reza.sh

خلاصه از اخبار در هفته ای که گذشت.....

8 پست در این موضوع

شركت معتبر گيگابايت اعلام و ادعا كرده توانسته دوتا از ركوردهاي اوركلاكينگ را بشكند. براساس اخبار منتشر شده، گيگابايت اين كار را روي مادربردهاي GA-Z77X-UD3H و GIGABYTE Z77X-UD5H صورت داده است. برد UD3H براي ثبت ركورد آوركلاك كردن سرعت CPU استفاده شده است.در واقع يك اوركلاكر با نام مستعار HiCookie توانسته مين بورد UD3H را با يك پردازنده Intel Corei7 3770K به سرعت ساعت باور نكردني 7,03 گيگا هرتز برساند. شايان ذكر است، سرعتي در اين حد مستلزم استفاده از نيتروژن مايع فراوان به منظور خنك نگاه داشتن پردازنده است.

همين اوركلاكر موفق شده بالاترين سرعت را براي حافظه جانبي، روي يك پلتفرم ايوي بريج اينتل به ثبت برساند. حافظه به كار برده شده شامل چهار رم مدل G.Skill Trident X DDR3-2800 بوده*اند كه به حد سرعت 3280 مگاهرتز رسيده*اند. گفتني است اين اقدامات تبليغاتي گيگابايت به منظور مقدمه چيني براي نمايشگاه Computex 2012 بود كه در آن قرار است نسل آتي CPUهاي گيگابايت معرفي شوند.

منبع :: http://www.shabakeh-mag.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

گوگل اقدام به انتشار آخرين آمار مربوط به توزيع آندرويد روي وسايل مختلف تا پايان ماه ميلادي گذشته كرد. اين آمار نشان مي*دهد هم*اكنون نسخه چهار سيستم*عامل آندرويد موسوم به «ساندويچ بستني» روي7,1 درصد دستگاه*هاي آندرويدي نصب است كه نسبت به آمار ماه پيش از آن كه 4,9 درصد بود، افزايش قابل توجهي نشان مي*دهد.

گفتني است، آندرويد نسخه «كندوي عسل» نيز روي 2,7 درصد دستگاه*ها نصب است. آمار ماه پيش اين نسخه 3,3 درصد بود. و بالاخره آندرويد نسخه Gingerbread (نان زنجبيلي) كه هنوز شايع*ترين نسخه است و 64,6 درصد ادوات آندرويدي مجهز به آن هستند. آمار ماه پيش اين نسخه هم تقريباً همين قدر بود. آخرين آمار ديگر نسخه*هاي آندرويد هم به اين ترتيب است: فرويو 19,1 درصد، شيريني خامه*اي (Éclair) با آمار 5,2 درصد و نسخه*هاي دونات و كيك فنجاني هم به ترتيب با 0,6 درصد و 0,3 درصد در پايين اين جدول جاخوش كرده*اند.

Share this post


Link to post
Share on other sites

بعد از آپدیت ناگهانی اسکایپ توسط مایکروسافت برای توزیع*های لینوکسی، این*بار نوبت به ادوبی رسیده تا با ارائه یک نرم*افزار متن باز کاربران دنیای متن*باز رو شگفت*زده کنه. Brackets نام ویرایش*گر کدی هست که توسط ادوبی بر خلاف تمامی نرم*افزارهایش به*صورت منبع*باز برای توسعه*دهنده*های وب تحت لیسانس MIT ارائه شده است.

همانطوری که در وب*سایت رسمی این*پروژه آمده « Brackets نرم*افزار ویرایش*گر متن*باز تحت*وبی است که برای وب ساخته شده است. ». این نرم*افزار با استفاده از تکنولوژی های HTML5 و CSS3 و اسکریپت*های جاوا نوشته شده است که به*دلیل متن*باز بودنش به*راحتی قابل ارتقا و پیشرفت هست.

Adobe-Brackets-3-fedorafans.com_.png?348443

براکتس (Brackets) هنوز بطور رسمی منتشر نشده است و هنوز با یک نرم*افزار کامل فاصله*ی زیادی دارد اما به*دلیل منبع*باز بودنش می*توان سرعت تکمیلش رو تند متصور شد. ادوبی در حال حاضر این نرم*افزار را بر روی GitHub قرار داده است و به همین دلیل توسعه دهنده*گانی که علاقه به استفاده از اون را دارند می*تونند همین حالا اون رو از اینجا دریافت کنند. علاوه بر این، با قرار گرفتن سورس*کد این نرم*افزار بر روی GitHub این امکان برای تمامی افرادی که به HTML ، CSS و جاوا اسکریپت تسلط دارند فراهم کرده تا از کد منبع آن بتوانند نرم*افزاری مجزا فورک کنند. در حقیقت ادوبی با منبع*باز اعلام کردن این نرم*افزار سرمایه گذاری بسیار زیادی روی تعمیر و توسعه*ی این نرم*افزار توسط مردم کرده است.

این نرم*افزار در حال حاضر علاوه بر ویرایشگر عادی، یک ویرایشگر سریع ، تنظیمات و پیشنمایش زنده از تغییرات را در مرورگر کروم به توسعه دهنده ارائه میده و طبق گفته*ی توسعه دهنده*های آن مرورگرهای دیگر بزودی پشتیبانی خواهند شد. کار باهاش راحته، حجم کمی داره و به*سرعت اجرا میشه،همچنین دارای رابط ساده*ای هست.

منبع:: http://fedorafans.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

ردهت سومین بروزرسانی از نسخه*ی ۶ توزیع RHEL رو منتشر کرد. این بروزرسانی شامل پیشرفت*هائی در زمینه*ی ابزار توسعه، سیستم مجازی*سازی، امنیت، فایل*سیستم و… میباشد. همچنین شامل بروزرسانی درایور بسیاری از دستگاه*ها و ابزار های خارجی و علاوه بر این*ها رونمائی از ویژگی*های بسیاری مانند بهینه*سازی کامپایلر پردازنده*های خانواده*ی Xeon E5 اینتل میباشد.

مجازی*سازی

RHEL 6.3 به شما کمک می*کنه تا به*راحتی و بدون دردسر به محیط مجازی*سازی مهاجرت کنید. این عمل با کمک ابزار جدید Virt-P2V امکان*پذیر می*باشد که توسط آن به*راحتی می*توان سیستم*های RHEL و ویندوز مایکروسافت که در حال اجرا بر روی یک سیستم سخت*افزاری هستند رو به*عنوان یک مهمان KVM درحال اجرا تبدیل کرد.

در این نسخه یک مکانیزم بسیار قدرتمند برای حفظ و نگهداری از داده*های ماشین*های مجازی منسوخ پیاده*سازی شده.

ابزار توسعه

علاوه بر پشتیبانی از OpenJDK6 در این نسخه از لینوکس ردهت انترپرایز، OpenJDK7 به کاربران و توسعه*دهندگان اجازه می*دهد تا در حین کار با RHEL6.3 از آخرین نسخه*ی جاوای منبع*باز استفاده کنند.

امنیت

در حال حاظر کاربران برای تایید هویت برای دسترسی به محیط RHEL خود می*تونن از دو فاکتور استفاده کنند. همچنین RHEL 6.3 شامل کدگذاری*های پیشرفته روی فضا*هاست تا بلوک داده*ها را در موازات با فضاهای چند پردازنده*ای رمزگذاری کند. این ویژگی ضمن معرفی AES-CTR ( مدل استاندارد شمارنده*ی رمزگذاری پیشرفته) از رمزگذاری برای OpenSSH نیز پشتیبانی می*کند. AES-CTR برای محیط*های شبکه با سرعت بالا بسیار مناسب می*باشد.

کارآیی

RHEL 6.3 به آزمایش کارآیی محدوده خارجی پلتفرم سیستم*عامل با افزایش میزان حداکثر پردازنده*های مجازی (vCPUs) به ۱۶۰ از ۶۴ به ازای هر مهمان ادامه داده. این قالبیت به میزان قابل توجهی از vCPUs 32 در حداکثر میزان VMware ESX 5.0. برای مهمان بالاتر می*باشد. حداکثر میزان پشتیانی از تنظیمات حافظه در مهمان*های KVM نیز از ۵۱۲ گیگابایت به ۲ترابایت افزایش داده شد.

ذخیره*سازی

LVM درحال حاظر از سطوح ۴، ۵ و ۶ RAID پشتیبانی میکند تا با تقویت تمام توابع مدیریت بطور ساده اطلاعات مدیر رو دخیره*سازی کند، به*عنوان مثال ایجاد و تغییر*اندازه حجم*ها، گسترش RAID ، و گرفتن گذارش*های لحضه*ای در یک رابط واحد . حالا این امکان وجود داره که RHEL6 رو با قیمت بسیار پائین به*عنوان سرور هدف مبتنی بر ذخیره*سازی FCoE برای فراهم کردن سطح بالائی از اطمینان و عملکرد در دسترس با قیبر کانال بومی قرار دهیم.

این نسخه از RHEL شامل بهبود هائی در فایل*سیستم ها و مدیریت اشتراک*گذاری ها هم بود که می*تونید متن کامل این ویژگی*ها رو در این*جا مطالعه کنید.

redhat-fedorafans.com_-300x225.png?348443

Share this post


Link to post
Share on other sites

firefox-fedorafans.com_.png?348443

نسخه جدید مرورگر اینترنتی قدرتمند Firefox 13 وارد مخازن فدورا شد و هم اکنون در دسترس می باشد.این نسخه از فایرفاکس با ویژگی هایی جدیدی همراه است که در پایین به برخی از آنها اشاره شده است.

- با باز کردن یک Tab جدید سایت های پر بازدید کاربر را نشان می دهد.

- به صورت پیش فرض صفحه اصلی دسترسی به بوکمارک ها (Bookmarks) و تاریخ و تنظیمات را فراهم می کند

سرعت کار و مرور صفحات در این نسخه از فایرفاکس نیز افزایش پیدا کرده است.اگر مرورگر فایرفاکس روی سیستم شما نصب نیست به راحتی می توانید بسته ی firefox را با استفاده از ابزارهای مدیریت بسته گرافیکی همچون Yumex یا KPackageKit نصب کنید و یا با استفاده از ابزار مدیریت بسته ی خط فرمانی Yum با استفاده از این دستور آن را نصب کنید :

#yum install -y firefoxاما اگر فایرفاکس رو سیستم شما نصب است و بخواهید به این نسخه بروزرسانی (update) کنید کافی است از طریق ابزارهای مدیریت بسته گرافیکی که در بالا گفته شد استفاده کنید و یا از طریق Yum و اجرای این دستور آن را بروزرسانی کنید :

#yum update -y firefoxمنبع :: http://fedorafans.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 100%][TABLE]

[TR]

[TD=class: maintitlenews, width: 100%]حضور نخستین زن در هیات مدیره فیس بوک [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD]afe4980e7d006bad78c0e8e77d55182c.jpg

[/TD]

[TD=width: 3][/TD]

[TD=width: 1][TABLE]

[TR]

[TD=width: 1, bgcolor: #bbbbbb][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 1, bgcolor: #ffffff][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD=width: 3][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 4][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: center][TABLE]

[TR]

[TD=width: 50%, bgcolor: #bbbbbb][/TD]

[TD=width: 50%, bgcolor: #ffffff][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD=colspan: 2, align: center][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=class: panelpic, width: 1][/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=class: abstractnews, width: 100%]فیس بوک برای اولین بار یک زن را در هیات مدیره خود قرار داد.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3][TABLE]

[TR]

[TD=width: 50]break.gif[/TD]

[TD=width: 100][/TD]

[TD=width: 100%][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: panelpic, width: 100][/TD]

[TD=width: 100%][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=width: 20][/TD]

[TD=width: 1, bgcolor: #E1E1E1][/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=class: news_body, width: 100%, bgcolor: #FDFDFD]

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات ایسنا، خانم شریل سندبرگ، دومین مدیر اجرایی شرکت فیس بوک و اولین مدیر زن در این شرکت به شمار می رود.

وی که کارمند شرکت گوگل بود، در سال ۲۰۰۸ از این شرکت جدا شده و به عنوان افسر ارشد امور اجرایی به فیس بوک پیوست.

شریل سندبرگ علاوه بر اینکه اولین عضو زن هیات مدیره فیس بوک است بلکه پس از مارک زاکربرگ، دومین مدیر اجرایی فیس بوک است که در هیات مدیره این شرکت نیز حضور دارد.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که از زمان ورود فیس بوک به بازار سهام، درخواست های زیادی از این غول شبکه اجتماعی برای به کار گرفتن زنان در سمت های بالا صورت گرفته بود. فیس بوک عنوان نکرده است که این اقدام در راستای درخواست ها برای به کار گرفتن بیش تر زنان بوده است یا نه.

مارک زوکربرگ، مدیرعامل و بنیانگذار فیس بوک درباره خانم شریل سندبرگ گفت: او در راه اندازی فیس بوک شریک من بوده و یکی از مهره های اصلی ما در راه رشد و پیشرفت بوده است.

[/TD]

[TD=width: 20][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 20][/TD]

[TD=colspan: 3][TABLE]

[TR]

[TD=bgcolor: #E1E1E1][/TD]

[TD=width: 100, bgcolor: #E1E1E1][/TD]

[TD=width: 100%][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD=width: 20][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: abstractnews, width: 100%][TABLE=width: 667]

[TR]

[TD=width: 40][/TD]

[TD=width: 1][/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=class: timenews, width: 100%]خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Share this post


Link to post
Share on other sites

شرکت فیس بوک تلاش می کند تا استفاده از ای میل خود را در میان کاربرانش افزایش دهد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات ایسنا، شبکه اجتماعی فیس بوک چندی است آدرس ای میل خود را برای کاربران راه انداخته است اما این امکان فیس بوک با استقبال کاربران مواجه نشده است و این شبكه اجتماعی اکنون قصد دارد تا این روند را تغییر دهد.

در این راستا فیس بوک از این به بعد قصد دارد تا آدرس ای میل فیس بوکی کاربران را به عنوان اولین گزینه در اطلاعات حساب کاربری آن ها نشان دهد و این بدان معنی است که اگر شما به صفحه فیس بوک فردی مراجعه کنید، دیگر آدرس های ای میلی شرکت های دیگر همچون جی میل، یاهومیل و هات میل را مشاهده نخواهید کرد.

البته برای تغییر این وضعیت راهکاری تعیین شده است و شما باید مراحل زیر را انجام دهید: در صفحه خود به بخش Update Info بروید. در این بخش به قسمت مربوط به اطلاعات تماس مراجعه کنید و دکمه Edit یا ویرایش را فشار دهید. تنها کاری که در این بخش باید انجام بدهید این است که گزینه Facebook Email Adress را در وضعیت Hidden from Timeline قرار داده و سپس ای میل اولیه یا "Primary Email" خود را در وضعیت “Show On Timeline” قرار دهید.

منبع :: خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

Share this post


Link to post
Share on other sites

دادستان کل ایالت تگزاس آمریکا گوگل را به پنهان کردن اسنادی متهم کرده که سوء استفاده این شرکت از موقعیت برتر در حوزه جستجوی اینترنتی را اثبات می کند.

به گزارش فارس به نقل از ای بی سی نیوز، مقامات قضایی ایالت تگزاس آمریکا بیش از دو سال است که در حال تحقیقات در مورد عملکرد تجاری گوگل هستند و این اولین بار است که به صراحت این شرکت را به سنگ اندازی متهم می کنند.

در حال حاضر مقامات محلی در شش ایالت آمریکا درصدد بررسی این موضوع هستند که گوگل در حوزه های مختلف تجاری و به خصوص تبلیغات آنلاین حق و حقوق شرکت های رقیب را رعایت می کند یا خیر. علاوه بر این کمیسیون تجارت فدرال و رگولاتوری های اروپایی هم تحقیقات جداگانه ای را در این زمینه آغاز کرده اند.

مقامات قضایی ایالت تگزاس از گوگل خواسته اند تا ایمیل های داخلی و دیگر سوابقی را که استراتژی این شرکت و دیدگاه های مدیرانش را مشخص می کند، ارائه دهند. اما گوگل از این کار امتناع کرده در حال پنهان کاری است.

این شرکت همچنین از ارائه ۱۴۵۰۰ سند مورد درخواست دادستان کل تگزاس هم خودداری کرده است. این اسناد مربوط به جولای سال ۲۰۱۰ تا می سال ۲۰۱۱ است.

منبع :: خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری