neomarket

کاربران
  • تعداد ارسال ها

    8
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های neomarket

  1. سلام. آیا توی جوملا امکان دادن آدرس فارسی به منو ها یا مطالب وجود نداره؟ روی یک سایت جوملا دارم کار می کنم. آدرس منوش تاریخ بود. مثلا http://playfpv.com/2015-1-1-12-22-14 بعد که آدرس منو رو عوض کردم و ذخیره زدم، دیدم برگشت به تاریخ. بعد آدرس انگلیسی دادم: http://playfpv.com/index.php/quad-copter/quadcopter-moro دیدم ذخیره شد. آیا کلا امکان URL فارسی نداره این جوملا؟ مرسی
  2. درود بر شما! درست شد!!
  3. ببینید: اسم را فارسی می گذارم در قسمت نام مستعار. خودبخود بر می گردد به تاریخ.
  4. سلام دوستان. یکی از مشکلاتی که من با جوملا دارم سخت بودن دسترسی همه چیز است. توی وردپرس، ما هر چیزی را که بخواهیم یا در منوی اصلی ساید بار backend هست یا در یکی از زیر منو ها. اما در یکی از سایت های جوملا که پیش از این کار می کردم، اولین و بزرگترین مشکل من این بود که هیچ چیز جای مشخصی ندارد! یعنی بلوک یا متنی که روی صفحه نمایش داده می شود اصلا مشخص نیست از کجا آمده! اول باید مدیریت محتوا را بگردید. اگر نبود، باید به مدیریت منو ها، مدیریت کاربران، پلاگین ها، افزونه ها، و..... الی ماشاء الله... همه ی administrator را بگردیم شاید پیدا شد! اما در ورد پرس هر مقاله یا برگه جای مشخصی دارد. شما وارد قسمت ادیت برگه مورد نظر که شدید، توی متن برگه می بینید که از یک shortcode استفاده شده است. این شورتکد اگر از توابع اصلی وردپرس نباشد حتما توسط یکی از افزونه ها (پلاگین ها) ایجاد شده است. والسلام. یعنی تکلیف همه چیز مشخص است. من تا کنون بارها جوملای فارسی و انگلیسی رو نصب کرده ام و پلاگین های مختلف رو روی اون آزمایش کرده ام، و معتقدم که برنامه نویسی جوملا قوی تر هست از بقیه ی سیستم های مدیریت محتوا. ولی با این قضیه نمی توانم کنار بیایم. اگر شما که تجربه ی بیشتری دارید، جور دیگری فکر می کنید یا من اشتباه می کنم، خوشحال می شوم نظراتتان را بشنوم. مرسی.
  5. دقیقا موافقم با این حرف... اما پیش از جمع کردن مطلب، برام جالبه بدونم چرا معتقدید سراغ cms های دیگر نخواهم رفت..
  6. من هم هدفم این هست که جوملا رو مسلط بشم، ولی انگار توی یک بیایون سرگردان هستم در جوملا. ولی روزی که وردپرس رو شروع کردم، از همون اول همه چیز عین روز مشخص بود. این رو من میگم که یکی از توانایی هام یادگیری محیط های ناشناخته است. اوایل که می خواستم کد های PHP جوملا رو ادیت کنم، پیدا کردن قسمت های مورد نیاز خیلی سخت بود، و به این دلیل بود که با model, view, controller آشنایی نداشتم و نمی دونستم که template ها چیکار می کنند. اما به مرور فهمیدم که توی component هایی که تغییر نیاز دارند معمولا یک فایل default.php وجود داره که همه ی کد های مهم رو داره. پس می تونم الا مشکلات خودم رو حل کنم. اما هنوز با وجود اینکه روی 2-3 سایت جوملا کار کرده ام، برایم بغرنج است. و آموزش های جوملا هم خیلی جامع و خسته کننده هستند. این انجمن ها بنظرم جای بهتری برای یادگیری هستند. یک مشکل دیگه اینه که پلاگین های جوملا دارای تنظیمات ضعیفی هستند. بعنوان مثال، از یک پلاگینی استفاده می کردم به اسم adsmanager. انتظار داشتم مثل وردپرس، پر باشد از تنظیمات و همه ی تغییراتی که لازم داشتم از طریق settings این کامپوننت انجام بشن، ولی باور کنید 90% تغییراتی که لازم داشتم توی تنظیمات نبود. و مجبور بودم فایل های php رو ادیت کنم و هی کد بنویسم و کار رو پیچیده تر کنم! تنظیماتی که موجود بودند اینقدر پرت، و غیر معقول بودند که تعجب می کردم برنامه نویسان این پلاگین با خودشان چی فکر می کردند وقتی این تنظیمات را می نوشتند!!!
  7. حرف شما متین است، اما در هر چیزی، محیط های intuitive و غیر اینتویتیو داریم. یعنی محیط هایی که درک آنها برای همه ی کاربران از جمله تازه کار ها آسان است. بعنوان مثال، ماشین حساب یک دستگاه intuitive است یعنی بدون آموزش و وقت زیاد، شما خودتان می توانید تشخیص بدهید که دستگاه چگونه کار می کند. من پیش از این چند تا مقاله خوانده بودم که نویسنده ها همه شاکی بودند از این منوی و چیدمان جوملا. ولی ظاهرا هم جوملا کار ها و هم سازندگان با این قضیه کنار آمده و در نسخه های جدید تغییری در آن ایجاد نمی کنند.
  8. مرسی که پاسخ دادید. در این که همه چیز سر جایش قرار دارد شکی نیست. ولی هنوز فراموش نمی کنم که فرضا برای یک <ul> لیست که توی ساید بار بود مجبور بودم کامپوننت ها، پلاگین ها، منو ها، مطالب و ده جای دیگه رو زیر و رو کنم و کلی وقت رو اینجوری از دست می دادم. یعنی اگه دسترسی منو ادمین مثل وردپرس بود کلی کار ما راحت تر می شد. اما درباره ی اینکه می فرمایید جوملا برای بهینه سازی راحت تره، فکر می کنم کمی در اشتباه هستید. سایت هایی که وردپرسی هستند خیلی راحت تر بالا می آیند. تگی که شما توی پست ها می گذارید در عرض چند ساعت با pingback وردپرس شما را در گوگل ایندکس می کنند. البته این سیستم pingback وردپرس دردسر هایی هم دارد... از جمله اینکه مثل زامبی ها، روبات های اسپم و هرزنگار رو روانۀ سایت شما می کنه. منظورم این نیست که سئوی جوملا مشکل داره، ولی اینکه بگین وردپرس CMS نیست بی انصافیه، این جمله ی معروف رو حتما نشنیدید: it's wordpress, there is a plugin for everything تا حالا نشده که من پلاگینی که به ذهنم خطور کرده رو اعضای وردپرس قبلا نساخته باشند!! ولی قبول دارم که وردپرس رو نمیشه برای سایت های بزرگ استفاده کرد. کد های جوملا بصورت MVC نوشته شده اند. که حرفه ای تر است. ولی همین حرفه ای بودنش کار دستش داده بطوریکه خیلی ها رو فراری میده.