Mohammad Moradi

مقاله ای پیرامون افزایش فروش ویژه فروشگاه های اینترنتی

1 پست در این موضوع

گام یکم

تکنیک امتیاز دادن به مشتریان آنلاین

1- اصل تخفیف

2- اصل پورسانت و تشویق

3- اصل اطلاع*رسانی پیشنهادی

گام دوم

تکنیک*های شناخت بازار

1- اصل بازاریابی

2- اصل برند (Branding)

گام سوم

شبکه فروش و خدمات پس از فروش

اصل نمایندگی و شبکه فروش

در سلسله مطالب گذشته تا جایی پیش آمدید که توانستید یک فروش موفق را همراه با توسعه نام تجاری خود پایه*ریزی کرده و فروشگاه خود را به سود*آوری برسانید. اکنون وقت آن است که به فکر درآمد*های بیشتر باشید.

کسب درآمد*های بیشتر مستلزم ایجاد راه*کارهایی برای فروش بیشتر است، پس با فرمول ساده*ای سر و کار داریم به این شکل که فروش بیشتر مساوی است با درآمد بیشتر. شما به*تنهایی توانایی*های محدودی دارید و نمی*توانید بیش از حد توان خود گام بردارید. در حقیقت شما همانند خودرویی هستید که تا چندین سال توانایی رسیدن به حداکثر شتاب را داشته و سرانجام فرسوده خواهید شد. از طرفی ممکن است در نهایت، توان حرکت خود را نیز از دست دهید.

ولی اگر خود را همانند یک خودروساز فرض کنید، می*توانید هر* روز خودروهایی را بسازید که تازه*نفس باشند و با انرژی زیاد و امکانات بیشتری جاده*ها را بپیمایند.

اکنون که به رشد و سودآوری رسیدید وقت آن است که از دل مجموعه خود نیروهایی تازه*نفس و با انگیزه و انرژی را خارج کرده و اجازه بدهید تا آن*ها هم در سود شما مشارکت کرده و برای فروش محصولات و خدمات شما گام بردارند. با این*کار نه*تنها شما سود بیشتری به*دست خواهید آورد، بلکه آن*هایی که انگیزه فروش برای کسب درآمد*های بیشتر را در سر دارند نیز به نتیجه مطلوبی دست پیدا می*کنند.

این*ها مقدمه*ای بود برای شروع یک کسب و کار موفق*تر مبتنی بر اعطای نمایندگی*های فروش و گسترش هرچه بیشتر شبکه فروش شما. اگر پس از رسیدن به نقطه مطلوب اقدام به ارایه نمایندگی فروش نکنید اشتباه بزرگی را مرتکب شده*اید.

به این فکر کنید که رقیب شما در هر شهر ده*ها فروشگاه اینترنتی*، مجازی و یا فیزیکی را به نمایندگی گرفته است در حالی که شما هنوز درگیر فروش جزیی خود در شهر خودتان بوده و هر روز بر مشغله شما افزوده می*شود، در حالی که رقیب شما علاوه بر این*که فروشش بیشتر شده وقت بیشتری هم برای تفکر و خلق ایده*های جدید دارد. به*این ترتیب رقیب در مدت کوتاهی چنان فاصله*ای در فروش از شما خواهد گرفت که شما باید به فکر جمع*کردن فعالیت خود از سطح بازار باشید.

هدف از بیان مطالب فوق، توجه به این نکته است که آینده شرکت و یا فروشگاه شما در گرو توسعه و اعطای نمایندگی*های فروش خواهد بود. اما فراموش نکنید که در این*کار هم نباید جانب احتیاط را فراموش کرد و به قولی بی*گدار به آب بزنید.

برای اعطای نمایندگی فروش خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

• سعی کنید آهسته گام بردارید و در سال اول بیشتر به استان*ها نمایندگی اعطا کنید تا به شهرهای کوچک

• از اعطای نمایندگی به اشخاصی که سابقه*ای در فروش ندارند خودداری کنید.

• شرایط خیلی سخت یا خیلی راحتی برای اعطای نمایندگی در نظر نگیرید و تعادل را برقرار کنید.

• قبل از اقدام به اعطای نمایندگی، به صورت حضوری حتما با نماینده خود مذاکره و مصاحبه کنید.

• انگیزه لازم را در اعطای نمایندگی برای شرکت یا شخص مورد نظر ایجاد کنید.

• اعطای نمایندگی را در ابتدای کار به صورت موقت ارایه کنید و بعدا آن را به یک قرارداد رسمی تبدیل کنید.

• برای نماینده خود هزینه*های تبلیغاتی و بودجه*ای را در *نظر بگیرید.

• برای نماینده خود آموزش در نظر بگیرید و پس از اعطای نمایندگی آموزش*های لازم را به او بدهید.

• صداقت، رمز موفقیت در مدیریت نمایندگی*ها است.

• سود مناسبی برای فروش نمایندگی*ها در نظر بگیرید نه زیاد و نه کم که در هر دو حالت معایبی وجود دارد.

• در فواصل زمانی کوتاه جلساتی با نمایندگی*ها داشته باشید.

• در فواصل مناسب بر حسب فعالیت نمایندگی*ها، امتیازاتی را برایشان در*نظر بگیرید.

• فروش محصولات به صورت مستقیم به شهرهایی که نمایندگی دارند را متوقف کنید و اجازه بدهید فقط نماینده شما امکان فروش را در استان مورد نظر داشته باشد.

• نماینده خود را از سیاست*های آینده شرکت خود مطلع نکنید چرا که ممکن است رقبای شما در نقش*های مختلف، اطلاعاتی را از نماینده شما دریافت کنند.

• در صورت عدم فعالیت مناسب نمایندگی*، علاوه بر پیگیری دلیل عدم فعالیت مناسب، راه*کار جایگزین داشته باشید یا نمایندگی را لغو کنید.

• نمایندگی*های خود را برای شرکت در نمایشگاه**های استانی حمایت کنید و اقدامات لازم را برای شرکت آن*ها در نمایشگاه*ها را انجام دهید.

این*ها تنها بخشی از توصیه*هایی بودند که می*توانیم برای اعطای نمایندگی فروش در اختیار شما قرار دهیم. اکنون این شما هستید که با بررسی همه*جانبه و نحوه فروش خود می*توانید لیست مورد اشاره را توسعه داده و بهینه کنید.

توجه داشته باشید که شرایط اقتصادی یک جامعه در برهه*های زمانی مختلف در فروش نمایندگی*های شما تاثیر*گذار است و اگر در طول سال بر اساس شرایط اقتصادی یا شرایط اجتماعی شاهد افزایش یا کاهش محسوسی در فروش خود هستید باید راه*کارهای لازم را به کار بگیرید تا در این سیر صعودی و نزولی دچار اشتباه نشوید و با قدرت راه خود را ادامه دهید.

هم*اکنون که با این مطالب آشنا شدید*، قبل از شروع به کار بهتر است گشتی در دنیای اینترنت بزنید و وب*سایت*های مختلف و نمایندگی*های آن*ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. با این*کار پیش*زمینه*ای خواهید یافت و قطعا جستجوی شما و ذهن کاو*ش*گر شما می*تواند ایده*های بهتری را خلق کند. نحوه فعالیت شرکت*هایی که دارای نمایندگی* هستند را رصد کرده و از مزایای آن*ها الگو*برداری کنید. این کار می*تواند در توسعه شبکه فروش شما در آینده کمک شایانی کند.

منبع : دیجیتال

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری