تفاوت سرويس Vas با ساير سرويسهاي پيامکي :
در سرويسهاي پيامکي ، سازمان يا ارگان دارنده سرويس پس از تهيه بستر هاي لازمه ( مانند سامانه پیام کوتاه ف درگاه یا وب سرویس جهت ارسال و دریافت پیام کوتاه ) مي بايست جهت ارسال پيامک به مخاطبين خود هزينه هاي پيامک را متحمل شود . در اينگونه سرويسها دسترسي به پنلهاي افلاين و يا انلاين جهت ارسال پيامک ضروري مي باشد.
در سرويسهاي پيامکي مخاطبين لزوما بازار هدف نهايي نمي باشند چرا که خود سرويس مورد نظر را انتخاب نکرده اند .
در سرويسهاي vas هزينه پيامکهاي دريافتي از خود مخاطبين و توسط اپراتور يا به صورت کسر اعتبار و يا قابل پرداخت روي قبض تلفن همراه دريافت مي شود . بنابراين هزينه اي توسط ارگان و سازمان جهت ارسال پيامک انجام نمي شود . چه بسا که براي ان سازمان و ارگان درامد زا نيز خواهد بود. در اينگونه سرويسها براي يکبار سرويس تعريف شده و نيازي به دسترسي به بستر هاي نرم افزاري و يا سخت افزاي توسط سازمان جهت ارسال پيامک نمي باشد .
خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه (vas)
خدمات ارزش افزوده تلفن همراه يا Value Added Service که به اختصار به آن VAS گفته مي*شود، از جديدترين پارامترهاي نوين صنعت مخابرات مي*باشد که در عين اينکه براي مصرف*کنندگان تلفن*هاي همراه سود بسياري دارد، درآمدزايي فراواني براي اپراتورهاي تلفن همراه نيز دارد و قدرت و پتانسيل بالايي براي ايجاد کسب و کار در تمامي زمينه*ها را دارا است.
کاربري سرويسهاي Vas
از اين سرويس ها به روشهاي مختلف مي توان بهره گرفت که عبارتند از سرويسهاي مبتني بر درخواست و سرويسهاي ثبت نامي در زير هر يک به اختصار شرح داده شده است.
سرويسهاي مبتني بر درخواست :
در اين حالت مخاطب بسته به دلخواه خود با ارسال پيامکي از سرويس استفاده مي نمايد .
اين سرويس نيازي به ثبت نام ندارد .
سرويسهاي ثبت نامي :
در اين حالت مخاطب با ارسال پيامکي در سرويس ثبت نام کرده و از آن پس ، بسته به نوع سرويس در بازه هاي زماني خاصي پيامک دريافت مي نمايد.
منبع: http://www.hamavaran.com