itm7

خواندنی های فناوری اطلاعات برای شما

60 پست در این موضوع

سلام

دوستان بنده داخل فیسبوک کخ این عملیات رو تست کرده اند باعث شده اسم من نیز در لیست لایک و کامنت ها قرار بگیره و به سرعت این مشکل در حال افزایش است

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش فرم ساز RSform آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات دوستیابی آموزش ساخت ربات فروشگاهی برای ووکامرس آموزش طراحی سایت داینامیک با php آموزش بخش پشتیبانی با rsticket

سلام

دوستان بنده داخل فیسبوک کخ این عملیات رو تست کرده اند باعث شده اسم من نیز در لیست لایک و کامنت ها قرار بگیره و به سرعت این مشکل در حال افزایش است

Share this post


Link to post
Share on other sites

جاسوسی بازی موبایل انگری بردز برای آمریکا و انگلیس

internet%20user-thumb-300x205-443.jpg

آمریکا و انگلیس این بار با استفاده از اطلاعات شخصی کابران در بازی محبوب انگری بردز (پرندگان خشمگین) که تا به حال 1.7 میلیارد بار دانلود شده، از شهروندان جاسوسی می کنند.

به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، "ادوارد اسنودن"(Edward Snowden) کارمند اسبق "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) با انتشار اسناد جدید توضیح داد که جاسوسان آمریکایی به صورت مرتب ابزارهای موبایلی محبوب را زیر نظر می گیرند تا اطلاعات مورد نیاز خود را از کاربران به دست آورند.

این طور که گفته می شود "سازمان امنیت ملی آمریکا" قادر است از طریق سرورهای خود اطلاعات شخصی کاربران از جمله موقعیت جغرافیایی و سایت های اینترنتی مشاهده شده را در جریان ورود به ابزارهای موبایلی به دست آورد.

ابزارها و نرم افزارهای موبایلی برخی اطلاعات شخصی کاربر را برای انتشار آگهی های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می دهند، اما جاسوسان قادر هستند تقریبا به همه اطلاعات مورد نیاز خود در این ابزارها دسترسی پیدا کنند.

سازمان NSA با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون "اهداف اطلاعاتی خارجی باارزش" را مورد توجه قرار نداده و تلاشی برای جمع آوری اطلاعات از آن ها نکرده است.

در این بیانیه آمده است: «این ادعا که مراکز خارجی اطلاعاتی NSA گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی هر آمریکایی را مورد هدف قرار می دهد تا به اهداف و داده های خود دسترسی پیدا کند اصلا درست نیست».

هنوز به درستی مشخص نشده است که سازمان امنیت ملی آمریکا از این طریق به چه حجمی از اطلاعات دسترسی پیداکرده است. بر این اساس می توان تصور کرد که این یک اتفاق کوچک یا یک پروژه بزرگ بوده است که جاسوسان آمریکایی طی آن سعی کرده اند اطلاعات مورد نظر خود را جمع آوری کنند.

یکی از گزارش های مربوط به فعالیت های جاسوسی آمریکا در سال 2012 میلادی حاکی از آن است که در این اقدام مراکز اطلاعاتی این کشور روی بازی "پرندگان خشمگین" یا همان Angry Birds تمرکز داشته اند و سعی می کردند اطلاعات مورد نیاز خود را طریق این ابزار از دستگاه های اندرویدی به دست آورند.

بر این اساس می توان گفت که هر اقدام کاربران برای نشانه گیری خوک های سبزرنگ و پرتاب پرنده های خشمگین هم مورد توجه سازمان NSA قرار گرفته و اطلاعات مربوط به آن در رایانه های داخلی این سازمان جاسوسی ذخیره شده است.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites

پیتزای داغ برای فضانوردان/ چاپ پیتزا با چاپگرهای سه بعدی

بدانید و آگاه باشید که پای پیتزا به فضا هم باز شد! فقط یک چاپگر سه بعدی نیاز دارید!

يک مبتکر، چاپگر سه بعدی ساخته است که می تواند غذا و پیتزا برای فضانوردانی که مدت طولانی در ماموریت به سر می برند، بسازد.

n00029337-b.jpg

به گزارش ایتنا از مهر، "آنجان کانتراکتور" مهندسی هندی الاصل شرکت تحقیقات مواد و سیستم ها که در تکزاس مستقر است ، سال گذشته برای ساخت یک نمونه اولیه چاپگر سه بعدی پژوهانه ۱۲۵ هزار دلاری را از ناسا دریافت کرد.

این چاپگر سه بعدی می تواند مواد مغذی و خوشمزه ای را برای فضانوردان در فضا فراهم کرده و آنها را از مصرف مواد غذایی کنسروی و منجمد بسته بندی شده کنونی رهایی دهد.

3d-pizza.jpg

هدف این مبتکر ، چاپ پیتزا با چاپگر سه بعدی بود و به نظر می رسد دراین امر موفق شده است.

این چاپگر می تواند لایه های نشاسته، پروتئین ، چربی و بافت و ساختار را روی هم قرار دهد، عطر و طعم به آن افشانه کرده و در پایان به این غذا ریز مغذی ها را بیافزاید.

پس از آنکه چاپگر پیتزای مورد نظر را چاپ کرد، ۷۰ ثانیه طول می کشد یک پیتزا آماده خوردن شود.

منبع

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

مروری بر گرایش های تکنولوژیک سال ۲۰۱۴

اگر ۲۰۱۳ پایان کسب وکار دستگاه های تلفن نوکیا بود، سال ۲۰۱۴ شاهد بلوغ رو به رشد نسل جدید موبایل ها در اروپا خواهد بود.

سال جدید برای کسب و کارهای حوزه ی تکنولوژی سال جالبی خواهد بود، چرا که «زمین ساخت های بشقابی » عرصه تکنولوژی به یکباره در حال تغییرند و مسیر این صنعت را دگرگون می کنند.

در این زمینه، کار شناسان مختلف در سراسر دنیا موضوع های مختلفی برای سال ۲۰۱۴ معرفی کرده اند:

دوران افول «بعد از PC ها»

از نظر لری دیگنان، سردبیر سایت ZDNET، مهم ترین موضوع سال ۲۰۱۴ سرنوشت ویندوز ۱. ۸ خواهد بود.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا ابزارهای مجهز به ویندوز به صورت انبوه خریداری می شوند؟ اگر نه، در آینده چه بر سر حق امتیازهای شرکت مایکروسافت مانند آفیس خواهد آمد؟

وقتی غول های بزرگ تکنولوژی در اوایل همین سال جدید گزارش عملکرد خود را منتشر کنند، خواهیم فهمید که این دگرگونی چگونه رخ خواهد داد.

دلایلی برای توجیه پذیری این نگرانی در مورد ویندوز وجود دارد:

• کروم بوک ها (کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل کروم OS) به خوبی فروش رفته اند.

• امتیاز مکینتاش برای اپل ثابت مانده است.

• ما در دوران افول PC به سر می بریم.

• شما فرصت خوبی خواهید داشت که شاهد تنوع سازی گزینه های سیستم عامل از سوی سازندگان PC باشید. حتی ممکن است شاهد باشید PC ها با سیستم عامل اندروید کار کنند.

سال جدید، راهی طولانی را به سوی تعیین تناسب سیستم های ویندوز پیش رو خواهد داشت.

در این زمینه، به چند رویکرد با ارزش دیگر اشاره می کنیم:

• استفاده از چاپگرهای سه بعدی (در زنجیره عرضه) متداول خواهد شد. در سال جدید، چاپگرهای سه بعدی نیازهای بیشتری از مصرف کننده را پوشش خواهد داد. در حقیقت، در سال ۲۰۱۴ انقلاب واقعی در زمینه زنجیره عرضه رخ خواهد داد و چاپگرهای سه بعدی این زنجیره را تقویت خواهند کرد.

• داده های بزرگ همچنان تولید می شوند. ممکن است روند تولید داده های بزرگ مثل سال ۲۰۱۲ به نظر برسد، اما نیاز بنگاه ها به تولید بیشتر در سال ۲۰۱۴ پابرجا است. امروزه هر شرکتی می داند که داده ها دارایی اصلی آنها محسوب می شوند.

• شرکت های نرم افزاری رویکرد خود را هر چه بیشتر به سوی خدمات ابری تغییر خواهند داد. تحول Adobe از صدور مجوز و پشتیبانی نرم افزاری به سرویس Creative Cloud نشانه این امر است. این اقدام از سوی هر شرکت نرم افزاری دیگری کپی خواهد شد. سال جدید برای فعالان عرصه تکنولوژی که صرفا می خواهند محصولات و خدمات قدیمی خود را با برچسب خدمات ابری دوباره برندسازی کنند، بحرانی نسبی به همراه خواهد داشت.

افزایش رد پای چین، جدال بازیگران محلی با رهبران جهانی

ایلین یو، معتقد است در بحبوحه جنون خریدهای اینترنتی که در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ جهان را فراگرفت، Bitcoin (نوعی پول دیجیتال و سیستم پرداخت اشتراکی است که به شکل نرم افزار متن باز در سال ۲۰۰۹ معرفی شده است) به بزرگ ترین پایگاه تجاری دنیا تبدیل شد و بنابراین انتظار می رود چین همچنان آمریکا را در تبدیل به بزرگ ترین بازار تجارت الکترونیک دنیا در سال ۲۰۱۴ هم پشت سر بگذارد.

چین همچنان پیشرفت رو به رشد خود را در سال جدید ادامه می دهد که شرکت های محلی مانند Huawei ،Xiaomi و علی بابا در این میان پیشتاز خواهند بود. بازار چین به عنوان نیروی محرکه اقتصادی آسیا پتانسیل رشد زیادی را نشان می دهد که باعث شد شرکت هایی مثل اپل و سامسونگ در سال ۲۰۱۳ کمتر به دلیل مشکلات کیفی محصولات و اصلاح آن ها مجبور به عذرخواهی عمومی شوند.

در همین راستا شرکت Huawei به دنبال توسعه در اروپا است؛ جایی که سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در آن داشته تا بعد از رسوایی جاسوسی های دولت آمریکا و کمرنگ شدن حضور این کشور در اروپا، رد پای خود را در این منطقه توسعه دهد.

همچنین درست است که شرکت تولیدکننده گوشی های هوشمند Xiaomi از تازه کاران بازار است و در آوریل ۲۰۱۰ شروع به کار کرده، اما ارزش سرمایه این شرکت در حال حاضر ۱۰ میلیارد دلار است و برنامه هایی برای توسعه جهانی دارد. قرار است Xiaomi دفتری را در سنگاپور به عنوان کانون فعالیت های خود در آسیا تاسیس کند و انتظار می رود فروش این شرکت از تعداد ۷/۱۹ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۲ با افزایش دو برابری به ۱۵ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۳ رسیده باشد.

جالب است بدانیم که رهبران جهانی بازار مانند سیسکو سیستمز، اپل و سامسونگ در حال برنامه ریزی هستند تا نفوذ چینی ها را در سال ۲۰۱۴ خنثی کنند.

در هر صورت، چین با چالش های کلیدی روبه رو است. این کشور منتقدانی جدی دارد که نسبت به توانایی آن برای نوآوری بدون کپی کردن اظهار تردید می کنند.

سال ۲۰۱۴ عاقبت سال جهش داده های بزرگ نیز خواهد بود. همچنین پتانسیل های بهره برداری نشده زیادی در «اینترنت چیز ها» (مرحله بعدی انقلاب دیجیتال که در واقع عصر اتصال همه ابزار ها به شبکه است) و ارتباطات «ماشین به ماشین» (M2M) (اصطلاحی کلی برای توصیف تکنولوژی هایی که امکان ارتباط باسیم یا بی سیم بین سیستم ها را با ابزارهای دیگر از همان نوع فراهم می کند) وجود دارد. اگر پیش بینی ها در مورد رواج تکنولوژی ابزارهای پوشیدنی (لباس ها یا وسایلی مانند عینک و ساعت که ابزارهای الکترونیکی پیشرفته به آن ها متصل است) عملی شود، نیاز به اینکه داده های بزرگ و M۲M سرویس های مختلف را با هم تلفیق کنند و اطلاعاتی را فراهم کنند که کسب وکار ها برای شناخت نیاز مشتریان خود از آن ها استفاده می کنند، بیشتر می شود.

تکه تکه شدن تکنولوژی موبایل

کریس داکت اعتقاد دارد اگر ویندوز فون (مجموعه ای از سیستم های عامل که شرکت مایکروسافت برای گوشی های هوشمند تولید می*کند) همچنان سهم بازار را به دست آورد، تولیدکنندگان اپلیکـشين مجبورند کم کم توجه خود را به آن جلب کنند.

قابل ذکر است که کامپیوترهای Steam Machine شرکت والو با غلبه بر کامپیوترهای شخصی به زودی صنعت بازی های کامپیوتری را دگرگون خواهند کرد.

فراگیری ناگزیر ابزارهای پوشیدنی

استیو رنگر معتقد است امروز تقریبا همه گوشی هوشمند دارند و به همین دلیل قیمت تبلت ها در حال کاهش است و بزرگ ترین شرکت های تکنولوژی دنیا در تلاشند کشف کنند که چه محصول تازه ای می توانند تولید کنند که همچنان در عرصه سودآوری پیشتاز باشند. در این شرایط، در سال ۲۰۱۴ تلاش ها برای ساخت تکنولوژی های پوشیدنی جدیدتر احیا می شود و وسایلی مانند عینک، ساعت و غیره به ابزارهای مطلوب تر و مفیدتری برای مصرف کننده تبدیل خواهند شد.

آن دسته از ابزارهای پوشیدنی که تاکنون شاهد تولید آن ها بوده ایم جذابیت داشته اند، اما بدون اشکال هم نبوده و به دلیل قابلیت های محدود، طراحی های بد و عمر پایین باتری دچار نقص بوده اند. به هر حال، در سال جدید، شاهد ورژن های جدیدی از این ابزار ها و شاید ظهور محصولی از سوی اپل به نام iWatch باشیم. اگر قرار باشد کسی در تولید ساعت های هوشمند به موفقیت برسد (ممکن است خیلی شرکت ها آن را امتحان کرده و شکست خورده باشند) و موتور عصر جدید تکنولوژی های پوشیدنی را روشن کند، احتمالا شرکت اپل خواهد بود.

تحولات در مخابرات

جو بست می گوید سال ۲۰۱۳ مملو از نام های بزرگی بود که به خرید و فروش شرکت های مخابراتی دست زدند. شرکت های E-Plus در آلمان، Virgin Media در انگلستان و O2 در جمهوری چک، جزو شرکت هایی بودند که سال گذشته مالکین جدیدی پیدا کردند.

نشانه ها حاکی از آن است که این روند ادامه خواهد داشت: شرکت های EE در انگلستان و KPN در هلند، در سال جدید مالکان جدیدی خواهند یافت و همتایان بزرگ آن ها مانند وودافون و AT&T اعلام کرده اند که به دنبال مالکیت های جدید در اروپا هستند.

اگر ۲۰۱۳ پایان کسب وکار دستگاه های تلفن نوکیا بود، سال ۲۰۱۴ شاهد بلوغ رو به رشد نسل جدید موبایل ها در اروپا خواهد بود.

ظهور رایانش ضمنی

نظر جیسون هاینر این است که تکنولوژی های مورد استفاده توسط شما بیش از آنکه حتی تصور کنید، از شما شناخت دارند. در برخی موارد، این تکنولوژی ها حتی اطلاعاتی کامل تر از خودتان در مورد شما دارند که این مساله باعث هراس برخی افراد می شود و عکس العمل ها نسبت به آن در سال ۲۰۱۴ بیشتر خواهد بود.

در هر حال، رایانش ضمنی به طور غیرمنتظره ای می تواند مفید و کارآمد باشد و در سال جدید افراد بیشتری را درگیر خواهد کرد.

ایده کلی که در مورد رایانش ضمنی وجود دارد این است که ابزارهای تکنولوژیک شما با استفاده از داده هایی که در مورد خدمات دیجیتال مختلف، موقعیت شما و تاریخچه استفاده از این ابزار ها وجود دارد، مثلث داده ای از شما می سازد. سپس، اطلاعات مناسب شما را درست زمانی که به آن احتیاج دارید یا گاهی حتی قبل از اینکه بدانید به آن نیاز دارید، بکار می برد. در واقع، این ابزارها نیازهای شما را پیش بینی می کنند.

نرم افزار Google Now (دستیار شخصی هوشمندی که شرکت گوگل آن را تولید کرده و در اپلیکـيشين موبایل ، جستجوی گوگل برای سیستم عامل های اندروید و iOS موجود است. Google Now از یک زبان طبیعی برای پاسخ دادن به سوالات، ارائه پیشن ها و انجام اقدامات با انتقال درخواست ها به مجموعه ای از خدمات وب استفاده می کند) در سال ۲۰۱۳ پرچمدار رایانش ضمنی بود.

جیسون معتقد است در میان اپلیکـیشن هایی که مصرف کننده مستقیما درگیر آن می شود، رایانش ضمنی اولین اپلیکـشينی است که قدرت داده های بزرگ را در مقیاسی وسیع به ما نشان می دهد.

منبع

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

خبر غیرمترقبه: گوگل موتورولا را با مبلغ ناچیز ۳ میلیارد دلار به لنوو می فروشد!

ظاهرا چنین به نظر می رسد که غول های بزرگ، با خرید شرکت های گوشی ساز معتبر، نابودشان می کنند، بعد از بلایی که مایکروسافت بر سر نوکیا آورد، قربانی بعدی شرکت موتورلا است، این شرکت گوشی ساز پیشگام که در می سال ۲۰۱۲ با مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شده بود، به زودی با مبلغ ناچیز ۲٫۹۲ میلیارد دلار به شرکت چینی تولیدکننده پی سی لنوو فروخته خواهد شد.

امروز لری پیج در یادداشت کوتاهی به این مطلب اشاره کرد، اما هیچ جزئیاتی ارائه نداد و نگفت که چرا گوگل این معامله را انجام داده است.

1-30-2014-6-54-49-AM.jpg

رؤسای گوگل و لنوو: لری پیج و یانگ یوانکینگ

حقیقت این است که خریداری موتورولا توسط گوگل، همیشه یک خرید عجیب و اسرارآمیز باقی مانده بود، و مدت ها کارشناسان در پی پیدا کردن اهداف نهانی و منطق این خرید بودند، گوگل قرار نبود که خود سازنده گوشی شود، قرار بود که به همه شرکت های گوشی ساز اندرویدی به چشم مساوی نگاه کند و تنها به صورت غیرمستقیم از ساخت گوشی های اندرویدی منتفع شود.

اما با خرید موتورولا این قانون نانوشته، به هم ریخته بود، گرچه خود گوگل این امر را تکذیب می کرد و می گفت دوست دارد به مشارکت با همه شرکت ها ادامه بدهد.

وارد شدن به عالم سخت افزار برای گوگل درست مثل می ماند که مایکروسافت در دهه ۹۰، در اوج اقتدارش، می آمد و شرکت Dell یا HP را می خرید و اقدام به فروش پی سی های مایکروسافت می کرد.

توجیه عمده ای که برای این خرید در ابتدای امر شد، به چنگ آوردن پتنت های باارزش موتورولا بود، گفته می شد که گوگل با این کار می خواهد از شرکت های سازنده وسایل اندرویدی، در مقابل اپل و مایکروسافت، حمایت کند. همین حالا هم البته گفته می شود که واگذاری موتورولا به لننوو، شامل این پتنت های باارزش نمی شود.

توجیه بعدی این بود که سامسونگ، با فروش بسیاری بالای وسایل اندرویدی، خود مبدل به غول بزرگی شده است توازن بازار اندروید را به هم زده است و گوگل با این خرید می خواهد، نظم جدیدی تعریف کند.

توجیه بعدی زمانی ارائه شد که گوگل از گوشی موتو ایکس رونمایی کرد، موتو ایکس یکی از بهترین گوشی رده میانه بازار بود و مهم تر از آن این گوشی روح گوگل در این گوشی دمیده شده بود، در آن زمان به نظر می رسید که گوگل دوست دارد با ساخت گوشی توسط موتورولا، راهی برای رونمایی بعضی از فناوری های پیشرفته خود و ابراز اهداف بلندپروازانه خود داشته باشد.

08-02-2013-11-41-21-AM.jpg

اما واقعیت این است که گوگل هیچ وقت نتوانست موتورلا را یک شرکت سودده تمام عیار کند. فروش کم گوشی باعث شد گوگل مجبور شود، متو ایکس را با ۷۰ درصد تخفیف و موتو جی را با نیمی از بهای قبلی اش بفروشد. فروش گوشی با قیمت های اینقدر کم ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما گوگل در واقع دوست داشت با فروش گوشی های ارزان کاربران را به استفاده بیشتر از سرویس هایش تشویق کند و به صورت غیرمستقیم سود کند. این راهبرد تا حدی شبیه راهبرد آمازون در فروش تبلت*های بسیار ارزان و حتی راهبرد گوگل در فروش تبلت نکسوس ۷ با مشارکت Asus است. اما سؤال این است که جلب کاربر بیشتر برای سرویس های گوگل، ارزش این همه کار و ارزان فروشی را برای گوگل داشت؟

و حالا به نظر می رسد با فروش ارزان موتورولا به لنوو، گوگل ۱۰ میلیارد دلار زیان دیده باشد، اما باید در نظر داشته باشید که گوگل شاید اهداف پنهانی برای این فروش داشته باشد. با این کار شرکت چینی لننو ممکن است به زودی رقیبی برای سامسونگ شود، این شرکت که در فروش سخت افزارهایی با حاشیه سود پایین تخصص دارد و در زمینه فروش پی سی هم در دنیا رتبه اول را کسب کرده است، پیش از این توانسته بود تجارت شکست خورده IBM را احیا کند و حالا هم لنوو شاید بتواند در زمینه فروش اندرویدی ها کار مشابهی را بکند.

1-30-2014-6-55-50-AM.jpg

به نظر می رسد که گوگل برای اشاعه اندروید، بیش از حد پول خرج می کند، تصور می شود که این معامله بیش از همه سامسونگ را عصبی کند و چه بسا این شرکت را به فکر استقلال هم بیندازد و بیشتر متمایل به سیستم عامل اختصاصی خود -Tizen- کند.

با خواندن بخش اول این پست، حتما متوجه رابطه دوستی و دشمنی پیچیده گوگل سامسونگ شده اید، گوگل از طرفی وامدار سامسونگ است، چون اگر سامسونگ نبود، امروز این همه اندروید شناخته شده نبود، اما از سوی دیگر سامسونگ هیچگاه یک پیرو گوش به فرمان گوگل نبوده است.

شاهد این امر تغییرات بسیار زیادی است که سامسونگ در رابط کاربری اندروید اعمال می کند، تغییراتی که گاه صدای گوگل را درمی آورد، گوگل هر طور بود رابط کاربری تاچ ویز را تحمل می کرد، اما زمانی که که سامسونگ در CES 2014، گلکسی تب پرو را رونمایی کرد و در این تبلت بزرگ، رابط کاربری Magazine UX را معرفی کرد، گوگل برآشفت، چرا که این رابط کاربری بیشتری شبیه فلیپ بورد یا ویندوز ۸ بود، تا یک محصول گوگلی!

1-30-2014-6-51-29-AM1.jpg

حالا به نظر می رسد که گوگل نگرانی های خود را از این مسئله به سامسونگ منتقل کرده باشد، و سامسونگ از این پس در میزان تغییرات اعمال شده روی اندروید و حتی گستردگی اپ های پیش فرض خود تجدید نظر کند، این اپ های پیش فرض می توانستند میزان استفاده از سرویس های گوگل را کاهش بدهند. اما این توافق ضمنی به معنی گوش به فرمان شدن سامسونگ نیست و این شرکت کره ای در بیانیه ای به روشنی اعلام کرده است که دوست دارد همچنان با عرضه رابط های کاربری و سرویس های خود، شرکتی متفاوت و مستقل باشد.

اما در پایان باید اضافه کنم که فروش ۲٫۹ میلیاردی موتورولا، شامل فروش فروش بخش فناوری های پیشرفته موتورلا نمی شود، این بخش توسط عضو سابق DARPA – رجینا دوگان- رهبری می شد، در این بخش کمتر از ۱۰۰ نفر از آدم های نابغه و پیشرو کار می کنند تا فناوری های نو و انقلابی را واقعی کنند. یکی از جدیدترین پروژه های این بخش، ساختن گوشی های موبایل مدولار است، گوشی هایی که می شود قطعات مختلف آنها را به سادگی تعویض کرد، ارتقا داد و انتخاب کرد!

منبع

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

با ساتیا نادلا، ناجی مایکروسافت در دوران گذار آشنا شوید

راجع به نادلا، جانشین استیو بالمر چه می دانید؟

منبع: Zoomit

با گذشت پنج ماه از اعلام بازنشستگی استیوبالمر، کمیته ی مخصوص برای یافتن مدیرعامل بعدی مایکروسافت، پس از بررسی گزینه های مدنظر خود، بالأخره یکی از گزینه های داخلی را برای تصدی این سمت برگزید.

n00029433-b.jpg

ساتیا نادلا، مدیر بخش سرویس های ابری مایکروسافت، به عنوان مدیرعامل بعدی ردموندی ها انتخاب شد. با ما همراه باشید تا نگاهی به رزومه ی وی در کنار دلایل انتخاب وی داشته باشیم.

استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت، یارای تغییر مایکروسافت و عبور این کمپانی کهنه کار را از دوران گذار نداشت. در طول مدیریت ۱۳ ساله بالمر، ردموندی ها توفیق خاصی را در مورد فناوری های پیشرفته و آخرین دستاوردهای بازار نیافتند.

مایکروسافت شتاب و قدرت لازم را برای رقابت تنگاتنگ با سایر کمپانی های رقیب همچون گوگل و اپل را در حوزه هایی چون ایجاد سرویس جستجوی قوی و صنعت ابزار های قابل حمل نداشته و شاهد استقبال پایینی از نسل اول تبلت های خود بود.

بالمر فرهنگ و آداب کاری بدی را در مایکروسافت ترویج کرده بود که بسیاری از کارمندان ردموندی ها را در مقابل یکدیگر قرار داده بود؛ همچنین وی سرعت کافی را برای جبران اشتباهات خود نداشت. از این رو زمان خداحافظی وی فرا رسیده بود.

در ۲۳ آگوست ۲۰۱۳ که برابر ۱ شهریور سال جاری است، استیوبالمر که ۳۴ سال از عمر خود را در مایکروسافت سپری کرده بود، از تصمیم خود مبنی بر خداحافظی از مایکروسافت پرده برداشت.

پس از آنکه بالمر رسماً از صندلی مدیریت خداحافظی کرد، کمیته ای جهت یافتن شخص ایده آل برای تکیه زدن بر این منسب تشکیل شد؛ کمیته ای که تنها ۵ ماه برای انجام این وظیفه ی مهم فرصت داشت.

بیل گیتس نیز به این کمیته پیوست تا شخصی توانمند را برای هدایت مایکروسافت پیدا کنند که قابلیت تبدیل این کمپانی نرم افزاری کهنه کار را به یک کمپانی ارائه ی دهنده*ی سرویس و سخت افزار در یک بازه ی زمانی کوتاه مدت با شتاب بالا را داشته باشد.

در طول پنج ماهی که این کمیته به رهبری جان تامپسون در پی یافتن فرد ایده آل بود، لیستی از ۱۰۰ گزینه ی مطرح شده تهیه گردید که رفته رفته با توجه به معیار های در نظر گرفته شده، این لیست دچار ریزش شده و در پایان تنها چند گزینه باقی ماندند.

در طول مدت پنج ماهی که کمیته ی مورد نظر در پی مدیرعامل خود بود، نام های متعددی مطرح شد که از جمله ی آن می توان به مدیرعامل سابق نوکیا یعنی استفان الوپ و همچنین مدیرعامل کنونی کمپانی خودروسازی فورد یعنی آلن مولالی اشاره کرد.

همچنین در این بین، نام هایی از داخل کمپانی نیز به عنوان گزینه های مورد نظر مطرح گشت که می توان از جمله ی آن به مدیرعامل اسکایپ، تونی بیتس و در آخر ساتیا نادلا اشاره کرد که مسئولیت سرویس های ابری ردموندی ها را در اختیار داشت.

اما همان طور که ساعاتی پیش در زومیت خواندید، داستان انتخاب مدیر عامل مایکروسافت با انتخاب ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل جدید ردموندی ها به آخر خود رسید.

همچون بالمر، نادلا نیز مدیرعاملی از خانواده ی مایکروسافت است؛ بطوریکه وی بیست سال از سابقه ی کاری خود را در مایکروسافت سپری کرده است. نادلا کاملاً روند رشد و بزرگ شدن مایکروسافت را از نزدیک لمس کرده است.

وی با آگاهی از ساختار قدیمی کمپانی مایکروسافت، رهبری سرویس های ابری را به دست گرفته و به سوی موفقیت رهنمون ساخته است؛ اما سئوال اصلی در مورد توانایی وی، در مورد مدیریت و هدایت این کمپانی به سوی موفقیت مطرح است.

از زمانی که نام نادلا به عنوان یکی از گزینه های تکیه زدن بر صندلی ریاست مایکروسافت مطرح شد، کارنامه و سابقه ی کاری وی زیر ذره بین قرار گرفت. مدیرعامل بعدی مایکروسافت نمی توانست تفاوت فاحشی با مدیریت فعلی این کمپانی داشته باشد.

شاید یکی از مشهودترین وجوهات مشترک نادلا و بالمر در مورد کم پشت بودن موهای هر دو نفر باشد! هرچند بالمر در سخنرانی های عمومی دارای طبعی طغیان گر و عاصی بود، اما نادلا برخلاف وی دارای ماهیتی جذاب ولی معمولی است.

با انتخاب نادلا، معیارهایی در نظر گرفته شده است که برای ایجاد تحول در مایکروسافت ضروری بوده است. مایکروسافت در انتخاب خود فردی را برگزیده است که دارای پشتوانه ی علمی باشد.

ساتیا نادلا در حیدرآباد هندوستان متولد شده و مدرک لیسانس خود را در رشته ی مهندسی الکترونیک از انستیتو فناوری مانیپال، که به MIT هندوستان معروف است، اخذ کرده است.

نادلا با تحصیل در رشته ی علوم کامپیوتر در دانشگاه میلواکی در ایالت ویسکانسین آمریکا، مدرک فوق لیسانس را از این دانشگاه اخذ کرده و برای تحصیل در رشته ی MBA راهی دانشگاه شیکاگو شده است.

در مقابل استیو بالمر، مدرک لیسانس خود را در رشته ی ریاضیات و اقتصاد از دانشگاه هاروارد دریافت کرده و دو سال در Procter & Gamble به کار مشغول شد.

سپس برای گذراندن یک دوره ی آموزشی MBA راهی داشگاه MIT شد و پس از آن به مایکروسافت پیوست. بالمر را می توان تاجری در یک کمپانی فعال در حوزه ی فناوری نامید؛ در حالی که نادلا یک مهندس یا پشتوانه ای تجاری است.

زمانی که نادلا در سال ۱۹۹۲ به مایکروسافت پیوست، سابقه ی کار در سان مایکروسیستمز را در کارنامه داشت. در سال های بعد، وی مدیریت برخی از پروژه های تجاری را در دست گرفت که در آخر منتهی به ریاست بخش جستجو و سرویس های ابری مایکروسافت شد.

مدیریت وی در بخش سرویس های ابری، دستاوردها و موفقیت های ارزشمندی را برای مایکروسافت به ارمغان آورد. در گزارش مالی اخیر مایکروسافت که توسط کوین تورنر ارائه داده شده است، مایکروسافت در این حوزه از فعالیت، رشد درخشانی را شاهد بوده است.براساس گزارش مالی مایکروسافت،کسب وکار مربوط به سرویس های ابری مایکروسافت در مقایسه ی سال به سال، شاهد رشدی ۱۰۰ درصدی بوده است.

سرویس های ابری مایکروسافت دربردارنده ی خدماتی از قبیل Office ۳۶۵، Azure و Dynamics CRM Online است که از طرف مشتریان مورد استقبال واقع شده و از این رو درآمدهای بلند مدت مایکروسافت دراین حوزه را ضمانت می کند.

با رهبری نادلا، مایکروسافت موفق به یک انتقال اساسی در ارائه ی سرویس های چون آفیس و ویندوز به کاربران معمولی و کاربران تجاری شد.

با پایان دوران سلطه ی پی سی ها بر بازار ابزار های هوشمند و رایانه ها، نادلا افق های جدیدی را پیش روی ردموندی ها ترسیم کرد. رهبری وی منجر به ایجاد سرویس هایی چون آفیس ۳۶۵ و ویندوز سرور ۲۰۱۲ شد.

با عنایت به تسلط بالای نادلا در مباحثی همچون نرم افزار و ارائه ی راهکارهای تجاری، می توان بخشی از سیاست های مایکروسافت را برای تبدیل شدن به یک کمپانی ارائه دهنده ی سخت افزار و سرویس های مرتبط را به روشنی درک کرد.

در اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی، استیوبالمر نامه ای را تسلیم سهاماران مایکروسافت کرد که در آن لزوم تغییر در مایکروسافت و در پیش گرفتن استراتژی جدید برای دوام موفقیت را متذکر شده بود.

وی بعدها از مصاحبه ای با وال استریت ژورنال به عدم توانایی خود برای انجام این تغییرات صحه گذاشت.

وی برنامه ای دو قسمتی را طراحی کرده بود که براساس آن مایکروسافت نرم افزار ها و سرویس های لازم برای طیف وسیعی از ابزار ها را به بازار عرضه کرده و در کنار آن ابزار هایی را نیز برای استفاده ی بهتر و بهینه از نرم افزار های توسعه داده شده، روانه ی بازار می کند.

در برنامه ی طراحی شده، اهمیت کاربران معمولی به اندازه ی کاربران تجاری مهم جلوه داده شده است. نادلا فردی است که توانایی خود در این زمینه ها را به اثبات رسانده است.

بازار مربوط به کاربران معمولی، حوزه ای است که مایکروسافت در سال های اخیر با مشکلات فراوانی در آن دست به گریبان بوده است.

در طول سه سال گذشته که ردموندی ها ویندوزفون را به بازار عرضه کرده اند، مایکروسافت تنها قادر به ۳.۶ از بازار تلفن های هوشمند شده است.هرچند مایکروسافت در مورد محصولات مصرفی با مشکلات دست و پنجه نرم می کند، اما باید نیمه ی پر لیوان را نیز برای مایکروسافت دید.

براساس گزارش مالی سه ماهه ی چهارم مایکروسافت، ردموندی ها رشدی ۱۳ درصدی را در درآمد کسب کرده اند که ایکس باکس وان یکی از محصولاتی است که نقش عمده ای در افزایش درآمد بازی کرده است.

کنسول بازی ردموندی ها موفق به پیشی گرفتن از پلی استیشن سونی با ۹۰۸,۰۰۰ هزار دستگاه در دسامبر ۲۰۱۳ شده است.

همچنین فروش تبلت مایکروسافت نیز نسبت به سه ماهه ی پیش از آن، دوبرابر افزایش یافته است. با تصاحب بخش تولید سخت افزار و سرویس نوکیا، این کمپانی بیش از پیش فعالیت خود را در حوزه ی سخت افزار افزایش داده است.

آیا نادلا این توانایی را دارد تا تمامی بخش های مایکروسافت را رو به جلو هدایت کند؟ برای باقی ماندن در دنیای رقابتی کنونی که تمامی رقبا به سرعت خود را تغییر می دهند، نادلا باید کمپانی مایکروسافت را که گرد و غبار چند دهه ی گذشته را روی خود دارد، رو به جلو و به سمت پیشرفت هدایت کند تا این کمپانی بار دیگر در تغییر بعدی دنیای فناوری، ضربه ندیده و از رقبا عقب نماند.

با توجه به اینکه کمپانی گوگل در حوزه های مختلفی همچون خرید نست به عنوان کمپانی تولیدکننده ی ترموستات های هوشمند تا خرید بوستون داینامیک و تولید گجت های پوشیدنی را به انجام رسانده است، تغییر بعدی دنیای فناوری چه خواهد بود؟

با مصاحبه ای که نادلا در دسامبر ۲۰۱۳ با Le Web انجام داده است، می توان به این نتیجه رسید که وی با چالش هایی که با آن ها روبرو است، کاملا آشنا است. وی در پاسخ به نحوه ی فايق آمدن مایکروسافت بر تمامی مشکلات موجود که از وی در قالب سوالی پرسیده شد، این چنین اظهار نظر کرده است:

ما باید خود را تغییر دهیم. پاسخ دیگری برای این سئوال وجود ندارد. برای باقی ماندن در کورس رقابت باید هر روز خود را تغییر داد.

در این رقابت گاهی شما برنده و گاهی بازنده خواهید بود، اما چیزی که اهمیت دارد، میانگین موفقیتی است که شما کسب خواهید کرد. رسیدن به جایگاه کنونی در عرض سی سال گذشته، بدون حل برخی مشکلات پیش آمده در این سال ها امکان پذیر نبوده است.

چیزی که اهمیت دارد، توانایی ما برای ایجاد مفاهیم جدید و یافتن راه های نوینی برای ارائه خدمات در حوزه ی تجارت و ماندگاری است.

منبع

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

كشف بدافزار بر روی فیس بوك

با توجه به یافته های MyPermissions، یك برنامه مخرب در فیس بوك می تواند مانع از آن شود كه كاربران مجوزها را باطل نمایند یا برنامه های كاربردی را حذف نمایند.

n00029467-b.jpg

به گزارش ایتنااز مرکز ماهر، برنامه های كاربردی فیس بوك اغلب ویژگی ها و قابلیت هایی را برای دسترسی و استفاده از اطلاعات شخصی درخواست می كنند. اما اگر برنامه ای به شما این امكان را نداد تا مجوزهای آن برنامه برای دسترسی به اطلاعات شخصی را باطل نمایید، احتمالا این برنامه یك بدافزار است و كاربران قادر نیستند تا آن را حذف نمایند.

این مشكل تنها برنامه های كاربردی فیس بوك مربوط به تلفن همراه را تحت تاثیر قرار می دهد. در حال حاضر بیش از نیمی از كاربران فیس بوك از طریق تلفن همراه به این شبكه اجتماعی متصل می شوند.

این شركت در گزارش خود آورده است كه در حال حاضر از فیس بوك استفاده نمی كند تا این مشكل برطرف شود. البته تاكنون فیس بوك بیانیه ای مبنی بر تایید این ادعا منتشر نكرده است.

منبع

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

ویروس ها با استفاده از جاوا سیستم های عامل لینوکس و مک را هدف گرفته اند

به تازگی ویروس جدیدی با استفاده از پوسته های چند پلتفرمه جاوا یک نرم افزار مخرب برای دستگاه های مجهز به سیستم عامل لینوکس و مک انتشار یافته است.

n00029400-b.jpg

به گزارش ایتنا این بدافزار پس از اینکه وارد سیستم شد بر روی Java flaw CVE-۲۰۱۳-۲۴۶۵ کپی شده و یک رخنه امنیتی در سیستم ایجاد می کند که به کمک آن سیستم در معرض آسیب هایی جدی قرار خواهد گرفت و حتی سیستم میزبان می تواند بدون اطلاع کاربر با ارسال ایمیل به انتشار ویروس در بین افرادی که در لیست ایمیل کاربر قرار دارند اقدام بورزد.

شایان ذکر است که این بدافزار از قابلیت های چند پلتفرمه بودن جاوا بهره برده و به راحتی در سیستم های عامل مختلف می تواند منتشر شود و همین امر نیز تا حد بسیار زیادی سرعت رشد آن را بالا برده است.

این جمله امنیتی پس از رخدادی مشابه در دسامبر سال گذشته میلادی نشان از این دارد که به تازگی انتشاردهندگان بدافزار پتانسیل بالایی برای انتشار نرم افزارهای مخرب از طریق پلتفرم جاوا یافته*اند.

با این حساب باید منتظر عکس العمل شرکت های امنیتی برای حل این مورد بود.

منبع

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

با سلام خدمت خوانندگان مطالب این تاپیک

دوستان عزیز ، از این به بعد ، خواندنی های فناوری اطلاعات در این انجمن را از طریق لینک زیر دنبال نمایید.

اخبار فناوری اطلاعات ، ارتباطات ، کامپیوتر و اینترنت ( هر روز همینجا )

دوستانی هم که علاقه مند هستند ، می توانند در بروز رسانی تاپیک ، مشارکت نمایند. موفق و سربلند و در پناه خدا باشید.

ویرایش شده در توسط itm7

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری