qwertyu

دو راه برای اطمینان از اصل بودن لپ تاپ

3 پست در این موضوع

ملت ایران: دو سؤال همیشگی خریداران بازار رایانه و لپ تاپ این است که راه تشخیص اصالت دستگاه چیست و چه موقع وقت خرید است که اطمینان از اصل بودن لپ تاپ از دو راه ممکن است.

یکی از مشکلات همیشگی که از سوی عموم خریداران بازار رایانه و لپ تاپ مطرح می شود، این است که از چه راهی متوجه شوند دستگاهی که خریداری می کنند اصل است.

دو راه برای اطمینان از اصل بودن لپ تاپ وجود دارد؛ اینکه خرید از فروشگاه های معتبر انجام شود و دوم اینکه سریال دستگاه از شرکت تولیدکننده استعلام شود. همچنین یکی دیگر از سؤالات همیشگی خریداران بازار رایانه و لپ تاپ این است که چه زمانی وقت خرید است و چه موقع قیمت ها کاهش می یابد، زیرا رفتار مشتری ها این گونه است که با آغاز روند نزولی قیمت ها در خرید دست نگه می دارند و با آغاز روند صعودی قیمت ها، یکباره برای خرید راهی بازار می شود.

در حال حاضر دستگاه هایی از قبیل تلویزیون، لپ تاپ و نوت بوک با قیمت های کمتر وارد کشور می شود. این دستگاه ها برای برخی افراد درست هم کار می کنند؛ اما این مثال ها هرگز ملاک خوبی برای ارزیابی صحت کارایی وسایل الکترونیکی غیرقانونی نیست؛ بلکه ملاک واقعی، تعداد دستگاه های خراب در هر ۱۰۰ دستگاه است.

محمد حسن محمدی - رئیس شورای حل اختلاف اتحادیه رایانه تهران - در این باره گفته است هم اکنون در بین کالاهای غیر مجاز، با موضوع دستگاه های بی نام (no name) ، دستگاه های تقلبی شبه اصل، دستگاه های خراب و دستگاه های تعمیر شده، مواجه هستیم.

وی در خصوص دستگاه های بدون نام توضیح داد: با افزایش تولیدات جهانی، امروز کارخانه هایی در برخی کشورها از قبیل چین و تایوان دستگاه هایی را بدون هیچ نامی تولید می کنند و به خریدار می گویند هر نامی که بخواهید می توانید روی آن بزنید.

رئیس شورای حل اختلاف اتحادیه رایانه تهران گفت: روی این دستگاه ها نام برندهای مطرح یا نام های متفرقه زده می شود که در نهایت این کالا معتبر و با کیفیت نیست؛ اگرچه به مراتب ارزان تر از نمونه مشابه باشد.

به گفته این وارد کننده قطعات رایانه و لپ تاپ و بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات ادامه داد: در موارد دیگری نیز مشاهده شده دستگاه هایی که به صورت غیرقانونی از مرزها وارد می شوند، دستگاه های خراب یا تعمیر شده و در حد نو هستند که به جای کالای نو فروخته می شوند.

رئیس شورای حل اختلاف اتحادیه رایانه تهران تاکید کرد: در نهایت با توجه به اینکه هیچ تضمینی برای تعمیر این دستگاه ها و بازگشت هزینه مشتری وجود ندارد، به خریداران رایانه، لپ تاپ، تبلت و نوت بوک توصیه می کنیم کالای غیرمجاز الکترونیکی نخرند.

او تاکید کرد: در بازار رقابتی فروشندگانی که در حجم بالا کار می کنند نمی توانند اجناس خود را در بازار نگه دارند. از این رو هم اکنون واردکنندگان بازار رایانه و لپ تاپ از سود دو درصد به سود نیم درصد کاهش یافته است.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

1- سعی شود از مارکهای معتبر بازار خریداری شود. مانند:asus، sony و ... .

2- حتماً به شرکت گارانتی کننده لپ تاپ در ضمانت نامه توجه شود. (نام شرکت و مدت زمان اعتبار ضمانت نامه) (مانند شرکت های امرتات، الماس، سازگار، مادیران که مارک asus را پشتیبانی می کنند.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری