ali.masoudkhah

زلزله 7/8 ریشتری !! اینبار در سیستان ....

7 پست در این موضوع

گزارش ها از وقوع زمین لرزه ای شدید به بزرگی ۷ و ۷ ریشتر در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان حكایت دارد. همچنین وقوع زمین لرزه ای دیگر به بزرگی هفت و ۸ دهم ریشتر در شهرستان خاش گزارش شده است. معاون پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی این زلزله را بزرگترین زلزله ایران در حدود 50 سال اخیر عنوان كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر به نقل از پایگاه موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، ساعت 15:14 دقیقه در سراوان سیستان و بلوچستان، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 7 هم ریشتر به وقوع پیوسته است.كانون این زمین لرزه در عمق 18 كیلومتری بوده است.

خبرگزاری ها از احساس شدن این زمین لرزه در كشورهای قطر، امارات، عربستان، افغانستان و عمان خبر دادند.

نام شهرهای خاش، زاهدان، ایرانشهر در ایران، و رودبار در افغانستان و مسقط در عمان به عنوان مناطق زلزله زده بیان شده است. این زمین لرزه در پاكستان و هند نیز احساس شده است.

پایگاه اینترنتی مركز بین المللی لرزه نگاری نیز از وقوع زمین لرزه به بزرگی هفت و هشت دهم ریشتر در شهرستان خاش در ساعت 15:16 خبر داد.

این پایگاه زمین لرزه نگاری همچنین محل زمین لرزه را هشتاد و شش كیلومتری جنوب شرقی خاش اعلام كرد.

ناروئی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز اعلام كرد از شدت خسارت ها آماری در دست نیست، اما به محض كسب اطلاعات در این زمینه، اطلاع رسانی صورت می گیرد.

همچنین دكتر مهدی زارع، معاون پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در گفت*و*گو با ایسنا این زلزله را بزرگترین زلزله ایران در حدود 50 سال اخیر عنوان كرد.

وی با اشاره به این كه شبكه لرزه نگاری پژوهشگاه بزرگی این زلزله را 7.7 درجه در مقیاس امواج* درونی زمین اندازه*گیری كرده، شدت آن را هشت در مقیاس مركالی پیش بینی كرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت*وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به زلزله اخیر در سراوان گفت: تیم*های واكنش سریع هلال احمر به سراوان اعزام شدند.

وی ادامه داد: تمامی های واكنش سریع شهر*های خاش ، سوران و زاهدان به سراوان اعزام شده*اند.

رسول راشكی افزود:از شهرستان* سوران به دلیل مجاورت با محل وقوع زلزله از هر كدام دو تیم به منطقه گسیل شده*اند.

شبكه « العربیه» در خبری فوری گزارش داد زلزله*ای به قدرت 7.8 درجه ریشتر شرق ایران را لرزاند شدت این زمین لرزه در كشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شده است.

در كویت، امارات، بحرین و مناطق شرقی عربستان از جمله «دمام، دوحه،كویت، منامه،دوبی،ابوظبی» این زمین لرزه احساس شده است.شبكه العربیه گزارش داد كه برای حفظ سلامت جان كاركنان این شبكه ساختمان مجموعه mbc تخلیه شده است.

به علت تغییر محتوای خبر در سایت منبع , پست ویرایش شد.

منبع خبر

ویرایش شده در توسط ali.masoudkhah

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

سلام و درود

طبق آخرین اخبار این زمین لرزه تا این لحظه فقط 5 زخمی داشته و خسارت آن در مقیاس با شدت زلزله اندک تخمین زده شده است

Share this post


Link to post
Share on other sites

ظاهرا اینجا که همه ترسیده بودن و از برجها و فروشگاهها بیرون کرده بودن همه آدمها رو ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام

من خودم اهل زاهدانم . دانشگاه طبقه 3 بودم که کلاس شروع به لرزش کرد . همه امیدیم بیرون . از همه جالب تر استاد بود که داشت درس میداد فرار کرد:yeah: / خلاصه کلا دانشگاه تعطیل شد . ولی بعضی از دوستام که اهل سراوان بودن رفتن سراوان که دارن میان زاهدان / در این زمین لرزه یک نفر کشته شد که از بالای کوه افتاده پایین و آنچنان خسارتی به وجود نیامده است . ممنون از شما موفق باشید

تشکر

ویرایش شده در توسط farzadbj

Share this post


Link to post
Share on other sites

زلزله یکی از بدترین بلایای طبیعیه که می تونه یک سرزمینو نابود کنه.

بیاید با همدیگه دعا کنیم دیگه توی سرزمینه ما این ببای طبیعی رخ نده.

آمین

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری