Mohammad Deljou

خطر خاموش شدن اینترنت/ حمله یک ویروس به 100 کشور

6 پست در این موضوع

سلام دوستان

حقیقتش داشتم یک سرچ تو سایت های خبرگذاری میزدم .که این مطلب را دیدم که برام جالب بود. گفتم بزارم تا شما ها هم ببینید.

متن خبر :

"اف. بی. آی" در تلاش برای مبارزه با برنامه مخربی که رایانه های بیش از 100 کشور را آلوده کرده است می تواند 8 مارس اینترنت را خاموش کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته مقامات امنیتی در استونی 6 مرد را به اتهام دست داشتن در ایجاد یک کد رایانه ای مخرب به نام "اسب تراوای DNSChanger" بازداشت کردند.

این برنامه مخرب به محض رها شدن در وب توانست رایانه های بیش از 100 کشور را آلوده کند که از این تعداد 500 هزار رایانه تنها در آمریکا بودند.

DnsChanger یکی از شناخته شده ترین ویروسهای دنیا است که به آرامی در رایانه های کاربران فریب خورده حرکت می کند و DNS (سیستم دامنه نامها) را در محل "آدرس بار" وب مرورگر تغییر می دهد.

به این ترتیب، کاربر وارد صفحاتی می شود که با آدرس نوشته شده تفاوت دارند و اغلب محتوی ویروسهای دیگری هستند که در رایانه نصب می شوند و اطلاعات شخصی قربانی را سرقت می کنند.

سازمانی که DnsChanger را ایجاد کرده است از 6 استونیایی و یک روس تشکیل شده است. "اف. بی. آی" در نوامبر گذشته این سازمان را متلاشی کرد، اما این ویروس همچنان حداقل در 4 میلیون رایانه در بیش از 100 کشور حضور دارد.

به گفته شرکت امنیت انفورماتیکی Internet Identity نیمی از 500 شرکتی که در طبقه بندی سالانه سرشناس ترین شرکتهای دنیا از نگاه مجله "فورچون" انتخاب شده اند به این برنامه مخرب آلوده هستند.

هیأت تجسس فدرال آمریکا به منظور محاصره کردن آسیبها سرورهایی را که توسط DnsChanger استفاده شده بودند با سرورهای سالم جایگزین کرد و اکنون اعلام کرده است که این عملیات 8 مارس به پایان می یابد اگر سیستمها احیا نشوند سرورهای سالم در این روز باید خاموش شوند. با قطع شدن سرورها میلیونها کاربر در سراسر دنیا دسترسی خود به اینترنت را از دست می دهند.

براساس گزارش کامپیوتر وورد، گروه هئیت تجسس که همراه با کارشناسان Dcwg (کار گروه DNSChanger) همکاری می کند به دنبال راهی برای خروج از این موقعیت بحران و جلوگیری از خاموش کردن سرورها هستند اما تاکنون کسی هیچ اظهار نظر رسمی در این خصوص ارائه نکرده است.

منبع :

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1537766

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی
اخ از دست این روسها!!!!

آخــــــی دلت میاد ، روسپــــی ها به این گلــــی و نازی....!!! ( ما ،چه بسیار روسپیها را دوست میداریـــــم... )

:28::ds6a5d: :28: :28:

Share this post


Link to post
Share on other sites

البته در پی اقدام بی سابقه دولت آمریکا برای مبارزه با وارز و.. و تصمیم جدی برای تصویب قانون سوپا یه عده هکر تهدید کردند که اگه این قانون اجرا بشه اینترنت رو خاموش میکنند و یا به قولی میبندنش

چون اگه این قانون اجرا بشه کلای خیلیا پس معرکه هست ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری