کاربران فراهم می*کند. افزوده شدن قابلیت برنامه ریزی و زمان*بندی selfservice نه تنها تجربه*ی کاربران از وب سایت را بالاتر می*برد، بلکه سرعت تبدیل شدن بازدیدکنندگان وب سایت به علاقه مندان وفادار آن را افزایش داده و در عین حال به طور هم*زمان رضایت مخاطبین را به طور فزاینده*ای ارتقاء می*دهد. ماژول جدید TimeTrade ، صاحبان وب سایت*ها را قادر می*سازد تا زمان*بندی قرارهای خود را برای فروش، پشتیبانی و یا دیگر بخش*ها ، به سادگی تنظیم نمایند. برای استفاده از این ماژول ، صاحبان وب سایت باید آن را نصب کرده و امکان اتصال Outlook و یا تقویم Google را برای کاربران به وجود آورند. پس از نصب و پیکربندی این نرم افزار، دکمه*ای با عنوان "کلیک برای زمان*بندی" بر روی وب سایت ظاهر خواهد شد. این دکمه را می*توانید برای هماهنگی با طراحی سایت خود تغییر دهید و آن را با وب سایت هماهنگ کنید. برای دریافت جزئیات بیشتر از ماژول ارایه شده می*توانید به صفحه*ی اختصاصی این محصول در وب سایت TimeTrade مراجعه کنید. منبع : پورتال پارس